-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності)
Завершена
5 029 875.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 149.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 149.37 UAH
Номер:
3ab08b58c0b945429d698d67316c2e03
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-29-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2023 00:00
Період моніторингу:
29.05.2023 16:23 - 20.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.05.2023 № 32
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9. UA-2023-01-18-014452-a 18.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, встановлено порушення вимоги абзацу першого пункту 40, абзаців другого та шостого підпункту другого пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення закупівлі, далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.01.2023 № б/н (далі – тендерна документація), звернення за роз’ясненнями до Замовника від 20.01.2023 та 24.01.2023, роз’яснення Замовника на звернення від 23.01.2023 та 25.01.2023, вимоги про усунення порушення від 26.01.2023 № UA-2023-01-18-014452-a.b1 та № UA-2023-01-18-014452-a.c2 та рішення Замовника від 28.01.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПП Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства імені Шевченка (далі – ПОСП імені Шевченка), вимога про усунення невідповідностей до 17:24 год. 31.01.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.02.2023 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 02.02.2023, договір на постачання продуктів харчування від 08.02.2023 № 19/02/23, укладений Замовником з ПОСП імені Шевченка (далі – Договір), пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 08.06.2023.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів Замовником визначено предмет закупівлі як «Молоко та вершки (молоко 3,2% жирності)», а у додатку 2 «Технічна специфікація» (далі – додаток 2) до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю молока пастеризованого, жирністю 3,2 %.
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 15511100-4 «Пастеризоване молоко»).
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з вимогами абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини другої статті 22 Закону, а саме Замовником в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимогу пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Згідно з вимогами пункту 3.2 додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону у відповідності до Особливостей» (далі – додаток 1) до тендерної документації Замовником передбачено, що «На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати: не менше 2-х копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору)».
У тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка на виконання вищезазначеної вимоги надано договір від 28.06.2022 № 15, укладений між Замовником та ПОСП імені Шевченка (далі – Договір № 15). Пунктом 14.1 розділу 14 «Додатки до договору» Договору № 15 передбачено, що невід’ємною частиною договору є: місце поставки та специфікація. Проте в наданій ПОСП імені Шевченка копії Договору № 15, додаток «Специфікація» відсутній.
Крім того, на вимогу пункту 1 додатку 1 тендерної документації Замовника ПОСП імені Шевченка надано довідку від 23.01.2023 № 107-Т «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», в якій зазначено, що у ПОСП імені Шевченка в наявності є три автомобілі-рефрижератори для перевезення молокопродуктів. На підтвердження наявності даних автомобілів надано копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, а саме свідоцтва про реєстрацію фургонів ізотермічних ATEGO 1318 MERCEDES-BENZ № АС3759ВМ, VASTER RENAULT № АС0381ЕІ та LT 35 VOLKSWAGEN № АС0382ЕІ.
Відповідно до вимог підпункту 2.10 пункту 2 «Вимоги до предмета закупівлі» додатку 2 тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник подає копію чинного договору про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів». На виконання даної вимоги в тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка надано угоду від 01.12.2022 № 1240, укладену між ТзОВ «Дезінфекційна справа» та ПОСП імені Шевченка на проведення дезінфекції автотранспорту, строком дії до 01.12.2023. Також надано довідки на санітарну обробку автомобіля та акти прийому-здачі виконаних робіт, відповідно до яких дезінфекція проводиться для автомобілів VASTER RENAULT № АС0381ЕІ та LT 35 VOLKSWAGEN № АС0382ЕІ. Інформацію про дезінфекцію фургона ізотермічного ATEGO 1318 MERCEDES-BENZ № АС3759ВМ в тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка не надано.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах до 17:24 год. 31.01.2023, але вищезазначені невідповідності в перелік не включено та, як наслідок, не надано ПОСП імені Шевченка можливості виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 40 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ПОСП імені Шевченка не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого пункту 2 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону та підлягала відхиленню відповідно до вимог абзаців другого та шостого підпункту другого пункту 41 Особливостей.
Натомість, Замовником, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.02.2023 № 5 переможцем визначено ПОСП імені Шевченка та прийнято рішення про намір укласти договір, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 02.02.2023, а також з ПОСП імені Шевченка укладено договір на постачання продуктів харчування від 08.02.2023 № 19/02/23.
Період усунення порушень:
19.06.2023 10:32 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2023 10:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
щодо усунення порушень, виявлених під час моніторингу закупівлі UA-2023-01-18-014452-a за предметом код національного класифікатора України “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015:15510000-6 – Молоко та вершки, проведеної департаментом
освіти Луцької міської ради (далі – Замовник), очікуваною вартістю
5 029 875,00 грн, за результатами якої укладено договір від 08.02.2023 № 19/02/23 на загальну суму 3 465 450,00 грн із місцевим виробником молочної продукції ПОСП імені Шевченка ТМ «Угринівмолоко» (економія 1 564 425,00 грн) інформуємо.
На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник повинен був надати не менше 2-х копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору)». У тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка на виконання вищезазначеної вимоги надано договір від 28.06.2022 № 15, укладений між Замовником та ПОСП імені Шевченка (далі – Договір № 15) у повному обсязі із усіма додатками. Окремого додатка як «Специфікація» до цього договору не було, оскільки у пункті 1.2. цього Договору чітко визначено предмет закупівлі.
На вимогу пункту 1 додатку 1 тендерної документації Замовника Учасник повинен мати не менше двох автомобілів для перевезення продукції. ПОСП імені Шевченка надано довідку від 23.01.2023 № 107-Т «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», в якій зазначено, що у ПОСП імені Шевченка в наявності є три автомобілі-рефрижератори для перевезення молокопродуктів. На підтвердження наявності даних автомобілів надано копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, а саме свідоцтва про реєстрацію фургонів ізотермічних ATEGO 1318 MERCEDES-BENZ № АС3759ВМ, VASTER RENAULT № АС0381ЕІ та LT 35 VOLKSWAGEN № АС0382ЕІ. Відповідно до вимог підпункту 2.10 пункту 2 «Вимоги до предмета закупівлі» додатку 2 тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник подає копію чинного договору про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів». На виконання даної вимоги в тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка надано угоду від 01.12.2022 № 1240, укладену між ТзОВ «Дезінфекційна справа» та ПОСП імені Шевченка на проведення дезінфекції автотранспорту, строком дії до 01.12.2023. Також надано довідки на санітарну обробку автомобіля та акти прийому-здачі виконаних робіт, відповідно до яких дезінфекція проводиться для автомобілів VASTER RENAULT № АС0381ЕІ та LT 35 VOLKSWAGEN № АС0382ЕІ. Інформацію про дезінфекцію фургона ізотермічного ATEGO 1318 MERCEDES-BENZ № АС3759ВМ в тендерній пропозиції ПОСП імені Шевченка не надано, оскільки продукція цим автомобілем не постачається. Відповідно до Інформація/документи, яка/які подана(і) учасником що не визначені у вимогах Тендерної Документації, не береться до уваги та не вивчається Замовником.
Щодо невнесення в окремі електронні поля коду товару національного класифікатора України “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015 інформуємо, що предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Тобто в даному випадку нічого не змінилось, Замовники як і раніше визначають предмет закупівлі по товарах за показником 4 цифри ДК 021:2015:15510000-6 – Молоко та вершки (молоко 3,2% жирності).
З метою недопущення порушень при проведенні публічних закупівель наказом департаменту освіти від 22.06.2023 № 203-од направлено уповноважену особу Мушит Орисю Володимирівну, начальника відділу кадрово-юридичної роботи департаменту освіти, пройти навчання з публічних закупівель для підвищення рівня компетенцій, покращення і удосконалення знань та навиків у процесі здійснення публічних закупівель,
Дата публікації звіту:
26.06.2023 17:33
Запити/Пояснення
Номер:
1e92c3ba18e24fc189c16cb5e08283d1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.06.2023 10:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу відкритих торгів з особливостями на закупівлю «МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності)», ДК 021:2015: 15510000-6 – Молоко та вершки, очікуваною вартістю 5 029 875,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-18-014452-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або головного розпорядника), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – Приватним підприємством «Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство імені Шевченка» під час укладення договору вимоги частини другої статті 41 Закону, а саме «Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8413b38923114af9835df722cbf2bf5f
Назва:
Пояснення і підтверджуючі документи
Дата опублікування:
08.06.2023 17:09
Опис:
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: :UA-2023-01-18-014452-a) інформуємо наступне.
При здійсненні закупівель департамент освіти Луцької міської ради (далі – Замовник) керується принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель – визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Разом з тим на даний час нормативно не врегульовано питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, у зв'язку з чим у замовників часто виникають питання щодо шляхів та методів оптимального визначення вартості закупівлі на етапі її планування.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі рекомендовано визначати з урахуванням вимог пунктів 1–3 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275. При визначені очікуваної ціни за одиницю товару замовником враховувано умови поставки та їх періодичність, технічні вимоги до предмета закупівлі, наявність необхідних протоколів, висновків, сертифікатів відповідності тощо.
Мінекономіки (як уповноважений орган) рекомендує замовникам при формуванні очікуваної вартості користатися даними Державної служби статистики України і Торгово-промислової палати України. Оскільки послуги Торгово-промислової палати України платні, департамент освіти як замовник використовує інформацію щодо цін із довідок Державної служби статистики України (додається) та офіційного сайту Мінфіну https://index.minfin.com.ua, у тому числі і при формуванні річного плану закупівлі.
Посилання на сторінку власного веб-сайту (замовника) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) https://lutsk.osv.org.ua/publichni-zakupivli-08-59-02-29-12-2021/.
Інформація і документи про переможця додаються.