• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Повірка медичного обладнання

Завершена

187 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 935.00 UAH
Номер: 1b29c8d7245540ef8c4152c1b69b6b47
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-04-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.04.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 04.04.2023 16:07 - 26.04.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.04.2023 № 108 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.04.2023 № 108. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-25-008754-a, 25.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 15 Порядку № 1082, а також пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення норм пункту 28 Особливостей №1178, пунктів 2, 8 та 14 частини другої статті 22 Закону, а також визначення істотної умови «строк дії договору» в Проекті договору (Додаток №5 до тендерної документації) з недотриманням норм Цивільного та Господарського кодексів України та без урахування особливостей, визначених Законом та Особливостями №1178. Крім того, встановлено порушення норм статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178 при укладанні договору про закупівлю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 15 Порядку № 1082 та пункту 10 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також норм пункту 28 Особливостей №1178, пунктів 2 та 14 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Крім того, на усунення порушення норм статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178 внести зміни до пункту 9.1. укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору щодо визначення строку дії договору у відповідності до норм законодаавства. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м.Червонограда» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-25-002624-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; опубліковану інформацію щодо оскарження ДП «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та прийняття Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) за результатами розгляду скарги (рішення від 20.02.2023 №1919-р/пк-пз), реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»; протокольне рішення уповноваженої особи №43 від 06.02.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» документи та інформацію; договір від 24.02.2023 №401; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ДП «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Однак, на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не вказано кінцевого строку подання тендерних пропозицій (у пункті 1 розділу IV зазначено, що кінцевий строк подання тендерної пропозиції визначається автоматично, але не менший ніж передбачено Законом та встановленими Особливостями). За нормою пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). При цьому, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Водночас, у тендерній документації (пункт 1 розділу III) зазначено, що переможець у строк, що не перевищує семи днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 2 (для переможця) шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що суперечить нормам пункту 44 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178. Згідно норм пункту 40 Особливостей №1178 зазначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, у пункті 1 розділу V тендерної документації Замовника, вказано, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, що суперечить нормам пункту 40 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178. Також, у пункті 3 розділу V тендерної документації зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадках передбачених частиною 1 статті 31 Закону. Водночас, при проведенні процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель згідно норм пункту 41 Особливостей №1178. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми Особливостей №1178 у чинній редакції, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178. Також, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту, а саме у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. У пункті 3.2 розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовника визначено перелік документів, які надаються переможцем – фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем для підтвердження його відповідності вимогам, визначеним у статті 17 Закону. Водночас, у тендерній документації Замовника (Додаток 3 до тендерної документації) не визначено способу підтвердження відсутності підстав для відхилення, встановлених відповідними підпунктами пункту 44 Особливостей №1178 для учасника-переможця – юридичної особи. Зазначене суперечить нормам пункту 44 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178. Відповідно до норм пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Одночасно, згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей. У частині першій статті 41 Закону також визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Слід зазначити, що відповідно до статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства; господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов; істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода; при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. За нормою частини першої статті 631 Цивільного кодексу України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору, а відповідно до частини другої цієї ж статті Цивільного кодексу України договір набирає чинності з моменту його укладення, якщо інше не визначено законом або договором. Досліджувана процедура закупівлі оголошена та проведена Замовником у 2023 році відповідно до річного плану закупівель на 2023 рік (UA-P-2023-01-25-002624-c) з оприлюдненням інформації про строк надання послуг: 10 лютого 2023 року – 31 грудня 2023 року. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у частині 2 розділу V тендерної документації вказано, що закупівля здійснюється на очікувану потребу 2022 року, а у пункті 9.1 Проекту договору, який міститься у Додатку №5 до тендерної документації, зазначено, що відповідно до ст. 631 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України договір набирає чинності з дати підписання договору та діє до 31.12.2022 року або до повного виконання зобов’язань. Таким чином, істотна умова «строк дії договору» в Проекті договору (Додаток №5 до тендерної документації) визначена з недотриманням норм Цивільного та Господарського кодексів України та без урахування особливостей, визначених Законом та Особливостями №1178. Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що у Проекті договору (Додаток №5 до тендерної документації) міститься перелік підстав (випадків) внесення змін до істотних умов договору (розділ 10 «Інші умови договору), проте не містить порядку внесення змін до умов договору, чим порушено вимогу пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178. Слід також зазначити, що у пункті 9.1. укладеного 24.02.2023 за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2023-01-25-008754-a договору №401 також вказано, що відповідно до ст. 631 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України договір набирає чинності з дати підписання договору та діє до 31.12.2022 року або до повного виконання зобов’язань. Отже, Замовником договір від 24.02.2023 №401 укладено не у відповідності до норм Цивільного і Господарського кодексів України, чим порушено норми статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. При цьому, вимогами пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082) визначено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Проте, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2023-01-25-008754-a договір від 24.02.2023 №401 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено у форматі jpg, що є порушенням вимоги пункту 15 Порядку № 1082. Моніторингом також встановлено, що згідно з пунктом 11.1 розділу 11 «Додатки до договору» укладеного договору від 24.02.2023 №401 невід’ємною частиною цього договору є додатки до договору, а у пункті 4.1 договору зазначено, що надання послуг проводиться згідно технічних вимог Замовника і строки вказані у додатку; до тендерної документації даної закупівлі та продубльовані в специфікації, що є додатком до даного договору. Проте, відповідні додатки до вищевказаного договору не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 25.04.2023 15:23 - 10.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2023 15:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1. здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 15 Порядку № 1082 та пункту 10 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також норм пункту 28 Особливостей №1178, пунктів 2 та 14 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. а саме особу яка за внутрішнім сумісництвом здійснює функції фахівця з закупівель, скеровано на економічні навчання у даній сфері.( копія договору додається). 2. на усунення порушення норм статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178 внесено зміни до пункту 9.1. укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору щодо визначення строку дії договору у відповідності до норм законодаавства (копія додається)
Дата публікації звіту: 02.05.2023 11:22

Запити/Пояснення