-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти (09134200-9 Паливо дизельне ДП, 09132000-3 Бензин А-95, 09133000-0 Газ скраплений)
Закупівля здійснюється відповідно до постанови КМУ 1178 та Закону України Про публічні закупівлі
Торги відмінено
2 829 671.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 148.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 148.36 UAH
Номер:
ffa42aab00604a92abb59283243ea4ea
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-23-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.01.2023 00:00
Період моніторингу:
25.01.2023 13:26 - 16.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.01.2023 №10-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 23.01.2023 №10-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
15. UA-2023-01-18-003337-a 18.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 установлено порушення вимоги абзацу 1 пункту 29; абзацу 3 пункту 51; пункту 40 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзаців 3, 4 пункту 51 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
–
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Міського комунального підприємства «Вінницязеленбуд» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 18 січня 2023 року №18/01/2023 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій та пояснення від 03 лютого 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із нормами Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, а саме :
- в пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога щодо подання учасниками у складі тендерної пропозиції інформації, що підтверджує їх відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно з Додатком 1, яким зокрема передбачено документальне підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чим порушено вимоги абзацу 1 пункту 29 Постанови №1178, в частині не застосування замовником положень пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії;
- пунктом 2 розділу 2 тендерної документації визначено, що у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів, чим порушено вимоги абзацу 3 пункту 51 Постанови №1178, в частині продовження строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні;
- пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник розміщує в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 40 Постанови №1178, яким визначено, що у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 51 Постанови №1178 у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Водночас, абзацом 4 пункту 51 Постанови №1178 визначено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення.
Однак, згідно інформації розміщеної в електронній системі закупівель, Замовник не оприлюднив зміни до тендерної документації по закупівлі нафти і дистилятів (палива дизельного, бензину А-95, газу скрапленого) за номером UA-2023-01-18-003337-a та при цьому, продовжив строк для подання тендерних пропозицій, чим порушив вимоги абзаців 3, 4 пункту 51 Постанови №1178.
В ході моніторингу Замовником на підставі протокольного рішення уповноваженої особи від 03 лютого 2023 року №03/02/2023 відмінено процедуру відкритих торгів із зазначенням в електронній системі закупівель підстави прийняття даного рішення: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
09.02.2023 11:42 - 24.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2023 11:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виявлені моніторингом порушення вимог законодавства у сфері "Публічних закупівель" усунені шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
13.02.2023 09:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
13.02.2023 15:04
Запити/Пояснення
Номер:
cd42273fdd254c2faf80c9d0afcf1dcb
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.02.2023 11:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі нафти і дистилятів (палива дизельного, бензину А-95, газу скрапленого) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-18-003337-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 18 січня 2023 року №18/01/2023 (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), а саме:
- додатком 1 тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям згідно із положеннями пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону, тоді як пунктом 29 Постанови №1178 визначено не застосування цих критеріїв у разі проведення відкритих торгів для закупівлі бензину, дизельного палива, газу скрапленого для автомобільного транспорту;
- пунктом 2 розділу 2 тендерної документації передбачено продовження строку подання тендерних пропозицій, у разі внесення змін до тендерної документації, не менше як на сім днів, тоді як абзацом 3 пункту 51 Постанови №1178 такий строк визначено в межах не менше чотирьох днів;
- пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник розміщує в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, тоді як пунктом 40 Постанови №1178 визначено, що у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель?
3. З яких підстав в пункті 2 розділу 5 тендерної документації зазначено, що рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттєвої) ухвалюють колегіально на засіданні тендерного комітету?
4. Яким чином дотримано вимоги абзацу 4 пункту 51 Постанови №1178, в частині оприлюднення замовником в окремому документі переліку змін, що вносяться до тендерної документації, оскільки в оприлюдненому Замовником файлі «Внесені зміни» зазначена інформація щодо змін до тендерної документації 09310000-5 «Електрична енергія» та зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 02 лютого 2023 року?
5. З яких підстав до тендерної документації внесені зміни щодо продовження строку подання тендерних пропозицій до 02 лютого 2023 року та надайте рішення уповноваженої особи, яким ці зміни прийнято?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e59525d78efb4f0d89539fd2aea7dd19
Назва:
Відповіді на поставлені запитання Держаудитслужби
Дата опублікування:
03.02.2023 13:05
Опис:
1) МКП «Вінницязеленбуд» не має веб сайту, а планові потреби на придбання палива (Бензину А-95, Дизельного пального, Газу скрапленого) планувались за коши від господарської діяльності та за кошти з місцевого бюджету, підприємство надає послуги по підрізанню дерев та живих огорож і багато інших послуг, що потребують щоденної заправки автомобілів і техніки.
2) МКП «Вінницязеленбуд» погоджується, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог, визначених Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року.
3) Під час підготовки тендерної документації була допущена технічна помилка, а саме не виправлення в пункті 2 Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій розділі 5 Оцінка тендерної пропозиції.
4) Під час внесення змін було помилково завантажено не вірний файл.
5) Внесені зміни здійснювались з власної ініціативи.
У зв’язку з вище вказаним уповноваженою особою вирішено відмінити відкриті торги з особливостями, відповідно до пункту 47 постанови Комітету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року, а саме через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.