-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги доступу до мережі Інтернет
До об'єктів, що підпорядковані Відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області
Завершена
225 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 125.00 UAH
Номер:
f64735954579480fb0609a0b085b2ca7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-27-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.02.2023 00:00
Період моніторингу:
27.02.2023 20:54 - 21.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.02.2023 №60
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 27.02.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 27.02.2023 № 60
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу
14 UA-2023-01-17-014656-a 17.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей №1178.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації замовника та тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію по процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю Відділом освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (далі – Відділ освіти, Замовник) послуг доступу до мережі Інтернет (код ДК 021:2015: 72410000-7: Послуги провайдерів), затверджену протоколом уповноваженої особи №2В від 13 січня 2023 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозиції від 26 січня 2023 року; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (далі – ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», Учасник, переможець); повідомлення про намір укласти договір від 26 січня 2023 року; договір №3 від 01 лютого 2023 року з ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (далі – Договір), додаткову угоду №1 до Договору від 02.02.2023 року, пояснення Замовника з додатком до них «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі», отримані через електронну систему закупівель 02.03.2023 року (далі – Пояснення).
Моніторингом встановлено, що згідно з Додатком 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» Тендерної документації Замовника послуга, що закуповується, передбачає надання доступу до мережі Інтернет різної швидкості по 23-х закладах, підпорядкованих Відділу освіти.
Строком надання послуги за предметом закупівлі пунктом 4.5 Розділу І Тендерної документації Замовника та п.9 форми «Тендерна пропозиція» додатку 1 Тендерної документації визначено період з 01.01.2023 до 31.12.2023 року включно.
Відповідно до п.10 форми «Тендерна пропозиція» додатку 1 Тендерної документації цінова пропозиція подається учасником шляхом заповнення через електронну систему закупівель електронної форми, що містить суму пропозиції та показники, які впливають на її розрахунок, в тому числі: терміни надання послуг (місяців, днів тощо), ціну за одиницю.
Згідно з п.9 Тендерної пропозиції, поданої учасником – ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», строк надання послуги доступу до мережі Інтернет: з 01.01.2023 по 31.12.2023 року включно, а цінова пропозиція, визначена п.10 Тендерної пропозиції, дорівнює 220 800,00 грн без ПДВ і розрахована виходячи визначених Тендерною документацією Замовника показників, а саме: термінів надання послуги – 12 місяців та ціни за одиницю – 18 400,00 гривень (12*18 400,00 = 220 800,00).
Показники вищезазначеної пропозиції відповідають даним Проекту договору, що є додатком 5 до Тендерної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ». Так, згідно з п. 2.1 загальна вартість договору становить 220 800,00 грн без ПДВ, вартість послуги надання доступу до мережі Інтернет згідно з його п.2.2 дорівнює 18 400,00 грн без ПДВ щомісячно.
Однак, в договорі №3 від 01.02.2023, укладеному Відділом освіти з переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (зі змінами, внесеними додатком 1 до нього від 02.02.2023) (далі – Договір), терміни надання послуги та ціна за одиницю не відповідають даним Тендерній пропозиції Учасника та Проекту договору.
Так, визначена п.2.2 Договору вартість послуги надання доступу до мережі Інтернет становить 20 072,73 грн без ПДВ щомісячно з 01.02.2023 по 30.11.2023 року та 20 072,70 грн без ПДВ з 01.12.2023 по 31.12.2023 року.
Тобто, умови Договору з переможцем процедури закупівлі, укладеного не в січні, а тільки у лютому 2023 року, не відповідають наданій Тендерній пропозиції, а саме: термін надання послуги в порівнянні з Тендерною пропозицією Учасника зменшено з 12 до 11 місяців, вартість послуги на місяць необґрунтовано збільшена з 18 400,00 грн до 20 072,72 грн, загальна вартість договору внаслідок зміни основних показників її формування залишилась незмінною.
Таким чином, умови укладеного Відділом освіти договору про закупівлю послуги доступу до мережі Інтернет відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», що є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей №1178.
На запит Держаудитслужби від 28.02.2023 щодо встановленої невідповідності щомісячної вартості послуги надання доступу до мережі Інтернет, визначеної в п.2.2 Договору №3 від 01.02.2023, ціні за одиницю, вказаної в п.10 Тендерної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» та вартості послуги на місяць, зазначеної в п.2.2 Проекту договору, що є Додатком 5 до його Тендерної пропозиції, Замовником надано пояснення наступного змісту: «В тендерній пропозиції, що була надана ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (Постачальник), (п. 10, колонка 6 таблиці) за одиницю виміру було прийнято надання послуги доступу до мережі Інтернет 1 (одному) закладу підпорядкованому Відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (Замовник) згідно Додатку 1 Договору №3 від 01.02.2023.
Кожен з закладів, повинен обслуговуватися Постачальником протягом всього періоду дії послуги. В Додатку 1 Договору №3 від 01.02.2023 міститься 23 (двадцять три) заклади, а тому розрахунок ціни проводився за наступною формулою: загальна вартість Договору / 23 шт. Тобто, ціна за одиницю – це не щомісячна вартість послуги».
Однак, зазначене пояснення не відповідає дійсності і не спростовує факт порушення, адже, згідно з наданою учасником тендерною пропозицією від 24.01.2023 №02/01-9 та аналогічною за змістом тендерною пропозицією від 26.01.2022 №02/01-14 в графі 5 чітко визначено, що ціна за одиницю становить 18 400,00 грн.
В той час, як умовами договору (а саме п.п.2.2 Договору) передбачено, що вартість послуги становить 20 072,73 грн протягом 11 місяців та 20 072,70 грн протягом 1 місяця.
Крім того, до відповіді додано обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості на підставі наданої Комерційної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», даними якого твердження, висловлені у відповіді, також не підтверджуються.
Відповідно до ч.2 п.1 статті 43 Закону та ч.2 ст.21 Особливостей №1178 у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону та пункту 18 Особливостей №1178 він є нікчемним.
Період усунення порушень:
15.03.2023 21:53 - 30.03.2023 01:00
Дата публікації висновку:
15.03.2023 21:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Висновку ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, щодо проведення Моніторингу закупівлі UA-2023-01-17-014656-a, керуючись ст.ст. 651, 654 Цивільного кодексу України та п. 8.8. Договору № 3 від 01.02.2023 року, Сторони дійшли згоди достроково розірвати (припинити) дію Договору. З 16.03.2023 року зобов'язання Сторін, що виникли згідно Договору, припиняються, і Сторони не вважають себе пов'язаними будь-якими правами та обов'язками, що виникли за Договором.
Дата публікації звіту:
20.03.2023 13:48
Запити/Пояснення
Номер:
014604a7d368413894591ebee782efce
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.02.2023 18:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Послуг доступу до мережі Інтернет (код ДК 021:2015:72410000-7: Послуги провайдерів) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-01-17-014656-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому щомісячна вартість послуги надання доступу до мережі Інтернет визначена в п.2.2 Договору №3 від 01.02.2023, укладеного Відділом освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (далі – Замовник) з Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (далі – ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ», учасник, переможець) за результатом відкритих торгів з особливостями, не відповідає ціні за одиницю, зазначеній в п.10 Тендерної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (колонка 6 таблиці) та вартості послуги на місяць, вказаної в п.2.2 Проекту договору, що є Додатком 5 до його Тендерної пропозиції.
3. Чому в укладеному з переможцем процедури закупівлі Договорі №3 від 01.02.2023 період надання послуг, передбачений Тендерною документацією Замовника та Тендерною пропозицією ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» у 12 місяців, змінено на 11 місяців без корегування загальної вартості послуги.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
52ca082fb50845ba96ff2f786fa64676
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.03.2023 15:30
Опис:
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалося на підставі наданої Комерційної пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ»
2. В тендерній пропозиції, що була надана ТОВ «ІНВЕСТ ТЕЛЕКОМ» (Постачальник), (п. 10, колонка 6 таблиці) за одиницю виміру було прийнято надання послуги доступу до мережі Інтернет 1 (одному) закладу підпорядкованому Відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (Замовник) згідно Додатку 1 Договору № 3 від 01.02.2023.
Кожен з закладів, повинен обслуговуватися Постачальником протягом всього періоду дії послуги. В Додатку 1 Договору № 3 від 01.02.2023 міститься 23 (двадцять три) заклади, а тому розрахунок ціни проводився за наступною формулою: загальна вартість Договору / 23 шт. Тобто, ціна за одиницю – це не щомісячна вартість послуги.
Предметом договору є надання послуги.
3. Згідно договору надається одна послуга та вартість у пропозиції вказана саме за одну послугу без її поділу на місяці. Ціна за одиницю у пропозиції вказувалась тільки з метою проведення щомісячних розрахунків та після зміни термінів надання послуги скоригована, але без зміни загальної ціни послуги.