-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молоко пастеризоване
Завершена
7 969 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 79 692.50 UAH
мін. крок: 1% або 79 692.50 UAH
Номер:
b0d5f635f58e4d8e8f2027d15edf0fcc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-15-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.05.2023 00:00
Період моніторингу:
15.05.2023 13:25 - 06.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.05.2023 №16-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/4590-2023 від 21.04.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 15.05.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
15.05.2023 №16-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-25-010779-a Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Фавор» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатом розгляду питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності документів, передбачених Постановою №710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу:23.05.2023
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції станом на 03.01.2023 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; сайт Замовника (https://www.golosiivruo.gov.ua/); тендерну документацію, що затверджена протоколом Уповноваженої особи від 25 січня 2023 року №58; пропозиція учасника ТОВ «Фірма «Фавор»; вимога про усунення невідповідностей від 06.02.2023; протокольне рішення Уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій від 07.02.2023 №77; повідомлення про намір укласти договір від 07.02.2023; договір про закупівлю від 20.02.2023 №26; Додаткову угоду до договору про закупівлю від 20.02.2023 №1; пояснення Замовника, надані 18.05.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За наслідками проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Фавор» установлено її невідповідність вимогам тендерної документації.
Так, з метою засвідчення якості та безпеки запропонованого товару Замовник пунктом 4.2.3 Додатку 2 до тендерної документації зобов’язав Учасників у складі пропозиції надати документи, у тому числі, експертний/і висновок/и, чинний/і на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У складі пропозиції ТОВ «Фірма «Фавор» надано:
- експертний висновок від 12.01.2023 №000052 п/23 на Молоко питне пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% жиру з датою виготовлення 09.01.2023. За змістом Експертного висновку, його термін дії: діє до закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання (сторінки 1-2 файлу пропозиції - 18.Експертні висновки Молоко 12.01.23.pdf). Враховуючи строк виготовлення вищевказаного товару - 09.01.2023 а строк його придатності 10 діб (Посвідчення про якість «Декларація виробника» №3 від 03.01.2023 у файлі пропозиції - 15.Декларація виробника Фавор!!!!!!!!.pdf), чинність вказаного експертного висновку спливає 19.01.2023;
- експертний висновок від 12.01.2023 №000085 п/23 на Молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5% жиру з датою виготовлення 10.01.2023. За змістом Експертного висновку, його термін дії: діє до закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання (сторінки 5-6 файлу пропозиції - 18.Експертні висновки Молоко 12.01.23.pdf). Враховуючи строк виготовлення вищевказаного товару - 10.01.2023 а строк його придатності 10 діб (Посвідчення про якість «Декларація виробника» №18 від 18.01.2023 у файлі пропозиції - 35.Декларація виробника_молоко безлактозне.pdf), чинність вказаного експертного висновку спливає 20.01.2023.
Відповідно до пояснення Замовника, наданого 18.05.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби: «…термін дії висновків: Діє до закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання. Отже, кінцевої дати реалізації в даних експертних висновках не зазначено.
Відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину» 25.06.1992 № 2498-XI зі змінами, термін дії експертного висновку - не більше одного місяця.
Враховуючи вищевикладене, експертні висновки надані учасником - переможцем ТОВ «Фірма «Фавор» у складі своєї тендерної пропозиції чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (станом на 02.02.2023).»
Натомість, згідно з абзацом другим пункту 12 Порядку відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 №833, термін дії експертного висновку визначається у кожному конкретному випадку.
Відповідно до пунктом 2 статті 251 Цивільного кодексу України, терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.
Згідно з пунктом 2 статті 252 Цивільного кодексу України, термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
Експертні висновки від 12.01.2023 №000052 п/23 та від 12.01.2023 №000085 п/23 мають термін дії, який визначено вказівкою на подію, яка має неминуче настати, а саме, закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання.
Таким чином, Експертні висновки від 12.01.2023 №000052 п/23 та від 12.01.2023 №000085 п/23 не чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме, станом на 02.02.2023, у зв’язку з закінчення терміну реалізації продукції 19.01.2023 та 20.01.2023 відповідно, що порушує вимоги пункту 4.2.3 Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, ТОВ «Фірма «Фавор» не підтверджено відповідність його пропозиції умовам якості та безпеки запропонованого товару відповідно до пункту 4.2.3 Додатку 2 до тендерної документації .
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі її невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «Фірма «Фавор», як таку, що не відповідає вимогам до предмету закупівлі, визнав її переможцем та уклав з ним договір від 20.02.2023 №26, ціна якого з урахуванням внесених Додатковою угодою від 20.02.2023 №1 складає 7 403 550,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
23.05.2023 11:59 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2023 11:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усенення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі – Молоко пастеризоване, код 15510000-6 - Молоко та вершки за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) зобов’язується здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання (припинення) Договору №26 від 20 лютого 2023 року (далі – Договір), який укладений між Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації та товариством з обмеженою відповідальністю «ФІРМА «ФАВОР». Додаткова угода №3 від 30 травня 2023 року, на розірвання (припинення) Договору додається
Дата публікації звіту:
30.05.2023 14:40
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом припинення зобов`язань за договором
Дата публікації:
30.05.2023 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
eb2a21e0e7b84d0babe639659abc6e2b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.05.2023 10:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару з кодом ДК 021:2015: 15511100-4 — Пастеризоване молоко (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID UA-2023-01-25-010779-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати пояснення та копії підтверджуючих документів щодо виконання переможцем процедури ТОВ «Фірма «Фавор» вимог пункту 4.2.3 Додатку 2 до тендерної документації, а саме, що надані експертні висновки на Молоко питне пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% жиру та Молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5% жиру від 12.01.2023 чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (станом на 02.02.2023).
Пояснення, інформацію та документи які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
47fc19f042514ff19fbb16038a82a3af
Назва:
Пояснення (інформація, документи) до запиту
Дата опублікування:
18.05.2023 10:39
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю наступного змісту.
Для забезпечення потреби та необхідних умов повноцінного функціонування освітнього процесу закладів освіти підпорядкованих Управлінню освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (далі-Замовник/Управління), в тому числі, повноцінного та раціонального харчування вихованців закладів освіти Замовника та задоволення потреби продуктами харчування, зокрема, молоком, Замовником здійснено закупівлю молока пастеризованого, код 15510000-6 - Молоко та вершки за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за позиціями - Молоко пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% та Молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5%, оскільки саме це молоко вживається вихованцями закладів дошкільної освіти.
При закупівлі молока пастеризованого, Замовником було враховано та дотримано норми законодавчих актів, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон про закупівлі) від 25.12.2015 № № 922-VIII, Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX, Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, Закону України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 №2402-III, Постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 «Про затвердження порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних закладах, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість», спільного наказу МОН України та МОЗ України «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 № 620/563, Інструкцію з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затверджену спільним наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 (далі – Інструкція № 298/227), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 року № 305 (далі-Постанова №305), Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР.
1). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики молока в частині жирності визначено відповідно до вимог Інструкції № 298/227. Пунктом 4.13 Інструкції № 298/227 встановлено, зокрема, що для дітей до 3-х років необхідно використовувати молоко жирністю 3,2%, для дітей старше 3-х років – від 2,5 до 3,2%.
Пунктом 4.11. Інструкції № 298/227 передбачено, що для зберігання продуктів, які особливо швидко псуються, необхідно використовувати холодильне обладнання (холодильники побутові, холодильні шафи, прилавки, морозильні камери). Для молочних та м'ясних продуктів необхідно передбачити окреме холодильне обладнання. У випадках зберігання їх разом слід забезпечити товарне сусідство.
Пунктом 4.13 Інструкції № 298/227 визначено, зокрема, що час постачання молока необхідно відрегулювати так, щоб воно доставлялося рано-вранці, для забезпечення його рівномірної реалізації протягом дня. Сире молоко повинне зберігатися у холодильнику і кип'ятитися при необхідності його використання. Якщо це не можливо, то молоко кип'ячене після зберігання у холодильнику перед використанням необхідно повторно перекип'ятити.
Термін зберігання молока визначено з урахуванням додатку 4 таблиця «терміни реалізації та умови зберігання продуктів, що швидко та особливо швидко псуються» Інструкції № 298/227 та Закону про закупівлі в частині недискримінації учасників з урахуванням часу постачання молока до закладів освіти Замовника та залишкового терміну зберігання отриманого продукту, що має бути не менше 90% від загального.
Згідно ДСТУ 2661:2010 Молоко пастеризоване зберігають за температури (4 ± 2)°С, у пакетах з поліетиленової плівки — не більше ніж 72 год. Строки придатності питного молока може встановлювати виробник (залежно від якості сировини, рівня технології виробництва, характеристик обладнання, умов фасування та властивостей пакувальних матеріалів) за умов відповідності питного молока вимогам цього стандарту та погодження цих строків з центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я, тому Замовником зазначено термін зберігання даного товару не більше 10 діб з дати виробництва чим не обмежено конкуренцію для участі у даній закупівлі.
Оскільки в харчуванні дітей велика роль належить молоку, саме тому воно повинно бути високої якості. У молоці міститься велика кількість цінних компонентів, що включають жири, білки, вуглеводи, органічні кислоти, гормони, ферменти, мінеральні речовини, які необхідні для розвитку дитини.
Характеристики молока в частині молока вітамінізованого, визначено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 року № 305, якою до переліку вітчизняних продуктів для харчування дітей включено молоко до якого додано вітаміни та мінеральні речовини, а вміст цукру має обмежуватися на рівні не більше 10 грамів на 100 грамів/мілілітрів харчового продукту.
Відповідно до вищезазначеної Постанови замовник створює умови для забезпечення харчування здобувачів освіти/дітей з особливими дієтичними потребами, у тому числі з непереносимістю глюнету та лактози.
Вітамінізоване молоко, рекомендують для дитячого харчування Національна асоціація виробників дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції «Укрконсервмолоко» та Державна установа «Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМНУ» та є молоком відновленим до стану первинного (парного) молока, таким, що при збиранні, транспортуванні та переробці первинного молока значна частина споживних та цілющих складових молока втрачається безповоротно, а додаванням спеціально розроблених вітамінних комплексів до готового переробленого молока проводять відновлення його до первинного стану.
Характеристики в частині фасування не менше 1000 г у поліетиленові пакети обгрунтовано зручностю при розрахунку добової норми продукту, при розподілі страв на порції працівниками харчоблоку, а також зручності утилізації використаної упаковки.
Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі на КЕКВ 2230 «продукти харчування» заплановано відповідно до Бюджетного запиту (аркуш 1 Бюджетного запиту від 06.01.2023 додається).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі.
Для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником проаналізовано ринок, посилаючись на загальнодоступну інформацію, зокрема здійснений аналіз роздрібних цін в найбільших супермаркетах міста Києва, інформація «Планування та Моніторинг цін» (на 8-и аркушах додається). Кількість дітей у закладах освіти Замовника відповідно до Мережі закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти району (класів і груп у них) у 2022/2023 навчальному році затверджену від 01.11.2022 № 322 (на 5-и аркушах додається).
Розрахунок очікуваної вартості молока пастеризованого за позиціями - молоко пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% та молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5%:
молоко пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5%:
215000 кг * 36,95 = 7 944 250,00 грн.
молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5%:
500 кг * 50,00 = 25 000,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить: 7 969 250 грн. 00 коп. з урахуванням ПДВ грн.
Кількість молока пастеризованого за позиціями - молоко пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% та молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5%, що підлягає закупівлі, розраховано виходячи з аналізу споживання відповідного молока попереднього року сформованого на підставі інформації «Планування та Моніторинг цін» та з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 року № 305. З урахуванням викладеного вище, з метою ефективного та раціонального використання коштів Замовником для забезпечення потреби, здійснено закупівлю молока пастеризованого за позиціями - молоко пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% та молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5%, яке за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідає вимогам та потребам замовника.
2). Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.golosiivruo.gov.ua/index.php?w=section&cat=8&id=2954&subcat=151
3). Пояснення та копії підтверджуючих документів щодо виконання переможцем процедури ТОВ «Фірма «Фавор» вимог пункту 4.2.3 Додатку 2 до тендерної документації, а саме, що надані експертні висновки на Молоко питне пастеризоване вітамінізоване жирністю не менше 2,5% жиру та Молоко пастеризоване безлактозне жирністю не менше 2,5% жиру від 12.01.2023 чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (станом на 02.02.2023).
На виконання вимог п. 4.2.3. Додатку 2 до тендерної документації щодо надання експерний/і висновок/и, чинний/і на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасником – переможцем у складі своєї тендерної пропозиції надано експертні висновки
№ 000052 п/23 від 12.01.2023 та № 000085 п/23 від 12.01.2023 в яких зазначено:
Термін дії експертного висновку: Діє до закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання.
Дослідження зразків продукції здійснюється державними установами ветеринарної медицини, які визначають державну лабораторію ветеринарної медицини для дослідження зразків, які керуються Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2022 № 833 та Законом України «Про ветеринарну медицину» 25.06.1992 № 2498-XI зі змінами, який розміщений на офіційному сайті https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2498-12.
Відповідно статті 1 розділу I Закону України «Про ветеринарну медицину» 25.06.1992 № 2498-XI зі змінами, зазначає, що «висновок державної ветеринарно-санітарної експертизи (експертний висновок) - документ, виданий державною або уповноваженою лабораторією ветеринарної медицини, який засвідчує безпечність продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, ветеринарних препаратів, субстанцій. Термін дії експертного висновку - не більше одного місяця».
В експертних висновках, наданих учасником – переможцем зазначено, а саме:
№ 000052 п/23 від 12.01.2023, термін проведення випробувань 09.01.2023-12.01.2023р.
№ 000085 п/23 від 12.01.2023, термін проведення випробувань 10.01.2023-12.01.2023р.
А термін дії висновків: Діє до закінчення терміну реалізації при дотриманні умов зберігання. Отже, кінцевої дати реалізації в даних експертних висновках не зазначено.
Відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину» 25.06.1992 № 2498-XI зі змінами, термін дії експертного висновку - не більше одного місяця.
Враховуючи вищевикладене, експертні висновки надані учасником - переможцем ТОВ «Фірма «Фавор» у складі своєї тендерної пропозиції чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (станом на 02.02.2023).