-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Стійки з/б типу СВ)
Інформація про прийняття чи неприйняття Замовником до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі: неприйняття до розгляду. Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства.
Завершена
12 947 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 129 474.00 UAH
мін. крок: 1% або 129 474.00 UAH
Номер:
03bb1386564e483e928b7336db7980bb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-20-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.03.2023 00:00
Період моніторингу:
20.03.2023 17:06 - 11.04.2023 01:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.03.2023 № 78
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-02-01-017306-a 01.02.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Публічного акціонерного товариства «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.02.2023 № ВТО-23-42, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БЕТОНЯРНЯ «БУДМАЙСТЕР», протокольне рішення уповноваженої особи від 22.02.2023 № ВТО-23-42/1, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2023, договір про закупівлю від 09.03.2023 № 410323 на суму 10 819 490,88 грн, пояснення на запит Держаудитслужби, отримане 28.03.2023 через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
12.04.2023 16:15 - 18.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.04.2023 16:15
Запити/Пояснення
Номер:
2f6e392fd3534edb82d58b67ca8ac335
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.03.2023 10:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2023 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі конструкцій та їх частин (стійок з/б типу СВ 95-2, стійок з/б типу СВ 105-5) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-01-017306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та розрахунків з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c50c5f145f99481d9a14aebdb67ea72b
Назва:
Код ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Стійки з/б типу СВ), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-02-01-017306-a
Дата опублікування:
28.03.2023 17:58
Опис:
На запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень», який надійшов в рамках проведення моніторингу процедури відкритих торгів із особливостями за Кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Стійки з/б типу СВ), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-02-01-017306-a наступного змісту: «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі конструкцій та їх частин (стійок з/б типу СВ 95-2, стійок з/б типу СВ 105-5) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-01-017306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та розрахунків з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.», надаємо наступні пояснення.
1. Технічні та якісні характеристики стояків СВ-9,5 та СВ-10,5 визначаються згідно “Єдиних технічних вимог, які висуваються до обладнання, матеріалів та технологій в електричних мережах”, затверджених наказом №327-од від 13.08.2018р ПАТ «Запоріжжяобленерго».
Технічні та якісні характеристики були незмінними впродовж 2020-2023 років. За даними характеристиками щорічно було укладено та реалізовано договори на поставку стояків з різними постачальниками. Стосовно технічних та якісних характеристик зауважень не було виявлено.
Щодо незмінності технічних та якісних характеристик, які встановлюються ПАТ «Запоріжжяобленерго» впродовж 2020-2023 років, можна впевнитися переглянувши порівняльну таблицю (Додається окремим файлом) або перевіривши тендерну документацію на майданчику ПРОЗОРО за посиланнями:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-09-013907-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-23-005649-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-16-006508-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-02-009839-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-10-001975-a
2. Розмір бюджетного призначення обумовлений кількістю стійок, які необхідні для виконання ремонтної програми ПАТ “Запоріжжяобленерго” (а саме СВ-105-5,0 — 120 шт, СВ-95-2,0 — 400 шт ), а також для поповнення аварійного запасу у зв’язку з повномасштабною військовою агресією рф проти України та постійним ураженням об’єктів електроенергетики, що зазнають значних руйнувань, обсяги яких більші від встановлених СОУ норм аварійного запасу, тому, згідно листа Міністерства енергетики України №26/1.2-4.2-10988 від 08.08.2022, норму аварійного запасу було збільшено на 30%.
Отже, закупівля за Кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Стійки з/б типу СВ), яка проводилась за процедурою відкритих торгів відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) здійснена ПАТ “Запоріжжяобленерго” на підставі наявної потреби.
3. Враховуючи наявну потребу в стійках, зрозумілі та незмінні технічні і якісні характеристики предмета закупівлі, відповідними службами Товариства був проведений аналіз ринку. За усталеною у Товаристві практикою, аналіз ринку для потреб наступного року проводиться у серпні – вересні року, що передує року в якому буде здійснюватися закупівля. Як правило, аналіз ринку здійснюється шляхом надсилання за допомогою засобів електронного зв’язку повідомлень, запрошень, запитів виробникам, офіційним представникам, дилерам, постачальникам конкретного товару. Зацікавлені виробники, офіційні представники, постачальники конкретного товару надіслали до Товариства свої цінові пропозиції. На їх підставі була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Заниження очікуваної вартості закупівлі може призвести до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі.
Сформовані середньоринкові ціни з урахуванням індексу інфляції використовується для формування бюджету та закупівлі матеріалів на наступний рік.
Тобто, Товариство приділяє достатньої уваги до такого напрямку роботи як визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Окремо варто зазначити, що очікувана вартість закупівлі стійок не підлягає державному регулюванню (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері). Відтак, ціни на даний товар є вільними і визначаються виробником, постачальником конкретного товару самостійно.
Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 є примірною, має рекомендаційний характер.Відтак, її застосування є правом ПАТ “Запоріжжяобленерго” як замовника, але не обов’язком.
ЗУ «Про публічні закупівлі» або Особливостями не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів та переліку документів, якими необхідно керуватись Замовнику під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
В умовах воєнного стану ціни на товар, у тому числі стійки СВ не є сталими та можуть суттєво відрізнятися під впливом таких факторів, як близькість до зони бойових дій, логістика, підвищена потреба, проблеми з енергоресурсами, тощо.
Враховуючи наведене, у закупівлі за Кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини (Стійки з/б типу СВ), яка проводилась за процедурою відкритих торгів відповідно до Особливостей, ПАТ “Запоріжжяобленерго” при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, при встановлені технічних і якісних характеристик, при визначенні наявної потреби не допустилось порушень нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, дотрималось принципу максимальної економії і ефективності.
Додаток: Порівняльна таблиця технічних характеристик.