• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єкту, код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги

Завершена

886 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 430.00 UAH
Номер: 3d169bdc97b74b05af1e5944227effcc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-22-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.06.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.06.2023 14:02 - 14.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.06.2023 №189 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.06.2023 №189. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-25-016834-a, 25.01.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено здійснення посилання в додатковій угоді про внесення змін на невідповідну норму законодавства (пункт 1 частини п’ятої статті 41 Закону замість пункту 19 Особливостей №1178). За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» щодо розірвання договору Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та врахування чинних норм законодавства про публічні закупівлі при укладанні додаткових угод до договорів. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю. Моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вищого професійного училища №29 м. Львова (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-25-008156-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження приватним підприємством «СБ ГРІЗЛІ» (далі – ПП «СБ ГРІЗЛІ») умов тендерної документації Замовника (скарги UA-2023-01-25-016834-a.c1, UA-2023-01-25-016834-a.a2 та UA-2023-01-25-016834-a.c3) та винесені Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення від 09.02.2023 №1522-р/пк-пз, від 09.03.2023 №2918-р/пк-пз та від 11.04.2023 №4565-р/пк-пз за результатами розгляду вказаних скарг; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника ПП «СБ ГРІЗЛІ» (щодо правомірності її відхилення Замовником); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПП «СБ ГРІЗЛІ» та надані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 02.05.2023 №5/23/оп; тендерну пропозицію учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» та надані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 09.05.2023 №6/23/оп; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» як переможцем тендеру документи; договір на надання послуг з охорони від 15.05.2023 №64-05/23Л; додаткову угоду від 16.05.2023 №1 до вказаного договору та опубліковане 17.05.2023 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. За нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Одночасно, у пункті 31 Особливостей №1178 визначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. При цьому у пункті 31 Особливостей №1178 визначено, що до закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій, а учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції, або погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції. Також, у разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель. Водночас, моніторингом встановлено, що у частині 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки довільної форми про погодження з продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії у разі отримання відповідної вимоги від замовника, що суперечить нормам пункті 31 Особливостей №1178, якими передбачено право відхилити таку вимогу замовника, не втрачаючи при цьому наданого забезпечення тендерної пропозиції. У частині 1 розділу V тендерної документації зазначено, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Однак, за нормою пункту 36 Особливостей №1178 конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Одночасно, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, за умовами пункту 10.1 Проекту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації Замовника, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків встановлених Законом України «Про публічні закупівлі». Аналогічна умова міститься у пункті 10.1. укладеного за результатами тендеру договору від 15.05.2023 №64-05/23Л. Водночас, перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі наведені у пункті 19 Особливостей №1178. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Слід також зазначити, що при внесенні сторонами змін до договору від 15.05.2023 №64-05/23Л додатковою угодою від 16.05.2023 №1 у вказаній додатковій угоді здійснено посилання на пункт 1 частини п’ятої статті 41 Закону, тоді як підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю визначені у пункті 19 Особливостей №1178. В абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у частині 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовником вимагалося від учасника надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДРПОУ) з обов’язковим зазначенням інформації про реєстраційні дії (перелік даних, які повинні бути вказані, наведено у частині 7 розділу ІІІ тендерної документації), а також з інформацією про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»). При цьому, за вимогою частини 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, вищевказаний витяг з ЄДРПОУ повинен містити, зокрема, інформацію про прізвище, імя, по батькові (за наявності), дату народження, країну громадянства кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником. Моніторингом встановлено, що учасником ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» у складі тендерної пропозиції надано витяг з ЄДРПОУ (файл «7_Витяг з ЄДР.pdf»), сформований 24.04.2023 щодо юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 34857604 (ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3»), відповідно до якого кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи є громадянка України Устінова Наталія Юріївна (засновник підприємства, розмір частки засновника – 1000,00). Проте, вищевказаний витяг з ЄДРПОУ не містить інформації про дату народження кінцевого бенефіціарного власника учасника, а також ідентифікаційний код засновника учасника, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником. Слід зазначити, що вищенаведена інформація не визначалась учасником як конфіденційна (файл «9_Довідка про конфіденційну інформацію.pdf»). З врахуванням вищенаведеного, учасником ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» не виконано вимогу частини 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, вказаний учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, на порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3», а визначено його переможцем та укладено з ним договір.
Період усунення порушень: 11.07.2023 17:36 - 26.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.07.2023 17:36

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником подано позовну заяву до суду, копія тексту якої додається.
Дата публікації: 22.07.2023 10:23
Дата відкриття провадження: 09.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 380/17017/23

Запити/Пояснення