-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сир кисломолочний, Твердий сир
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Завершена
637 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 300.00 UAH
Номер:
d73618d4735e4d3da8aadfaf539de5e7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-14-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 16:09 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.02.2023 №8-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 14 лютого 2023 року № 8-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2023-01-25-013273-а від 25.01.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлені порушення вимог Наказу № 680, пункту 14 Наказу № 1082.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, встановлені порушення вимог пункту 17 частини другої, частини третьої статті 22 Закону та пунктів 28, 35, 37, 41 Постанови № 1178.
За результатами розгляду питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог Наказу № 680, пункту 14 Наказу № 1082, пункту 17 частини другої, частини третьої статті 22 Закону та пунктів 28, 35, 37, 41 Постанови № 1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мамаївської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-25-003830-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.01.2023 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.02.2023; тендерну пропозицію учасника ФОП Гуйван Валентина Іванівна (далі – ФОП Гуйван В.І.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 03.02.2023 № 2; повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2023; договір від 09.02.2023 № 38; пояснення Замовника, надані 17.02.2023 та 20.02.2023 через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області 15.02.2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, на підставі яких Замовник здійснив обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристики предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
На зазначений запит Замовник 17.02.2023 пояснив, що технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість визначено на підставі ДСТУ для даного виду товару, аналізу цін на ринку та в системі Prozorro по аналогічних закупівлях згідно розділу ІІІ наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020р., а також потреби Замовника в кількості Сир кисломолочний – 1370 кг, Твердий сир 1600 кг. Та додав наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Однак, до наданих пояснень Замовник не надав документів, на підставі яких визначив очікувану вартість предмета закупівлі, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі не зазначив по номенклатурним позиціям «Сир кисломолочний» та «Сир твердий» код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушив вимоги пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ № 1082).
На запит про надання пояснень з приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель 17.02.2023 пояснив, що ним визначено назву предмету закупівлі згідно пункту 3 наказу Мінекономіки від 15.04.2020 №708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Проте, норми пункту 14 Наказу № 1082 вимагають зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Єдиний закупівельний словник має ієрархічну структуру кодів, що складаються з дев’яти цифр. Так, для сиру кисломолочного та сиру твердого Єдиний закупівельний словник, крім коду за показником четвертої цифри (15540000-5 Сирні продукти) передбачає коди за показником п’ятої-шостої цифр, зокрема: 15542200-1 М’який сир, 15544000-3 Твердий сир.
Також, Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами.
На запит про надання пояснень з приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель надав пояснення, в якому зазначив, що тендерну документацію складено у відповідності до вимог Закону, Постанови № 1178 та вимог Наказу № 680. Додатки до документації розміщені в файлі «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ сир особливості.doc», що не є помилкою чи порушенням законодавства про закупівлі.
Проте, слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Статтею 9 Закону визначені основні функцій Уповноваженого органу, серед яких зокрема: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження примірної тендерної документації. Одним із таких нормативно-правових актів є наказ від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, у тендерній документації Замовник не зазначив відомості про електронну адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушив вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178.
Також, тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема:
- у пункті 1 розділу V тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону, чим порушено вимоги пунктів 35 і 37 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), згідно з якими відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною;
- у пункті 3 розділу V тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, абзац другий частини 15 статті 29, частина 2 статті 28 Закону), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Постановою № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушено вимоги пункту 41 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9).
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник у пункті 2.1 Проекту договору, що є Додатком 4 до тендерної документації, зазначив, що постачальник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає вимогам, зазначеним нижче законодавчим та іншим нормативним актам, які втратили чинність станом на дату (25.01.2023) оприлюднення оголошення про закупівлю, а саме:
Закон України від 14.09.2006 № 142-V «Про дитяче харчування» (втрата чинності від 13.05.2022);
Наказ Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» (втрата чинності від 19.10.2021);
Постанова КМУ від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (втрата чинності від 01.09.2021);
Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затверджені Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (втрата чинності від 01.01.2021).
Відтак зазначені вище умови узгоджені у пункті 2.1 Договору від 09.02.2023 №38, укладеного із ФОП Гуйван В.І.
Замовник через електронну систему закупівель з приводу складання тендерної документації надав 17.02.2023 пояснив, в якому зазначив, що тендерну документацію складено у відповідності до вимог Закону, Постанови № 1178 та вимог Наказу № 680. Відповідно до п.2.1 договору зазначено, що Постачальник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає вимогам, які встановлені згідно Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» та ПКМУ від 22.11.2004 р. N 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», які є чинними та регулюють вимоги до якості продуктів харчування.
Період усунення порушень:
02.03.2023 11:05 - 17.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.03.2023 11:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш моніторинг повідомляємо, що Замовником буде проведено роз’яснювальну роботу шляхом проведення економічних навчань, семінарів тощо для подальшого використання при проведенні наступних закупівель та дотримання вимог законодавства.
Дата публікації звіту:
16.03.2023 18:43
Запити/Пояснення
Номер:
4d89035ba9ff45dfa58fd48cba2d1a92
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.02.2023 15:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Сир кисломолочний, Твердий сир» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-25-013273-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям (сир кисломолочний, сиру твердого) не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
4. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно)?
5. З яких причин Вами у пункті 2.1 Проекту договору (відтак у Договорі від 09.02.2023 №38) зазначено про відповідність якості поставленого товару законам та іншим нормативним актам, які втратили чинність станом на дату оприлюднення оголошення про закупівлю?
6. Чому Вами не дотримано вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, зокрема, додатки тендерної документації не оприлюднено до електронної системи закупівель окремими файлами?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d116cc581aac480897eb638f2f2d0fc2
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
17.02.2023 18:01
Опис:
На Ваш моніторинг повідомляємо, що
1. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість визначено на підставі ДСТУ для даного виду товару, аналізу цін на ринку та в системі Prozorro по аналогічних закупівлях згідно розділу ІІІ наказу Мінекономіки №275 від 18.02.2020р., а також потреби Замовника в кількості Сир кисломолочний – 1370 кг, Твердий сир 1600 кг.
2. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість розміщено на сайті https://mamaivska-gromada.gov.ua/news/1676617346/. Також повідомляємо, що ПКМУ №710 від 11.10.2016р. в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель носить рекомендаційний характер.
3. Замовником визначено назву предмету закупівлі згідно п.3 наказу Мінекономіки №708 від 15.04.2020р. за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
4. Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», ПКМУ №1178 та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації».
5. Відповідно до п.2.1 договору зазначено, що Постачальник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає вимогам, які встановлені згідно Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» та ПКМУ від 22.11.2004 р. N 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», які є чинними та регулюють вимоги до якості продуктів харчування.
6. Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», ПКМУ №1178 та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Додатки до документації розміщені в файлі «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ сир особливості.doc», що не є помилкою чи порушенням законодавства про закупівлі
Номер:
d73a2e6ce3cb476da532a84482988ee0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.02.2023 10:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Сир кисломолочний, Твердий сир» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-25-013273-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
1. Чому Вами визначено переможцем ФОП Гуйван В.І., з огляду на те, що нею, відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації, не надано довідку з обслуговуючого банку «Райффайзен банк Аваль» про відсутність простроченої заборгованості за кредитами або заборгованості за кредитними угодами? Оскільки, згідно з Анкетою учасника торгів, надану на вимогу Додатку №1 до тендерної документації, ФОП Гуйван В.І. зазначила «Райффайзен банк Аваль» як банк, у якому обслуговується учасник.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7448c92a14a6460383c29b9439e073a5
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
20.02.2023 16:14
Опис:
Відповідно до Постанови Національного банку України від 29.03.2001 № 135 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» обслуговуючий банк (банк, що обслуговує) — банк, у якому відкрито рахунок учасникові безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України «Про банки і банківську діяльність». Функції банку, що обслуговує установи та організації, оплата видатків яких здійснюється з єдиного казначейського рахунку, виконує також орган Державного казначейства. Згідно з абзацом 3 статті 47 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (далі — Закон про банки), до банківських послуг належать:
• залучення у вклади (депозити) коштів та банківських металів від необмеженого кола юридичних і фізичних осіб;
• відкриття та ведення поточних (кореспондентських) рахунків клієнтів, у тому числі в банківських металах;
• розміщення залучених у вклади (депозити), у тому числі на поточні рахунки, коштів та банківських металів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик.
Окрім зазначених, згідно зі статтею 49 Закону про банки, до кредитних операцій також слід віднести:
• здійснення операцій на ринку цінних паперів від свого імені;
• надання гарантій і поручительств та інших зобов’язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання в грошовій формі;
• придбання права вимоги на виконання зобов’язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги із прийманням на себе ризику виконання таких вимог та прийому платежів (факторинг);
• лізинг.
Статтями 50, 51 Закону про банки також передбачено здійснення банками операцій із цінними паперами, а також розрахункових банківських операцій.
Тобто якщо учасник звертається до банку по отримання забезпечення тендерної пропозиції (гарантії, поручительства або депозиту), то він автоматично отримує кредитну операцію або банківську послугу, а відповідно банк, до якого він звернувся, стає обслуговуючим банком для такого учасника.
Також звертаємо увагу, що умовами документації не було встановлено подання довідок з усіх обслуговуючих банків, тому пропозиція ФОП Гуйван В.І. не могла бути відхилена з зазначеної підстави, що підтверджується рішенням АМКУ №8709-р/пк-пз від 21.04.2021р.