• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М'ясо яловичини охолоджене, свинина охолоджена

Завершена

1 430 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 150.00 UAH
Номер: e55a5cc1cc7042f38842be85d0157dfd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-14-000130
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 14.02.2023 15:31 - 08.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.02.2023 № 48 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 14.02.2023 № 48. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-26-007496-a, 26.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський фаховий коледж спорту» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-26-002463-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Торгова компанія «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС» (далі – ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС»); протокол кваліфікації тендерної пропозиції від 08.02.2023 №1; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 14.02.2023 №15-Пр, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: м'ясо яловичини охолоджене, свинина охолоджена, а також класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема, 15111100-0 «Яловичина», 15113000-3 «Свинина». Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено в інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082. Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України18.02.2020 №275 (далі – Примірна методика №275), передбачено відповідні етапи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом визначення потреби в товарах, роботах, послугах; формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик; аналізу ринку; визначення вимог до умов поставки і оплати та визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. Зокрема, відповідно до розділу ІІІ Примірної методики №275 визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися за відповідними методами, зокрема розрахунком очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін; розрахунком очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. Також, методами визначення очікуваної вартості за Примірною методикою №275 передбачено здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках тощо), а також направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. З врахуванням вищенаведеного, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запити щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (з долученням відповідних підтверджуючих документів). Замовником у наданих на вищевказані запити відповідях зазначено, що розрахунок очікуваної вартості товару ним здійснено методом порівняння ринкових цін відповідно до Примірної методики №275, а також з урахуванням досвіду проведення закупівель попередніх періодів та Замовником було здійснено моніторинг цін щодо тотожного предмету закупівлі в електронній системі закупівель, Замовником було проаналізовано наступні закупівлі, проведені замовниками у Львівській області: UA-2023-01-06-003063-a, UA-2023-01-16-013097-a та UA-2023-01-12-005687-a, та загальну очікувану вартість закупівлі було визначено в межах середньоринкових цін, що діяли по Львівському регіону на момент оголошення відкритих торгів, враховуючи минулорічний досвід при приведенні відкритих торгів аналогічного предмету закупівлі. До відповіді Замовником також надано цінові пропозиції: - подана ТОВ «ТРИ КЛЕНИ» №11 від 23.01.2023 під час участі у закупівлі UA-2023-01-16-013097-a (м'ясо яловичини – 200,00 грн з ПДВ за кг та свинини охолодженої – 180,00 грн з ПДВ за кг), - подана ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» №25 від 11.01.2023 під час участі у закупівлі UA-2023-01-06-003063-a (м'ясо яловичини – 226,80 грн з ПДВ за кг та свинини – 183,60 грн з ПДВ за кг), - подана ФОП Поронюк Б.Й. №14 від 16.01.2023 під час участі у закупівлі UA-2023-01-12-005687-a (м'ясо яловичини – 250,00 грн без ПДВ за кг та свинини – 180,00 грн з ПДВ за кг). Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному доступі в електронній системі закупівель інформації встановлено, зокрема, що ТОВ «ЗАХІДНА РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ» під час участі у закупівлі UA-2023-01-12-004752-a пропонувало свинину за ціною 168,30 грн з ПДВ; ФОП Поронюк Б.Й. під час участі у закупівлі UA-2023-01-02-005600-a пропонував яловичину охолоджену за ціною 219,90 грн без ПДВ, свинину – 170,00 грн без ПДВ, а під час закупівлі UA-2023-01-05-003200-a: яловичину – за ціною 230,00 грн без ПДВ, свинину – 175,00 грн без ПДВ. Документального підтвердження щодо урахування Замовником досвіду проведення закупівель попередніх періодів, дослідження середньоринкових цін, що діяли по Львівському регіону на момент оголошення відкритих торгів, до моніторингу Замовником не надано. Проведеним аналізом попередніх закупівель Замовника встановлено, що за результатами проведеної закупівлі UA-2022-08-17-007007-a Замовником здійснено придбання у ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС» яловичини охолодженої за ціною 194,64 грн з ПДВ та свинини охолодженої – за 207,36 грн з ПДВ (договір №37-Пр від 19.09.2022). Слід також зазначити, що відповідно до наявних у вільному публічному доступі інформації про середні споживчі ціни та товари і послуги в регіонах України (джерело інформації: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm) середня ціна на 1 кг яловичини по Львівській області у листопаді 2022 року становила 216,99 грн, у грудні 2022 року – 218,77 грн, у січні 2023 року – 208,91 грн, середня ціна за 1 кг свинини – 166,74 грн (листопад 2022 року), 163,81 грн (грудень 2022 року), 162,97 грн (січень 2023 року). В той же час, за результатами досліджуваної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ-СЕРВІС» договір від 14.02.2023 №15-Пр з ціною придбання м'яса яловичини 1 сорту – 203,04 грн з ПДВ за кг та свинини охолодженої в/г– 214,08 грн з ПДВ за кг.
Період усунення порушень: 06.03.2023 14:27 - 21.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 06.03.2023 14:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-26-007496-a від 6 березня 2023 року, повідомляємо наступне: Щодо деталізації кожної номенклатури позиції предмета закупівлі. Згідно до п. 22 ч.1. ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до п.3 Розділу 1 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. № 708: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Керуючись наведеним Замовником торгів Комунальним закладом Львівської обласної ради "Львівський фаховий коледж спорту" було визначено предмет закупівлі, а саме: ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо (М’ясо). Зазначений код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Щодо ціни пропозиції Учасника ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ)-СЕРВІС» Відповідно до п.41 Постанови 1178 прописано вичерпний перелік підстав для відхилення пропозиції Учасника закупівлі. Учасником ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ)-СЕРВІС» подано у складі цінову пропозицію, яка є в межах очікуваної вартості оголошеної закупівлі Замовником. Законодавством не надано Замовникам право відхиляти пропозицію Учасника закупівлі, якщо вона в цілому чи по окремих позиціях перевищує середню ціну на ринку. Оскільки пропозиція Учасника ТОВ «ТК «АГРОПРОДПРОМ)-СЕРВІС» повністю відповідала вимогам тендерної документації, підстав для відхилення вказаного учасника у Замовника не було. Комунальним закладом Львівської обласної ради "Львівський фаховий коледж спорту" здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому. Зокрема було проведено засідання з уповноваженою особою щодо допущення порушень норм чинного законодавства з питань проведення публічних закупівель, також додатково прийнято рішення про проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів, щодо проведення публічних закупівель. Надалі зобов’язуємось дотримуватись положень Закону України «Про публічні закупівлі» та не допускати подібних помилок.
Дата публікації звіту: 13.03.2023 12:20

Запити/Пояснення