-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території, код ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання»
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 683 робочих дні
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Номер:
0fb7881be5004726b2cf1139255abd17
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-01-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2023 00:00
Період моніторингу:
01.11.2023 12:02 - 23.11.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
31.10.2023 № 314
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
38 UA-2023-01-25-017296-a 25.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення частини 4-1 цієї постанови.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує оприлюднити інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП «Центр оцінки та інформації» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.01.2023 № 11, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 08.02.2023 № 14 та від 20.02.2023 № 17, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 08.03.2023 № 2801-р/пк-пз, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 09.11.2023.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. Водночас, згідно з інформацією, розміщеною в Єдиному державному реєстрі судових рішень, Замовник оскаржує в Київському окружному адміністративному суді рішення Колегії АМКУ від 08.03.2023 № 2801-р/пк-пз (провадження у справі № 320/24904/23 відкрито 01.08.2023, рішення на час проведення моніторингу судом не прийнято).
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба, керуючись нормами статті 8 Закону 06.11.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту чи офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710, та яка буде доступна до перегляду.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 09.11.2023 надав пояснення, зокрема про те, що «У зв’язку з тим, що державне підприємство «Центр оцінки та інформації» не є розпорядником чи отримувачем бюджетних коштів, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті не оприлюднювалося».
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013р. №631 і від 11 жовтня 2016 №710» (далі – Постанова 1266) внесено зміни до Порядку № 631 та Постанови № 710. Зокрема, Постанову № 710 доповнено пунктом 4-1 такого змісту:
«4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Отже пункт 4-1 Постанови № 710 (зі змінами, внесеними Постановою № 1266) чітко визначає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити здійснення зазначених заходів, отже цей пункт несе зобов’язальний характер, а не рекомендаційний характер.
Відповідно до частини другої статті 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектору економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
Згідно з даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Замовника є Міністерство юстиції України (розмір частки 100%).
Крім того, ДП «Центр оцінки та інформації» включений до Реєстру (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) станом на 01.07.2023 (https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-subekti-gospodaruvannya.html), розміщеному на сайті Фонду державного майна України.
Отже Замовник є суб`єктом господарювання державного сектору економіки, а тому був зобов`язаний виконувати вимоги п.4-1 Постанови №710 шляхом забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2023-01-25-017296-a не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), чим порушено вимоги частини 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
20.11.2023 17:20 - 05.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.11.2023 17:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державна аудиторська служба України
Інформація щодо усунення порушень,
виявлених Держаудитслужбою за результатами моніторингу
закупівлі UA-2023-01-25-017296-a
На усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель про оприлюднення інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, виявленого Державною аудиторською службою України за результатами моніторингу закупівлі UA-2023-01-25-017296-a, надаємо інформацію та документи, що підтверджують про вжиття заходів.
Додатки:
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі «Послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території, код ДК 021:2015 90910000-9 «Послуги з прибирання» (UA-2023-01-25-017296-a), оприлюднене на сайті law.dpcoi.com.ua (розділ «Про нас», підрозділ «публічні закупівлі», 2023).
2. Скриншот з офіційного сайту державного підприємства «Центр оцінки та інформації» law.dpcoi.com.ua
Уповноважена особа Людмила РУДЕНКО
Дата публікації звіту:
21.11.2023 15:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
24.11.2023 09:22
Запити/Пояснення
Номер:
13fec8563c7e49c0b4643430d0674db9
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.11.2023 14:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території, код ДК 021:2015: 90910000-9 «Послуги з прибирання» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-25-017296-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію щодо невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.03.2023 № №2801-р/пк-пз, яким зобов'язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДАН ДЕВЕЛОПМЕНТ» за номером ID: UA-2023-01-25-017296-a.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f0a6e6ad09a44c349009f55829fce6b7
Назва:
Пояснення на запит про надання пояснень по закупівлі UA-2023-01-25-017296-a
Дата опублікування:
09.11.2023 16:52
Опис:
Державна аудиторська служба України
Пояснення
на запит про надання пояснень по закупівлі UA-2023-01-25-017296-a
Відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), державне підприємство «Центр оцінки та інформації» надає відповідні пояснення через електронну систему закупівель.
Щодо пункту 1 Запиту.
Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275, замовник може розраховувати очікувану вартість товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх періодів.
Так, для надання послуг у 2022 році за предметом закупівлі «Послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території, код ДК 021:2015 90910000-9 «Послуги з прибирання» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-15-016494-a) за результатами електронного аукціону було заключено договір з ТОВ «ДАН ДЕВЕЛОПМЕНТ» № 07-16/21 від 23.12.2021 на суму 1 864 200,00 грн. для надання послуг протягом 12 місяців, а саме з 01.01.2022 по 31.12 2022.
Тобто вартість послуг за договором № 07-16/21 від 23.12.2021 за місяць складала - 155 350,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі на 2023 рік (на 10 місяців) за цим же предметом закупівлі склала 1 200 000,00 грн.
Тобто очікувана вартість послуг за місяць склала 120 000,00 грн.
Очікувану вартість закупівель на 2023 рік з розрахунку на 1 (один) місяць було зменшено за рахунок зменшення площі прибирання на об’єктах Замовника, яку зазначено у Додатку 3 до тендерної документації «Інформація та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Щодо пункту 2 Запиту.
У зв’язку з тим, що державне підприємство «Центр оцінки та інформації» не є розпорядником чи отримувачем бюджетних коштів, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті не оприлюднювалося.
Щодо пункту 3 Запиту.
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.03.2023 № №2801-р/пк-пз, яким зобов'язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДАН ДЕВЕЛОПМЕНТ» за номером ID: UA-2023-01-25-017296-a, державним підприємством «Центр оцінки та інформації» не виконувалося, оскільки Замовник скористався своїм правом, закріпленим в статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та оскаржив дане рішення до Київського окружного адміністративного суду. Підтвердженням є ухвала Київського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі № 320/24904/23.