• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021-2015 код 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (овочі та фрукти)

Завершена

5 638 330.10 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 191.65 UAH
Номер: f664c5a67378452cb479e06fd79cf4e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-19-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.06.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 19.06.2023 14:33 - 11.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 16.06.2023 № 26-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 16.06.2023 № 26-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-02-01-011010-a від 01.02.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та оприлюднення змін до нього, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та повноти відображення інформації в оголошенні, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та оприлюднення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.01.2023 №6 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Руол Стандарт»; повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2023; договір від 17.02.2023 №22 на суму 5 636 880,00 грн (далі – Договір); додаткові угоди до Договору від 06.03.2023 №1 та від 15.05.2023 №2, пояснення Замовника від 22.06.2023 надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок №1082) встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, Замовник мав обов’язок зазначати в окремих електронних полях інформацію, визначену пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 Порядку №1082, та інформації щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів визначено предмет закупівлі як «овочі та фрукти», проте в окремих електронних полях «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» та «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не зазначено інформацію щодо назв та кодів товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником відповідно до Національного класифікатору України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.122015 №1749 (далі - Єдиний закупівельний словник). Однак, у Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі «Часник Без пошкоджень шкідниками, за смаком, по забарвленню та формі відповідно до ДСТУ», «Капуста свіжа (пізніх сортів) Капуста кругла, середнього розміру не пошкоджена, колір та смак відповідає типовим для ботанічних сортів, відповідно до діючих стандартів, листя капусти не сухі, не жовті.», «Цибуля ріпчаста (без пошкоджень. На смак та колір відповідати типовій овочевій продукції та відповідати нормативним документам», «Морква середніх розмірів, сорти можуть бути різними: продовгуватими, довгими без пошкоджень, не гнилими. На смак соковита з солодкуватим присмаком та по якості і безпечності відповідати чинним законодавчим актам.», «Буряк столовий (середніх розмірів, сорти можуть бути різними: продовгуватими, круглими, без пошкоджень, не гнилими. На смак столового червоного буряка з солодкуватим присмаком та по якості і безпечності відповідати чинним законодавчим актам.», «Капуста цвітна середнього розміру не пошкоджена, колір та смак відповідає типовим для ботанічних сортів, відповідно до діючих стандартів, суцвіття легко відділяються порційно», «Капуста Броколі середнього розміру не пошкоджена, колір та смак відповідає типовим для ботанічних сортів, відповідно до діючих стандартів, качани щільно зібраних суцвіть.», «Гарбуз повинен бути стиглим, цілим, незів'ялим, не тріснутий, без пошкоджень, форма і забарвлення, смак, ідповідно до чинних законодавчих актів.», «Апельсини повинні бути стиглі, цілі, здорові, чисті, незів'ялі, не тріснуті, без пошкоджень, без зайвої зовнішньої вологості, типова для ботанічних сортів форма і забарвлення, смак, без пошкодження плічок, відповідно до ДСТУ та інших чинних законодавчих актів. Не пошкоджена шкідниками. Без ГМО та мати відповідність іншим вимогам діючого санітарного законодавства України, нормам харчування.», «Мандарини повинні бути стиглі, цілі, здорові, чисті, незів'ялі, не тріснуті, без пошкоджень, без зайвої зовнішньої вологості, типова для ботанічних сортів форма і забарвлення, смак, без пошкодження плічок, відповідно до ДСТУ та інших чинних законодавчих актів. Не пошкоджена шкідниками. Без ГМО та мати відповідність іншим вимогам діючого санітарного законодавства України, нормам харчування», «Лимони повинні бути стиглі, цілі, здорові, чисті, незів'ялі, не тріснуті, без пошкоджень, без зайвої зовнішньої вологості, типова для ботанічних сортів форма і забарвлення, смак, без пошкодження плічок, відповідно до ДСТУ та інших чинних законодавчих актів. Не пошкоджена шкідниками. Без ГМО та мати відповідність іншим вимогам діючого санітарного законодавства України, нормам харчування», «Яблука в асортименті, середніх розмірів, цілі, стиглі, здорові, чисті, незів'ялі, не тріснуті, без пошкоджень сільськогосподарськими шкідниками, без зайвої зовнішньої вологості, типової для ботанічних сортів по формі і забарвленню, без пошкодження плічок, відповідно до ДСТУ та інших чинних законодавчих актів», «Банани повинні бути стиглі, цілі, здорові, чисті, незів'ялі, у відповідності до чинних стандартів та законодавчих актів з відповідним маркуванням». При цьому, відповідно до Єдиного закупівельного словника код ДК 021:2015, який найбільше відповідає товару, що має намір придбати Замовник, а саме: ДК 021:2015:03221110-0 Часник та Гарбуз, ДК 021:2015:03221410-3 Капуста, ДК 021:2015:03221113-1 Цибуля, ДК 021:2015:03221112-4 Морква, ДК 021:2015:03221111-7 Буряк, ДК 021:2015:03221420-6 Капуста цвітна, ДК 021:2015:03221430-9 Капуста Броколі, ДК 021:2015:03222220-1 Апельсини, ДК 021:2015:03222240-7 Мандарини, ДК 021:2015:03222210-8 Лимони, ДК 021:2015:03222321-9 Яблука, ДК 021:2015:03222111-4 Банани. Отже, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в порушення вимог абзацу другого пункту 14 Порядку №1082 оприлюднив інформацію без назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне: відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, здійснюється відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Так, згідно вимог пункту 14 частини другої статті 22 Замовник має обов’язок в тендерній документації зазначати відомості, зокрема кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Проте, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію, в якій не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимогу пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Також, пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовником передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/ пропозиції, розмір забезпечення тендерної пропозиції/ пропозиції, умови неповернення тендерної пропозиції/ пропозиції, тощо регулюються статтею 25 Закону. Відповідно до вимог пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, з урахуванням положень статті 25 Закону, однією з умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції є ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону (у строк що не перевищує десяти днів), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Проте, абзацом п’ятнадцятим пункту 44 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Таким чином, Замовником при визначенні умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції, не враховано строки подання документів переможцем, визначених Особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Крім того, у підпункті 1.3 пункту 1 розділу ІІІ та у пункті 4 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено відхилення тендерних пропозицій згідно з нормами статті 31 Закону, тоді як підстави для відхилення тендерної пропозиції визначено у пунктах 41, 42 та 44 Особливостей. Таким чином, Замовником при розробленні тендерної документації не враховано норми Особливостей, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей. 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та оприлюднення змін до нього, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Період усунення порушень: 29.06.2023 14:40 - 14.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.06.2023 14:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень викладено в листі
Дата публікації звіту: 03.07.2023 14:36

Запити/Пояснення