-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники)
Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства. Інформація про прийняття чи неприйняття Замовником до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі: не прийняття до розгляду.
Завершена
12 543 048.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 125 430.48 UAH
мін. крок: 1% або 125 430.48 UAH
Номер:
3ff48ce7f9134252a1ab9f73a35d478d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-14-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.07.2023 00:00
Період моніторингу:
14.07.2023 16:37 - 05.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
14.07.2023 № 54-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
від 14.07.2023 № 54-З
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
2. UA-2023-01-31-012056-a, яку проводить Публічне акціонерне товариство "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «03» серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, його очікуваної вартості. відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Кварц", укладання договору від 02.03.2023 №370323.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Публічного акціонерного товариства "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО" (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.01.2023 № ВТО-23-41, тендерну пропозицію ТОВ "Кварц", повідомлення про намір укласти договір, договір від 02.03.2023 №370323.
В ході моніторингу надіслано запит від 17.07.2023 з вимогою надання документів (комерційні пропозиції, подібні закупівлі в системі prozorro.gov.ua тощо), на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру виділених коштів підприємства та визначено його очікувану вартість.
У відповіді від 20.07.2023 наведено документацію щодо технічних, кількісних характеристик запобіжників із посиланням на проведення закупівель запобіжників протягом останніх 3-х років, за процедурами UA-2022-01-25-015613-b, UA-2021-02-05-001080-b, UA-2021-03-24-008213-c.
Слід зазначити, що процедури UA-2022-01-25-015613-b, UA-2021-02-05-001080-b, UA-2021-03-24-008213-c мають статус «Торги не відбулися» або «Торги відмінено», отже дослідити питання обґрунтування розміру виділених коштів підприємства та визначення очікуваної вартості запобіжників не виявляється можливим.
У відповіді від 20.07.2023 зазначено наступне: «За усталеною у Товаристві практикою, аналіз ринку для потреб наступного року проводиться у серпні місяці року, що передує року, в якому буде здійснюватися закупівля.
Як правило, аналіз ринку здійснюється шляхом надсилання за допомогою засобів електронного зв’язку повідомлень, запрошень, запитів виробникам, офіційним представникам, дилерам, постачальникам конкретного товару. На підставі отриманої інформації була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Наприкінці 2022 року Товариство додатково опрацьовувало інформацію щодо цін на запобіжники та щодо наявності у потенційних постачальників усього необхідного обсягу потрібного до закупівлі. За наслідками проведеного аналізу ринку, Товариством була визначена очікувана вартість предмета закупівлі для проведення процедури закупівлі і укладення договору на весь 2023 рік».
Поряд з цим, до відповіді від 20.07.2023 не надано відповіді виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників запобіжників за серпень-грудень 2022 року тощо.
Відповідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи вищезазначене, повторно 24.07.2023 надано запит для отримання відповідей виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників запобіжників за серпень-грудень 2022 року, на які посилається Замовник у своїй відповіді від 20.07.2023.
Відповідно отриманої відповіді від 27.07.2023 Замовником зазначено, що запити на виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників запобіжників відсилаються за допомогою засобів електронного зв’язку відповіді надходять в електронній пошті як відповідь на запит, іноді відповідь отримується під час телефонної розмови з менеджером. На підставі інформації отриманої в такий спосіб була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі. Жодного документа, листа електронної пошти, протоколу або іншого документу, який підсумовує результат розгляду комерційних пропозицій до моніторингу не надано.
Замовником станом на 03.08.2023 (дата завершення моніторингу) не надано інформацію щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме відповідей на запити вартості запобіжників від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників, результатів розгляду цих відповідей уповноваженими особами, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
08.08.2023 17:16 - 23.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.08.2023 17:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Код ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a
На виконання висновку Держаудитслужби України від 08.08.2023, завантаженого через електронну систему закупівель Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області за наслідками проведеного моніторингу процедури закупівлі за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a , оприлюднюємо через електронну систему закупівель документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та вжиття заходів, направлених на недопущення у подальшому порушень у сфері публічних закупівель.
Додаток:
Сканована копія Розпорядження ПАТ «Запоріжжяобленерго» №244/р від 15.08.2023 «Про виконання висновку ДАСУ від 08.08.2023».
Дата публікації звіту:
15.08.2023 17:25
Запити/Пояснення
Номер:
6854c89e13ad406e9eb0c784298bf366
Назва:
Запит про надання пояснень та документів
Дата опублікування:
17.07.2023 09:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015:31210000-1: «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», яку проводить Публічне акціонерне товариство "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО" (UA-2023-01-31-012056-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
- яким чином та на підставі яких документів (комерційні пропозиції, подібні закупівлі в системі prozorro.gov.ua тощо) Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру виділених коштів підприємства та визначено його очікувану вартість?
Пояснення (інформацію, документи, комерційні пропозиції, посилання на закупівлі в системі prozorro.gov.ua) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Начальник відділу Валерій ГОЛУБ
Номер:
36520fcaa9c044bd8c554f788ab11b47
Назва:
Код ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a
Дата опублікування:
20.07.2023 17:29
Опис:
На запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень», який надійшов в рамках проведення моніторингу процедури відкритих торгів із особливостями за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a наступного змісту:
“У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015:31210000-1: «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», яку проводить Публічне акціонерне товариство "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО" (UA-2023-01-31-012056-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
- яким чином та на підставі яких документів (комерційні пропозиції, подібні закупівлі в системі prozorro.gov.ua тощо) Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру виділених коштів підприємства та визначено його очікувану вартість?”
надаємо наступні пояснення.
1.При проведенні закупівель, у т.ч. закупівлі запобіжників за процедурою в рамках якої здійснюється моніторинг (номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a) технічні та якісні характеристики визначаються згідно “Єдиних технічних вимог, які висуваються до обладнання, матеріалів та технологій в електричних мережах”, затверджених наказом №327-од від 13.08.2018 р.
При проведенні закупівель запобіжників протягом останніх 3-х років (у 2023, 2022, 2021 році) технічні та якісні характеристики були незмінними. До прикладу, надаємо порівняльну таблицю по випадково обраним закупівлям, зокрема:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-31-012056-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-25-015613-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-001080-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-24-008213-c
2. Розмір бюджетного призначення обумовлений кількістю запобіжників, які необхідні для виконання ремонтної програми ПАТ “Запоріжжяобленерго”, в зв'язку з введенням графіків аварійних відключень, а також для поповнення аварійного запасу внаслідок повномасштабної військової агресії рф проти України, у т.ч. систематичного нанесення значних пошкоджень об’єктам енергетичної інфраструктури, обсяги яких більші від встановлених СОУ норм аварійного запасу, тому, згідно листа Міністерства енергетики України №26/1.2-4.2-10988 від 08.08.2022, норму аварійного запасу було збільшено на 30%.
Отже, закупівля за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), яка проводилась за процедурою відкритих торгів відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) здійснена ПАТ “Запоріжжяобленерго” на підставі наявної потреби.
3. Враховуючи наявну потребу в запобіжниках, зрозумілі та незмінні технічні і якісні характеристики предмета закупівлі, відповідними службами Товариства був проведений аналіз ринку. За усталеною у Товаристві практикою, аналіз ринку для потреб наступного року проводиться у серпні місяці року, що передує року, в якому буде здійснюватися закупівля.
Як правило, аналіз ринку здійснюється шляхом надсилання за допомогою засобів електронного зв’язку повідомлень, запрошень, запитів виробникам, офіційним представникам, дилерам, постачальникам конкретного товару. На підставі отриманої інформації була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Наприкінці 2022 року Товариство додатково опрацьовувало інформацію щодо цін на запобіжники та щодо наявності у потенційних постачальників усього необхідного обсягу потрібного до закупівлі. За наслідками проведеного аналізу ринку, Товариством була визначена очікувана вартість предмета закупівлі для проведення процеудри закупівлі і укладення договору на весь 2023 рік (строк поставки до 30.11.2023 та строк дії договору до 31.12.2023).
Окремо варто зазначити, що заниження очікуваної вартості закупівлі може призвести до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі.
Окремо варто зазначити, що очікувана вартість закупівлі запобіжників не підлягає державному регулюванню (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері). Відтак, ціни на даний товар є вільними і визначаються виробником, постачальником конкретного товару самостійно.
Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 є примірною, має рекомендаційний характер. Відтак, її застосування є правом ПАТ “Запоріжжяобленерго” як замовника, але не обов’язком.
ЗУ «Про публічні закупівлі» або Особливостями не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів та переліку документів, якими необхідно керуватись Замовнику під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
В умовах воєнного стану ціни на товар, у тому числі запобіжники не є сталими та можуть суттєво відрізнятися під впливом таких факторів, як близькість до зони бойових дій, логістика, підвищена потреба, проблеми з енергоресурсами, тощо.
Враховуючи наведене, у закупівлі за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), яка проводилась за процедурою відкритих торгів відповідно до Особливостей, ПАТ “Запоріжжяобленерго” при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, при встановлені технічних і якісних характеристик, при визначенні наявної потреби, не допустилось порушень нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, дотрималось принципу максимальної економії і ефективності.
Номер:
2d01d6110a9c4803bb88be72a2b4c70b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.07.2023 15:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2023 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015:31210000-1: «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», яку проводить Публічне акціонерне товариство "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО" (UA-2023-01-31-012056-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів), яким чином та на підставі яких документів (комерційні пропозиції, подібні закупівлі в системі prozorro.gov.ua тощо) Замовником здійснено обґрунтування розміру виділених коштів підприємства та визначено його очікувану вартість.
У відповіді від 20.07.2023 наведено документацію щодо технічних, кількісних характеристик запобіжників із посиланням на проведення закупівель запобіжників протягом останніх 3-х років, за процедурами UA-2022-01-25-015613-b, UA-2021-02-05-001080-b, UA-2021-03-24-008213-c.
Слід зазначити, що процедури UA-2022-01-25-015613-b, UA-2021-02-05-001080-b, UA-2021-03-24-008213-c мають статус «Торги не відбулися» або «Торги відмінено», отже дослідити питання обґрунтування розміру виділених коштів підприємства та визначення очікуваної вартості запобіжників не виявляється можливим.
У відповіді від 20.07.2023 зазначено наступне: «За усталеною у Товаристві практикою, аналіз ринку для потреб наступного року проводиться у серпні місяці року, що передує року, в якому буде здійснюватися закупівля.
Як правило, аналіз ринку здійснюється шляхом надсилання за допомогою засобів електронного зв’язку повідомлень, запрошень, запитів виробникам, офіційним представникам, дилерам, постачальникам конкретного товару. На підставі отриманої інформації була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Наприкінці 2022 року Товариство додатково опрацьовувало інформацію щодо цін на запобіжники та щодо наявності у потенційних постачальників усього необхідного обсягу потрібного до закупівлі. За наслідками проведеного аналізу ринку, Товариством була визначена очікувана вартість предмета закупівлі для проведення процедури закупівлі і укладення договору на весь 2023 рік»
Поряд з цим, до відповіді від 20.07.2023 не надано відповіді виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників запобіжників за серпень-грудень 2022 року тощо.
Відповідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи вищезазначене, прошу надати вищезазначені відповіді виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників запобіжників за серпень-грудень 2022 року.
Пояснення (інформацію, документи, комерційні пропозиції тощо) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Головний державний аудитор Леонід ПОМУЛЄВ
Номер:
8d70201610e64f77b0931dc116c73a91
Назва:
Код ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a
Дата опублікування:
27.07.2023 17:42
Опис:
На запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень», який надійшов 24.07.2023 в рамках проведення моніторингу процедури відкритих торгів із особливостями за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), номер оголошення в електронній системі закупівель: ID: UA-2023-01-31-012056-a надаємо наступні пояснення.
Товариство відсилає запити за допомогою засобів електронного зв’язку. Але направлення запиту не зобов’язує отримувачів запиту надавати відповідь у формі документа з датою та/або підписом. Іноді відповіді надходять в електронній пошті як відповідь на запит. Іноді відповідь отримується під час телефонної розмови з менеджером. На підставі інформації отриманої в такий спосіб була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Варто також зазначити, що аналіз ринку для потреб наступного року проводиться у серпні місяці року, що передує року, в якому буде здійснюватися закупівля, тобто аналіз ринку здійснювався у серпні 2022 року, усього лише через 5-6 місяців після початку повномасштабного вторгнення російської федерації. Повторний аналіз ринку проводився у грудні 2022 року, тоді коли були масовані ракетні обстріли по об’єктах енергетики, наслідком яких були постійні та тривалі відключення світла не тільки у м. Запоріжжя, а й по всій Україні.
З 24.02.2023 і до кінця 2022 року у ПАТ «Запоріжжяобленерго» для усіх «рядових» працівників (крім технічного персоналу та вищестоящого керівництва) діяв режим роботи «дистанційно». Під час роботи «дистанційно» використовувались особиста комп’ютерна техніка працівників, що позначилось на збереженні документів. Крім того, після початку повномасштабного вторгнення та протягом року війни з відділу, які займається аналізом ринку та формуванням цін для потреб наступного року , звільнилось багато працівників, що потягнуло за собою видалення електронної пошти, облікових записів, тощо.
Наведені фактори дуже позначились на збереженні інформації та/або документів.
Також варто враховувати, що дистанційний режим роботи був запроваджений і на багатьох підприємствах, установах, організаціях по всій країні; частина підприємств не працювала, частина підприємств проводила релокацію. Це призводило до неможливості додзвонитися до представників виробників/постачальників або запити цін не були ними вчасно опрацьовані, доволі часто обмін/отримання інформації відбувалось у телефонному режимі.
Наведені фактори позначились на отриманні документів від виробників/постачальників.
Враховуючи наведені обставини, у відповіді від 20.07.2023 вказано:
«Як правило, аналіз ринку здійснюється шляхом надсилання за допомогою засобів електронного зв’язку повідомлень, запрошень, запитів виробникам, офіційним представникам, дилерам, постачальникам конкретного товару. На підставі отриманої інформації була визначена середньоринкова вартість даного предмета закупівлі.
Наприкінці 2022 року Товариство додатково опрацьовувало інформацію щодо цін на запобіжники та щодо наявності у потенційних постачальників усього необхідного обсягу потрібного до закупівлі. За наслідками проведеного аналізу ринку, Товариством була визначена очікувана вартість предмета закупівлі для проведення процеудри закупівлі і укладення договору на весь 2023 рік (строк поставки до 30.11.2023 та строк дії договору до 31.12.2023).»
Враховуючи усі наведені вище обставини, Товариство не має змоги надати відповіді/комерційні пропозиції виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників за серпень-грудень 2022 року.
Крім того, Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (далі – Примірна методика), яка є примірною та має рекомендаційний характер, оперує поняттями прив’язаними до слова «інформація», наприклад, «отримання інформації щодо цін», «отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація», «здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну». Інформація може бути в електронному вигляді, в усній формі або відображена на носіях (документ). Отже, примірна методика не зобов’язує Замовників отримувати/збирати/аналізувати інформацію на носіях у формі документу та не встановлює строки зберігання отриманих документів (комерційних пропозицій).
У зв’язку з чим, локальними нормативними актами Товариства також не встановлено обов’язку збирати/аналізувати інформацію тільки у вигляді документу (комерційної пропозиції), зберігати документи/комерційні пропозиції від виробників, офіційних представників, дилерів, постачальників та зберігати отримані відповіді/документи/комерційні пропозиції після завершення роботи з ними.
Отже, формування ціни та очікуваної вартості предмета закупівлі можливе на підставі отриманої інформації в телефонному/усному режимі, а не тільки та обов’язково на підставі документів, комерційних пропозицій.
Окремо варто зазначити, що в умовах воєнного стану та постійної зміни ситуації на економічному фронті (наявність або відсутність пільг щодо оподаткування (2% замість 20%), наявність або відсутність пільги на пальне (7% замість 20%), наявність або відсутність відключень світла) ціни на товар, у тому числі запобіжники, не є сталими. Визначаючи очікувану вартість предмета закупівлі, Товариство звичайно ж враховує ці обставини, інфляційні процеси, а також те, що місто Запоріжжя та Запорізька область є прифронтовим районом, який доволі часто зазнає обстрілів.
Враховуючи наведене, у закупівлі за Кодом ДК 021:2015 – 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Запобіжники), яка проводилась за процедурою відкритих торгів відповідно до Особливостей, ПАТ “Запоріжжяобленерго” при розрахунку та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не порушило жодного нормативно-правового акту у сфері публічних закупівель.