-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Трубопровід Ø600 мм L=2,5м для ВМЦГ
Завершена
6 498 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 490.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 490.00 UAH
Номер:
41ad493e1ea64681b2dc2dc3304213aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-19-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.06.2023 00:00
Період моніторингу:
19.06.2023 15:48 - 11.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.06.2023 № 26-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 21.04.2023 № 003100-18/4590-2023 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 19 червня 2023 року № 26-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2023-01-19-010218-a від 19.01.2023 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, враховуючи факт оприлюднення (03.07.2023) Замовником в ході моніторингу звіту про виконання договору про закупівлю у зв’язку з його виконанням, зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, пункту десятого частини першої статті 10 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Добропіллявугілля-Видобуток» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-19-005227-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.01.2023, протокол № 1, 2; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.01.2023; тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ІМПЕРІАЛ» (далі - ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ІМПЕРІАЛ»); Фізичної особи-підприємця «ГОНЧАРЕНКО ОКСАНА БОРИСІВНА» (далі – ФОП «ГОНЧАРЕНКО О.Б.»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» (далі – ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасників ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ІМПЕРІАЛ» та ФОП «ГОНЧАРЕНКО О.Б.»; повідомлення про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель щодо відхилення тендерної пропозиції від 28.01.2023, від 01.02.2023; протокол про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель щодо визначення переможця процедури закупівлі від 01.02.2023; повідомлення про намір укласти договір від 01.02.2023; договір про закупівлю товару від 15.02.2023 № 239-23ШЦД; пояснення Замовника, надані 03.07.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», тендерна пропозиція якого підлягала відхиленню відповідно до вимог Особливостей № 1178.
Так, учасник ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» завантажив документ цінової пропозиції (файл «Пропозиція.pdf»), відповідно до якого вартість його пропозиції з ПДВ становить 7 780 500,00 грн, що перевищує очікувану вартість предмета даної закупівлі, яка становить 6 498 000,00 гривень (без ПДВ). При цьому, учасник ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» в електронній системі закупівель, зокрема, у полях, де зазначається розмір цінової пропозиції учасника, зазначив іншу ціну пропозиції - 6 483 750,00 гривень.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.
Слід зазначити, що Замовник у тендерній документації не зазначив інформацію про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, та не зазначив прийнятний відсоток перевищення.
У зв’язку із зазначеним вище, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень, на який Замовник надав пояснення наступного змісту: «Річний план до закупівлі оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-P-2023-01-19-005227-a з зазначенням очікуваної вартості 7 797 600,00 грн, тобто з включенням ПДВ. Оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено з очікуваною вартістю закупівлі без включення ПДВ на суму 6 498 000,00 грн. Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 4 Розділ 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» в тендерній документації на закупівлю «код ДК 021:2015: 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби – Трубопровід Ø600 мм L=2,5м для ВМЦГ», оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-2023-01-19-010218-a зазначено інформацію про врахування податку на додану вартість шляхом внесення відповідного запису: «Ціна договору без ПДВ визначається за результатами електронного аукціону, згідно умов, визначених Замовником в цій тендерній документації. Якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, то загальна сума договору вираховується наступним чином: загальна Сума договору = Сума без ПДВ (за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі) + сума ПДВ 20%. Якщо переможець процедури не є платником ПДВ, то загальна сума договору дорівнює ціні без ПДВ за результатами електронного аукціону. Оскільки переможець процедури закупівлі ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» є платником ПДВ, договір за результатами процедури закупівлі укладений з урахуванням суми податку на додану вартість на загальну суму 7 780 500,00 грн: 6 483 750,00 (сума без ПДВ за результатами процедури закупівлі) + 1 296 750,00 грн (сума ПДВ 20%). Виходячи з вищевикладеного, Замовником не порушено вимог п.21 Особливостей, оскільки, як вбачається з розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», у тендерній документації зазначено інформацію про врахування податку на додану вартість.»
Так, частиною другою статті 22 Закону передбачені відомості, які зазначаються замовниками у тендерній документації (у тому числі, інформація про включення, чи не включення ПДВ у розрахунок цінової пропозиції).
Однак, абзацом четвертим пункту 28 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, чітко визначені дії замовника у випадках зазначення, чи не зазначення ним про прийняття/ або відхилення тендерної пропозиції учасника, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Так, вимогою абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 (абзацу тринадцятого пункту 41) Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, визначено: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації.
Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» як таку, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовник оприлюднив договір про закупівлю товару від 15.02.2023 № 239-23ШЦД, укладений із ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», на 18-й робочий день (13.03.2023) з дня його укладення (15.02.2023), чим порушив вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого договір про закупівлю та всі додатки до нього замовник оприлюднює протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень:
05.07.2023 11:34 - 20.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.07.2023 11:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник не погоджується з висновком Держаудитслужби України про результати моніторингу UA-M-2023-06-19-000037 і готує подання позову до суду у строк, визначений Законом.
Згідно ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації звіту:
05.07.2023 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
204a1e785f3f487c97a8271a23413b95
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.06.2023 09:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Трубопровід Ø600 мм L=2,5м для ВМЦГ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-19-010218-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Чому договір про закупівлю товару від 15.02.2023 № 239-23ШЦД, укладений із ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», оприлюднено Вами з порушенням термінів (на 18-ий робочий день з дня укладення), визначених пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюються протягом трьох робочих днів з дня його укладення?
3. З яких причин Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 (в редакції зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495), якщо ціна тендерної пропозиції даного учасника перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Вами в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями?
При цьому, Вами в тендерній документації не зазначено інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Вами в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями. В такому випадку, відповідно до абзацу 4 пункту 28 Особливостей № 1178 (в редакції зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495), якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
03896929b6654afb8c5497bb011644b8
Назва:
Відповідь на запит моніторингу UA-M-2023-06-19-000037
Дата опублікування:
03.07.2023 22:41
Опис:
Розрахунок очікуваної вартості здійснено на підставі проведеного моніторингу шляхом отримання комерційних пропозицій від постачальників відповідної продукції з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі".
Джерело фінансування закупівлі - власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Договір № 239-23 ШУД оприлюднений з порушенням термінів публікації через технічну неможливість, спричинену відключенням електроенергії та постійними на той час перебоями електропостачання.
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» повністю відповідає вимогам Замовника та визначеній очікуваній вартості предмету закупівлі.
Річний план до закупівлі оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-P-2023-01-19-005227-a з зазначенням очікуваної вартості 7 797 600,00 грн, тобто з включенням ПДВ. Оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено з очікуваною вартістю закупівлі без включення ПДВ на суму 6 498 000,00 грн. Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.4 Розділ 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» в тендерній документації на закупівлю «код ДК 021:2015: 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби – Трубопровід Ø600 мм L=2,5м для ВМЦГ», оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-2023-01-19-010218-a зазначено інформацію про врахування податку на додану вартість шляхом внесення відповідного запису: «Ціна договору без ПДВ визначається за результатами електронного аукціону, згідно умов, визначених Замовником в цій тендерній документації. Якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, то загальна сума договору вираховується наступним чином: загальна Сума договору = Сума без ПДВ (за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі) + сума ПДВ 20%. Якщо переможець процедури не є платником ПДВ, то загальна сума договору дорівнює ціні без ПДВ за результатами електронного аукціону. Оскільки переможець процедури закупівлі ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» є платником ПДВ, договір за результатами процедури закупівлі укладений з урахуванням суми податку на додану вартість на загальну суму 7 780 500,00 грн: 6 483 750,00 (сума без ПДВ за результатами процедури закупівлі) + 1 296 750,00 грн (сума ПДВ 20%). Виходячи з вищевикладеного, Замовником не порушено вимог п.21 Особливостей, оскільки, як вбачається з розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», у тендерній документації зазначено інформацію про врахування податку на додану вартість.