• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

45454000-4 Реконструкція (Реконструкція водопроводу по вулиці Любецька від вул. Мазепи до вул. Ріпкинська в м. Чернігів» (Коригування в частині кошторисної документації)

Завершена

39 819 290.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 199 096.45 UAH
Номер: 5213a951560d4e76819e893fb30d94a4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-22-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.03.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.03.2023 10:33 - 13.04.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.03.2023 № 81 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-02-07-012014-a 07.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозицій ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» установлено порушення вимог пункту 40 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укртрансбуд», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи 07.02.2023 (зміни), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Укртрансбуд» (далі – ТОВ «Укртрансбуд»), протокольні рішення Уповноваженої особи б/д № 107 та від 27.02.2023 № 110, договір про закупівлю від 09.03.2023 № 7310-8 на суму 39 626 617,66 грн (далі – Договір), додаткові угоди від 10.03.2023 № 1 та від 29.03.2023 № 2, пояснення Замовника, надані 06.04.2023 та 11.04.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. 1. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Додаток 5 тендерної документації містить перелік документів, які учасники торгів повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема: - скан-копію дозволу/декларації учасника електронних торгів на право виконання робіт підвищеної небезпеки, виданий відповідним уповноваженим державним органом (зокрема, на виконання робіт, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників); - скан-копію дозволу/декларації Учасника електронних торгів на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, виданий відповідним уповноваженим державним органом (на експлуатацію механічних підіймачів та/або будівельних підйомників). Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 06.04.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, пояснення, зокрема з питання: якими нормативно-правовими актами керувався Замовник під час встановлення у Додатку 5 тендерної документації зазначених вимог. На запит Держаудитслужби Замовник 11.04.2023 надав пояснення, що він під час встановлення зазначених вимог керувався Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова № 1107) та Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Постанова № 1107) відповідно. Проте вимоги Постанови № 1107 та Постанови № 77 (в редакції, яка діяла на момент проведення процедури закупівлі) не містили зазначених вимог. Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. 2. Крім цього, встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» вимогам тендерної документації. Додатком 5 тендерної документації встановлено, що учасники торгів повинні надати копію дозволу або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Слід зазначити, що положеннями пункту 9 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» встановлено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності: будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно із даними Експертного звіту від 03.02.2023 № 230201-01/В, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Реконструкція водопроводу по вулиці Любецька від вул. Мазепи до вул. Ріпкинська в м. Чернігів (коригування в частині кошторисної документації), клас наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. Проте, в складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» відсутня ліцензія на зазначений вид господарської діяльності, чим не дотримано вимоги Додатку 5 тендерної документації. Також листи-роз’яснення, у яких зазначені законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копії роз'яснень державних органів також відсутні у тендерній пропозиції вказаного учасника. 3. Крім цього, встановлено неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», з причин зазначених у протокольному рішенні Уповноваженої особи від 27.02.2023 № 110. Вимогами Додатку 5 тендерної документації встановлено, що учасники торгів повинні надати: - договірну ціну (ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 за діючими ресурсними кошторисними нормами з показниками, рекомендованими Мінрегіоном для підприємств із бюджетним фінансуванням; - пояснювальну записку; - розрахунки до документа «Договірна ціна»; - локальний кошторис; - підсумкову відомість ресурсів; - розрахунок загально виробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок заробітної плати (розрахунок розміру заробітної плати здійснюється у чіткій відповідності з відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281; Настанови з визначення вартості будівництва, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Крім того, за результатами моніторингу установлено, що учасник процедури закупівлі – ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», у складі своєї тендерної пропозиції на виконання вимог Додатку 5 тендерної документації надав документи, визначені тендерною документацією (в зазначеній частині). Проте, Замовником відповідно до протокольного рішення Уповноваженої особи від 27.02.2023 № 110 було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Причину відхилення мотивовано наступним: «…Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено надання Учасником інформації, яка не відповідає інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що є Додатком № 2 до тендерної документації, а саме: Відповідно до абзацу 1 пункту 5.1 Розділу 5 Кошторисних норм України Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Окремо враховуються у вартості будівництва витрати на спорудження та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд: Робочим проектом передбачено влаштування тимчасового водопроводу для забезпечення водопостачанням житлових та нежитлових будинків на час виконання будівельних робіт, що передбачено у технічному завдані, що є Додатком № 2 до тендерної документації, від № 606 до № 716 (Тимчасовий водопровід, Розділ 1. Монтаж тимчасового водопроводу. Ділянка №2 довжиною 399 м, Розділ 2. Монтаж тимчасового водопроводу. Ділянка №1 довжиною 94 м, Розділ 3. Матеріали) з подальшим його демонтажем. У складі Договірної ціни учасником не враховано у вартості будівельних робіт окремою главою Глава 8. Тимчасові будівлі і споруди. Тимчасова водопровідна мережа, а враховано Локальним кошторисом на будівельні роботи №02-01-07 (на тимчасовий водопровід), без врахування вартості зворотного матеріалу після розбирання. Також учасник не зазначив у своїй тендерній пропозиції яким саме чином врахована реалізація матеріалів, одержаних від розбирання тимчасових будівель і споруд. Отже, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) не відповідає вимогам Настанови.». Відповідно до пункту 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Водночас на порушення пункту 40 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учаснику ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
Період усунення порушень: 14.04.2023 14:52 - 29.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 14.04.2023 14:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до Наказу Про притягнення до відповідальності від 20 квітня 2023 р. (надається скан-копія)
Дата публікації звіту: 20.04.2023 17:13

Запити/Пояснення