• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба свіжоморожена (Скумбрія, хек, ментай, пангасіус тушки)

Завершена

229 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 296.00 UAH
Номер: 8f813c244f5045e28d81bbf83d603bc7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-04-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 04.08.2023 11:16 - 26.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 03.08.2023 № 33-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 03.08.2023 № 33-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-01-26-002786-a 26.01.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону з врахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та пункту 3 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та забезпечити виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) виконкому Нововолинської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 26.01.2023 №13 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію ФОП «Клинчук Юрій Сергійович», повідомлення про намір укласти договір від 09.02.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.02.2023 №22, договір від 20.02.2023 №30/23 на суму 212 000,00 грн, відповіді Замовника від 07.08.2023 та від 11.08.2023 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління). За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, головним розпорядником якого є Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради. В ході проведення моніторингу Управлінням через електронну систему закупівель 04.08.2023 оприлюднено запит Замовнику про надання пояснень щодо здійснення обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, та надання Замовником посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Пояснення Замовника від 07.08.2023 на запит Управління не містить посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, що підтверджує факт не забезпечення Замовником оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2023-01-26-002786-a, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Проте, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення уповноваженою особою Замовника інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерна документація тощо), на них накладено незахищений удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Семенчук Іванни Віталіївни (організація – КО ТЦСО ВК НВ МІСЬКОІ РАДИ, посада – соціальний працівник, тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи Замовника. Таким чином, Замовником здійснено розміщення в електронній системі інформації щодо закупівлі без накладення на неї кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082. За результатами проведеного аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону, зокрема з урахуванням пункту 44 Особливостей, а саме: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 частини першої статті 17 Закону. Однак, Замовником у розділі «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» Додатку №2 до тендерної документації затверджено вимогу щодо надання Переможцем, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8 та 12 частини першої статті 17 Закону. Крім того, пунктом 15 Особливостей встановлено норму, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Проте, Замовником у Формі цінової пропозиції Додатку 1 до тендерної документації затверджено, що Учасник надає свою пропозицію щодо участі у закупівлі (код ДК 021:2015 – 33750000-2) – Засоби по догляду за малюками (поглинаючі підгузки-труси, підгузки для дорослих, поясні підгузки для дорослих), що суперечить коду за Єдиним закупівельним в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюдненому в електронній системі закупівель – ДК 021:2015: 15220000-6: Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені. Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами проведеного аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» встановлено наступне. Вимогами Додатку 2 тендерної документації Замовником затверджено, що «Учасник повинен подати в електронному (сканованому в форматі pdf.) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи: …. - документи, які свідчать про якість товарів, що пропонуються Учасником (сертифікат якості, відповідності (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації),тощо);». Проте, учасником ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» в електронному (сканованому в форматі pdf.) вигляді в складі своєї тендерної пропозиції надано лише декларацію відповідності щодо риби свіжомороженої хек від 04.11.2022. Тобто, переможець торгів не виконав вищевказані вимоги Додатку 2 тендерної документації щодо надання в складі своєї тендерної пропозиції документів, які свідчать про якість риби свіжомороженої: скумбрії, минтаю та пангасіусу тушки, що підтверджено наданим Замовником поясненнями від 11.08.2023 на запит Управління. Таким чином, в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП «Клинчук Юрій Сергійович», як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір від 20.02.2023 №30/23.
Період усунення порушень: 15.08.2023 16:08 - 30.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.08.2023 16:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Пояснення щодо проведеної закупівлі «Риба свіжоморожена (Скумбрія, хек, ментай, пангасіус тушки)» та «Продуктові набори» На виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) виконавчого комітету Нововолинської міської ради надає інформацію:
Дата публікації звіту: 16.08.2023 15:43

Запити/Пояснення