-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти
Завершена
6 312 450.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 189 373.50 UAH
мін. крок: 3% або 189 373.50 UAH
Номер:
ce867b679c934cd2aad6f1b101fd08a6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-25-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2023 00:00
Період моніторингу:
25.04.2023 18:16 - 17.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2023 № 111
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 24.04.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.04.2023 № 111
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
37 UA-2023-01-19-014660-a 19.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 28, 35, 40 та 41 Постанови №1178 та вимог пунктів 14 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ РЕСУРС» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 02.02.2023 № 2023-003, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП «Дирекція з експлуатації та обслуговування» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.01.2023 № 5; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС» (далі – ТОВ «ВОГ РЕСУРС»); протокольне рішення уповноваженої особи від 27.01.2023 № 7; повідомлення про намір укласти договір від 27.01.2023 року; договір про закупівлю від 02.02.2023 № 2023-003; звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03.02.2023 року; відповідь Замовника на пояснення від 04.05.2023 року.
Відповідно до вимог пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: кінцевий строк подання тендерних пропозицій та опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проте, пункт 1 розділу IV тендерної документації не містить у собі інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що є порушенням пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Також встановлено, що Замовником у пункті 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації наведені приклади формальних (несуттєвих) помилок, які не відповідають переліку формальних помилок затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, в ході проведення моніторингу встановлено, що пункт 3 розділу V тендерної документації містить інформацію щодо умов надання можливості виправити невідповідності тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 40 Постанови №1178.
Згідно пункту 40 Постанови №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовником порушено вимоги пункту 40 Особливостей.
Разом з тим, пункт 4 розділу V тендерної документації містить умови відхилення учасника, які не передбачені підпунктом 1 пункту 41 Постанови №1178, а саме, відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону.
Враховуючи зазначене, Замовником порушено вимоги пункту 41 Особливостей.
Крім того встановлено, що тендерна документація містить у собі вимоги, які встановлюються Замовником під час проведення електронного аукціону.
Так, пункт 7 розділу VI тендерної документації містить наступну інформацію: «З метою дотримання вимог частини четвертої статті 41 Закону згідно якої умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару), уникнення випадків, передбачених статтею 43 Закону, переможець тендеру у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати Замовнику (завантажити в сканованому вигляді в електронну систему закупівель) Тендерну пропозицію за формою, наведеною в Додатку №1 до Документації, приведену у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону (загальна ціна цінової пропозиції не повинна бути більшою за ціну, зазначену Учасником в екранній формі системи (розділ «остаточна пропозиція») за результатами аукціону)», пункт 11.6 Додатку 4 до тендерної документації: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни пропозиції Постачальника без зменшення обсягів закупівлі( у разі проведення аукціону)».
Оскільки, відповідно до вимог пункту 35 Особливостей відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону то зазначення Замовником в тендерній документації вимог щодо електронного аукціону є порушенням вимог пункту 35 особливостей.
Окрім цього встановлено, що відповідно до вимог підпункту 7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція повинна містити у собі лист-згоду про надання згоди на обробку персональних даних у наступній редакції: «Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» даю згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України «Про публічні закупівлі».
В ході проведення моніторингу встановлено, що в тендерній пропозиції ТОВ «ВОГ РЕСУРС» розголошено персональні дані наступних осіб: Дорощук Світлани Володимирівни, Юраш Світлани Володимирівни та Кушіль Христини Олександрівни (Рішення Засновника від 01.10.2019 року), Гриненка Тараса Васильовича (Рішення Учасника від 25.06.2020 № 25/06/20), Берест Інни Олексіївни (Довіреність №269 від 10.11.2022 року).
Проте, тендерна пропозиція ТОВ «ВОГ РЕСУРС» містить згоду на обробку персональних даних лише Берест Інни Олексіївни.
У відповіді на запит, оприлюдненій в електронній системі закупівель від 04.05.2023 року щодо зазначених обставин Замовник зазначив, що він не вимагав надання учасником відповідних дозволів на використання персональних даних, перерахованих осіб. Зазначене, не відповідає вимогам підпункту 7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОГ РЕСУРС», яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив учасника ТОВ «ВОГ РЕСУРС», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 02.02.2023 № 2023-003 на загальну суму 5 831 500,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
11.05.2023 20:11 - 26.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.05.2023 20:11
Оскарження висновку в суді
Опис:
17 травня 2023 року До Київського окружного адміністративного суду бульвар Лесі Українки 26, м. Київ, 01133
inbox@adm.ko.court.gov.ua
Позивач Державне підприємство «Дирекція з експлуатації та обслуговування»
Адреса: просп. Повітрофлотський, 28 м. Київ, 03048, код ЄДРПОУ: 38946404 номер телефону: (044) 59-10-194 адреса електронної пошти: dp.deo@ukr.net
Відповідач Північно-Східний офіс ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Адреса: майдан Свободи, буд. 5, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572 номер телефону: (067) 57-76-867 адреса електронної пошти: toretto.kh@gmail.com
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС»
Адреса: вул. Єршова, буд. 1, м. Луцьк, 43023 код ЄДРПОУ 43258487 номер телефону: (044) 22-14-370 адреса електронної пошти: lena.pateychuk@wog.ua
Позов немайнового характеру
ПОЗОВНА ЗАЯВА
про оскарження рішення/дій/ суб'єкта владних повноважень
11 травня 2023 року Державною аудиторською службою України було оприлюднено висновок про результати моніторингу Державного підприємства «Дирекція з експлуатації та обслуговування» (далі – Позивач, Замовник, ДП «ДЕО»). Моніторинг був розпочатий 25.04.2023р., предмет закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах)), за процедурою відкритих торгів з особливостями ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-014660-a, ID: 865e6f1301c04653bd96fb37760bce1b, публічне посилання на закупівлю https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93 ( далі – Висновок) в якому зазначено про виявлення порушень:
1. Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї.
2. Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
та зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 02.02.2023 № 2023-003, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів (скріншот висновку – додаток №1, у зв’язку з відсутністю висновку в друкованому вигляді, заявляється клопотання про витребування в суб’єкта владних повноважень).
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Адміністративний позов подається з дотриманням встановленого строку.
Позивач оскаржує висновок в частині встановлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, неправомірного визначення переможця, та зобов’язання Замовника усунути порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю та не погоджується з інформацією, викладеною в оскаржуваній частині висновку з наступних підстав:
1. Органом державного фінансового контролю у висновку зазначено наступні порушення стосовно законодавства у сфері публічних закупівель:
1.1. «Замовником у пункті 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації наведені приклади формальних (несуттєвих) помилок, які не відповідають переліку формальних помилок затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону».
Позивач наголошує на тому, що Законом України «Про публічні закупівлі» п. 19 ч. 2 ст. 22 зазначено, що «опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.»
Згадана норма не містить в собі посилання на інший нормативний документ, відповідно до якого, повинно бути зазначено відповідну вимогу в тендерній документації, однак, в свою чергу тендерною документацією (Додаток №2 – тендерна документація) передбачений розділ стосовно опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок.
1.2. «Пункт 3 розділу V тендерної документації містить інформацію щодо умов надання можливості виправити невідповідності тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 40 Постанови №1178»
Дана вимога дійсно зазначена невірно в тендерній документації Позивача, однак її можливо було виправити, якщо б було подано вимогу на усунення порушень в тендерній документації, оскільки Замовник не помітив самостійно дану невідповідність.
В свою чергу, дана вимога тендерної документації не застосовувалась під час проведення процедури закупівлі, тому законодавство не було порушено, лише в частині технічної помилки.
Разом з тим, вимога не вплинула на об’єктивну та неупереджену оцінку Учасника, його тендерної пропозиції, не призвела до порушень, та не тягне за собою якихось правових наслідків.
1.3. «Пункт 4 розділу V тендерної документації містить умови відхилення учасника, які не передбачені підпунктом 1 пункту 41 Постанови №1178, а саме, відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону.»
Органом державного фінансового контролю не задавались питання стосовно зазначення данної вимоги в тендерній документації, хоча в Позивача наявне обґрунтування.
Відповідно до Статуту, ДП «ДЕО» здійснює діяльність для сприяння організаційного забезпечення діяльності Верховного Суду, зокрема, в частині транспортного обслуговування. У зв’язку з цим в Замовника присутня необхідність здійснювати поїздки територією всієї України, окрім тимчасово окупованих територій, оскільки судді, Голова Верховного суду, Керівник апарату Верховного Суду та ін., здійснюють робочі поїздки.
На підставі цього, необхідна розгалужена мережа АЗС Учасника, оскільки неможливо було б здійснювати свої прямі Статутні завдання, виключно, наприклад, на території м. Києва, або здійснити поїздку до того міста де немає АЗС Учасника, і залишитись там, тому дана вимога присутня в тендерній документації.
1.4. «Відповідно до вимог пункту 35 Особливостей відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону то зазначення Замовником в тендерній документації вимог щодо електронного аукціону є порушенням вимог пункту 35 особливостей … Пункт 11.6 Додатку 4 до тендерної документації: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни пропозиції Постачальника без зменшення обсягів закупівлі( у разі проведення аукціону)»
Відповідно до пункту 35 Постанови №1178 від 12.10.2023р., відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Однак, Постановою не передбачено обов’язок не зазначення даної вимоги і наслідки за їх зазначення.
Позивачем виконувались вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», та були вказані умови проведення аукціону, відповідно до нього, в електронній системі зазначалось, що аукціон не проводиться.
Так само, положення ч.4 ст. 41 Закону були вказані в додатку № 4 тендерної документації, оскільки передбачають собою основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Внаслідок дій Замовника, негативних наслідків не було, майнової чи будь-якої іншої шкоди завдано не було, на об’єктивність та неупередженість прийнятих рішень не вплинуло.
2. Органом державного фінансового контролю у висновку зазначено, що в тендерній пропозиції ТОВ «ВОГ РЕСУРС» розголошено персональні дані наступних осіб: Дорощук Світлани Володимирівни, Юраш Світлани Володимирівни та Кушіль Христини Олександрівни (Рішення Засновника від 01.10.2019 року)(додаток №3), Гриненка Тараса Васильовича (Рішення Учасника від 25.06.2020 № 25/06/20)(додаток №4), Берест Інни Олексіївни (Довіреність №269 від 10.11.2022 року)
Замовником надано обґрунтування:
На підставі частини третьої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»:
«3. В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:
6) дані про розпорядчий акт, на підставі якого створено юридичну особу (крім місцевих рад та їхніх виконавчих комітетів);
7) відомості про керівника юридичної особи: прізвище, ім’я, по батькові, посада, дата призначення або набуття повноважень, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта…;
24) дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру.»
Додатково, Постанова Кабінету Міністрів України №835 містить перелік даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, тобто у форматі, що дозволяє автоматизоване оброблення даних електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до них, а також їх подальше використання.
Також, відповідно до статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Тобто, у замовника:
1) відсутня мета обробки персональних даних відповідно до закону (абзац четвертий статті 2, частина перша статті 6 Закону України "Про захист персональних даних");
2) відсутній склад персональних даних, який Замовнику має бути наданий учасником (абзац третій статті 2 Закону України "Про захист персональних даних")
З огляду на вищезазначене, персональні дані осіб є відкритою публічною інформацією, яка відображена у відповідних реєстрах, та щодо якої не повинна надаватись згода на обробку персональних даних.
Оскільки моніторинг процедури закупівлі проводився в період з 25 квітня по 11 травня 2023 року, тобто вже після проведення процедури закупівлі та визначення переможця закупівлі, а оскаржуваний висновок прийнятий після укладення між Позивачем та Третьою особою -Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС» (далі – Третя особа) переможцем торгів договору про закупівлю від 02.02.2023р № 2023-003, в Позивача були відсутні технічні можливості щодо внесення змін (виправлень) в тендерну документацію.
При цьому в електронній системі закупівель тендерна документація відображена, присутня та всі учасники торгів при ознайомленні з нею мали технічну можливість звернутися до Замовника за роз’ясненнями. Жодної скарги або вимоги щодо усунення порушень по закупівлі не міститься.
Статтею 10 п. 7 Закону №2939 передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договір.
Усунення виявлених під час проведення моніторингу недоліків в оформленні тендерної документації у запропонований у оскаржуваному висновку спосіб - шляхом розірвання договору про закупівлю, приведе до порушення прав та інтересів третьої особи та в подальшому матиме негативні наслідки для репутації позивача, тобто є непропорційним у співвідношенні із виявленими недоліками тендерної документації.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Крім того, у висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про розірвання укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору.
На думку Позивача, потрібно виходити з принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та враховувати співмірність між виявленим порушенням та засобами його усунення.
До такого ж висновку дійшов Верховний Суд по справі від 21.10.2019 року
№ 120/1297/20-а, https://opendatabot.ua/court/94327767-d191e114b5ea4af85e9f3edde40b5ac0, залишено без задоволення касаційну скаргу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2020 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2020 року без змін, наступного змісту:
«47. Вирішуючи даний спір суди першої та апеляційної інстанцій правомірно виходили з принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та враховували співмірність між виявленим порушенням та засобами його усунення, визначеними відповідачем.»
«49. Посилання відповідача у касаційній скарзі на відсутність згадування про незрозумілість тендерної документації та звернень учасників торгів щодо роз`яснення внесених до тендерної документації змін, не є доказом правомірності дій позивача та є правильним. Це може свідчити про те, що розміщена та змінена кілька разів тендерна документація була зрозуміла учасникам торгів і відповідно вони перебували у рівних правах, а отже встановлені статтею 3 Закону № 922-VІІІ принципи здійснення закупівель не були порушені.»
«50. Щодо посилання відповідача у касаційній скарзі на неврахування судами при вирішенні справи вимог статті 31 Закону № 922-VІІІ, то слід зазначити, що даною нормою передбачено відміну торгів замовником чи визнання їх такими, що не відбулися. Зокрема, замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.»
«51. Проте вимоги даної норми не можна застосувати до спірних правовідносин, оскільки виявлені порушення були зафіксовані оскаржуваним висновком від 4 березня 2020 року, а торги станом на той час вже відбулися, результатом чого стало укладення договору поставки № 52 від 28 лютого 2020 року.»
Позивачем не вживалось заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви.
Всі докази на які є посилання в даній позовній заяві (згідно списку в додатку до позовної заяви), є в наявності у позивача та третьої особи, а також є загальнодоступними для необмеженого кола осіб та оприлюдненими в електронній системі закупівель в мережі інтернет за адресою: https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93.
Позивач підтверджує, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Вважаємо даний висновок Державної аудиторської служби України протиправним, оскільки ним порушено права Позивача в частині не обґрунтування зобов’язання здійснити заходи припинення зобов’язань за договором, передбачуваних негативних наслідків для Позивача від виконання висновку, як наслідки повна зупинка виконання Статутних завдань, також, у зв’язку з неправомірним розірванням договору, порушення законних прав та інтересів третьої особи, як наслідок цих дій, може зазнати збитків (не одержані доходи, упущена вигода).
На підставі викладеного, керуючись ст. 19, 42 Конституції України, ст. 5, 77, 159-161 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України «Про публічні закупівлі», «Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі», затвердженим Наказом Державної аудиторської служби України 23.04.2018 № 86
ПРОШУ:
1. Визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі Державного підприємства «Дирекція з експлуатації та обслуговування» предмет закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах)), за процедурою відкритих торгів з особливостями ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-014660-a, ID: 865e6f1301c04653bd96fb37760bce1b, публічне посилання на закупівлю https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93, Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України який було оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу 11.05.2023р.
2. Витребувати у Відповідача Північно – східного офісу ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ України оскаржуване рішення – висновок про результати моніторингу закупівлі Державного підприємства «Дирекція з експлуатації та обслуговування» предмет закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах)), за процедурою відкритих торгів з особливостями ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-014660-a, ID: 865e6f1301c04653bd96fb37760bce1b, публічне посилання на закупівлю https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93, Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України який було оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу 11.05.2023р
3. Зупинити дію оскаржуваного рішення - висновок про результати моніторингу закупівлі Державного підприємства «Дирекція з експлуатації та обслуговування» предмет закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах)), за процедурою відкритих торгів з особливостями ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-014660-a, ID: 865e6f1301c04653bd96fb37760bce1b, публічне посилання на закупівлю https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93, Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України який було оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу 11.05.2023р., для забезпечення позову.
До позовної заяви додається:
1. Додаток № 1 Копія електронного доказу - скріншоти оскаржуваного висновку з веб-сайту уповноваженого органу(оригінал знаходиться у відповідача) на 4 аркушах.
2. Додаток № 2 тендерна документація закупівлі Державного підприємства «Дирекція з експлуатації та обслуговування» предмет закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах)), за процедурою відкритих торгів з особливостями ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-19-014660-a, ID: 865e6f1301c04653bd96fb37760bce1b, публічне посилання на закупівлю https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-01-19-014660-a/lot-fce3ef5ad71d477c985203d922c3af93 (оригінал присутній у позивача та в загальному доступі) на 18 аркушах.
3. Додаток № 3 – роздрукована копія Рішення Засновника від 01.10.2019 року (оригінал знаходиться у третьої особи) на 2 аркушах.
4. Додаток № 4 – роздрукована копія Рішення Учасника від 25.06.2020 № 25/06/20 (оригінал знаходиться у третьої особи) на 6 аркушах.
5. Копія діючого договору про закупівлю укладеного із третьою особою Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС» (оригінал знаходиться у позивача та третьої особи) на 11 аркушах.
6. Дві копії позовної заяви для відповідача та третьої особи.
7. Копія платіжної інструкції від 17.05.2023р. про сплату судового збору.
Директор ДП «ДЕО» __________________ Петро КАВІЦЬКИЙ
Дата публікації:
18.05.2023 17:06
Дата відкриття провадження:
23.05.2023 16:00
Номер відкриття провадження:
П/320/18160/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
4d45e5f92fe741d98192f625ee7c0e12
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2023 15:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Нафта і дистиляти» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-01-19-014660-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до вимог п.п. 7 п. 1 розділу ІІІ тендерної документації у складі документів тендерної пропозиції учасник повинен надати Лист-згоду про надання згоди на обробку персональних даних у наступній редакції: «Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» даю згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України «Про публічні закупівлі». Прошу надати пояснення щодо підтвердження учасником наявності у нього дозволу на використання персональних даних наступних осіб: Дорощук С.В., Юраш С.В., Кушіль Х.О. та Гриненка Т.В.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
06236f3de0f64ae5bc04c8348619c084
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України (північно-східний офіс Держаудитслужби) щодо процедури відкритих торгів з особливостями, опублікованих на сайті zakupki.prom.ua (UA-2023-01-19-014660-a) на закупівлю Бензин марки А-95 та дизельне паливо (в бланках-дозволах) (код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)
Дата опублікування:
04.05.2023 13:13
Опис:
Відповідно до питання першого, запиту про надання пояснень.
Розрахунок потреби на пальне у 2023 році здійснювався наступним чином:
— враховуючи наявну кількість автомобілів Замовника у експлуатації;
— затверджених граничних норм витрат палива;
— залишків пального станом на 01.01.2023р.
Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі паливно-мастильних матеріалів, а саме бензину А-95 та дизельного палива, сформовано на підставі діючих в Україні державних стандартів та ТУ підприємств виробників, а саме: ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:015.
Очікувану вартість пально-мастильних матеріалів сформовано шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни даних марок палива, що міститься у мережі Інтернет у відкритому доступі, у тому числі на сайтах постачальників відповідної продукції та сайт Мінфін (https://minfin.com.ua/).
На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016р. № 710 (зі змінами), розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі на сайті Верховного Суду, як головного розпорядника бюджетних коштів (https://supreme.court.gov.ua/supreme/pokazniki-diyalnosti/dp_deo_info/2023_05_01_zakupivli_dp_deo).
Відповідно до питання другого, запиту про надання пояснень.
На підставі частини третьої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»:
«3. В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:
6) дані про розпорядчий акт, на підставі якого створено юридичну особу (крім місцевих рад та їхніх виконавчих комітетів);
7) відомості про керівника юридичної особи: прізвище, ім’я, по батькові, посада, дата призначення або набуття повноважень, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта…;
24) дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру.»
Додатково, Постанова Кабінету Міністрів України №835 містить перелік даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, тобто у форматі, що дозволяє автоматизоване оброблення даних електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до них, а також їх подальше використання.
Також, відповідно до статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Тобто, у замовника:
1) відсутня мета обробки персональних даних відповідно до закону (абзац четвертий статті 2, частина перша статті 6 Закону України "Про захист персональних даних");
2) відсутній склад персональних даних, який Замовнику має бути наданий учасником (абзац третій статті 2 Закону України "Про захист персональних даних");
Враховуючи вищенаведене, законодавством та Замовником не вимагалось надання Учасником відповідних дозволів на використання персональних даних, перерахованих в запиті, осіб.