-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Страхування відповідальності перевізника. Добровільне страхування відповідальності перед третіми особами під час проведення господарської діяльності юридичними або фізичними особами – підприємцями та добровільного страхування майна
Завершена
3 167 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 836.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 836.50 UAH
Номер:
2c5cc93bd3cb4ac8b2a5376160c75417
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-14-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2023 00:00
Період моніторингу:
14.06.2023 19:41 - 06.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
14.06.2023 № 13-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3(із змінами), доручення Держаудитслужби України від 21.04.2023№003100-18/4590-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
1. Додаток
до наказу від 14.06.2023
№ 13-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" UA-2023-02-03-004652-a 03.02.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання роз’яснень у відповідності до вимог законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності виконання вимоги про усунення невідповідностей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснень та документів у випадках передбачених законодавством порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) під час розроблення тендерної документації з урахуванням вимог вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей №1178 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 червня 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (Додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), надання роз’яснень у відповідності до законодавства, розгляду тендерних пропозицій, виконання вимоги про усунення невідповідностей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання пояснень та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Львівського комунального підприємства «Львівелектротранс» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену прокольним рішенням від 03.02.2023 б/н, роз’яснення до процедури надані замовником через електронну систему закупівель станом на 10.02.2023, реєстр пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника-переможця ПРАТ «СК «ЄВРОІНС Україна», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.02.2023 №30, повідомлення про намір укласти договір, договір від 23.02.2023 №00120 на суму 2 284 516,00 грн. з ПДВ, пояснення замовника надані через електронну систему закупівель станом на 21.06.2023
Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей при складанні тендерної документації встановлено що вимогами абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону, зазначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону.
Пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
На порушення абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація Замовника не містить умови для об’єднання учасників щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання підставам, встановленим статтею 17 Закон.
Період усунення порушень:
28.06.2023 19:16 - 13.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.06.2023 19:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області при проведенні моніторингу UA-M-2023-06-14-000048 по закупівлі UA-2023-02-03-004652-a інформуємо, що в подальших закупівлях будуть враховані Ваші зауваження та буде проведена роз’яснювальна робота та будуть проведені додаткові навчання щодо недопущення у подальшому порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей №1178.
Дата публікації звіту:
03.07.2023 10:03
Запити/Пояснення
Номер:
8db64859620046b4a1f48ff7c658290f
Назва:
питання для пояснення
Дата опублікування:
16.06.2023 18:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-03-004652-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку (офіційного) або (власного) веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b708b94a69804ed48f5dafca87dfc40d
Назва:
Відповідь на Запит ДАСУ №1
Дата опублікування:
21.06.2023 11:11
Опис:
1. Щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі методу порівняння ринкових цін, беручи до уваги наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (із змінами) за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0275915-20 згідно отриманих комерційних пропозицій. (копії комерційних пропозицій додаються).
ЛКП «Львівелектротранс» не підпадає під дію постанови №710 від 11.10.2016 р., «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) , оскільки не є розпорядником бюджетних коштів, тому ЛКП «Львівелектротранс не повинно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті Проводячи закупівлі в рядочку плану в джерелі фінансування вказується «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)».
Для вдасного обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі ЛКП «Львівелектротранс» використовував законодавство про страхування, а також свій досвід співробітництва з страховими компаніями та судові практики по страхових випадках, які були на нашому підприємстві.
2. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів.
У пункті 3, 4, 4-1 постанови № 710 наведено перелік замовників (правління Пенсійного фонду України та правління фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; органи місцевого самоврядування; головні розпорядники бюджетних коштів та розпорядники нижчого рівня; суб’єкти господарювання державного сектору економіки), яким рекомендовано здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю, зазначену у частині 1 статті 10 Закону, Замовник може додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Інформуємо, що закупівля здійснювалась за рахунок власних коштів, отриманих від господарської діяльності підприємства. Про те, що використовуються власні кошти зазначено в рядочку плану , до якого прив’язана дана закупівля. Підприємство здійснює свою. діяльність з перевезення пасажирів електротранспортом.
Отже, рекомендації, наведені у Постанові Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710, не розповсюджуються на ЛКП «Львівелектротранс» з причини, здійснення закупівлі за рахунок власних коштів, отриманих від господарської діяльності підприємства, а також відповідно до приписів Закону, оприлюднення в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування – не є обов’язковим.
Таким чином, відсутні законодавчі підстави для обов’язкового розміщення та можливості надання ЛКП «Львівелектротранс» посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі