-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах; Бензин А-95 в талонах)
Завершена
356 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 780.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 780.00 UAH
Номер:
80907cdc0e9a4af29467de6bb5f43b24
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
13.02.2023 16:57 - 07.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.02.2023 Одеса № 31
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 13.02.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 13.02.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 13.02.2023 № 31
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
17 UA-2023-01-26-013295-a 26.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 та абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Кілійська багатопрофільна лікарня» Кілійської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджені рішеннями уповноваженої особи від 25.01.2023 № 5 та від 27.01.2023 б/н, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Рута Нова – К» (далі – ТОВ «Рута Нова – К»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2023 № 1, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 03.02.2023 в електронній системі закупівель, договір поставки від 10.02.2023 № 26 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднене 14.02.2023 в електронній системі закупівель, додаткові угоди від 14.02.2023 № 1 та від 21.02.2023 № 2 до Договору, пояснення отримані 21.02.2023 через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, в оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (дизельне паливо в талонах; бензин А-95 в талонах); назви номенклатурних позицій предмета закупівлі - дизельне паливо, бензин А-95; код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти.
Проте, на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав коди товарів, визначені згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі, а саме: «дизельне паливо» становить код «ДК 021:2015: 09134200-9: Дизельне паливо», «бензин А-95» становить код «ДК 021:2015: 09132000-3: Бензин».
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1.4 частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються учасником та замовником з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.02.2023 щодо ненакладення учасником ТОВ «Рута Нова – К» на тендерну пропозицію КЕП, Замовник 21.02.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що на тендерну пропозицію учасника було накладено підпис, який є кваліфікований.
Водночас, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
КЕП учасника перевіряється на сайті центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) за посиланням https://czo.gov.ua/ verify.
Разом з тим, відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратнопрограмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, в тому числі якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та якщо під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
При цьому, у листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 зазначено, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Проте за результатами перевірки електронного підпису учасника процедури закупівлі ТОВ «Рута Нова – К» на сайті ЦЗО за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений, який не може вважатися кваліфікованим, чим порушено вимоги пункту 1.4 частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Разом з тим, відповідно до пункту 5.5 частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, в тому числі інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в такому реєстрі, стосовно особи, зазначеної в пункті 3 частини першої статті 17 Закону, сформовану в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у кваліфікованому електронному підписі зазначеної особи, та згідно Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства від 09.02.2018 № 166 (далі - Положення), або витяг з вказаного реєстру щодо такої особи, та який отриманий згідно умов Положення.
Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Так, переможцем процедури закупівлі ТОВ «Рута Нова – К» надано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 09.01.2023 за номером запиту 319378, відповідно до якої пошук інформації здійснювався за найменуванням юридичної особи: ТОВ «РУТА НОВА – К» (код ЄДРПОУ: 33757245).
Проте переможець процедури закупівлі повинен підтвердити відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, а саме: службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.02.2023 щодо ненадання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Рута Нова – К» документу, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, Замовник 21.02.2023 зазначив, що враховуючи вказаний недолік прийнято рішення про укладення додаткової угоди про розірвання договору.
Проте переможцем процедури закупівлі ТОВ «Рута Нова – К» не надано ані інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в такому реєстрі, стосовно особи, зазначеної в пункті 3 частини першої статті 17 Закону, сформовану в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у кваліфікованому електронному підписі зазначеної особи, та згідно Положення, ані витяг з вказаного реєстру щодо такої особи, та який отриманий згідно умов Положення, чим порушено вимоги пункту 5.5 частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 та абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Рута Нова – К», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону з урахуванням пункту 44 Особливостей.
Слід зазначити, що Замовником оприлюднено 21.02.2023 в електронній системі закупівель додаткову угоду від 21.02.2023 № 2 до Договору, відповідно до якої сторони дійшли взаємної згоди достроково розірвати (припинити) дію Договору та зменшити загальну суму Договору на 326 150,00 гривень. Загальна сума Договору становить 14 850,00 гривень.
Водночас Замовником оприлюднено через електронну систему закупівель звіт про виконання договору про закупівлю на суму 14 850,00 грн, в якому зазначено, що Договір розірвано за згодою сторін.
Період усунення порушень:
23.02.2023 12:12 - 10.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2023 12:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник ознайомився з викладеною інформацією і оприлюдненим висновком, взяв до уваги зауваження і вимоги; за результатом уклав додаткову угоду №2 від 21.02.2023р. про розірвання договору від 10.02.2023 №26 з постачальником
Дата публікації звіту:
24.02.2023 11:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
28.02.2023 15:58
Запити/Пояснення
Номер:
1b5d340f8e294ab69f24c7c2ff5ed7c1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.02.2023 13:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «РУТА НОВА – К» (далі – ТОВ «РУТА НОВА – К») вимогам частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД), тоді як учасником ТОВ «РУТА НОВА – К» на тендерну пропозицію не накладено кваліфікований електронний підпис?
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «РУТА НОВА – К» та укладення договору про закупівлю, тоді як останнім не надано інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону?
Так, переможцем процедури закупівлі надано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 09.01.2023 за номером запиту 319378, відповідно до якої пошук інформації здійснювався за найменуванням юридичної особи: ТОВ «РУТА НОВА – К» (код ЄДРПОУ: 33757245). Проте переможець процедури закупівлі повинен підтвердити відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, а саме: службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.