-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прання білизни
Завершена
3 822 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 38 220.00 UAH
Номер:
a1e8e3c008dc4eb78b21103530d873cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-02-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.05.2023 00:00
Період моніторингу:
02.05.2023 12:30 - 24.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.05.2023 № 118
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
14 UA-2023-01-16-010266-a 16.01.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.01.2023 б/н, тендерну пропозицію ФОП МИХАЙЛОВ ВІТАЛІЙ ВІКТОРОВИЧ, реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.01.2023 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2023, договір від 30.01.2023 № Т-3, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 12.05.2023 року. Під час аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в підпункті 4.3 пункту 4 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ТД та пункті 9.2 Розділу 9 проєкту договору (Додаток № 5 до ТД) передбачено підставу зміни істотних умов договору у разі – «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». В той же час предметом закупівлі є послуги, що підтверджується інформацією, зазначеною замовником у ТД та оголошенні про проведення відкритих торгів. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу першому частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Період усунення порушень:
24.05.2023 13:07 - 08.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.05.2023 13:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-16-010266-a
Згідно з наказом Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України від 01.05.2023 № 118 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Департаментом моніторингу закупівель було розпочато моніторинг процедури закупівлі: Послуги з прання білизни (ДК 021:2015:98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення), оголошення про проведення якої опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-01-16-010266-a.
За результатами проведення моніторингу, 24.05.2023 було складено та оприлюднено в електронній системі закупівель Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-16-010266-a (далі – Висновок).
Як убачається із пункту 2 вказаного висновку, за результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує Комунальне некомерційне підприємство "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги" Дніпровської міської ради (далі - КНП "КЛШМД" ДМР) здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
КНП "КЛШМД" ДМР проаналізовано зазначений Висновок та керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо до нього аргументовані заперечення та інформацію що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Щодо забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення по Закупівлі, а саме зазначення Замовником в Тендерній документації та в умовах Договору підставу зміни істотних умов договору, яка застосовується до договорів предметом закупівлі яких є товари, в той же час, як предметом зазначеної закупівлі є послуги.
У Замовника відсутні правові підстави для притягнення працівника Замовника до матеріальної та дисциплінарної відповідальності відповідно до норм Кодексу законів про працю (далі – КЗпП). Щодо питання матеріальної відповідальності (стаття 130 КЗпП), то в даному випадку Замовнику не було заподіяно жодної шкоди.
Щодо дисциплінарної відповідальності, то статтею 147 КЗпП за порушення трудової дисципліни до працівника передбачене застосування одного з таких заходів видів стягнення: догана або звільнення. Відповідно до статті 148 КЗпП, дисциплінарне стягнення застосовується роботодавцем безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці. Оскільки проступок (з точки зору Північного офісу Держаудитслужби) у вигляді складання Тендерної документації та проекту Договору було вчинено 16.01.2023 (дата публікації ТД та проекту Договору), то згідно норм трудового законодавства строк для притягнення винної особи до дисциплінарної відповідальності сплив. Таким чином, Замовник не має правової можливості до притягнення винних осіб до відповідальності і тому вимоги, викладені у Висновку щодо забезпечення притягнення до відповідальності осіб, неможливо виконати Замовником.
2. В той же час повідомляємо, що Замовником здійснено заходи щодо недопущення в подальшому порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні тендерної документації, проектів договорів та оприлюдненні інформації про закупівлю. Відповідальним особам вказані порушення і зауваження, які проаналізовано та будуть враховані у обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель у майбутньому, у тому числі при оприлюдненні інформації, складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
26.05.2023 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
e2611dfe8898443dbada8109ba23f014
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
09.05.2023 11:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є послуги з прання білизни, замовником якої є Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» Дніпровської міської ради (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-16-010266-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0df76d5335c846aca0c0ed45dac56d08
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
12.05.2023 12:51
Опис:
Надаємо наступні пояснення
1. Щодо інформації та відповідних документів, на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість повідомляємо наступне:
Технічні та якісні характеристики розраховувались нами згідно норм чинного законодавства України, яке регулює дану сферу діяльності, зокрема: ДСТУ 201 – 04 – 96, ДСТУ 2122 – 93, ДСТУ 2916-94, «Інструкції щодо надання послуг з прання білизни» № 20 від 27.08.2000 (зареєстровано в Мінюсті України від 13.11.2000 р. за № 810/5031)), «Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров'я», яка затверджена Наказом МОЗ № 293 від 30.04.2014. Обсяг надання послуг в поточному році, розраховувався згідно обсягів минулого року. Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до проведених пошуків ціни в Google, Prozorro Market, методом порівняння ринкових цін, а також шляхом проведення аналізу закупівель минулих періодів, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Крім того, застосовано метод визначення середньої ціни даного товару на підставі запиту ціни до трьох потенційних виконавців послуг, від яких отримано відповідні комерційні/цінові пропозиції.
2. Щодо вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки).
Слід зазначити, що на підставі рішення Дніпровської міської ради від 23.01.2019 № 41/40 відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Комунальний заклад «Дніпровське клінічне об’єднання швидкої медичної допомоги» Дніпровської міської ради перетворено у Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» Дніпровської міської ради. Відповідно до Бюджетного кодексу реорганізовані в КНП закладу охорони здоров'я не можуть мати статусу розпорядників бюджетних коштів за визначенням. Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» Дніпровської міської ради не має статусу бюджетної установи та має статус одержувача бюджетних коштів, визначений у пп. 38 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу. Таким чином, вимоги п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» до комунальних підприємств не застосовуються.