-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги із благоустрою населених пунктів – послуги по утриманню вулично-дорожньої мережі. Код ДК 021:2015 – 90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць»
Завершена
5 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
Номер:
149b4f3ba8e0417a9a8a85212c412376
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-11-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.05.2023 00:00
Період моніторингу:
11.05.2023 13:47 - 02.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.05.2023 Одеса № 127
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 11.05.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 11.05.2023 № 127
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2023-01-25-016699-a 25.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 18 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Тростянецької міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.01.2023, тендерну пропозицію учасника Комунального підприємства Тростянецької міської ради «Чисте місто» (далі – КП Тростянецької міської ради «Чисте місто»), протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника від 02.02.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.02.2023, договір від 09.02.2023 № 15/02/09 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.02.2023, додаткову угоду до Договору від 10.02.2023 № 1, пояснення, отримане 17.05.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей ТД формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону визначено, що у ТД зазначаються такі відомості, як кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
У пункті 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено в електронній системі.
Отже, у ТД Замовником не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до ТД Замовник визначив, що учасником у складі тендерної пропозиції надається довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля.
Проте у складі тендерної пропозиції учасника КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» не надано зазначену довідку, чим не дотримано вимоги Додатка № 3 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.05.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» вимогам ТД Замовник в електронній системі закупівель 17.05.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що в Додатку № 3 до ТД по даній закупівлі зазначено: «Виконавець повинен забезпечити дотримання персоналом правил техніки безпеки, охорони праці, правил пожежної безпеки, правил дорожнього руху, технічних норм, стандартів, правил електробезпеки, санітарно-гігієнічних вимог та інших вимог згідно діючого законодавства України». Також в цьому Додатку було вказано: «Учасником у складі тендерної пропозиції надається довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля». КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» у своїй тендерній пропозиції надало Додаток № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до ТД, який засвідчений підписом начальника КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» та завірений печаткою підприємства, що в свою чергу свідчить про погодження з усіма встановленими вимогами даного Додатку. Таким чином підприємство взяло на себе зобов’язання при наданні послуг по даній закупівлі дотримуватись санітарно-гігієнічних та інших вимог згідно діючого законодавства України. Довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля фактично включає дотримання інших вимог згідно діючого законодавства України, які регулюють сферу надання послуг по даній закупівлі. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» підтвердило те, що при наданні послуг по даній закупівлі будуть дотримані заходи із захисту довкілля, а отже виконали вимоги Додатка № 3 до ТД. Зважаючи на зазначені в ході проведення моніторингу аспекти, в подальшому, при складанні ТД, будуть вжиті заходи задля уникнення неоднозначного трактування її змісту.
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки Замовник у Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до ТД чітко визначив, що учасником у складі тендерної пропозиції надається окрема довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля.
Отже, на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника КП Тростянецької міської ради «Чисте місто» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.
Період усунення порушень:
18.05.2023 13:56 - 02.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.05.2023 13:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо Вам документи, що свідчать про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень під час моніторингу.
Дата публікації звіту:
24.05.2023 16:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
25.05.2023 10:46
Запити/Пояснення
Номер:
992e2879a72f44129e4f420aa3f59680
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.05.2023 13:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Комунального підприємства Тростянецької міської ради «Чисте місто» умовам Додатка № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6ae1034518694aad80696e26cb85cd3f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
17.05.2023 17:42
Опис:
В Додатку №3 до тендерної документації по закупівлі «Послуги із благоустрою населених пунктів – послуги по утриманню вулично-дорожньої мережі. Код ДК 021:2015 – 90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць» (далі, Додаток) (UA-2023-01-25-016699-a) зазначено: «Виконавець повинен забезпечити дотримання персоналом правил техніки безпеки, охорони праці, правил пожежної безпеки, правил дорожнього руху, технічних норм, стандартів, правил електробезпеки, санітарно-гігієнічних вимог та інших вимог згідно діючого законодавства України.». Також в цьому Додатку було вказано: «Учасником у складі тендерної пропозиції надається довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля.». КП Тростянецької міської ради "Чисте місто" у своїй тендерній пропозиції надало Додаток № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «Послуги із благоустрою населених пунктів – послуги по утриманню вулично-дорожньої мережі. Код ДК 021:2015 – 90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць»», засвідчений підписом начальника КП ТМР «Чисте місто» та завірений печаткою підприємства, що в свою чергу свідчить про погодження з усіма встановленими вимогами даного Додатку. Таким чином підприємство взяло на себе зобов’язання при наданні послуг по даній закупівлі дотримуватись санітарно-гігієнічних та інших вимог згідно діючого законодавства України. Довідка у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля фактично включає дотримання інших вимог згідно діючого законодавства України, які регулюють сферу надання послуг по даній закупівлі.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що КП ТМР «Чисте місто» підтвердило те, що при наданні послуг по даній закупівлі будуть дотримані заходи із захисту довкілля, а отже виконали вимоги Додатка №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «Послуги із благоустрою населених пунктів – послуги по утриманню вулично-дорожньої мережі. Код ДК 021:2015 – 90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць»».
Зважаючи на зазначені в ході проведення моніторингу аспекти, в подальшому, при складанні тендерної документації, будуть вжиті заходи задля уникнення неоднозначного трактування її змісту.