• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хліб пшеничний білий

Джерело фінансування-кошти НСЗУ. Тендерні пропозиції повинні бути складенні українською мовою.

Завершена

405 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 025.00 UAH
Номер: dbfd8ce4c0134b80bbc48cd927adfebe
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-18-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.04.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 18.04.2023 17:40 - 10.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.04.2023 № 101 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 17.04.2023 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.04.2023 № 101 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 5 UA-2023-02-07-000700-a 07.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 826-08-47, yanadevi07186@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, а також пунктів 35, 37, 40 та 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ КОМЕРЦІЙНО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі становлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Постанові № 1178; правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХЛІБОЗАВОД «НОВО - БАВАРСЬКИЙ», відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178 – в редакції від 03.01.2023 року); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ КОМЕРЦІЙНО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА», правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХЛІБОЗАВОД «НОВО - БАВАРСЬКИЙ», відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального некомерційного підприємства Балаклійської міської ради Харківської області «БАЛАКЛІЙСЬКА КЛІНІЧНА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ»; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 07.02.2023 року № 93; реєстр отриманих тендерних пропозицій; повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей; тендерну пропозицію ТОВ КОМЕРЦІЙНО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА» (далі – учасник – переможець), протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХЛІБОЗАВОД «НОВО - БАВАРСЬКИЙ», протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 22.02.2023 № 114, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2023 року, договір від 28.02.2023 року № 140223, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 21.04.2023 року та від 27.04.2023 року (далі – Пояснення). За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови 1178 встановлено порушення вимог пунктів 35, 37, 40 та 44 Постанови №1178. Так, пункт 2 розділу IV тендерної документації містить наступну інформацію: «Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу», пункт 1 розділу V тендерної документації: «Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону», пункт 4 розділу VI тендерної документації: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків», Додаток 3 до тендерної документації: «Вивчивши тендерну документацію, у тому числі технічні вимоги до предмету закупівлі, ми маємо можливість та гарантуємо виконати всі вимоги замовника за ціною, визначеною нами за результатами електронного аукціону». Оскільки, відповідно до вимог пункту 35 Особливостей відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону то зазначення Замовником в тендерній документації вимог щодо електронного аукціону є порушенням вимог пункту 35 особливостей. Також установлено, що тендерна документація містить вимоги, що суперечать вимогам Постанови №1178, а саме: абзацом 1 частини 1 Розділу V тендерної документації визначено, що відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Однак, у пункті 37 Постанови №1178 зазначено, що оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Окрім того, частиною 5 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено не всі умови щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерних пропозицій, а саме не враховано пункт 7 статті 44 Постанови № 1178. Також установлено, що відповідно Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів, які учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону. Проте, відповідно до вимог пункту 44 Постанови № 1178 визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Також, моніторингом встановлено, що опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгів та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710), чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ КОМЕРЦІЙНО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей. Моніторингом установлено, що відповідно до умов частини 5 Розділу 3 тендерної документації Переможець процедури закупівлі, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: оригінал чи нотаріально завірену копію документа (довідки) Міністерства внутрішніх справ України про відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 статті 17 Закону. Однак, переможець процедури ТОВ КОМЕРЦІЙНО -ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: оригінал чи нотаріально завірену копію документа (довідки) Міністерства внутрішніх справ України про відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 статті 17 Закону. Замовником 27.04.2023 року надано пояснення, в якому зазначено: «Жодних підстав, визначених статтею 17 Закону «Про публічні закупівлі», щодо ТОВ КВФ «РОМА» виявлено не було. Саме тому цей учасник був визнаний переможцем процедури закупівлі. А не надання певних документів не вплинуло на предмет закупівлі та на єдиний і головний критерій оцінки тендерної пропозиції – ціну», що не спростовує факт зазначених порушень. Таким чином, відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей. Однак, на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ КОМЕРЦІЙНО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «РОМА» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до статті 17 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір від 28.02.2023 року № 140223. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 19.04.2023 року звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та 25.04.2023 року щодо обґрунтування правомірності розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником, а також про причини невідхилення тендерної пропозиції, що підлягала відхиленню відповідно до пункту 41 Особливостей. Однак, Замовник 21.04.2023 в електронній системі закупівель оприлюднив пояснення, яке не містить інформацію щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, що є порушенням вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 08.05.2023 21:26 - 23.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2023 21:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про усунення порушень законодавства України у сфері публічних закупівель, виявлених під час проведення моніторингу закупівлі «Хліб пшеничний білий» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-07-000700-a) Комунальне некомерційне підприємство Балаклійської міської ради Харківської області "Балаклійська клінічна багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" (далі – Замовник або лікарня) на Ваш висновок від 08.05.2023 р. в межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб пшеничний білий» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-02-07-000700-a) повідомляє наступне: На стаціонарному відділенні Замовника щоденно проходять лікування громадяни, яких лікарня годує тричі на день. До раціону обов’язково тричі на день додається хліб пшеничний білий. Враховуючи ці обставини, лікарнею було прийнято рішення і повідомлено про нього 10.05.2023 р. ТОВ Комерційно-виробнича фірма «РОМА» про дострокове припинення договору по закупівлі UA-2023-02-07-000700-a одразу після укладання договору поставки за наслідками проведення нової закупівлі хлібу пшеничного білого (копія листа додається). 10 травня 2023 р. через систему Прозорро лікарня оголосила про закупівлю хлібу пшеничного білого (номер тендеру 20145444, закупівля UA-2023-05-10-009039-a). Після підписання нового договору на поставку хлібу пшеничного білого, лікарня укладе з ТОВ Комерційно-виробнича фірма «РОМА» додаткову угоду про дострокове припинення договору поставки № 140223 від 28.02.2023 р. та опублікує додаткову угоду в системі Прозорро. Додаток: копія листа до ТОВ Комерційно-виробнича фірма «РОМА» від 10.05.2023 р. вих. № 706.
Дата публікації звіту: 10.05.2023 15:13

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
Опис: додаткову угоду від 30.06.2023 року № 1 про дострокове припинення договору поставки № 140223 від 28.02.2023 р.
Дата публікації: 13.07.2023 13:46

Запити/Пояснення