• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

55320000-9 Послуги з організації харчування (забезпечення організації безкоштовним харчуванням (сніданки) учнів (вихованців) у комунальних закладах загальної середньої освіти територіальної громади міста Києва)

Завершена

15 972 412.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 79 862.10 UAH
Номер: 889b8f670d6a431aacdb782594e72817
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-09-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.02.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 09.02.2023 14:21 - 03.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.02.2023 № 42 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 08.02.2023 № 42 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2023-01-19-003369-a 19.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 187-40-99, ele.ele@ex.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону № 922- VIII та порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон № 922- VIII) з урахуванням Особливостей (далі – Особливості) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.01.2023 № 29/1, тендерну пропозицію Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.01.2023 № 29/4, повідомлення про намір укласти договір від 30.01.2023, договір від 06.02.2023 № 30-П, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 23.02.2023. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 13.02.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).Однак, Замовник на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону № 922-VIII надав через електронну систему закупівель вказані пояснення 23.02.2023, тобто з порушенням строку. Згідно з частиною 2 розділу IV тендерної документації встановлена вимога про те, що ціни Учасників не повинні бути заниженими (демпінговими), про що Учасником в складі тендерної пропозиції надається довідка. Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника зазначена вище довідка відсутня. Відповідно до пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації якщо Учасник не є виробником, надати договір/и, які підтверджують відносини з виробником (дистриб’ютором, дилером, тощо) на продукцію для приготування сніданку, до наданої учасником калькуляції (дилерська угода та/або дистриб’юторский договір та/або договір поставки, тощо) дійсні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій. У калькуляції зазначено про воду, яка буде використовуватися для приготування сніданків. При цьому, у складі тендерної пропозиції Комунальне підприємство «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» не надає жодного підтверджуючого документу на поставку води для приготування сніданку відповідно до наданої ним калькуляції, чим не підтверджує свою відповідність вимозі пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до ТД. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД. Таким чином, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД, а уклав з ним договір від договір від 06.02.2023 № 30-П на суму 15 417 360,00 гривень.
Період усунення порушень: 07.03.2023 13:57 - 22.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 07.03.2023 13:57

Оскарження висновку в суді

Опис: У зв’язку з незгодою Замовника з інформацією, викладеною у висновку Північного офісу Держаудитслужби від 07.03.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-19-003369-a, 20.03.2023 Замовником було подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування вказаного висновку. Після отримання інформації про відкриття провадження у справі та номер такого провадження (номер справи), Замовником буде здійснено оприлюднення такої інформації в електронній системі закупівель окремим поясненням.
Дата публікації: 20.03.2023 15:43
Дата відкриття провадження: 27.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження: провадження в адміністративній справі № 320/7117/23.

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Підстави для відхилення тендерних пропозицій, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, визначені пунктом 41 Особливостей, серед яких, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей (підпункт 2 пункту 41 Особливостей). Саме на вказану підставу посилається Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс), стверджуючи про невідповідність тендерної пропозиції учасника-переможця – КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації. 1. Щодо твердження Офісу про те, що КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», відповідно до вимог пункту 3 розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації, мало надати у складі своєї тендерної пропозиції підтверджуючий документ на поставку води для приготування сніданку згідно наданої ним калькуляції, Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Управління) зазначає наступне. Відповідно до пункту 3 розділу 1 Додатку № 2 (Технічне завдання) до Тендерної документації, якщо учасник не є виробником, надати договір/и, які підтверджують відносини з виробником (дистриб’ютором, дилером, тощо) на продукцію для приготування сніданку, до наданої учасником калькуляції (дилерська угода та/або дистриб’юторський договір, та/або договір поставки тощо) дійсні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Згідно з розділом 2 Додатку № 2 (Технічне завдання) до Тендерної документації, учасники повинні представити: - розроблене чотирьохтижневе сезонне меню погоджене з головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві. - калькуляцію вартості сніданку за один день будь-якого тижня (подається разом з тендерної (ціновою) пропозицією) та розкривається після проведення аукціону). - до калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування сніданку складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування сніданків, розмір торговельної надбавки, та інші затрати. (подається разом з тендерної (ціновою) пропозицією) та розкривається після проведення аукціону) - калькуляція вартості одного сніданку має бути підтверджена калькуляційними картками (подається разом з тендерної (ціновою) пропозицією) та розкривається після проведення аукціону). Тендерна пропозиція КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» містить калькуляції вартості гарячого харчування дітей Оболонського району м. Києва віком від 06 до 11 років, від 11 до 14 років та від 14 до 18 років. До кожної з зазначених калькуляцій додані калькуляційні карточки з назвою відповідного виробу (страви), зокрема, чай з цукром та лимоном. Вартість однієї порції (200г) вказаної страви у всіх наведених вище калькуляціях становить 1,82 грн. (одна гривня 82 коп.) та згідно калькуляційних карточок № 4 складається з наступного набору продуктів з їх вартістю за 100 порцій: чай заварка № 348: 32,76 грн.; вода: ---; цукор: 62,01 грн.; лимон: 87,38 грн. Отже, згідно тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», вартість чаю з цукром та лимоном за одну порцію складає одну гривню 82 копійки: 32,76+62,01+87,38/100. При цьому, калькуляційні картки зазначеної страви не включають вартість води, оскільки забезпечення водою відбувається закладами загальної середньої освіти, які є місцем надання послуг КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» з організації харчування та освітнього процесу, учні якого і є споживачами послуг вказаного підприємства. За пунктом 5.2 Істотних умов договору, які будуть включені в договір про закупівлю (Додаток 4 до Тендерної документації (Проект договору), місце надання послуги: заклади загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва відповідно до Дислокації (Додаток №2), що є невід’ємною частиною цього Договору. Про те, що послуги з організації харчування будуть надаватися безпосередньо в закладах освіти, які мають харчоблоки, свідчить також підпункт 6.1.3 пункту 6.1 (Замовник зобов’язаний) Істотних умов договору, які будуть включені в договір про закупівлю (Додаток 4 до Тендерної документації (Проект договору), згідно якому: «Відповідальною стороною Замовника за забезпечення гарячим харчуванням учнів закладів освіти Оболонського району м. Києва – є керівництво цих закладів, яке зобов’язане: - призначити відповідальну особу, яка буде відповідати за своєчасне подання заявок на харчування із зазначенням кількості споживачів послуги; - спільно з Постачальником затверджувати режим роботи їдальні, графік групового відвідування дітьми їдальні за участю відповідальних осіб (керівників, вчителів, вихователів), організовувати на час перерв чергування в їдальні. - вчасно замовляти (не пізніше ніж за день) послугу у Постачальника; - відповідальна особа щоденно не пізніше 8.00 ранку подає уточнену інформацію щодо фактичної кількості споживачів в письмовому вигляді». Відповідно до пункту 50 розділу «Планування меню» Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305, питна вода повинна бути постійно доступною у закладі освіти та закладі оздоровлення та відпочинку під час вживання їжі та у будь-який інший час. Засновник (засновники) та керівники відповідних закладів повинні забезпечити здобувачів освіти/дітей чистою та безпечною питною водою, що відповідає вимогам, встановленим МОЗ. Таким чином, вимоги Тендерної документації не вимагають від учасників закупівлі постачати воду для організації харчування, що узгоджується з наданою КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» тендерною пропозицією (калькуляціями та доданими до них калькуляційними картками), що звільняє його від необхідності надавати документ, підтверджуючий поставку такої води відповідно до пункту 3 розділу 1 Додатку № 2 (Технічне завдання) до Тендерної документації. 2. Щодо твердження Офісу про те, що тендерна пропозиція КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» мала бути відхилена через невиконання вимоги частини другої розділу 4 Тендерної документації (антидемпінгова довідка), Управління зазначає наступне. Відповідно до частини другої розділу 4 Тендерної документації: «…Ціни Учасників не повинні бути заниженими (демпінгованими), про що Учасником в складі тендерної пропозиції надається довідка». Водночас, в зазначеній вимозі Тендерної документації залишилися невизначеними: - форма такої довідки (довільна або встановленого зразка); - конкретна інформація, яку повинна мітити ця довідка (наприклад, гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на аналогічні послуги, які відповідають середньоринковим цінам на визначеній території тощо). Під час оцінки Тендерних пропозицій обох учасників вищезазначеної закупівлі Управління дотримувався точки зору, що за такого формулювання вимоги щодо надання довідки, яке містить частина друга розділу 4 Тендерної документації, посилання Управління на невідповідність тендерної пропозиції учасника вказаній вимозі Тендерної документації, не може бути визнане обґрунтованим. Слід підкреслити, що серед випадків невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації, перелічених уповноваженою особою в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2023 № 29/3, яким вказана тендерна пропозиція була відхилена, не значиться про відсутність вищезазначеної довідки, хоча вона не була надана даним учасником. Тобто, Офісом був застосований однаковий підхід щодо незастосування вимоги Тендерної документації про надання спірної довідки до обох учасників закупівлі, що свідчить про дотримання ним принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбаченого пунктом 4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід врахувати, що захід реагування у вигляді зобов`язання припинити укладений договір є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Таким чином, незастосування до всіх учасників вищезазначеної закупівлі положення Тендерної документації щодо надання довідки, вимоги до оформлення якої не були чітко сформульованими, не створило загрозу корупційним діям і зловживанням та не вплинуло на визначення переможця.
Дата публікації звіту: 14.03.2023 17:38

Запити/Пояснення