-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки
Завершена
150 685.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 506.85 UAH
мін. крок: 1% або 1 506.85 UAH
Номер:
5b4eb88ee3e548069462ef1bf986abce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-13-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.03.2023 00:00
Період моніторингу:
13.03.2023 14:54 - 04.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.03.2023 № 31-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
13.03.2023 № 31-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-02-01-000291-a, 01.02.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 40 Постанови № 1178 та підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Оржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-02-01-000291-a; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.02.2023 № 1; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-02-01-000291-a; тендерну пропозицію ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 10.02.2023 № 3; договір від 24 лютого 2023 року № 17/23, укладений з ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ» на суму 150 685,00 грн (без ПДВ); відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення чинного законодавства.
В проекті договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) та, відповідно, і в підписаному договорі з переможцем закупівлі ФОП «Кузнєцов Ігор Рафаїлович» не зазначено обов’язковий порядок змін умов договору.
Згідно пункту 3 Постанови № 1178 (особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації має міститися проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Таким чином, замовником було порушено пункт 8 частини другої статті 22 Закону в частині не включення до тендерної документації, зокрема, до проєкту договору, порядку змін його умов.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення чинного законодавства.
Замовником в тендерній документації (п. 1 Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) зазначено, що повноваження щодо підпису документів уповноваженої особи учасника підтверджується для фізичних осіб-підприємців – свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця. При цьому, вище зазначений документ учасником ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ» в тендерній пропозиції не наданий, про що свідчить електронна система закупівель.
Відповідно до пункту 40 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, чим порушив пункт 40 Постанови № 1178.
Моніторингом даного питання також установлено, що учасником ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ» не надано документи переможця, про що свідчить електронна система закупівель.
Так, замовником в тендерній документації (п. 1 Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) зазначено: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону». Однак, вище зазначені документи учасник закупівлі ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ» в тендерній пропозиції не надав, про що свідчить електронна система закупівель.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 (особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
На порушення підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ», а оголосив переможцем і підписав з ним договір про закупівлю від 24 лютого 2023 року № 17/23 на 132 204,80 грн (без ПДВ).
В ході моніторингу з метою підтвердження або спростування встановлених порушень органом державного фінансового контролю 21.03.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику щодо не надання замовнику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; складення проекту договору не у відповідності до чинного законодавства та невідхилення тендерної пропозиції переможця ФОП «КУЗНЄЦОВ ІГОР РАФАЇЛОВИЧ».
Замовником 24.03.2023 в електронній системі закупівель не надано обґрунтованої відповіді, в якій було б спростовано порушення, описані вище.
Так, в поясненні замовник вказує, що при проведенні процедури закупівлі дотримав всі вимоги статті 5 Закону № 922 щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме дотримано максимальну економію грошових коштів, добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі. Також замовник стверджує, що учасник надав Виписку з ЄДР станом на 22:06 08.02.2023 (яку замовник завантажив разом з наданням відповіді).
Однак, відомості електронної системи закупівель свідчать, що в даній закупівлі приймав участь лише один учасник, що виключає конкуренцію серед учасників, а Виписку з ЄДР учасником не було завантажено в електронну систему закупівель, що не сприяє відкритості та прозорості на всіх стадіях даної закупівлі. Крім того, Законом регулюються не лише принципи здійснення публічних закупівель, а й інші норми, яких необхідно дотримуватись при проведенні закупівель, та які не дотримано замовником, зокрема, при складанні тендерної документації, при розгляді тендерної пропозиції учасника.
Період усунення порушень:
27.03.2023 16:23 - 11.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.03.2023 16:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір №17/23 від 24 лютого 2023 з ФОП Кузнєцовим Ігорем Рафаїловичем на суму 132204.80 грн розірвано 27 березня 2023 року
Дата публікації звіту:
31.03.2023 09:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
На виконання висновку відносно процедури закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
06.04.2023 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
ee87f470e9ca40139aa4d4f81962fd45
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2023 13:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки», очікуваною вартістю 150 685,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-02-01-000291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
1) В складі тендерної пропозиції учасника ФОП «Кузнєцов Ігор Рафаїлович» не надано свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця та/або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що вимагалося замовником в п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III. «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції».
Чому не було надано замовнику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель?
2) В проекті договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) та відповідно і в підписаному договорі з переможцем закупівлі ФОП «Кузнєцов Ігор Рафаїлович» не зазначено обов’язковий порядок змін умов договору.
Чому було порушено пункт 8 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII де зазначено «У тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов»?
3) Учасник закупівлі, ФОП «Кузнєцов Ігор Рафаїлович», в електронну систему закупівель не підвантажив документи переможця.
Чому було порушено абзац 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», де зазначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію коли переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 особливостей» ?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
a2c97472d2344cefae76ccf803bc7ec1
Назва:
відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.03.2023 11:43
Опис:
При проведенні процедури закупівлі по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки», очікуваною вартістю 150 685,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-02-01-000291-a) , було дотримано всі вимоги статті 5 Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників Закону України «Про публічні закупівлі» , а саме дотримано максимальну економію грошових коштів – із 150 685. 00 грн сума закупівлі зменшилася на 18480.2 грн і склала 132 204,8 грн., що є досить суттєвим показником для нашого закладу. Виписку з ЄДР було надано учасником станом на 22:06 08.02.2023 року. Крім цього було дотримано добросовісну конкуренцію серед учасників , відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі.
Слава Україні