• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Борошно, Крупа вівсяна, Крупа пшенична, Крупа перлова, Крупа ячмінна, Крупа манна, Крупа гречана, Пшоно, Рис

Завершена

590 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
Номер: edd76ec0dda14f1b8ddd8875d6074b28
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-28-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.03.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 28.03.2023 15:31 - 19.04.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.03.2023 № 103 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.03.2023 №103. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-01-017099-a, 01.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання у повному обсязі інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами проведеної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Мельничка С.Т. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дрогобицька міська лікарня №1 Дрогобицької міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-01-004835-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №38 від 17.02.2023 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Мельничка Сергія Теодоровича (далі – ФОП Мельничок С.Т.); опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Мельничка С.Т. та опублікований учасником документ на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 02.03.2023 №52; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Мельничком С.Т. як переможцем документи та інформацію; договір закупівлі від 13.03.2023 №130; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Замовником у наданій відповіді на вишевказаний запит (оприлюднено в електронній системі закупівель 03.04.2023) зазначено, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено у відповідності до порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931, з урахуванням вимог, встановлених ДСТУ, Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, шляхом аналізу ринку через пошук загальнодоступної інформації в мережі Інтернет, даних Державної служби статистики України, а також інформації, що міститься в електронній системі закупівель ProZorro. Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визанчено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 1 частини 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у тендерній документації, зокрема, документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (надається згідно з Розділом 3 Додатку №1 тендерної документації); документів, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (надається згідно з п. 3.3 розділу 3 тендерної документації). За вимогою пункту 1 Розділу 3 «Інші вимоги та відповідні документи» Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю та підписання пропозиції учасник – фізична особа-підприємець повинен надати копію паспорта (всі заповнені сторінки) або іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Мельничком С.Т. надано скан-копії сторінок 1-7 паспорта Мельничка С.Т. у формі книжки. Відповідно до Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 №2503-XII, бланки паспортів виготовляються у вигляді паспортної книжечки або паспортної картки за єдиними зразками, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку, що складається з обкладинки та 16 сторінок. Зокрема, на одинадцятій - шістнадцятій сторінці робляться відмітки про реєстрацію постійного місця проживання громадянина. За нормами законодавства України кожен громадянин України зобов’язаний зареєструвати своє місце проживання, а також повідомити компетентні органи про зміну свого місця проживання протягом 30 днів. Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Мельничком С.Т. не надано скан-копії сторінок паспорта, що містять відмітки про реєстрацію постійного місця проживання громадянина. Таким чином, учасником не виконано вимогу пункту 1 розділу 3 «Інші вимоги та відповідні документи» Додатку №1 до тендерної документації щодо надання на підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю та підписання пропозиції копій всіх заповнених сторінок паспорта. Відповідно до пункту 3.3.1 частини 3.3 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагалося надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639). Одночасно, за вимогою пункту 3.3.5 частини 3.3 розділу 3 тендерної документації банківська гарантія повинна бути з грошовим покриттям, на підтвердження чого учасник повинен надати документ з банку, що підтверджує наявність грошового покриття та розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача, а також додатково надати документ з банку, який підтверджує отримання коштів під грошове покриття банком-гарантом. Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Мельничком С.Т. надано банківську гарантію №BG/UA/03-2-00540 від 07.02.2023, видану учаснику АТ «Український будівельно-інвестиційний банк». Також учасником надано довідку вищевказаного банка-гаранта від 07.02.2023 №0738/03-2, у якій зазначено про укладення договору про надання банківської гарантії №BG/UA/03-2-00540 та про залишок коштів, розміщених ФОП Мельничком С.Т. на рахунку №UA653803770000029321400456544 в якості грошового покриття за вказаною банківською гарантією (17 000,00 грн), а також надано копію сформованої 07.02.2023 виписки з рахунку №UA653803770000029321400456544 щодо отримання коштів під грошове покриття банком-гарантом. Відповідно до положень підпункту 15 пункту 6 Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 №163, платіжна інструкція – розпорядження ініціатора надавачу платіжних послуг щодо виконання платіжної операції. Водночас, у складі тендерної пропозиції розрахунковий документ, який містить доручення платника банку (АТ «Райффайзен Банк АВАЛЬ» - обслуговуючий банк учасника згідно наданих Відомостей про учасника), здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунку на рахунок отримувача (АТ «Український будівельно-інвестиційний банк») учасником ФОП Мельничком С.Т. не надано, чим недотримано вимог пункту 3.3.5 частини 3.3 розділу 3 тендерної документації. Крім цього, відповідно до наданої учасником ФОП Мельничком С.Т. довідки АТ «Український будівельно-інвестиційний банк» від 07.02.2023 №0739/03-2, учасник обслуговується у вказаному банку по наданню банківських гарантій та має відкритий рахунок для перерахування грошових коштів (покриття), відповідно до Закону України «про банки і банківську діяльність АТ «Український будівельно-інвестиційний банк» є обслуговуючим банком учасника, оскільки має договірні відносини з ним. Відповідно до вимог пункту 2 розділу 3 «Інші вимоги та відповідні документи» Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати Відомості про учасника за встановленою у вказаному пункті формою, у якій необхідно зазначити, зокрема, реквізити банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку та його код МФО), у якому (яких) обслуговується учасник (пункт 9 форми). Учасником ФОП Мельничком С.Т. у складі тендерної пропозиції надано форму «Відомості про учасника», у якій вказано інформацію про АТ «Райффайзен Банк АВАЛЬ» та рахунок учасника у ньому, проте не зазначено відомостей (реквізити банку, номер рахунку, найменування банку та його код МФО) щодо обслуговуючого банку учасника АТ «Український будівельно-інвестиційний банк». Згідно з вимогою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Мельничка С.Т., а визначено його переможцем та укладено з ним договір закупівлі від 13.03.2023 №130.
Період усунення порушень: 11.04.2023 15:45 - 26.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2023 15:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-01-017099-a «Борошно, Крупа вівсяна, Крупа пшенична, Крупа перлова, Крупа ячмінна, Крупа манна, Крупа гречана, Пшоно, Рис», проведеного Західним офісом Держаудитслужби від 11.04.2023 (далі – ВИСНОВОК) повідомляємо наступне. Уповноваженою особою проведено детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Державною аудиторською службою, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень вимог частини пятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Крім того, долучаємо документи, що свідчать про усунення порушень, виявлених моніторингом.
Дата публікації звіту: 18.04.2023 17:11

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: Договір розірвано за зобов'язанням, викладеним у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації: 17.10.2023 16:46

Запити/Пояснення