• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання газонів вулиць, тротуарів вулиць, спортивних та дитячих майданчиків)

згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами

Завершена

5 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 000.00 UAH
Номер: e871b52ee811402ab1bfcab9bcbc9844
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-25-000109
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.04.2023 15:48 - 17.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.04.2023 № 131 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2023 № 131. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-20-002507-a, 20.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 8, 14 та 17 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «Управління міським господарством», визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до КП «Управління міським господарством» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 8, 14 та 17 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 15 травня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Управління комунального господарства Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-20-000781-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Комунального підприємства «Управління міським господарством» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області (далі – КП «Управління міським господарством»); протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 28.01.2023 №4; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 07.02.2023 №17; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Окрім цього, відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, у тендерній документації не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками (відповідальні за проведення закупівлі: з підготовки та подання документів - Медведева Валентина Володимирівна; з технічних питань - Атаманюк Володимир Петрович). Відповідно до вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За нормами пункту 31 Особливостей №1178 тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. Також, згідно з частиною восьмою статті 26 Закону, учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Проведеним моніторингом встановлено, що у частині 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника вказано, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Водночас, у пункті 1 форми «Тендерна пропозиція» (аркуш 24 файлу «Додатки Підмітання та прибирання вулиць УКГ 2023»), яку повинен подати переможець закупівлі UA-2023-01-20-002507-a, вказано «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій», що невідповідає вимозі у частині 4 розділу 3 тендерної документації Замовника. Як наслідок, учасником КП «Управління міським господарством» (переможець процедури закупівлі) у складі тендерної пропозиції надано документ «Тендерна пропозиція» від 25.01.2023 №55 (файл «Тендерна пропозиція.pdf»), у якому надано згоду про дотримання ним умов своєї тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, тоді як за вимогою частини 4 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. З врахуванням вищенаведеного, зазначення у пункті 1 форми «Тендерна пропозиція» інформації щодо строку дії тендерної пропозиції не відповідає та є меншим від визначеного у частині 4 розділу 3 тендерної документації Замовника, суперечить нормам пункту 31 Особливостей №1178 та могло призвести до укладання з учасником-переможцем договору про закупівлю після завершення погодженого ним строку дії тендерної пропозиції. Поза тим, у пункті 3 форми «Тендерна пропозиція» зазначено «Ми зобов’язуємося укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації», чим недотримано норм пункту 46 Особливостей №1178 (відповідно до якого замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі). Крім того, на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація Замовника не містить інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій (частина 1 розділу 4 тендерної документації містить лише посилання, що вказана інформація визначена системою). За нормами пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проте, частина 5 розділу 6, а також Додаток 1 до тендерної документації (розділи «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону» та «Перелік документів, що має надати переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір») містить вимогу щодо надання переможцем документів та інформації у строк, що не перевищує 10 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, чим порушено пункт 44 Особливостей №1178. Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність інших підстав, окрім визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, відсутня. Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Додаток №1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу та визначено спосіб надання учасником-переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2, 4, 8 та 13 статті 17 Закону, що суперечить нормам пункту 44 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливосей №1178. Також, у розділі «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону» Додатку 1 до тендерної документації Замовника здійснено посилання на частину 3 статті 32 Закону, а саме «У разі ненадання переможцем торгів документів або неповного комплекту документів відповідно до всіх вимог тендерної документації та додатків до неї в зазначені строки замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув відповідно до частини 3 ст. 32 Закону», тоді як закупівлю за ID: UA-2023-01-20-002507-a проведено за Особливостями №1178 в пункті 46 яких вказано, що у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 41 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом. Таким чином, Замовником тендерну документацію за досліджуваною процедурою закупівлі складено з порушенням вимог пункту 28 Особливостей №1178. У пункті 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Крім того, відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей. Зокрема, порядок зміни та розірвання господарських договорів визначено у статті 188 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (далі – Господарський кодекс), у якій зазначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором (частина перша); сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором (частина друга); сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду (частина третя); у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частина четверта); якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду (частина п’ята). Проведеним аналізом тендерної документації по досліджуваній процедурі закупівлі встановлено, що тендерна документація містить проект договору (Додаток №3 до тендерної документації), проте порядок змін умов договору у тендерній документації та проекті договору відсутній, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178. Пунктом 19 Особливостей №1178 визначено виключний перелік підстав для внесення змін до договорів укладених за результами закупівель. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 10.5. проєкту договору та аналогічному пункті укладеного за результатами закупівлі договір від 07.02.2023 №17 здійснено посилання на частини п’яту та шосту статті 41 Закону, чим недотримано норми пункту 19 Особливостей №1178. Як наслідок, в укладеному за результатами проведеної Замовником закупівлі за ID: UA-2023-01-20-002507-a договорі від 07.02.2023 №17 порядок змін умов договору не передбачено, проект договору (Додаток №3 до тендерної документації) та укладений Замовником з КП «Управління міським господарством» договір від 07.02.2023 №17 також не містить перелік можливих випадів внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Особливостей №1178. Слід вказати, що відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також, у частині другій статті 180 Господарського кодексу визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При цьому, за нормами частини третьої вищевказаної статті Господарського кодексу при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Так, моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 9.1. проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації) договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2022, тоді як закупівлю за ID: UA-2023-01-20-002507-a Замовником оголошено 20.01.2023, а за умовами тендерної документаці (пункт 4.4. розділу 1) та наявної інформації про предмет закупівлі строк надання послуг – до 31.12.2023. Як зазначено вище, відповідно до вимог абзацу третього пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Так, умовами тендерної документації Замовника (розділи «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону» та «Перелік документів, що має надати переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір» Додатку №1) визначено спосіб надання переможцем процедури закупівлі за ID: UA-2023-01-20-002507-a Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей; Однак, в недотримання вимог Додатку №1 до тендерної документації, а також норм пункту 44 Особливостей №1178, переможцем КП «Управління міським господарством» не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до норм підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Проте, на порушення підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «Управління міським господарством», а укладено з ним договір від 07.02.2023 №17 на суму 5 199 015,28 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 15.05.2023 16:25 - 30.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.05.2023 16:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо звіт Західному офісу Держаудитслужби щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до КП «Управління міським господарством» щодо розірвання договору. Крім того, вжиті заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 8, 14 та 17 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Документи про здійснення заходів додаються.
Дата публікації звіту: 17.05.2023 12:17

Запити/Пояснення