-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафтопродукти (дизельне пальне, бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Номер:
df973564a75e4bff81aa1eaeea75c541
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 14:35 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.02.2023 № 9-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 28 лютого 2023 року № 9-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2023-01-17-013311-a від 17.01.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлені порушення вимог пункту 2 Особливостей № 1178 із змінами.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог Наказу № 680.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082, Наказу № 680, пункту 2 Особливостей № 1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); усунення порушень вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору із ТОВ «Д-ОІЛ» від 02.02.2023 № 38 з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ТОВ «Д-ОІЛ» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-17-004403-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.01.2023 № 2 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 25.01.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Д-ОІЛ» (далі – ТОВ «Д-ОІЛ»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.01.2023 № 3; повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2023; договір від 02.02.2023 № 38; пояснення Замовника з документами, надані 06.03.2023 та 15.02.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено, що Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Дизельне пальне» та «Бензин А-95» не зазначив найбільш відповідного назві номенклатурної позиції предмета закупівлі коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, чим порушив вимоги пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082).
На запит про надання пояснень з приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель 06.03.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Дизельне пальне» та «Бензин А-95» визначив предмет закупівлі за показником четвертої цифри Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а саме: згідно за кодом «09130000-9 Нафта і дистиляти» (який відповідно включає в себе категорії «09132000-3 – Бензин» та «09134200-9 Дизельне паливо»), що не забороняється відповідними вимогами пункту 14 Порядку № 1082 та не забороняється у відповідних положеннях Закону (зокрема пунктом 2 статті 21 Закону).
Проте, визначати предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника вимагають норми пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.
Разом з цим, норми пункту 14 Порядку № 1082 вимагають зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Єдиний закупівельний словник має ієрархічну структуру кодів, що складаються з дев’яти цифр. В межах коду за показником четвертої цифри (09130000-9 Нафта і дистиляти) Єдиний закупівельний словник передбачає коди, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позиції, зокрема: «09132000-3 Бензин» та «09134200-9 Дизельне паливо».
Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами.
На запит про надання пояснень з цього приводу Замовник 06.03.2023 через електронну систему закупівель пояснив, що під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації керувався статтею 22 Закону, де не забороняється публікувати тендерну документацію одним файлом та чітко не визначається вимога щодо публікації окремими файлами самої тендерної документації та додатків до неї.
Проте, слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Статтею 9 Закону визначені основні функцій Уповноваженого органу, серед яких зокрема: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження примірної тендерної документації. Одним із таких нормативно-правових актів є наказ від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що на порушення пункту 2 Особливостей № 1178 Замовником у пункті 1 розділу V тендерної документації зазначено термін «аномально низька ціна тендерної пропозиції» у значенні, що не відповідає такому терміну визначеному у пункті 2 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 1).
Крім цього, моніторингом встановлено розбіжності в інформації щодо умов оплати товару.
Так, згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів оплата у розмірі 100% здійснюється після поставки товару у період 30 календарних днів.
У пункті 4.7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації зазначено, що оплата за поставлений товар здійснюється Замовником в розмірі 100% протягом 7 (семи) банківських днів з дати підписання уповноваженими представниками сторін видаткової накладної.
Згідно з пунктом 4.1 розділу 4 «Порядок здійснення оплати» Проекту договору, що є Додатком 3 до тендерної документації, оплата товару здійснюється на підставі відповідних видаткової накладної та/або талонів, скретч-карток в строк протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту передання товару.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ТОВ «Д-ОІЛ», пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації виходячи з наступного.
Учасник ТОВ «Д-ОІЛ» відповідно до вимог розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації не надав лист на фірмовому бланку учасника, за власноручним підписом його керівника чи уповноваженої особи учасника, завірений печаткою (у разі її наявності), у якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі.
Замовник 15.03.2023 через електронну систему закупівель пояснює, що учасником надано відповідний лист (назва документу – «ТОВ Д-Оіл.pdf»), де підтверджується, що Замовник не має жодної з підстав для відмови в участі Учаснику у процедурі закупівлі, визначених у частині першій та частині другій статті 17 Закону «Про публічні закупівлі», яка передбачає гарантії Учасника щодо дотримання ним норм чинного законодавства України про публічні закупівлі під час проведення закупівлі, а також Учасник надав «Гарантійний лист» (назва документу – «Гарантійний лист (1).pdf») у складі своєї пропозиції, де гарантує відповідність своєї пропозиції технічним вимогам, викладеним Замовником у тендерній документації.
Проте, вказані вище Замовником гарантійні листи за своїм змістом не містять гарантії визначені розділом 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Також, на вимогу пункту 6 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «Д-ОІЛ» не надав письмової гарантії, що товари, які зазначені в предметі закупівлі, сертифіковані в Україні, мають відповідну нормативну документацію, яка обов’язково додається при поставці товару.
Замовник з цього приводу пояснює, що учасник надав скан-копії документів щодо товару, який зазначений в предметі закупівлі, що підтверджують якість, стандарти та має відповідні сертифікати відповідності (назва документу – «Зіскановане – 20230123 (2).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (3).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (4) (1).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (4).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (5).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (6).pdf»).
Проте, дані документи складені не українською мовою та не містять перекладу українською мовою відповідно до умов пункту 7 розділу І тендерної документації, та не можуть бути гарантією, що товари (предмет закупівлі) сертифіковані в Україні і мають відповідну нормативну документацію.
Також, відповідно до пункту 3 Вимог щодо якості товару Додатку 2 до тендерної учасник повинен мати талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо, та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.
Учасником ТОВ «Д-ОІЛ» таких підтверджуючих документів не надано.
З даного приводу Замовник 15.03.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що передача товару між Учасником та Замовником здійснюється відповідно до п.5.2. погодженого проекту Договору (назва документу – «Договір про закупівлю товару.pdf»), що не суперечить ст. 22 Закону.
Однак, варто зазначити, що пункт 5.2 проекту договору узгоджує умови щодо передання товару згідно видаткової накладної та/або акту прийняття-передачі товару. Натомість, тендерною документацією вимагається надати підтверджуючі документи щодо права власності або використання торгової марки, яка відображається на талонах (скретч-картках).
Також, відповідно до пункту 5 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію фінансової спроможності учасник в складі пропозиції надає копії фінансової звітності за 2020-2021 рік з відміткою про прийняття органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді), а саме: баланс підприємства, звіт про рух грошових коштів (у разі наявності), звіт про фінансові результати, декларація (для фізичних осіб).
Учасник ТОВ «Д-ОІЛ» у складі своєї пропозиції надав копії фінансової звітності мікропідприємства за 2020 і 2021 роки, а саме: баланс та звіт про фінансові результати, які не містять відміток органу статистики про їх прийняття. Також, учасником не надано копій квитанцій про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді, що не відповідає вимогам пункту 5 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність досвіду виконання договору», останній повинен надати:
- довідку в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а також сканкопію виконаних аналогічних договорів (при цьому аналогічним договором в розумінні цієї тендерної розуміємо виконання учасником договорів на поставку товару, який є предметом закупівлі по даних торгах, що укладені впродовж 2020-2022 років із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про які знаходиться у публічному доступі (загальна кількість не менше 3 (трьох) за кожен рік);
- копії документів, що підтверджують фактичне виконання аналогічних договорів, сканкопію якого надано, - видаткові чи товаротранспортні накладні, або інші аналогічні документи (для підтвердження достатньо копії одного такого документу).
Загальний досвід роботи учасника повинен бути не менше 3 років.
Інакше кажучи, відповідно до зазначених вище умов, учасник повинен надати не менше трьох договорів укладених у 2020 році, не менше трьох – у 2021 і не менше трьох – у 2022. При цьому, такі договори повинні бути укладені із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого).
На виконання вказаних вище вимог учасник ТОВ «Д-ОІЛ» у складі пропозиції надав лише копії п’яти договорів, укладених у 2022 році, в саме:
- від 26.05.2022 № 6 із Фізичною особою-підприємцем Шанцова В.К.;
- від 26.07.2022 № 17 із Приватним підприємством «НАФТА БУК.ОІЛ»;
- від 24.08.2022 № 24 із Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «БОЯНІВКА»;
- від 02.11.2022 № 32 із Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОБРОЦЕМ»;
- від 02.11.2022 № 194 із Чагорською сільською радою Чернівецького району Чернівецької області (далі – Договір № 194).
Однак, із переліку вказаних вище договорів в розумінні тендерної документації аналогічним є лише Договір № 194. Інші договори, які укладені із замовниками (контрагентами), не відповідають вимогам пункту 4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Крім цього, учасник не надав жодних договорів, укладених у 2020 та 2021 роках, жодних копій документів, що підтверджують фактичне виконання аналогічних договорів (видаткових чи товаротранспортних накладних, або інших аналогічних документів), та довідки в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, чим не дотримав вимог пункту 4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи (встановлені в Додатку 1 (для переможця), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону.
У розділі 3 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 частини першої статті 17 Закону переможець повинен надати Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі – Витяг) сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію. Документ повинен бути не більше 60 (шістдесят) денної давнини від дати подання документа.
Після оприлюднення 26.01.2023 повідомлення про намір укласти договір про закупівлю переможець ТОВ «Д-ОІЛ» не надав Витяг шляхом його оприлюднення в електронній системі закупівель, чим недотримав вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації та розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації.
На запит про надання пояснень з приводу встановлених порушень Замовник через електронну систему закупівель 15.03.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що відповідно до вимог п. 5 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Учасник надав Довідку-Інформацію про наявність фінансової спроможності (назва документу – «Довідка інформація про фін. спроможність.pdf»), а також надав скан-копії документів - баланс та звіт про фінансові результати за 2020-2021 рік (назва документів – «Фін. звітність 2022 р. pdf», «Фін. звітність п-ва 2021 р.pdf»).
Оскільки, в проведеній закупівлі ТОВ «Д-ОІЛ» був єдиним учасником, до того ж, впродовж 2021 - 2022 років Замовник укладав аналогічні договори про поставку нафтопродуктів із Учасником, який себе зарекомендував як добросовісний виконавець укладених договорів, відповідно було визначення до положень Закону та Особливостей № 1178 переможцем процедури закупівлі Учасника.
Також Замовник зазначає, що на момент укладання Договору № 38 від 02.02.2023 р. з Учасником в Україні діяли аварійні відключення електроенергії внаслідок обстрілу та, як наслідок, пошкоджень енергетичної інфраструктури нашої країни агресором, що призвело до відсутності електропостачання більшої частини доби на території громади Замовника. Для того, щоб забезпечити постійне та безперервне функціонування критично важливих закладів для життєдіяльності громади – ФАПи, школи, садочки (в деяких приміщеннях вказаних закладів проживають ВПО), приміщень, де розташовуються органи місцевого самоврядування (в яких розташовуються Пункти Незламності), Замовник встановлював дизельні та бензинові генератори, що забезпечували вказані заклади критично важливим електропостачанням.
Несвоєчасне укладання критично важливого договору із Учасником на придбання предмету закупівлі призвело б до дестабілізації роботи критично важливої інфраструктури для забезпечення життєдіяльності населення громади в складних умовах зовнішньої військової агресії і як наслідок, це б призвело до загострення суспільної напруги всередині громади.
Для стабільного функціонування і забезпечення критично важливої інфраструктури та установ для життєдіяльності громади, Замовником був укладений Договір № 38 від 02.02.2023 р. із єдиним Учасником процедури закупівлі не зважаючи на те, що Учасник не повністю надав пакет відповідних документів Замовнику згідно вимог п. 4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації та Витяг згідно вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (для переможця).
Учасник проінформував Замовника відповідним «Гарантійним листом» (назва документу – «Гарантійний лист.pdf») стосовно надісланого запиту на портал Дія, що Учасником замовлена довідка про відсутність судимості та він зобов’язувався першочергово надати вказану довідку Замовнику для виконання вимог тендерної документації. За інформацією Учасника, через технічні проблеми, він не зміг вчасно отримати відповідну довідку із порталу Дія та був вимушений замовляти вказаний витяг у відповідному Центрі сервісних послуг МВС, що є більш довготривалою процедурою у часовому вимірі.
Також, до пояснення Замовник надав скан-копію оригіналу Витягу сформованого у паперовій формі, який, як зазначив Замовник, отримав від Учасника закупівлі після підписання договору нарочно для підтвердження виконання вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації (для переможця).
Проте, учасник ТОВ «Д-ОІЛ» не дотримав вимог пункту 5 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації в частині підтвердження подання/прийняття фінансової звітності; вимог пункту 4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації в частині надання необхідної кількості аналогічних договорів, встановленої тендерною документацією, та підтвердження виконання таких договорів.
Щодо наданого нарочно Замовнику Витягу, варто зазначити, що відповідно до абзацу третього пункту 44 Особливостей № 1178 документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема, пунктами 5, 6 і 12 частини першої статті 17 Закону, надаються переможцем шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Отже, на порушення вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «Д-ОІЛ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та переможця ТОВ «Д-ОІЛ», який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Період усунення порушень:
21.03.2023 14:12 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2023 14:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЯ ТА/АБО ДОКУМЕНТИ,
що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-01-17-013311-a, опублікованого 21 березня 2023 року о 14 годині 12 хвилині
(в порядку частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»)
На підставі наказу Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області (далі – ДАСУ) від 28.02.2023 № 9-з «Про початок моніторингу процедур закупівель» відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, проведено моніторинг закупівлі (ідентифікатор UA-2023-01-17-013311-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом «Нафтопродукти (дизельне пальне, бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
За результатами моніторингу 21 березня 2023 року о 14 годині 12 хвилині оприлюднено Висновок про результатом моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок), в якому зазначено:
- за результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082;
- за результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлені порушення вимог пункту 2 Особливостей № 1178 із змінами;
- за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178;
- за результатами моніторингу встановлено порушення вимог Наказу № 680;
- за результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Поряд з цим ДАСУ зобов’язав Замовника здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082, Наказу № 680, пункту 2 Особливостей № 1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); усунення порушень вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору із ТОВ «Д-ОІЛ» від 02.02.2023 № 38 з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ТОВ «Д-ОІЛ» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до абз. 2 частини 8 статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до вищезазначеного, Замовник зобов’язується шляхом проведення роз’яснювальної роботи із чинного законодавства щодо проведення процедури закупівель та поглиблених економічних навчань у сфері публічних закупівель в подальшому не допускати при оголошенні та проведенні процедури закупівель за предметом закупівлі, стосовно якого здійснено моніторинг, порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082, Наказу № 680, пункту 2 Особливостей № 1178 із змінами та інших норм чинного законодавства, що стосуються сфери публічних закупівель.
Замовник повідомляє, що для усунення порушень вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, зокрема, вжито заходів щодо розірвання договору із ТОВ «Д-ОІЛ» від 02.02.2023 № 38 з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а саме: Замовником сформовано та направлений відповідний лист (№265 від 27.03.2023 р.) із проектом Додаткової угоди про розірвання Договору за взаємною згодою Сторін (скан-копії Листа, проекту Додаткової угоди та підтверджуючих документів про направлення вказаного листа ТОВ «Д-ОІЛ» - додаються).
В разі не досягнення Сторонами згоди щодо розірвання Договору або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ТОВ «Д-ОІЛ» на пропозицію Замовника щодо розірвання Договору, Замовник звернеться до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання Договору закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-17-013311-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом «Нафтопродукти (дизельне пальне, бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Дата публікації звіту:
28.03.2023 20:42
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
13.04.2023 08:44
Запити/Пояснення
Номер:
b4048911bfbc49d3aef25e534240e708
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.03.2023 14:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафтопродукти (дизельне пальне, бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-17-013311-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Дизельне пальне» та «Бензин А-95» не зазначено кодів товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
3. Чому Вами не дотримано вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, зокрема, додатки тендерної документації не оприлюднено до електронної системи закупівель окремими файлами?
4. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно)?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
18128122891a437381377cdbf1a58dc9
Назва:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ В РАМКАХ МОНІТОРИНГУ ПО ЗАКУПІВЛІ №UA-2023-01-17-013311-a
Дата опублікування:
06.03.2023 15:31
Опис:
01.03.2023 в рамках моніторингу закупівлі Державною аудиторською службою України опубліковано запит Замовнику про надання пояснень.
Предметом запиту було отримання пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Дизельне пальне» та «Бензин А-95» не зазначено кодів товарів, визначених згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
3. Чому Вами не дотримано вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, зокрема, додатки тендерної документації не оприлюднено до електронної системи закупівель окремими файлами?
4. З яких причин Вами тендерну документацію складено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно)?
У зв’язку із цим, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту Замовником закупівлі надаються пояснення з наступного приводу.
По суті запиту повідомляємо наступне.
З першого питання:
Замовник зазначає що, відповідно до забезпечення нагальних потреб життєдіяльності громади, а саме: закупівля товарів, робіт та послуг (в тому числі придбання предмета закупівлі), здійснюється бюджетне асигнування за рахунок коштів місцевого бюджету, розмір та видатки якого затверджуються відповідними рішеннями сесій Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, а саме: рішення сесії Чагорської сільської ради від 22.12.2022 р. № 287-18/2022 «Про сільський бюджет Чагорської територіальної громади на 2023 рік» та рішення сесії Чагорської сільської ради від 16.02.2023 р. №301-19/2023 «Про внесення змін до сільського бюджету Чагорської територіальної громади на 2023 рік».
Дані рішення знаходиться у вільному доступі на офіційному веб-сайті Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (https://chagorska.gromada.org.ua/news/1672321497/;
https://chagorska.gromada.org.ua/news/1677077725/).
Розмір очікуваної вартості закупівлі, так само як і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було визначено Замовником з урахуванням відповідних норм закріплених у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та яким обов’язково керується Замовник.
З другого питання:
Надаємо посилання на сторінку офіційного веб-сайту Замовника, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: відповідні рішення сесій Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (https://chagorska.gromada.org.ua/news/1672321497/;
https://chagorska.gromada.org.ua/news/1677077725/), відповідно до яких передбачено видатки із місцевого бюджету (державні кошти не залучаються) на придбання товарів, робіт і послуг, зокрема і предмету закупівлі.
З третього питання:
Замовник повідомляє, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Дизельне пальне» та «Бензин А-95» визначив предмет закупівлі за показником четвертої цифри Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а саме: згідно за кодом «09130000-9 Нафта і дистиляти» (який відповідно включає в себе категорії «09132000-3 – Бензин» та «09134200-9 Дизельне паливо»), що не забороняється відповідними вимогами пункту 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (який говорить про те, яку інформацію потрібно оприлюднити при оголошенні закупівлі але прямо не забороняє визначати предмет закупівлі за показником четвертої цифри) та це не забороняється у відповідних положеннях Закону України «Про публічні закупівлі» (зокрема пунктом 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі»), яким обов’язково керується Замовник.
З четвертого питання:
Замовник під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації керувався статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» де не забороняється публікувати тендерну документацію одним файлом та чітко не визначається вимога щодо публікації окремими файлами самої тендерної документації та додатків до неї.
З п’ятого питання:
У запиті на пояснення Замовнику не зазначено, які саме положення вказаної постанови та зміни до неї не враховані при формуванні тендерної документації і в результаті чого, тендерна документація складена з порушенням вимог зазначеної постанови та наступних змін до неї. Повідомляємо, що Замовником були детально вивчені та враховані вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які набрали чинності з 03.01.2023 (включно) під час формування тендерної документації щодо предмета закупівлі.
Номер:
8bde5175839f4e80bb49ea9995f62d87
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.03.2023 12:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафтопродукти (дизельне пальне, бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-17-013311-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Чому Вами не відхилено пропозицію учасника ТОВ «Д-ОІЛ», а визначено його переможцем, з огляду на наявність зазначених нижче обставин:
1.1. У складі пропозиції учасник не надав документів, що вимагаються тендерною документацією (далі – ТД), а саме:
а) пп.13 п.2 розділу V ТД – довідку про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території;
б) розділом 1 Додатку 1 до ТД – лист, у якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі;
в) п. 6 розділу 1 Додатку 1 до ТД – письмові гарантії:
що товари, які зазначені в предметі закупівлі, сертифіковані в Україні, мають відповідну нормативну документацію;
щодо технічних і якісних характеристик товарів, наведених в переліку (Довідка в довільній формі);
про зменшення цін на товар у випадку відповідного зменшення ринкових цін на продукцію, що є предметом закупівлі (на підставі Довідок відповідних уповноважених органів);
що товар за предметом закупівлі, запропонований учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
г) п.3 в частині вимог щодо якості товару Додатку 2 до ТД – відповідних підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки, зазначеної на талонах (скретч-картках), за якими можна отримати на АЗС паливо.
1.2. У складі пропозиції учасник надав баланс та звіт про фінансові результати за 2020-2021 рік без відмітки про прийняття органом статистики (або копії квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді), що не відповідає вимогам п. 5 розділу 1 Додатку 1 до ТД.
1.3. Відповідно до п. 4 розділу 1 Додатку 1 до ТД учасник повинен надати довідку в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, сканкопії виконаних аналогічних договорів та копії документів, що підтверджують фактичне виконання цих договорів - видаткові чи товаротранспортні накладні (або інші аналогічні документи). При цьому, аналогічним договором вважаються договори, що укладені впродовж 2020-2022 років із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про які знаходиться у публічному доступі (загальна кількість не менше 3 (трьох) за кожен рік).
Із переліку вказаних вище документів учасник надав лише копії п’яти договорів, що укладені у 2022 році. При цьому, в розумінні тендерної документації аналогічним є лише договір від 02.11.2022 №194, укладений із Чагорською сільською радою Чернівецького району Чернівецької області. Інші чотири договори, укладені із ТОВ «ДОБРОЦЕМ», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «БОЯНІВКА», ПП «НАФТА БУК.ОІЛ», ФОП ШАНЦОВА В.К. не відповідають вимогам п. 4 розділу 1 Додатку 1 до ТД.
Крім того, у пропозиції учасника ТОВ «Д-ОІЛ» відсутні договори, укладені у 2020 та 2021 роках (не менше трьох за кожен рік), довідка в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, копії документів, що підтверджують фактичне виконання договорів.
2. Чому Вами не відхилено переможця процедури закупівлі ТОВ «Д-ОІЛ», який не надав у спосіб, що зазначений у пункті 1 розділу ІІІ ТД, документи, визначені у розділі 3 Додатку 1 до ТД (для переможця), а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cfca60222d4041498aec691ea6d9347e
Назва:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ В РАМКАХ МОНІТОРИНГУ ПО ЗАКУПІВЛІ №UA-2023-01-17-013311-a
Дата опублікування:
15.03.2023 17:39
Опис:
10.03.2023 в рамках моніторингу закупівлі Державною аудиторською службою України опубліковано запит Замовнику про надання пояснень.
Предметом запиту було отримання пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Чому Вами не відхилено пропозицію учасника ТОВ «Д-ОІЛ», а визначено його переможцем, з огляду на наявність зазначених нижче обставин:
1.1. У складі пропозиції учасник не надав документів, що вимагаються тендерною документацією (далі – ТД), а саме:
а) пп.13 п.2 розділу V ТД – довідку про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження не знаходиться на тимчасово окупованій території;
б) розділом 1 Додатку 1 до ТД – лист, у якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі;
в) п. 6 розділу 1 Додатку 1 до ТД – письмові гарантії:
що товари, які зазначені в предметі закупівлі, сертифіковані в Україні, мають відповідну нормативну документацію;
щодо технічних і якісних характеристик товарів, наведених в переліку (Довідка в довільній формі);
про зменшення цін на товар у випадку відповідного зменшення ринкових цін на продукцію, що є предметом закупівлі (на підставі Довідок відповідних уповноважених органів);
що товар за предметом закупівлі, запропонований учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
г) п.3 в частині вимог щодо якості товару Додатку 2 до ТД – відповідних підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки, зазначеної на талонах (скретч-картках), за якими можна отримати на АЗС паливо.
1.2. У складі пропозиції учасник надав баланс та звіт про фінансові результати за 2020-2021 рік без відмітки про прийняття органом статистики (або копії квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді), що не відповідає вимогам п. 5 розділу 1 Додатку 1 до ТД.
1.3. Відповідно до п. 4 розділу 1 Додатку 1 до ТД учасник повинен надати довідку в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, сканкопії виконаних аналогічних договорів та копії документів, що підтверджують фактичне виконання цих договорів - видаткові чи товаротранспортні накладні (або інші аналогічні документи). При цьому, аналогічним договором вважаються договори, що укладені впродовж 2020-2022 років із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про які знаходиться у публічному доступі (загальна кількість не менше 3 (трьох) за кожен рік).
Із переліку вказаних вище документів учасник надав лише копії п’яти договорів, що укладені у 2022 році. При цьому, в розумінні тендерної документації аналогічним є лише договір від 02.11.2022 №194, укладений із Чагорською сільською радою Чернівецького району Чернівецької області. Інші чотири договори, укладені із ТОВ «ДОБРОЦЕМ», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «БОЯНІВКА», ПП «НАФТА БУК.ОІЛ», ФОП ШАНЦОВА В.К. не відповідають вимогам п. 4 розділу 1 Додатку 1 до ТД.
Крім того, у пропозиції учасника ТОВ «Д-ОІЛ» відсутні договори, укладені у 2020 та 2021 роках (не менше трьох за кожен рік), довідка в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, копії документів, що підтверджують фактичне виконання договорів.
2. Чому Вами не відхилено переможця процедури закупівлі ТОВ «Д-ОІЛ», який не надав у спосіб, що зазначений у пункті 1 розділу ІІІ ТД, документи, визначені у розділі 3 Додатку 1 до ТД (для переможця), а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі?
У зв’язку із цим, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту Замовником закупівлі надаються пояснення з наступного приводу.
По суті запиту повідомляємо наступне.
З першого питання:
стосовно п.1.1.:
- п.п. а): Замовник повідомляє, що Учасник на виконання вимоги пп.13 п.2 розділу V ТД надав Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань а також належним чином завірений Додаток 6 до ТД «Відомості про учасника» (назва документів – «Виписка з ЄДР (1).pdf», «Виписка з ЄДР (1).pdf», «Виписка з ЄДР (2).pdf», «Виписка з ЄДР (2).pdf»; «Відомості про учасника.pdf»), де чітко зазначено місцезнаходження Учасника (юридична та поштова адреси).
Учасник надав відповідно завірену «Довідку-Лист про незастосування санкцій» (назва документу – «Довідка про незастосування санкцій (1).pdf») де вказано, що Учасник не є юридичною-особою/резидентом російської федерації/республіки білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законів російської федерації/республіки білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом російської федерації/республіки білорусь, не є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”) та на підтвердження вказаного Учасник надав копію рішення засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «Д-ОІЛ» (назва документів – «Рішення засновника про створення ТОВ+Виписка.pdf», «Рішення засновників про збільш статут капіталу.pdf»).
На основі вищезазначеного, Замовника вважає, що відповідні вимоги установлені у ТД відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону були виконані Учасником;
- п.п. б): Замовник повідомляє, що Учасником надано відповідний лист (назва документу – «ТОВ Д-Оіл.pdf»), де підтверджується, що Замовник не має жодної з підстав для відмови в участі Учаснику у процедурі закупівлі, визначених у частині першій та частині другій статті 17 Закону «Про публічні закупівлі», яка передбачає гарантії Учасника щодо дотримання ним норм чинного законодавства України про публічні закупівлі під час проведення закупівлі а також Учасник надав «Гарантійний лист» (назва документу – «Гарантійний лист (1).pdf») у складі своєї пропозиції, де гарантує відповідність своєї пропозиції технічним вимогам, викладеним Замовником у тендерній документації;
- п.п. в): Учасник, відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» надав скан-копії документів щодо товару, який зазначений в предметі закупівлі, що підтверджують якість, стандарти та має відповідні сертифікати відповідності (назва документу – «Зіскановане – 20230123 (2).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (3).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (4) (1).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (4).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (5).pdf»; «Зіскановане – 20230123 (6).pdf»);
відповідно до п.3 ч. 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник надав «Довідку щодо застосування заходів із захисту довкілля» (назва документу – «Довідка щодо застосування заходів із захисту довкілля (1).pdf») де підтверджує, що товар, який є предметом закупівлі, відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, що встановлені Замовником в тендерній документації;
Учасник в складі тендерної пропозиції надав «Лист підтвердження «Щодо істотних умов договору» (назва документу – «Лист підтвердження щодо істотних умов договору.pdf») та погоджений (підписаний і з печаткою) проект договору (назва документу – «Договір про закупівлю товару.pdf») де одним із пунктів Договору (п.10.3. Договору) є згода Учасника на зменшення цін на товар у випадку відповідного зменшення ринкових цін на продукцію, що є предметом закупівлі (на підставі Довідок відповідних уповноважених органів);
Учасник надав відповідно завірену «Довідку-Лист про незастосування санкцій» (назва документу – «Довідка про незастосування санкцій (1).pdf») де вказано, що Учасник не є юридичною-особою/резидентом російської федерації/республіки білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законів російської федерації/республіки білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом російської федерації/республіки білорусь, не є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”) та на підтвердження вказаного Учасник надав копію рішення засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «Д-ОІЛ» (назва документів – «Рішення засновника про створення ТОВ+Виписка.pdf», «Рішення засновників про збільш статут капіталу.pdf»). Вказаними документами, Учасник зазначає, що товар за предметом закупівлі, запропонований Учасником у складі тендерної пропозиції, не буде ввезений на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації;
п.п. г): відповідно до п.3 в частині вимог щодо якості товару Додатку 2 до ТД Замовник повідомляє, що передача Товару між Учасником та Замовником здійснюється відповідно до п.5.2. погодженого проекту Договору (назва документу – «Договір про закупівлю товару.pdf»), що не суперечить ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та якою обов’язково керується Замовник.
стосовно п.1.2.:
Замовник повідомляє, що відповідно до вимог п. 5 розділу 1 Додатку 1 до ТД Учасник надав «Довідку-Інформацію про «наявність фінансової спроможності» (назва документу – «Довідка інформація про фін. спроможність.pdf») а також надав скан-копії документів - баланс та звіт про фінансові результати за 2020-2021 рік (назва документів – «Фін. звітність 2022 р. pdf», «Фін. звітність п-ва 2021 р.pdf»). Оскільки, в зазначеній проведеній закупівлі (№ закупівлі: UA-2023-01-17-013311-a) ТОВ «Д-ОІЛ» був єдиним учасником, до того ж, впродовж 2021 - 2022 років Замовник укладав аналогічні договори про поставку нафтопродуктів із Учасником, а саме: Договір №12/193 від 10.08.2021 р. (№ закупівлі: UA-2021-08-11-002487-c); Договір №4 від 31.01.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-02-01-006672-c); Договір №4 від 10.03.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-02-22-007514-b); Договір №194 від 02.11.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-11-03-006299-a) і відповідно Учасник себе зарекомендував як добросовістний виконавець укладених вищезазначених Договорів, відповідно було визначення до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, якими керується Замовник, переможцем процедури закупівлі Учасника.
стосовно п.1.3.:
Оскільки, в зазначеній проведеній закупівлі (№ закупівлі: UA-2023-01-17-013311-a) ТОВ «Д-ОІЛ» був єдиним учасником, до того ж, впродовж 2021 - 2022 років Замовник укладав аналогічні договори про поставку нафтопродуктів із Учасником, а саме: Договір №12/193 від 10.08.2021 р. (№ закупівлі: UA-2021-08-11-002487-c); Договір №4 від 31.01.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-02-01-006672-c); Договір №4 від 10.03.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-02-22-007514-b); Договір №194 від 02.11.2022 р. (№ закупівлі: UA-2022-11-03-006299-a) і відповідно Учасник себе зарекомендував як добросовістний виконавець укладених вищезазначених Договорів, відповідно було визначення до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, якими керується Замовник, переможцем процедури закупівлі Учасника.
Також Замовник зазначає, що на момент укладання Договору №38 від 02.02.2023 р. з Учасником в Україні діяли аварійні відключення електроенергії внаслідок обстрілу та, як наслідок, пошкоджень енергетичної інфраструктури нашої країни агресором, що призвело до відсутності електропостачання більшої частини доби на території громади Замовника. Для того, щоб забезпечити постійне та безперервне функціонування критично важливих закладів для життєдіяльності громади – ФАПи, школи, садочки (в деяких приміщеннях вказаних закладів проживають ВПО), приміщень, де розташовуються органи місцевого самоврядування (в яких розташовуються Пункти Незламності), Замовник встановлював дизельні та бензинові генератори, що забезпечували вказані заклади критично важливим електропостачанням.
Оскільки, як вже зазначалося, єдиним учасником у вказаній закупівлі стало ТОВ «Д-ОІЛ» і Замовник мав досвід укладання аналогічних договорів із вказаним Учасником та беззаперечне виконання ТОВ «Д-ОІЛ» усіх умов попередніх укладених договорів із Замовником, про що Учасник підтвердив наданням «Довідки взаємовідносин» (назва документу – «Довідка взаємовідносин.pdf») та для стабільного функціонування і забезпечення критично важливої інфраструктури та установ для життєдіяльності громади, Замовником був укладений Договір №38 від 02.02.2023 р. із ЄДИНИМ Учасником процедури закупівлі не зважаючи на те, що Учасник не повністю надав пакет відповідних документів Замовнику згідно вимог п.4 розділу 1 Додатку 1 до ТД. Несвоєчасне укладання критично важливого договору із Учасником на придбання предмету закупівлі призвело б до дестабілізації роботи критично важливої інфраструктури для забезпечення життєдіяльності населення громади в складних умовах зовнішньої військової агресії і як наслідок, це б призвело до загострення суспільної напруги всередині громади. Замовник керувався і керується виключно положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
З другого питання:
Замовником зазначалося, єдиним учасником у вказаній закупівлі стало ТОВ «Д-ОІЛ» і Замовник має досвід укладання аналогічних договорів із вказаним Учасником та беззаперечне виконання ТОВ «Д-ОІЛ» усіх умов попередніх укладених договорів із Замовником, про що Учасник підтвердив наданням «Довідки взаємовідносин» (назва документу – «Довідка взаємовідносин.pdf»). Для стабільного функціонування і забезпечення критично важливої інфраструктури та установ для життєдіяльності громади, Замовником укладений Договір №38 від 02.02.2023 р. із ЄДИНИМ Учасником процедури закупівлі не зважаючи на те, що Учасник не повністю надав пакет відповідних документів Замовнику згідно вимоги зазначеної у пункті 1 розділу ІІІ ТД, документи, визначені у розділі 3 Додатку 1 до ТД (для переможця), а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та відповідно. Проте, Учасником проінформував Замовника відповідним «Гарантійним листом» (назва документу – «Гарантійний лист.pdf») стосовно надісланого запиту на портал Дія, що дійсно Учасником замовлена довідка про відсутність судимості для виконання вищезазначеної вимоги та Учасник зобов’язувався першочергово надати вказану довідку Замовнику для виконання зазначеної вимоги ТД. За інформацією Учасника, через технічні проблеми, він не зміг вчасно отримати відповідну довідку із порталу Дія та був вимушений замовляти вказаний витяг у відповідному Центрі сервісних послуг МВС, що є більш довготривалою процедурою у часовому вимірі.
Замовник зазначав, що на момент укладання Договору №38 від 02.02.2023 р. з Учасником в Україні діяли аварійні відключення електроенергії внаслідок обстрілу та, як наслідок, пошкоджень енергетичної інфраструктури нашої країни агресором, що призвело до відсутності електропостачання більшої частини доби на території громади Замовника. Для того, щоб забезпечити постійне та безперервне функціонування критично важливих закладів для життєдіяльності громади – ФАПи, школи, садочки (в деяких приміщеннях вказаних закладів проживають ВПО), приміщень, де розташовуються органи місцевого самоврядування (в яких розташовуються Пункти Незламності), Замовник встановлював дизельні та бензинові генератори, що забезпечували вказані заклади критично важливим електропостачанням.
Відповідно, несвоєчасне укладання критично важливого договору із Учасником на придбання предмету закупівлі призвело б до дестабілізації роботи критично важливої інфраструктури для забезпечення життєдіяльності населення громади в складних умовах зовнішньої військової агресії і як наслідок, це б призвело до загострення суспільної напруги всередині громади.
Замовник керувався і керується виключно положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” та відповідно надсилає скан-копію оригіналу витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та відповідно, яку отримав від Учасника закупівлі після підписання вказаного договору наручно для підтвердження виконання вищезазначеної вимоги у пункті 1 розділу ІІІ ТД, документи, визначені у розділі 3 Додатку 1 до ТД (для переможця).