-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти
Завершена
738 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 690.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 690.00 UAH
Номер:
6c5f669c33eb4cdf9cd334e2118ba60d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000090
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 14:35 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.02.2023 № 9-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 28 лютого 2023 року № 9-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-01-31-016759-a від 31.01.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлені порушення вимог пункту чотирнадцятого частини другої статті 22 Закону, пунктів 29 та 41 Особливостей № 1178, Наказу № 710.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог Наказу № 680.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови №710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082, пункту чотирнадцятого частини другої статті 22 Закону, пунктів 29 та 41 Особливостей № 1178, Наказу № 710, Наказу № 680 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Кіцманська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-31-004799-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.01.2023, протокол № 4 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 08.02.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ОККО-ПОСТАЧ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.02.2023 № 24; повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2023; договір № 30ТЛБЗ-6152/23 від 21.02.2023; пояснення Замовника, надане 06.03.2023 через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет даної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник зазначив, що вид предмета закупівлі: товари – бензин А-95, дизельне паливо, та зазначив класифікатор та його відповідний код для цих товарів за ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 - «Бензин», 09134200-9 - «Дизельне паливо».
Однак, Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив кодів товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назві номенклатурної позиції предмета закупівлі щодо бензину А-95 та щодо дизельного палива, чим порушив вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено наступне.
Пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною другою статті 22 Закону визначений перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Так, Замовник, на порушення вимог пункту чотирнадцятого частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначив інформацію (дату) щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, Замовник при описі та прикладах формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, не дотримав вимог наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» (далі – Наказ № 710).
Крім того, тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема, у пункті 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, частина 15 статті 29, частина 2 статті 28), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Особливостями № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9).
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей № 1178, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) і 2 (наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Проте, Замовник у Додатку 1 тендерної документації встановив вимогу для учасників про дотримання ними кваліфікаційного критерію, передбаченого пунктом 1 частини другої статті 16 Закону, чим порушив вимоги пункту 29 Особливостей № 1178.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час завантаження до електронної системи закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не завантажив окремими файлами.
На запит про надання пояснень з приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель 06.03.2023 пояснив, зокрема, наступне: «нами, як Замовником торгів для кращого використання та для зручного перегляду документів тендерної документації Учасниками і був оприлюднений документ із додатками. Формування тендерної документації в такому форматі є зручним та дозволяє максимально якісно підготуватися потенційним Учасникам до подання пропозицій по процедурі закупівлі, а також не впливає на результати процедури закупівлі».
Проте, слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Статтею 9 Закону визначені основні функцій Уповноваженого органу, серед яких зокрема: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження примірної тендерної документації.
Одним із таких нормативно-правових актів є наказ Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
Період усунення порушень:
08.03.2023 14:00 - 23.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.03.2023 14:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-01-31-016759-a, з метою удосконалення знань та умінь в сфері публічних закупівель та недопущення в подальшому порушень законодавства організовано участь уповноваженої особи в онлайн-навчанні з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
13.03.2023 10:16
Запити/Пояснення
Номер:
49731389088347af8e49210dc06339c7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.03.2023 10:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-31-016759-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначено кодів товарів щодо бензину марки А-95 та дизельного палива, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
4. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно)?
6. Чому Вами не дотримано вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, зокрема, додатки тендерної документації не оприлюднено до електронної системи закупівель окремими файлами?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e1d8e103220e4b71b2d0b6a025c3e53f
Назва:
Пояснення по моніторингу до закупівлі ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (UA-2023-01-31-016759-a)
Дата опублікування:
06.03.2023 13:22
Опис:
На виконання вимог ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», запит про надання інформації (пояснень) щодо закупівлі UA-2023-01-31-016759-a розглянуто. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
Наказом № 680 від 13.04.2016 Мінекономрозвитку України «Про затвердження примірної тендерної документації» передбачено, що Примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”. Примірна тендерна документація містить: • обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі“1” зазначається нумерація, у графі “2” – перелік складових тендерної документації, у графі “3” – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону; • інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; • додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. У наказі № 680 визначено, що зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. У наказі № 680 не встановлено обов’язковості завантаження додатків до електронної системи закупівель окремими файлами. Нами, як Замовником торгів для кращого використання та для зручного перегляду документів тендерної документації Учасниками і був оприлюднений документ із додатками. Формування тендерної документації в такому форматі є зручним та дозволяє максимально якісно підготуватися потенційним Учасникам до подання пропозицій по процедурі закупівлі, а також не впливає на результати процедури закупівлі.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі, зокрема п. 3. передбачено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
При оголошенні закупівлі в окремих частинах предмета закупівлі можна внести інформацію про назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, як це передбачено Наказом №1082 від 11.06.2020 року "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" . Замовником в описі частини предмету закупівлі уточнено найменування товару (бензин та дизельне паливо) та використано узагальнений код 09130000-9 Нафта і дистиляти, адже предмет закупівлі для товарів визначається за четвертим знаком ДК 021:2015.
З огляду на те, що встановлені недоліки є незначними і не вплинули на законність результату проведеної процедури закупівлі Замовник зобов’язується врахувати виявлені порушення Наказу № 1082 та Наказу №680 під час розроблення тендерної документації і відображення даних в електронній системі закупівель, та не допускати їх в подальшому.