-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
м'ясо свинини, куряче філе охолоджене, стегно куряче охолоджене, яловичина охолоджена
Завершена
473 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 369.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 369.00 UAH
Номер:
d4d9c9957a3142d3a1d0a7560f55a1ce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 14:35 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.02.2023 № 9-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 28 лютого 2023 року № 9-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2023-02-02-018226-a від 02.02.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами.
За результатами моніторингу встановлені порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, Наказу № 680.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 4-1 Постанови № 710, пункту 14 Порядку № 1082, пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, частини п’ятої статті 8 Закону, Наказу № 680 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кіцманської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-02-005384-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.02.2023 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 10.02.2023; тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор-трейд-захід» (далі – ТОВ «Вектор-трейд-захід») та Фізичної особи-підприємця «ГОЛОВАТЮК СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ»; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника ТОВ «Вектор-трейд-захід»; протоколи-рішення уповноваженої особи Замовника від 17.02.2023 та від 20.02.2023; повідомлення про намір укласти договір від 20.02.2023; договір про закупівлю товарів від 27.02.2023 № 25-вто; пояснення Замовника, надане 02.03.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710) встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України постановляє: головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Згідно з даними Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/diyalnist/yedynyi-reiestr-rozporiadnykiv-ta-oderzhuvachiv-biudzhetnykh-koshtiv) та даними Open Budget - Державного веб-порталу бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04062127/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 01.03.2023 про надання пояснень щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті, а також, зазначення посилання на сторінку власного вебсайту, Замовник 02.03.2023 в електронній системі закупівель оприлюднив пояснення, в якому зазначив, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті не розміщено.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів).
Крім того, до наданих пояснень Замовник не надав документів, на підставі яких визначив очікувану вартість предмета закупівлі, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено наступне.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет даної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник зазначив, що вид предмета закупівлі: товари – м'ясо свинини, куряче філе охолоджене, стегно куряче охолоджене, яловичина охолоджена та зазначив класифікатор та його відповідний код для цих товарів за ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15113000-3 - «Свинина», 15112130-6 – «Курятина», 15111100-0 – «Яловичина».
Однак, Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив кодів товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назві номенклатурної позиції предмета закупівлі щодо м'яса свинини, курячого філе охолодженого, стегна курячого охолодженого, яловичини охолодженої, чим порушив вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема, у пункті 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, частина 15 статті 29, частина 2 статті 28), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Особливостями № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9).
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час завантаження до електронної системи закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не завантажив окремими файлами.
Слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Статтею 9 Закону визначені основні функцій Уповноваженого органу, серед яких зокрема: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження примірної тендерної документації.
Одним із таких нормативно-правових актів є наказ Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
Період усунення порушень:
15.03.2023 14:53 - 30.03.2023 01:00
Дата публікації висновку:
15.03.2023 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведеного моніторингу UA-M-2023-02-28-000093 було виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які були допущені Замовником. Щодо Інформації про результати моніторингу Замовник погоджується та не має жодних заперечень. Разом з тим Замовник підкреслює, що виявлені порушення були допущені несвідомо та не були умисними для досягнення якоїсь протиправної цілі.
З огляду на вищенаведене замовник здійснив заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень. Замовником проведено самостійний аналіз визначених порушень та враховано всі зазначені пункти законодавства щодо їх недопущення у майбутніх закупівлях.
Окрім цього, Замовником прийнято рішення щодо проходження найближчим часом Уповноваженою особою навчань у сфері публічних закупівель шляхом участі у вебінарах, курсах, консультацій з спеціалістами, тощо.
Дата публікації звіту:
24.03.2023 18:22
Запити/Пояснення
Номер:
cb0c8abb4d4c49939b35b4807569d85a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.03.2023 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «М'ясо свинини, куряче філе охолоджене, стегно куряче охолоджене, яловичина охолоджена» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-02-018226-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначено кодів товарів щодо м’яса свинини, курячого філе охолодженого, стегна курячого охолодженого, яловичини охолодженої, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
4. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно)?
6. Чому Вами не дотримано вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, зокрема, додатки тендерної документації не оприлюднено до електронної системи закупівель окремими файлами?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ee3c7e57f5c345819ecfda6854ee36b2
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
02.03.2023 13:34
Опис:
1. Технічні та якісні характеристики визначені на підставі минулорічної тендерної документації (посилання на документ: UA-2022-01-26-002030-b). Очікувана вартість визначена: кількість помножена на Ціну. Ціна визначена шляхом моніторингу цін на аналогічний предмет закупівлі з урахування вартості доставки.
2. Не розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710.
3. Відповідно до п.3 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 15 квітня 2020 року № 708 Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Також вважаємо, що саме за четвертою цифрою найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
4. Нами враховані зміни до постанови №1178 які ввійшли в дію з 03.01.2023 під час складання тендерної документації.
5. наказ Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» затвердив тендерну документацію за відкритими торгами (до дії постанови 1178). Станом на дату проведення процедури закупівлю застосовуються норми викладені в постанові 1178 (відкриті торги з особливостями), що відрізняє їх від норм викладених в наказі №680. Замовник в дотримання наказу №680 порушував би норми визначені постанови 1178. Враховуючи прикінцеві положення ЗУ «Про публічні закупівлі» станом на дату проведення процедури закупівлі необхідно застосовувати норми визначені постановою 1178.