-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень Державної служби зайнятості працівниками охоронних служб в центральних регіонах України (Вінницька, Дніпропетровська, Кіровоградська, Полтавська та Черкаська області)
Завершена
8 850 786.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 253.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 44 253.93 UAH
Номер:
5d01a45c2a7a46578fcfc3871e5aa133
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-08-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2023 00:00
Період моніторингу:
08.05.2023 18:18 - 30.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.05.2023 № 111
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/4590-2023 від 21.04.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.05.2023 № 111
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
18 UA-2023-01-18-015537-a
18.01.2023 ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ, код ЄДРПОУ 03491079 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено розбіжності в частині зазначення строку дії тендерної пропозиції.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРДИНАЛ-ОХОРОНА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ (далі Замовник) UA-P-2023-01-18-004890-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням Уповноваженої особи зі змінами від 20.01.2023 №34, тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ОХОРОНА» (далі – ТОВ «КАРДИНАЛ-ОХОРОНА»), повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 26.01.2023, договір про закупівлю від 01.02.2023 №11/71, додаткова угода до договору від пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 23.05.2023, 26.05.2023.
Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено розбіжності в частині зазначення у Додатку 1 до тендерної документації «Форма тендерної пропозиції» строку дотримання умов пропозиції, які відмінні від строків, які вказано в Законі №922 та у пункті пункту 4. Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, зокрема, замість строку з із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій вказано строк з дня розкриття тендерних пропозицій.
Зазначене призводить до порушення Замовником норми пункту 29 частини 1 статті 1, частини 7 статті 26 Закону № 922 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей, згідно з якими визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій у разі закінчення строку дії тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
31.05.2023 10:17 - 15.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
31.05.2023 10:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку.
Тендерною документацією на закупівлю послуг з охорони приміщень Державної служби зайнятості працівниками охоронних служб в центральних регіонах України (Вінницька, Дніпропетровська, Кіровоградська, Полтавська та Черкаська області) визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, тобто з 26.01.2023 по 26.05.2023.
Форма тендерної пропозиції містить інформацію щодо згоди учасника дотримуватися умов своєї пропозиції, починаючи відлік дії тендерної пропозиції з дня розкриття тендерних пропозицій, тобто з 26.01.2023 по 26.05.2023.
В пункті 7 форми «Тендерна пропозиція» від 23.01.2023 вих. №57/4 учасник зазначив, що підтверджує повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними в тендерній документації, тобто з умовами пункту 4 розділу 3 Тендерної документації щодо дійсності його тендерної пропозиції протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, тобто з 26.01.2023 по 26.05.2023.
Таким чином, строк дії тендерної пропозиції Учасника склав 120 днів починаючи з 26.01.2023 по 26.05.2023, та, як наслідок, зазначене відповідає нормам, встановленим пунктом 29 частини першої статті 1 та частини сьомої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 38 Особливостей строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось 26.01.2023, отже кінцевий максимальний термін розгляду єдиної тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРДИНАЛ-ОХОРОНА» – 23.02.2023, що настає значно раніше, ніж кінцевий строк дії тендерної пропозиції – 26.05.2023. Оскільки на участь в торгах була подана одна тендерна пропозиція, то ризиків призупинення строку розгляду тендерної пропозиції у зв’язку з оскарженням дій/бездіяльності Замовника до органу оскарження не було.
Виходячи з вищенаведеного, а також з того, що учасника було визначено переможцем торгів, порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції у разі, коли тендерна пропозиція є такою, строк дії якої закінчився, є неможливим.
Дата публікації звіту:
07.06.2023 20:16
Запити/Пояснення
Номер:
9a3fea0351ef4ff78577bf1686a84af9
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.05.2023 10:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.05.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
4ff396c501fb491188527c8e4e44a313
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
23.05.2023 10:39
Опис:
Щодо визначення розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі був застосований метод порівняння ринкових цін, який визначений Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, де при визначенні вартості години охорони здійснено моніторинг вартості послуг охорони в розрізі регіонів України. За результатами моніторингу, для об’єктів охорони, аналогічних об’єктам охорони служби зайнятості, вартість години охорони склала від 60 грн до 130 грн за годину охорони залежно від вимог до охоронного агентства.
З метою перевірки актуальної вартості години охорони, відповідності цієї вартості вимогам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» в частині встановлення мінімальної заробітної плати, а також Кодексу законів про працю України в частині оплати роботи в нічний час, орієнтовного рівня адміністративних витрат охоронного агентства, податку на додану вартість та прогнозованого рівня інфляції на 2023 рік, зазначеного в консенсус-прогнозі з інфляції від Focus Economics, Замовником розрахована орієнтовна вартість послуг з охорони охоронним агентством, тобто вартість охорони склала 68,18 гривень/годину, а з врахуванням того, що загальна кількість годин складає 129 815 год. (яка розрахована по кожному об’єкту виходячи з принципу доцільності та максимальної ефективності), то очікувана вартість закупівлі склала 8 850 786,70 гривень (68,18 грн*129 815 год.)
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі окрім кількості годин, включають кількість постів охорони, яка складає 21 шт. і розрахована виходячи з доцільності забезпечення охорони охоронними агентствами на певному об’єкті зважаючи на територіальне місцезнаходження, конструктивні особливості будівель (площа, поверховість, кількість входів тощо), кількість відвідувачів, криміногенну обстановку в населеному пункті тощо.
Крім того, вимоги до послуг з охорони визначені відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960, які включають організаційні, кадрові та технологічні вимоги до суб’єкта охоронної діяльності.
Номер:
edc3459374904e51bf989f60b71d4949
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.05.2023 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
8ff8de210a0748638e2c4cb56a92aef7
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
26.05.2023 15:50
Опис:
Державний центр зайнятості є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до пункту 2 частини першої статті 2, який у сфері закупівель керується нормами чинного законодавства, а саме: Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Законом України «Про публічні закупівлі» тощо.
Пунктом 35 Особливостей (в редакції, яка була чинна на дату оголошення торгів) визначено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Пунктом 36 Особливостей встановлено, що електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкривається вся інформація, зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій).
Таким чином, виходячи з норм зазначених в пунктах 35 та 36 Особливостей дата розкриття тендерних пропозицій повністю співпадає з кінцевою датою подання тендерних пропозицій, а саме 26.01.2023.
Необхідно зазначити, що умови участі в процедурах закупівель передбачають можливість для учасника відкликати свою тендерну пропозицію після спливу строку для подання тендерних пропозицій, однак якщо замовником передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції, учасник, відкликаючи свою тендерну пропозицію, втрачає таке забезпечення.
Водночас учасники, формуючи та подаючи свої тендерні пропозиції, розраховують укласти договір про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі, і якщо після спливу певного часу такі очікування не справдяться або процедура закупівлі буде затримана (наприклад, у зв’язку з оскарженням тощо), готовність учасника брати участь у процедурі закупівлі, актуальність його тендерної пропозиції та умови постачання (обсягу, асортименту, ціни) можуть бути змінені зі спливом певного строку.
Отже, строк дії тендерної пропозиції – це строк протягом якого вони вважаються чинними, актуальними та за якими замовники та учасники очікують укласти договір про закупівлю.
Таким чином, строк дії тендерних пропозицій, який встановлений Замовником в Тендерній документації починає облік з 26.01.2023 та триває 120 днів, незалежно від того як називається ця дата, що відповідає вимогам пункту 36 Особливостей та пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Зазначена позиція підтверджується Постановою другого апеляційного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі № 480/7981/20 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/98679610) (додається).
Крім того, пунктом 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також в пункті 7 форми «Тендерна пропозиція» від 23.01.2023 вих. №57/4 учасник зазначив, що підтверджує повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними в тендерній документації, тобто з умовами пункту 4 розділу 3 Тендерної документації щодо дійсності його тендерної пропозиції протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Підсумовуючи вищенаведене, у Замовника були відсутні правові підстави направляти вимогу про усунення невідповідностей учаснику – ТОВ «Кардинал-Охорона», у зв’язку з відсутністю невідповідностей.