-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони об’єкту, код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
Завершена
886 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 430.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 430.00 UAH
Номер:
3d169bdc97b74b05af1e5944227effcc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-22-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2023 00:00
Період моніторингу:
22.06.2023 14:02 - 14.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.06.2023 №189
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.06.2023 №189.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-25-016834-a, 25.01.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено здійснення посилання в додатковій угоді про внесення змін на невідповідну норму законодавства (пункт 1 частини п’ятої статті 41 Закону замість пункту 19 Особливостей №1178).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» щодо розірвання договору
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та врахування чинних норм законодавства про публічні закупівлі при укладанні додаткових угод до договорів.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю.
Моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вищого професійного училища №29 м. Львова (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-25-008156-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження приватним підприємством «СБ ГРІЗЛІ» (далі – ПП «СБ ГРІЗЛІ») умов тендерної документації Замовника (скарги UA-2023-01-25-016834-a.c1, UA-2023-01-25-016834-a.a2 та UA-2023-01-25-016834-a.c3) та винесені Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення від 09.02.2023 №1522-р/пк-пз, від 09.03.2023 №2918-р/пк-пз та від 11.04.2023 №4565-р/пк-пз за результатами розгляду вказаних скарг; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника ПП «СБ ГРІЗЛІ» (щодо правомірності її відхилення Замовником); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПП «СБ ГРІЗЛІ» та надані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 02.05.2023 №5/23/оп; тендерну пропозицію учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» та надані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 09.05.2023 №6/23/оп; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» як переможцем тендеру документи; договір на надання послуг з охорони від 15.05.2023 №64-05/23Л; додаткову угоду від 16.05.2023 №1 до вказаного договору та опубліковане 17.05.2023 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Одночасно, у пункті 31 Особливостей №1178 визначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений.
При цьому у пункті 31 Особливостей №1178 визначено, що до закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій, а учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції, або погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
Також, у разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Водночас, моніторингом встановлено, що у частині 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки довільної форми про погодження з продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії у разі отримання відповідної вимоги від замовника, що суперечить нормам пункті 31 Особливостей №1178, якими передбачено право відхилити таку вимогу замовника, не втрачаючи при цьому наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У частині 1 розділу V тендерної документації зазначено, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Однак, за нормою пункту 36 Особливостей №1178 конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Одночасно, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Проведеним моніторингом встановлено, за умовами пункту 10.1 Проекту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації Замовника, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків встановлених Законом України «Про публічні закупівлі».
Аналогічна умова міститься у пункті 10.1. укладеного за результатами тендеру договору від 15.05.2023 №64-05/23Л.
Водночас, перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі наведені у пункті 19 Особливостей №1178.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Слід також зазначити, що при внесенні сторонами змін до договору від 15.05.2023 №64-05/23Л додатковою угодою від 16.05.2023 №1 у вказаній додатковій угоді здійснено посилання на пункт 1 частини п’ятої статті 41 Закону, тоді як підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю визначені у пункті 19 Особливостей №1178.
В абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у частині 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовником вимагалося від учасника надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДРПОУ) з обов’язковим зазначенням інформації про реєстраційні дії (перелік даних, які повинні бути вказані, наведено у частині 7 розділу ІІІ тендерної документації), а також з інформацією про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).
При цьому, за вимогою частини 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, вищевказаний витяг з ЄДРПОУ повинен містити, зокрема, інформацію про прізвище, імя, по батькові (за наявності), дату народження, країну громадянства кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником.
Моніторингом встановлено, що учасником ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» у складі тендерної пропозиції надано витяг з ЄДРПОУ (файл «7_Витяг з ЄДР.pdf»), сформований 24.04.2023 щодо юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 34857604 (ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3»), відповідно до якого кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи є громадянка України Устінова Наталія Юріївна (засновник підприємства, розмір частки засновника – 1000,00).
Проте, вищевказаний витяг з ЄДРПОУ не містить інформації про дату народження кінцевого бенефіціарного власника учасника, а також ідентифікаційний код засновника учасника, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником.
Слід зазначити, що вищенаведена інформація не визначалась учасником як конфіденційна (файл «9_Довідка про конфіденційну інформацію.pdf»).
З врахуванням вищенаведеного, учасником ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3» не виконано вимогу частини 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, вказаний учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Охоронно-юридична фірма «АУТПОСТ-3», а визначено його переможцем та укладено з ним договір.
Період усунення порушень:
11.07.2023 17:36 - 26.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.07.2023 17:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником подано позовну заяву до суду, копія тексту якої додається.
Дата публікації:
22.07.2023 10:23
Дата відкриття провадження:
09.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
380/17017/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
d1731fde76b54cb4b385b9cfd31fbc04
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
22.06.2023 17:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-01-25-016834-a, яка проведена Вищим професійним училищем №29 м. Львова (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального тпідтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c2d59704a41f472985d15d36b6a575dd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.06.2023 11:06
Опис:
У відповідь на Ваш запит надаємо пояснення з приводу рішення про моніторинг опублікованого 22.06.2023 р.:
1. Визначаючи обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості Замовник виходив з наявної потреби у здійсненні охорони приміщень Замовника, а саме будівель навчального корпусу за адресою: м. Львів, вул. Шевченка, 116, та гуртожитку за адресою: м. Львів. вул. Єрошенка, 20.
Станом на 31.21.2022 року в нашому навчальному закладі навчалося 731 учень. Крім цього, близько 250 учнів забезпечені проживанням в гуртожитку. В начальному закладі відсутні охоронці для даних цілей та протягом тривалого часу охорона приміщень та громадського порядку здійснюється за рахунок замовлення послуг з цілодобової охорони, в результаті вивільнення посад 8 охоронців.
Бюджетні призначення для даних цілей затверджені Львівською міською радою та фінансуються з місцевого бюджету.
У зв’язку з необхідністю забезпечення цілодобової охорони, відсутністю охоронців в навчальному закладі, посад вахтерів в гуртожитку, такі функції здійснюються охороною, яка в тому числі забезпечує перепускний режим на кожному з об’єктів. Оскільки в нас відсутнє обладнання та не закуповуються послуг з постановлення приміщень навчального закладу на пульт центральної охорони, тощо, тому послуги з охорони замовляються на цілодобовій основі.
При визначені технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було визначено необхідність забезпечення 1 (одного) поста цілодобової охорони: за адресою м. Львів, вул. Єрошенка, 20 (гуртожиток), та 1 (одного) поста цілодобової охорони: за адресою м. Львів, вул. Шевченка, 116.
Також було визначено базові вимоги щодо послуг охорони, а саме:
Замовлені послуги повинні відповідати діючим стандартам та наступним технічним вимогам:
- здійснення охорони та забезпечення цілісності будівель інших об’єктів та матеріальних цінностей, забезпечення охорони громадського порядку адмінбудівель та адміністративної території стаціонарними постами охорони із можливістю залучення групи швидкого реагування.
- повна матеріальна відповідальність учасника та відшкодування збитків, нанесених з його вини, контроль за внесенням та винесенням (ввезення та вивезення) товарно-матеріальних цінностей з території, що охороняється. (розмір страхової суми не менше ніж 2 000 000 грн. (два мільйони гривень).
- забезпечення безпеки об’єктів зданих під охоронну сигналізацію та негайне реагування на спрацювання охоронної.
- негайне оповіщення чергової частини та відповідальних працівників замовника при спрацюванні охоронної, а також взаємодія з правоохоронними органами міста.
- повна матеріальна відповідальність охоронців у випадках крадіжки з приміщень, прийнятих під охорону.
- зовнішнє патрулювання та забезпечення охорони прилеглої до об’єктів території.
- забезпечення контрольно – пропускного режиму на об’єкти охорони.
При розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі замовник виходив із суми бюджетних призначень, затверджених у місцевому бюджеті.
В 2022 році замовником отримувалися послуги з охорони, закуплені на конкурентній основі з розрахунку 1 година охорони коштувала 54.80 гривень. Даний договір в межах не більше 20 відсотків від суми був продовжений на початок 2023 року для проведення конкурентної процедури закупівлі. Також на період з 01.01.2023 р. по 28.02.2023 р. ціна за 1 годину охорони становила 54,80 гривень.
В результаті моніторингу цін на ринку охоронних послуг було встановлено, що середня вартість 1 години охорони становить
1. ТОВ «Охорона24» https://ohorona24.com.ua/price.html 66,67 грн.
2. Компанія «ТопГард» https://topguard.ua/ua/tsiny-na-posluhy-okhorony/tsiny-na-fizychnu-okhoronu-obyektiv
61,37 грн.
3. Охоронний холдинг https://ohholding.com.ua/uk/price 85 грн.
4. Колекс https://kolecs.lviv.ua/services/fizychna-okhorona/ 60 грн.
Вартість охорони згідно здійснених закупівель в Prozorro
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-18-011325-a - 1 година = 100 грн.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-02-011988-a - 1 година = 53,74 грн.
Розраховуючи очікувану вартість закупівлі Замовник виходив із своїх витрат на забезпечення охорони у випадку прийняття на роботу необхідної кількості охоронців для забезпечення за допомогою найманих працівників 2 цілодобових постів охорони. Розрахунок таких витрат наводиться:
1 Виведені зі штатного розпису чол. 8
2 Розмір посадового окладу з доплатою до МЗП 6700
3 Нічні (306*8) год. 2448
4 Вартість 1 год. грн. 6,93
5 Адмін. Витрати % 2,5
6 Інші видатки з/ти (відпускні, лікарняні)
7 Нарахування на з/ту % 22
Розрахунок
1 Розмір посадового окладу 6700*8*10 536000
Нічні 2448*6,93 16964,75
Інші видатки 83100
Адмін. витрати 15900
Всього з/та 651964.75
2 Нарахування на з/ту 143432,25
3 Загальноучилищні витрати (витрати на забпечення працівників форменним одягом, засобами, тощо) 90603
Разом: 886000,00
Таким чином очікувана вартість предмета закупівлі відповідала сумі затрат на забезпечення охорони установ замовника та не перевищувала середню ринкову ціну за 1 (одну) годину охорони.
2. Інформація щодо розміщення на веб-сайті замовника інформації знаходиться за посиланням https://vpu29.lviv.ua/2023/01/26/%d0%bf%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b8-%d0%b7-%d0%be%d1%85%d0%be%d1%80%d0%be%d0%bd%d0%b8-%d0%be%d0%b1%d1%94%d0%ba%d1%82%d1%83-2/
Номер:
7bd6f7dd7f0847d4ad4bdba290e89796
Назва:
аргументовані заперечення до висновку
Дата опублікування:
18.07.2023 11:32
Опис:
На виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку Західного офісу Державної аудиторської служби України від 11.07.2023 року за результатами моніторингу процедури закупівлі номер UA-2023-01-25-016834-a «Послуги з охорони об’єкту» повідмоляємо:
1) ВПУ №29 м. Львова видано наказ "Про вжиття заходів, щодо недопущення порушень у сфері публічних закупівель", в якому, зокрема: особу, уповноважену за організацію та проведення закупівель попереджено про необхідність суворого дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель, підвищення рівня своїх знань в цій сфері, відвідування семінарів та навчань, дотримання вимог закону в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та врахування чинних норм законодавства про публічні закупівлі при укладанні додаткових угод до договорів.
2) 13.07.2023 року підготовлено проект Додаткової угоди про розірвання Договору про закупівлю послуг з охорони №64-05/23Л від 15.05.2023 р., відповідно до вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України.
3) 13.07.2023 року підготовлено та скеровано лист щодо: - розірвання Договору №64-05/23 від 15.05.2023 р. про закупівлю послуг. Вищевказаний лист адресовано ПП «Охоронно-Юридична фірма Аутпост-3».
Проте 17.07.2023 р. нами отримано лист від ПП «Охоронно-Юридична фірма Аутпост-3» в якому остання відмовляється від розірвання договору, і заперечує правомірність висновку Західного офісу Державної аудиторської служби України від 11.07.2023 року.
У зв’язку з цим замовник змушений оскаржувати правомірність висновку, оскільки надані в ньому зобов’язання щодо розірвання договору укладеного за результатами процедури закупівлі призведуть до заподіяння шкоди замовнику, яка пов’язана з тим, що послуги з охорони не будуть надаватися в період з моменту розірвання договору до моменту завершення проведення нової процедури закупівлі. Також відмова учасника процедури закупівлі від розірвання договору унеможливлює такий спосіб усунення порушень.
Проводячи моніторинг процедури закупівлі та формуючи оскаржуваний висновок повинна враховуватися необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав особи і цілями, на досягнення яких спрямований моніторинг процедури закупівлі та прийнятий за його результатами висновок.
Зобов`язуючи в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору із переможцем процедури закупівлі, Вами не враховано, що здійснення державного фінансового контролю, спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів, а не виявлення незначних дефектів тендерної документації, які за характером допущення неможливо віднести до порушень, що вплинули на конкурентоздатність учасників процедури закупівлі.
У висновку про результати моніторингу закупівлі відсутнє жодне посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою про розірвання укладеного договору за результатами проведеної процедури закупівлі.
Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Згідно підпунктом 3 пункту 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 03.02.2016 №43 основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Слід зазначити, ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено обов`язку органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Отже виявлені Вами недоліки тендерної документації не призвели до порушення вимог конкурентності при проведенні закупівлі, нецільового використання бюджетних коштів, тощо, а є по суті незначними і такими, що не впливали на результати закупівлі. Треба також враховувати, що послуги охорони замовника є безперервними і їх припинення завдасть безпосередньої шкоди замовнику. Замовник не має змоги диктувати свої умови суб’єктам господарювання, а повинен будувати партнерські відносини, оскільки відмова контрагента від надання ним послуг призведе до того, що об’єкти замовника не будуть охоронятися.