• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта та дистиляти

Завершена

1 259 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 590.00 UAH
Номер: 39345291492a4897ba30a05149af212b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-27-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.02.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 27.02.2023 16:58 - 21.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.02.2023 №20-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 27.02.2023 №20-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 10. UA-2023-02-03-009240-a 03.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, Kolonyk91@meta.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Тульчинкомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 06 лютого 2022 року №7), тендерну пропозицію ТОВ «Тульчин-Нафта», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13 лютого 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 20 лютого 2023 року №2002/1 (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 21 лютого 2023 року №1 та пояснення від 03, 06 березня 2023 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 06 лютого 2022 року №7), складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178, а саме: - пункт 10.1 розділу 10 проекту договору, який є додатком №5 до тендерної документації, містить перелік випадків, за наявності яких можуть бути внесені зміни до істотних умов договору, зокрема у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, яким визначено, що одним із випадків щодо зміни істотних умов договору є погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Крім цього, установлено, що відповідно до вимог пункту 7 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника: усі документи, що готуються учасником у складі тендерної пропозиції, викладаються українською мовою. У разі подання учасником документів викладених іншою мовою, документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Однак, надані учасником торгів ТОВ «Тульчин-Нафта» у складі тендерної пропозиції документи: «Inspection report No. 17/143/IRE/2022», «Certificate of quality Nr. 161904_4865449», «ATBILSTIBAS APLIECINĀJUMS», «CERTIFICATE OF QUALITY» (файл «тд2.pdf»), без автентичного перекладу українською мовою, чим не дотримано вимоги пункту 7 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника. Згідно з абзацом 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією. Однак, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Тульчин-Нафта» як таку, що викладена іншою мовою, ніж мова, що передбачена тендерною документацією, а уклав з ним Договір. Аналізом дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено, що Замовником укладено Договір на суму 1 115 500,00 грн. Відповідно до додаткової угоди від 21 лютого 2023 року №1, укладеної до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива на 9%, яка склала 49,05 грн/л та 50,14 грн/л відповідно. Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області 03 березня 2023 року звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, на підставі яких Замовником укладено додаткову угоду від 21 лютого 2023 року №1 до Договору, якою збільшено ціну за одиницю товару. Згідно отриманих пояснень від Замовника від 06 березня 2023 року: «додатковою угодою ціни були підняті до середнього рівня ціни на ринку. Середній рівень цін було визначено опираючись на дані ціни указаної на сайті за посиланням https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/». Відповідно до інформації на сторінці вебсайту «Мінфін» (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/) середня ціна станом на 20 лютого 2023 року (дата укладання договору) на бензин А-95 становить 47,86 грн/л (по Україні), 47,47 грн/л (у Вінницькій області), на дизельне паливо – 51,19 грн/л (по Україні), 50,83 грн/л (у Вінницькій області) та станом на 21 лютого 2023 року (дата укладання додаткової угоди №1) становить на бензин А-95 – 47,77 грн/л (по Україні), 47,46 грн/л (у Вінницькій області), на дизельне паливо – 50,84 грн/л (по Україні), 50,37 грн/л (у Вінницькій області). При цьому, зазначені дані не містять інформації про коливання ціни за одиницю товару, який є предметом закупівлі, в сторону збільшення з дати укладення Договору (20 лютого 2023 року) до дати укладення додаткової угоди (21 лютого 2023 року) та не є документальним підтвердженням коливання ціни такого товару на ринку в сторону збільшення. З огляду на зазначене, Замовник документально не підтвердив коливання ціни на товар, що є предметом Договору та без наявності підстав додатковою угодою від 21 лютого 2023 року № 1 вніс зміни до істотних умов Договору, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 15.03.2023 16:33 - 30.03.2023 01:00
Дата публікації висновку: 15.03.2023 16:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку за результатами проведеного моніторингу Управлінням Північного офісу Держаудитслуби у Вінницькій області по закупівлі . UA-2023-02-03-009240-a ДК 021:2015-09130000-9 "Нафта та дистиляти " було укладено Додаткову угоду №2 від 17.03.2023р на розірвання договору у зв'язку з виявленими порушеннями законодавства, які неможливо усунути.Сума оплати за договором становить 122290,00 грн, відповідні документи про пллату додаються.
Дата публікації звіту: 17.03.2023 14:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 17.03.2023 14:35

Запити/Пояснення