-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з благоустрою - Поточний ремонт мостів та шляхопроводів
Завершена
6 489 344.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 64 893.44 UAH
мін. крок: 1% або 64 893.44 UAH
Номер:
15b6544df5554a0287140c9645a018a0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-10-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.03.2023 00:00
Період моніторингу:
10.03.2023 12:29 - 01.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.03.2023 № 69
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
37 UA-2023-01-27-016898-a 27.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі та дотримання вимог Порядку встановлено порушення вимог пункту 3 розділу ІІ Порядку.
За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції переможця, відповідності вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму усунення такого порушення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.01.2023 №ВТП 27/01.1, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКР-БУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «МД ГРУПП КОМПАНІ», протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.02.2023, рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель уповноваженої особи від 06.02.2023 ВТП 06/02. UA-2023-01-27-016898-a, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06.02.2023, договір про надання послуг від 13.02.2023 №13/02-1 на суму 6 199 983,52 грн, пояснення Замовника, отримані 16.03.2023 та 24.03.2023 через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та пункту 4.1. розділу «Загальні положення» тендерної документації Замовника предметом закупівлі є Послуги з благоустрою - Поточний ремонт мостів та шляхопроводів (ДК 021:2015:45220000-5: Інженерні та будівельні роботи).
Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Водночас, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 №500/34783) затверджено Порядок визначення предмету закупівлі (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Згідно з пунктом 3.9. ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» визначено, що лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури - це наземні, надземні або підземні лінійні об'єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.
Абзацом 5 пункту 1 частини першої Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньоквартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху.
Проте, Замовник визначив предмет закупівлі з поточного ремонту не за кожним окремим лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, чим порушив вимоги пункту 3 розділу ІІ Порядку.
Період усунення порушень:
04.04.2023 21:47 - 19.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.04.2023 21:47
Запити/Пояснення
Номер:
8a628da62adc44a38928e968bcac2298
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.03.2023 10:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із благоустрою – поточного ремонту мостів та шляхопроводів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-27-016898-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та документи щодо виконання переможцем ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ» вимог частини другої статті 41 Закону, в частині надання останнім копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, що передбаченого пунктом 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b0e17e06c953490cbc0da370453dfba4
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
16.03.2023 10:11
Опис:
Очікувану вартість на надання послуг визначено на підставі методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, затвердженої наказом від 21.04.2020 № 97. Отже, Замовником направлено 3 письмові запити (електронною поштою) до учасників ринку, та відповідно отримано 3-и цінові пропозиції. Очікувану вартість визначено, як середньоарифметичне за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де Ц - очікувана вартість Ц1 - ціни, отримані за результатами запитів К – кількість запитів Очікувана вартість закупівлі становить: 6 489 344.00 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів» від 23.09.2003 р. №154. Закон України «Про благоустрій населених пунктів» 06.09.2005 № 2807-IV. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладено в додатку 4 тендерної документації. Обґрунтування бюджетного призначення: встановлено на підставі бюджету департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради на 2023 рік
З обґрунтуванням бюджетного призначення можна ознайомитись на сайті: https://dniprorada.gov.ua/
З обґрунтуванням можна ознайомитись за посиланням https://dniprorada.gov.ua/uk/page/departament-blagoustroyu-ta-infrastrukturi-dniprovskoi-miskoi-radi
Номер:
e11b897a5eab4ea0aa79509f9a90432a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2023 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із благоустрою – поточного ремонту мостів та шляхопроводів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-27-016898-a) установлено.
Через електронну систему закупівель Замовником 16.03.2023 на письмовий запит Держаудитслужби надано відповідь, додатком до якої наданий лист переможця ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ» від 08.02.2023 №08-02-4/23 за змістом якого цим листом повідомлено Замовника про те, що господарська діяльність по предмету закупівлі не потребує ліцензування та не потребує будь-яких дозволів (документів дозвільного характеру).
Додатком 4 до тендерної документації Замовником встановлена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмету закупівлі.
Зазначений додаток містить перелік робіт, які необхідно виконати переможцю.
Крім цього, тендерною документацією Замовника передбачено зокрема вимога щодо розрахунку роботи автотранспорту та механізмів - 1080 маш.год.
Слід зазначити, що переможцем ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ» в локальному кошторисі, який є невід’ємною частиною договірної ціни (розрахунку вартості робіт), вказані наступні види виконання робіт, зокрема:
- розбирання асфальтобетонних покриттів механізованим способом;
- розробка ґрунту в траншеях екскаваторами у відвал, група ґрунту 2;
- свердлення отворів в залізобетонних конструкціях, діаметр отвору 60 мм, глибина свердлення 200 мм;
- монтаж світильників, кількість ламп 2 шт.
Частиною третьою статті 21 Закону України «Про охорону праці» визначено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) (далі – Порядок).
Пунктом 6 Порядку встановлено, що дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Враховуючи викладене, перелік робіт, який міститься у додатку 4 до тендерної документації ( та підтверджений локальним кошторисом переможця) із застосуванням спеціальної техники відноситься до робіт підвищеної небезпеки, на які роботодавець повинен одержати дозвіл (декларацію).
Зважаючи на зазначене, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень у зв’язку з чим Замовником на виконання вимог частини другої статті 41 Закону не була відхилена тендерна пропозиція переможця ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ», як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3746e5480da94f68b37e1b14e2c0b8f0
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.03.2023 17:44
Опис:
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо таке.
1. Відповідно до пункту 40 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо останній не надав ліцензію або документи дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Умова тендерної документації передбачено, що саме переможець, а не учасник надає інформації по вищезазначеній нормі.
Пропозиція переможця ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ» не була відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, у зв’язку із тим, що вимогами тендерної документації не передбачено надання у складі пропозиції копій ліцензій та/або документів дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності, або пояснення щодо відсутності необхідності у отриманні дозвільних документів/ліцензії.
2. Умовами тендерної документації (пункт 6 розділу Інструкція з підготовки тендерної документації) передбачено, що у разі посилання в Додатку 4…. на конкретний процес …. необхідно вважати цей вираз таким що містить фразу «або еквівалент».
Звертаємо увагу, що для розширення конкурентного середовища, тендерною документацією не встановлено обов’язок учасників надавати відомість ресурсів (підсумкову відомсть ресурсів), в якій би зазначались машини та механізми якими надаватимуться послуги за предметом закупівлі.
Отже, зазначені вами складові послуги можуть виконуватись в інший спосіб, наприклад: розробка в ґрунту траншеях ручним способом за допомогою лопат …, розбирання асфальтобетонних покриття ручним способом тощо.
Також, документацією не встановлено форму довідки про наявність обладнання машин та механізмі.
Так, учасником переможцем не надано відомість ресурсів (підсумкова відомсть ресурсів), довідка про наявність обладнання машин та механізмів не містить поіменного переліку запланованих до залучення машин та механізмів, для надання послуг за предметом закупівлі. Отже із наданих документів взагалі не зрозуміло якими машинами та механізмами надаватимуться послуги. Відповідно, безпідставно стверджувати про необхідність наявності у даного суб’єкта господарювання дозволу та/або декларації.
3. Нормами Особливостей та Закону. А також мовами тендерної документації встановлено чітко, що ліцензія та/або документ дозвільного характеру повинні надаватись на провадження певного виду господарської діяльності.
Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» визначено поняття «документ дозвільного характеру», під яким розуміється дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо, який дає суб’єкту господарювання право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності, а об’єктом, на який видається такий документ, є земельна ділянка, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та ПОСЛУГА.
В даному випадку провадження певного виду господарської діяльності це є ПОСЛУГА з благоустрою - поточного ремонту мостів та шляхопроводів.
Відповідно до чинного законодавства України, вид такої діяльності як ПОСЛУГА з благоустрою - поточного ремонту мостів та шляхопроводів не потребує отримання ліцензії та документу дозвільного характеру.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що Замовником не встановлено в тендерній документації вимогу щодо наявності ліцензії та документу дозвільного характеру на усі складові послуги.