-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пелети паливні з деревини хвойних порід
Завершена
960 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
Номер:
b3404719b7f64ad3963b06ec883e5d63
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-03-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2023 00:00
Період моніторингу:
08.03.2023 16:08 - 30.03.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
07.03.2023 № 54
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 07.03.2023 № 54
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
6 UA-2023-01-17-014139-a
17.01.2023 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ДНІПРОВСЬКИЙ ПАЛАЦ КУЛЬТУРИ" ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" код ЄДРПОУ 21931046
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 19 Особливостей та розбіжності в частині визначення строку дії тендерної пропозиції між тендерною документацією та формою «Тендерна пропозиція».
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922, пунктів 19, 51 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого, шостого підпункту 2, абзаца третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей в частині не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ".
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови № 710 встановлено недотримання вимоги пункту 4¹ зазначеної Постанови.
За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про поставку товару від 03.02.2023 № 5 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі Постанова №710), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ДНІПРОВСЬКИЙ ПАЛАЦ КУЛЬТУРИ" ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (далі Замовник) ID: UA-P-2023-01-17-004699-b на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 20.01.2023 із змінами (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ", протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.01.2023 № 5, від 27.01.2023 № 6, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 27.01.2023, договір про поставку товару від 03.02.2023 № 5, додаткову угоду від 03.02.2023 № 1, пояснення замовника, отримані 20.03.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме:
- допущено розбіжність в частині визначення строку дії тендерної пропозиції між пунктом 4 розділу ІІІ тендерної документації (протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) та пунктом 2 форми «Тендерна пропозиція», яка є Додатком №8 до тендерної документації (протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій);
- в пункті 10.2 Проекту договору про поставку товару, який є Додатком №4 до тендерної документації, Замовник визначив порядок зміни умов договору про закупівлю з посиланням на положення частини 5 статті 41 Закону №922, що не відповідає вимогам пункту 19 Особливостей.
На порушення вимог пункту 51 Особливостей Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено перелік змін, які внесено до тендерної документації.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 5 розділу «Інші документи» Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагає від Учасника надання оригіналу або копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (завірені печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника (для юридичних осіб та фізичної особи - підприємця) або копії витягу з Єдиного державного реєстру (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" відсутні копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (завірені печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника (для юридичних осіб та фізичної особи - підприємця) або копії витягу з Єдиного державного реєстру (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), що не відповідає вимогам пункту 5 розділу «Інші документи» Додатку №1 до тендерної документації.
На порушення підпункту 2 пункту 3 розділу V тендерної документації та абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
В пункті 6 Додатку №3 «Технічні завдання» до тендерної документації Замовник визначив, що Учасник у складі пропозиції повинен надати наступні документи, зокрема, якщо Учасник не є виробником товару, він має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника 80 тонн пелети з сировини з деревини хвойних порід, виготовлених у 2022-2023 році.
В складі тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" завантажено Гарантійний лист від ТОВ «САЙФЕР КРЕЙВ» (файл «Технічна специфікація.pdf» 23 січня 2023 22:09), який не містить інформації від виробника про готовність відвантажити для потреб замовника 80 тонн пелети з сировини з деревини хвойних порід, виготовлених у 2022-2023 році, що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку №3 до тендерної документації.
На порушення підпункту 2 пункту 3 розділу V тендерної документації та абзаца другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку №2 до тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Повідомлення про намір укласти договір опубліковано 27.01.2023, проте, визначеним переможцем торгів ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Згідно з пунктом 3 розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей.
На порушення вимог абзаца третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" та укладено договір про поставку товару від 03.02.2023 № 5 на суму 839 120,00 гривень.
Надане Замовником протягом строку проведення моніторингу пояснення (інформація) через електронну систему закупівель на запит від 15.03.2023 щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не спростувало виявлених порушень.
Відповідно до вимог пункту 19 Особливостей у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону № 922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Додатковою угодою від 03.02.2023 №1 внесено зміни до істотних умов договору про поставку товару від 03.02.2023 №5, яку Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено 06.03.2023 разом з договором, проте, на порушення вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922 в електронній системі закупівель не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору про поставку товару від 03.02.2023 № 5.
Окрім цього, моніторингом установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/21931046/profile), Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит Східного офісу Держаудитслужби Замовником 20.03.2023 надані пояснення, які містять інформацію про відсутність у Замовника власного веб-сайту, що свідчить про не можливість виконання та є порушенням вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
Період усунення порушень:
27.03.2023 15:38 - 11.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.03.2023 15:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено шляхом розірвання договору.
Дата публікації звіту:
03.04.2023 22:23
Запити/Пояснення
Номер:
6ade11f4de2646f6b193de3b994c08c6
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.03.2023 15:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.03.2023 00:00
Опис:
Питання для пояснення додаються у файлі
Номер:
cb220ad08c0d444799ed0658569f361b
Назва:
Відповідь на моніторинг Держаудитслужби UA-M-2023-02-03-000013 від 03.02.2023 року
Дата опублікування:
20.03.2023 20:48
Опис:
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо питання прийняття рішень, розміщення та оприлюднення інформації по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-01-17-014139-a), проведеної КОМУНАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ "ДНІПРОВСЬКИЙ ПАЛАЦ КУЛЬТУРИ" ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" надаємо наступні пояснення:
1. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
В листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Перевіркою накладених Замовником електронних підписів на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
З приводу наведеного просимо надати пояснення.
Щодо надання пояснення по даному питанню повідомляємо наступне.
Після внесення інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію) в електронній системі закупівель товару за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-01-17-014139-a) уповноваженою особою було накладено «удосконалений» електронний цифровий підпис посадової особи Замовника.
Згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» затвердженого Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX (зі змінами), з 24.02.2022 року в Україні введений воєнний стан.
На підставі пункту 2 частини 2 постанови КМУ №300 від 17.03.2022 року «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», а саме:
«2) на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.»
2. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що регламентовано нормами пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
Щодо надання пояснення по даному питанню повідомляємо наступне.
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису Комунального закладу «Дніпровський палац культури» Верхньодніпровської міської ради» на 2023 рік. Обсяги планових призначень були визначені враховуючи фактичні обсяги використання пелети паливної опалювальними закладами у попередньому розрахунковому періоді, які подавались на затвердження при складанні бюджетного запиту на 2023 рік.
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі планових обсягів використання товару на 2023 рік, та цін на товар, визначених шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни на даний вид товару, зокрема в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель «Prozorro».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблені відповідно до потреб замовника, на підставі аналізу фактичного використання пелети паливної за минулий опалювальний період та згідно з технічними характеристиками твердопаливних котлів, які встановлено в котельнях.
Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі у Замовника не має власного веб-сайту та питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
3. Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку №2 до тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Повідомлення про намір укласти договір опубліковано 27.01.2023, проте, визначеним переможцем торгів ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Згідно з пунктом 3 розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих Особливостей.
Просимо пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ"?
Щодо надання пояснення по даному питанню повідомляємо наступне.
Під час проведення закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо пропозиції надало сім учасників. Щодо першого учасника уповноважена особа прийняла рішення про відхилення пропозиції через порушення вимог тендерної документації.
Документи, другого за чергою на розгляд пропозиції учасника закупівлі ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ", які були надані під час проведення Відкритих торгів з особливостями, відповідали вимогам тендерної документації та оцінивши єдиний критерій застосування найбільш економічно вигідної пропозиції - ціни, яку запропонував Учасник ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" Замовником було прийнято рішення, щодо наміру укласти договір з цим учасником. Ціна запропонована Учасником становила на 120880,00 грн. менше від очікуваної вартості закупівлі, що є найбільш вигідною.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку №2 до тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку №2 до тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Учасник, якого визнано переможцем процедури закупівлі ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" вчасно не оприлюднив в електронній системі відповідні документи, але надав Лист-пояснення №14 від 31.01.2023 року, що в зв’язку з технічними умовами (відсутність світла та інтернету) не має можливості зайти на сайти для отримання довідок переможця торгів та оприлюднити необхідну інформацію в електронній системі закупівель, як переможець. Тому ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" було надано відповідний пакет документів нарочно.
Так як на балансі КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ « ДНІПРОВСЬКИЙ ПАЛАЦ КУЛЬТУРИ» ВЕРХНЬОНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» знаходяться котельні, які забезпечують теплом заклад культури, дошкільної та позашкільної освіти та існує нагальна потреба в забезпеченні пелети паливної для опалення та з метою безперебійного постачання тепла до цих закладів, замовником було прийнято до уваги лист-пояснення постачальника та не було відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ФОП "КУКУРУЗА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ". (Лист-пояснення додається.)
Уповноважена особа вперше проводила Відкриті торги з особливостями опираючись на власні знання та досвід у сфері публічних закупівель. Під час організації та проведення даної закупівлі, через військову агресію РФ проти України, були постійні ракетні обстріли Дніпропетровської області, внаслідок чого були постійні перебої з постачанням електричної енергії та відсутність мережі інтернет. Внаслідок цих обставин уповноважена особа не змогла достатньо ознайомитись та застосувати всі закони та підзаконні нормативно-правові акти у сфері публічних закупівель. Тому Замовником вживаються заходи щодо можливості проходження додаткового навчання уповноваженої особи в сфері організації та проведення публічних закупівель, внаслідок допущення даних порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому.
Ми зобов’язуємось не допускати такі порушення в майбутньому та сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації, що склалась.
Єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання уповноваженої особи Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень.
З повагою,
уповноважена особа Анна УМАНСЬКА