-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії
Завершена
780 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 900.00 UAH
Номер:
bc492d90f2fc460e984ba34d4db1fb63
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-07-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.03.2023 00:00
Період моніторингу:
08.03.2023 15:11 - 30.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.03.2023 № 6-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 06.03.2023 № 6-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-01-18-011606-a 18.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця встановлено порушення вимог пункту 2 статті 41 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, правильності заповнення форм документів, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей № 1178, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, правильності заповнення форм документів, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель комунального некомерційного підприємства «Старобільська багатопрофільна лікарня» Старобільської міської ради Луганської області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 18.01.2023 № 3 реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Медхолдінг» (далі –ТОВ «Медхолдінг», Учасник); протокол визначення переможця від 27 січня 2023 № 6; повідомлення про намір укласти договір; договір від 08.02.2023 №24.
Моніторингом встановлено, що підпунктом б пункту 2 частини ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації, Замовником встановлена вимога надання Довідки, складеної в довільній формі, яка містить інформацію про керівництво (посада, ім’я, по батькові, телефон для контактів). Проте ТОВ «Медхолдінг» надав довідку, в якій не зазначені відомості про телефон для контактів керівника, чим порушено вимоги підпункту б пункту 2 частини ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації Замовника.
Також в ході моніторингу встановлено, що пунктом 5 розділу Загальні відомості Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога надання копії сертифікатів(або інший документ) сервісних інженерів, які мають повноваження проводити сервісне обслуговування (пройшли навчання у виробника) запропонованого Товару ( фізіотерапевтичного комплексу BTL-6000 SWT Topline). Проте ТОВ «Медхолдінг» надав свідоцтво про професійно-технічне навчання В.Ткаченко від 18.10.2022 року, в переліку якого не зазначено фізіотерапевтичний комплекс BTL-6000 SWT Topline, чим порушено вимоги пункту 5 розділу Загальні відомості Додатку 2 до Тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 2 статті 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 2 статті 41 Особливостей № 1178, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «Медхолдінг» як таку, де тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та уклав з ним договір від 08.02.2023 №24, на загальну суму 778 960,00 гривень.
Період усунення порушень:
29.03.2023 21:16 - 13.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.03.2023 21:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
Луганський окружний адміністративний суд
вул. Академіка Янгеля, 4, м. Дніпро, 49089
06.04.23
Вхідний № справи 3103/2023
Справа № 360/322/23
про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями
Єдиний унікальний номер судової справи 360/322/23
Номер провадження п/360/347/23 (за наявності)
Суть судової справи: про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Учасники справи: Комунальне некомерційне підприємство "Старобільська багатопрофільна лікарня" Старобільської міської ради Луганської області;
Північно-східний офіс Держаудитслужби.
Головуючий суддя (суддя-доповідач): В.С. Шембелян
Дата публікації:
06.04.2023 13:52
Дата відкриття провадження:
06.04.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
№360/347/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
7b35cf3471b241faa058212f4fa60617
Назва:
Заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-18-011606-a
Дата опублікування:
03.04.2023 10:06
Опис:
Відповідно до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 06.03.2023 №6-3 «Про початок моніторингу закупівель» був здійснений моніторинг відкритих торгів на закупівлю товару, проведених КНП «Старобільська багатопрофільна лікарня» (далі – Замовник) (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-18-011606-a).
За результатами моніторингу закупівлі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області 29.03.2023 опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого встановлено порушення вимог пункту 2 статті 41 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, правильності заповнення форм документів, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей № 1178, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Поряд з цим Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язало Замовника здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Замовник категорично не погоджується з висновками Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, заперечує наявність будь-яких порушень під час проведення даних відкритих торгів та, користуючись наданим Законом правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
1.Так, твердження щодо порушень Замовником Закону ґрунтуються на вільній інтерпретації вимог тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.01.2023 протокол №3 (далі – тендерна документація), попри їх чітке та однозначне викладення Замовником, та на суб’єктивних судженнях посадових осіб Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області наведених в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, зокрема у ньому зазначено: «Встановлено, що підпунктом б пункту 2 частини ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації, Замовником встановлена вимога надання Довідки, складеної в довільній формі, яка містить інформацію про керівництво (посада, ім’я, по батькові, телефон для контактів).»
Проте ТОВ «Медхолдінг» надав довідку, в якій не зазначені відомості про телефон для контактів керівника, чим порушено вимоги підпункту б пункту 2 частини ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації Замовника».
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Медхолдінг» надано інформаційну довідку від 23.01.2023 року №2301-13 про підприємство, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, яка не містить інформації особистого номеру телефону керівника підприємства. Натомість довідка від 23.014.2023 року №2301-13 виготовлена на офіційному бланку ТОВ «Медхолдінг» і містить номери телефонів для зв’язку з керівником учасника. У пункті а) Довідки №2001-13 від 23.01.2023 року помилково зазначено номер телефона для контакту, а не у пункті б). Це є формальною помилкою, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі та технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Медхолдінг», а отже висновок посадових осіб Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області щодо невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Медхолдінг» тендерній документації є цілком надуманим та таким, що не відповідає дійсності.
2. Також в ході моніторингу встановлено, що пунктом 5 розділу Загальні відомості Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога надання копії сертифікатів (або інший документ) сервісних інженерів, які мають повноваження проводити сервісне обслуговування (пройшли навчання у виробника) запропонованого Товару (фізіотерапевтичного комплексу BTL-6000 SWT Topline). Проте ТОВ «Медхолдінг» надав свідоцтво про професійно-технічне навчання В.Ткаченко від 18.10.2022 року, в переліку якого не зазначено фізіотерапевтичний комплекс BTL-6000 SWT Topline, чим порушено вимоги пункту 5 розділу Загальні відомості Додатку 2 до Тендерної документації Замовника.
Пунктом 5 розділу Загальні відомості Додатку 2 до Тендерної документації Замовником визначено, що Товар, запропонований Учасником, повинен мати сервісну підтримку в Україні. Учасник повинен надати копії сертифікатів (або інший документ) сервісних інженерів, які мають повноваження проводити сервісне обслуговування (пройшли навчання у виробника) запропонованого Товару.
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Медхолдінг» надано свідоцтво про професійно-технічне навчання видане компанією «БТЛ-Україна» за рівнем кваліфікації СТАНДАРТ на особу, яка має повноваження проводити сервісне обслуговування Товару.
В свідоцтві про професійне-технічне навчання, яке видане на імʼя інженера Віталія Ткаченко зазначено, що він має право встановлювати і обслуговувати моделі медичних пристроїв ВТL перелічені нижче відповідно до договору. В переліку назв продукту перелічені моделі апаратів ударно-хвильової терапії марки BTL, в числі інших серед яких вказана і модель BTL-6000 SWT. Наголошуємо на тому, що критичні зауваження щодо Сертифікату, у переліку якого не зазначено саме фізіотерапевтичний комплекс у модифікації BTL-6000 SWT Topline, є безпідставним, через те, що модифікація Topline є різновидом моделі портативних апаратів ударно-хвильової терапії BTL-6000 SWT.
Одже, надане у складі тендерної пропозиції ТОВ «Медхолдінг» Свідоцтво про професіно-технічне навчання інженера Віталія Ткаченко надає йому право встановлювати і обслуговувати всю лінійку апаратів моделі BTL-6000 SWT, разом з його модифікацією BTL-6000 SWT Topline включно.
Таким чином встановлені Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області порушення носять суто формальний характер.
3. Щодо вимоги Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язати замовника здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення зазначаємо наступне.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання коштів, що не узгоджується, як з завданнями Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, визначеними Положенням про Державну аудиторську службу України, так і з вимогою про застосуванням відповідних наслідків розірвання договору.
Тобто, в ході проведення моніторингу закупівель Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області не було встановлено обставин неефективного, незаконного, нецільового використання коштів, не встановлено обставин, що створюють загрозу вчинення корупційних дій та зловживань з боку учасників торгів, відповідно, розірвання договору між Замовником та ТОВ «Медхолдінг» призведе до невиконання останнім договору, що відповідно спричинить порушення інтересів обох сторін та негативно відобразиться на виконанні своїх завдань Замовником.
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» N 922-VIII (далі – Закон) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) договором є домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Відповідно до частин 1, 4 статті 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України) зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
За змістом статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Враховуючи правовий висновок Верховного Суду у постановах №420/5590/19 від 30.11.2021, де суд касаційної інстанції вказав, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції позивача вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому статтею 31 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України "Про публічні закупівлі".
Право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем.
Після укладення договору про закупівлю процедура закупівлі є завершеною.
Отже, господарський договір, зокрема договір про закупівлю, може бути розірвано лише за згодою сторін або у судовому порядку. Водночас законодавством не встановлено повноваження органів фінансового контролю зобов`язувати суб`єктів господарювання саме до розірвання господарського договору.
Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 року № 552 затверджено форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення.
Згідно розділу III Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язало Замовника здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору, керуючись статтями 5,10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контрою в Україні», з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Тобто вимога Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області усунути порушення шляхом розірвання договору не вмотивована з точки зору нормативно-правового обґрунтування цієї вимоги.
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області не конкретизувало, які саме заходи має вжити Замовник, не визначило, на підставі яких саме норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України Замовник має розірвати договір.
Вказані висновки відповідають позиції, викладеної в постановах Верховного Суду від 05.03.2020 року у справі № 640/467/19, від 11.06.2020 № 160/6502/19.
Враховуючи вищевикладене Замовник вимагає скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі товару, проведених КНП «Старобільська багатопрофільна лікарня», (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-18-011606-a), визнати процедуру закупівлі товару, проведених КНП «Старобільська багатопрофільна лікарня», (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-18-011606-a) такою, що проведена у відповідності до Закону.
У разі неврахування зазначених законних вимог, керуючись частиною 10 статті 8 Закону замовником буде оскаржено висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 29.03.2023 року у судовому порядку.