• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Борошно та крупи

ВТзО-3-К

Завершена

1 024 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 120.00 UAH
Номер: 194a4de5144d4253a24ad1fbb63dcd4e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-02-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 02.06.2023 14:54 - 24.06.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 02.06.2023 № 157 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-01-17-009841-a 17.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення пункту 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення та внесення змін до договору про закупівлю, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Національного авіаційного університету (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.01.2023 № 001-ВТзО-К, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «Клинчук Юрій Сергійович» (далі – ФОП Клинчук Ю.С.), протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.01.2023 № 002-ВТзО-3-К/розгляд, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2023, договір про закупівлю від 06.02.2023 № 71 на суму 798 860,00 грн, повідомлення про внесення змін до договору від 14.06.2023, додаткову угоду від 14.06.2023 № 1, пояснення (інформацію та документи) Замовника отримані 08.06.2023 та 12.06.2023 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Згідно із пунктом 1 Додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасники мають надати скан-копію довідки у довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі наявності), на фірмовому бланку (у разі наявності) щодо досвіду виконання аналогічного договору з усіма додатками, що є невід’ємною частиною Договору за період 2022-2023 років та скан-копію аналогічного договору з документами, а також підтвердження виконання договору в повному обсязі (скан-копії актів приймання приймання-передачі, видаткових накладних, лист відгук, та інших підтверджуючих документів). Водночас, у складі тендерної пропозиції ФОП Клинчук Ю.С. відсутні зазначені документи (наданий генеральний договір від 02.01.2023 № 01/01-23 про співпрацю з ТОВ «Віконт» в області виробничих та інших послуг, який не є аналогічним договором у розмінні тендерної документації). Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 12.06.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, зокрема, на підставі яких Замовником прийнято рішення щодо визначення переможцем торгів ФОП Клинчук Ю.С., який у складі своєї тендерної пропозиції на недотримання вимог пункту 5 розділу 3 тендерної документації не підтвердив наявність у нього досвіду виконання аналогічного договору. На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 14.06.2023 оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, якою пояснив наступне, зокрема «Уповноважена особа НАУ прийняла як аналогічний договір між ФОП Клинчук Ю.С. і Комунальною установою "Обласний пансіонат для осіб з інвалідністю та осіб похилого віку" (ЄДРПОУ 02770067), який було укладено внаслідок проведеної закупівлі UA-2022-11-16-012798-a та опубліковано у відкритих джерелах, а саме через майданчик Prozorro. Строк дії даного Договору 12 грудня 2022 — 31 грудня 2022, сума по договору 220 000 грн. без ПДВ, договір виконано у повному обсязі, що підтверджує опублікований звіт про виконаний договір. Також було здійснено перевірку оплат по договору, згідно видаткових накладних, через відкритий майданчик https://spending.gov.ua/ «Єдиний вебпортал використання публічних коштів». Водночас, згідно документів, наданих у відповідь на запит та інформації розміщеній в електронній системі закупівель, встановлено, що в наслідок проведеної процедури закупівлі за номером ID: UA-2022-11-16-012798-a «Крупа гречана, рис» переможцем визнано фізичну особу-підприємця Клинчук Дмитро Сергійович (ідентифікаційний код 3455512754). Тобто, зазначений Замовником договір фізичної особи-підприємця Клинчук Дмитро Сергійович» не може бути аналогічним договором для ФОП Клинчук Ю.С. (ідентифікаційний код 3731805135), якого визнано переможцем в процедурі закупівлі за номером ID: UA-2022-01-17-009841-a «Борошно та крупи». Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Зважаючи на зазначене, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ФОП Клинчук Ю.С. як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір. Крім того, відповідно до пункту 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Водночас, договір від 06.02.2023 № 71, укладений з ФОП Клинчук Ю.С. та оприлюднений в електронній системі закупівель відрізняється від договору, наданого в тендерній пропозиції ФОП Клинчук Ю.С. в частині відсутності пункту 5.1, у якому передбачено: «Строк (термін) поставки (передачі) товарів: протягом 2023 року не більше 1 робочого дня після отримання заявки від Замовника. Поставка здійснюється з понеділка по п’ятницю з 08:00 год до 15:00 год.» У ході моніторингу Замовник усунув зазначене порушення шляхом укладання додаткової угоди від 14.06.2023 № 1, у якій зазначив п. 5.1 у відповідності до умов розділу 5 проекту договору тендерної пропозиції переможця торгів.
Період усунення порушень: 22.06.2023 14:20 - 07.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.06.2023 14:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язання здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень була укладена додаткова угода № 2 від 28.06.2023р. на розірвання договору № 71від 06.02.2023р
Дата публікації звіту: 28.06.2023 10:25

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionContracting: Так
Опис: усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 11.07.2023 14:36

Запити/Пояснення