• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хліб

Завершена

207 344.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 036.72 UAH
Номер: 3d1eafb070aa45fbbf33a56495199634
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-09-000081
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.05.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 09.05.2023 14:59 - 31.05.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.05.2023 № 148 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.05.2023 № 148. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-23-006704-a, 23.01.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Михаць М.В., визначення її переможцем тендеру та укладення з нею договору встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпунктів 2 та 3 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Михаць М.В. щодо розірвання договору Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні інформації про закупівлі та пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Бориславської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-23-002520-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації та надану відповідь Замовником на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Михаць Марії Володимирівни (далі – ФОП Михаць М.В.); повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 14.02.2023 №20; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником надано посилання на власний веб-сайт - https://boryslav-osvita.gov.ua. Водночас, проведеним аналізом наявної на сайті Замовника інформації за наданим посиланням інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-01-23-006704-a не виявлено. Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на відповідному веб-сайті, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Вказаною постановою Кабінету Міністрів України визначено порядок проведення закупівельв умовах воєнного стану. За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою абзацу першого пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Одночасно, в абзаці четвертому пункту 44 Особливостей №1178 вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Однак, у тендерній документації Замовника (пункт 5.4 частини 5 розділу ІІІ) вказано на необхідність підтвердження учасником процедури закупівлі, шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, відсутності підстав, визначених лише пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, що не відповідає нормам абзацу четвертого пункту 44 Особливостей №1178. Згідно з пунктом 36 Особливостей №1178 конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Проте, у пункті 2.2. частини 2 розділу IV тендерної документації зазначено, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації не визначено спосіб підтвердження учасником-переможцем відсутності підстав за частиною другою статті 17 Закону. Також, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Одночасно, перелік підстав, за яких можлива зміна істотних умов договору про закупівлю після його підписання, наведений у пункті 19 Особливостей №1178. Зокрема, відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 зміна істотних умов догвоору можлива у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що при наведенні Замовником у пункті 11.2 Проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації) підстав щодо внесення змін до істотних умов здійснено посилання на частину п’яту статті 41 Закону. При цьому, у підпункті 2 пункту 11.2 Проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації) підставою для внесення змін до істотних умов договору вказано збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, що не відповідає нормам пункту 19 Особливостей №1178. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено пункт 28 Особливостей №1178. Слід зазначити, що укладений Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі з переможцем договір від 14.02.2023 №20 містить аналогічні умови (підпункт 2 пункту 11.2 договору) та посилання на частину п’яту статті 41 Закону, які наведені у Проекті договору (Додаток №3 до тендерної документації), що суперечить нормам пункту 19 Особливостей №1178. Згідно з нормами абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 1.2. частини 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій тендерній документації. Зокрема, за умовами пункту 5.1. частини 5 розділу І тендерної документації Замовника на підтвердження відсутності підстав, визначених цим пунктом тендерної документації учасники повинні надати у складі документів тендерної пропозиції наступні документи: - гарантійний лист, яким учасник підтверджує, що учасник, засновник(-и) учасника, кінцевий(-і) бенефеціар(-и) учасника не перебувають під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, передбачених, зокрема, але не виключно, Законом України «Про санкції», Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», постановою Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; - гарантійний лист, яким учасник підтверджує, що запропонований ним товар, відповідно до умов цієї закупівлі, має походження не з Російської Федерації/Республіки Білорусь, та не підпадає під заборону ввезення згідно постанови Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації». Cуб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походження з Російської Федерації, а також у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичних осіб, кінцевими бенефіціарами власниками (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичних осіб (фізичної особи – підприємця) – резидента Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь. Проте, в недотримання умов пункту 5.1 частини 5 розділу І тендерної документації Замовника, учасником ФОП Михаць М.В. вищевказані гарантійні листи не надано. Також, відповідно до частини 3 розділу V тендерної документації уповноважена учасником особа щодо підпису документів тендерної пропозиції надає у складі документів тендерної пропозиції письмову згоду згідно п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України від 01.06.2010 р. № 2297-VI. Однак, відповідна письмова згода у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Михаць М.В. відсутня. За вимогою пункту 44 Особливостей №1178 замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). При цьому, в абзаці четвертому пункту 44 Особливостей №1178 визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Аналогічна вимога щодо самостійного декларування відсутності відповідних підстав міститься у Додатку №4 до тендерної документації. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Михаць М.В. не підтверджено відсутність підстав, зазначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей №1178, а саме щодо підстав, визначених у частині другій статті 17 Закону, шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, чим недотримано вимог пункту 44 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення норм підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Михаць М.В., а визначено її переможцем процедури закупівлі та укладено з нею договір про закупівлю. За нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. У тендерній документації Замовника (Додаток №4) визначено спосіб та перелік документів, які переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог пункту 44 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації, при оприлюдненні Замовником 31.01.2023 повідомлення про намір укласти договір з ФОП Михаць М.В. вказаним учасиком-переможцем не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Таким чином, на порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Михаць М.В., а укладено з нею договір про закупівлю від 14.02.2023 №20.
Період усунення порушень: 23.05.2023 13:45 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.05.2023 13:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Звернення щодо розірвання договору до ФОП Михаць М.В. .
Дата публікації звіту: 29.05.2023 13:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: порушення усунені, договір розірвано
Дата публікації: 17.10.2023 17:02

Запити/Пояснення