-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Труби сталеві електрозварні (ДК 021:2015 -44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)
Труби сталеві електрозварні (ДК 021:2015 -44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)
Завершена
14 689 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 146 890.00 UAH
мін. крок: 1% або 146 890.00 UAH
Номер:
f67f8ae10d694317b3b684bfc6f0c3a0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-14-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 11:58 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
14.02.2023 № 37
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
33 UA-2023-01-12-009574-a 12.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з врахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.01.2023 № 3, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВ Метал Груп», протокольне рішення уповноваженої особи від 24.01.2023 № 14, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2023, договір поставки від 06.02.2023 № 13S790-5588-23, пояснення на запит Держаудитслужби, отримане 21.02.2023 через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
09.03.2023 19:44 - 15.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.03.2023 19:44
Запити/Пояснення
Номер:
f87a210d03d2487396d7b6dad198993a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.02.2023 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі труби сталеві
електрозварні (ДК 021:2015 -44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби,
обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) (інформацію опубліковано в
електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-12-009574-a) та
відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади
здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті
8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6
Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала
потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами
здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик
предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання
товариством з обмеженою відповідальністю «АВ Метал Груп» вимог частини
другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом
трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ed5f63f752b54b9e9d4088fae0bd9a44
Назва:
Пояснення по моніторингу ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-12-009574-a
Дата опублікування:
21.02.2023 16:24
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі труби сталеві
електрозварні (ДК 021:2015 -44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби,
обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) (інформацію опубліковано в
електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-12-009574-a) та
відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади
здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті
8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6
Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала
потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами
здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик
предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання
товариством з обмеженою відповідальністю «АВ Метал Груп» вимог частини
другої статті 41 Закону.
Відповідь щодо питання першого: зазначаємо що всі кількісні, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розраховані відповідно до необхідних технічних та експлуатаційних характеристик товару, що повинен забезпечити виробничі та технологічні процеси Товариства з урахуванням вимог НКРЕКП та внутрішніх потреб товариства. Потреба розраховувалась ініціатором закупівлі – фаховими технічними спеціалістами відповідного структурного підрозділу товариства. Очікувана вартість прораховувалась згідно аналізу та моніторингу цін на ринку на даний предмет закупівлі.
Відповідь щодо питання другого: На виконання вимог частини другої статті 41 Закону ТОВ "АВ МЕТАЛ ГРУП" в термін згідно Закону надав протокол загальних зборів , наказ призначення директора та лист-пояснення щодо дозволу або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності (долучається згідно Додатку 5).
В свою чергу, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» вважає, що моніторинг закупівлі має бути припиненим відповідно до наведеного нижче.
Згідно з пунктом 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону. Статтею 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:
1. Органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади) та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад. 2. Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування).3. Юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім зазначених вище) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.4. Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених ч. 2 ст. 2 Закону, та відповідають хоча б одній з таких ознак:
- органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
- наявність спеціальних або ексклюзивних прав.
У разі, якщо юридичні особи та/або суб’єкти господарювання здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених Законом, та одночасно відповідають хоча б одній з цих ознак, то такі суб’єкти є замовниками у сфері та мають здійснювати закупівлі з дотриманням вимог цього Закону.
При цьому, у разі якщо юридичні особи та/або суб'єкти господарювання здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених Законом, але не відповідають жодній з цих ознак, то такі суб’єкти не є замовниками у сфері, Закон до них не застосовується. (Лист Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України як Уповноваженого органу, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель № 3304-04/34929-06 від 04.06.2020 року., «Щодо замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання»).
Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» є юридичною особою – суб’єктом господарювання, який за класифікацією інституційних секторів економіки (КІСЕ) України (затвердженого наказом Державного комітету статистики України від 18.05.2005 № 96) відноситься до категорії S.11002 - приватні нефінансові корпорації, які не контролюються органами Державного управління. Тобто, у статутному капіталі такого підприємства відсутня державна та комунальна частка акцій (часток, паїв), відповідно до чого органи державної влади чи органи місцевого самоврядування не мають голосів в органах управління Товариством та не мають права призначати своїх представників до їх складу.
Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» за організаційно-правовою формою є акціонерним товариством, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями. Корпоративними правами є сукупність майнових і немайнових прав акціонерів – власників акцій товариства, які випливають з права власності на акції, що включають право на участь в управлінні акціонерним товариством.
Згідно інформаційної довідки № 59621 від 04.01.2022 р., виданої ПАТ «Національний депозитарій України», 100 відсотків акцій АТ «Львівгаз» належить юридичним та фізичним особам (додаток 3).
Додатково слід зазначити, що АТ «Львівгаз» створене відповідно до чинного законодавства саме з метою отримання прибутку (пп. 2.1.1. п. 2.1. розділу 2 Статуту).
Відповідно до пп. 1.5.3. п. 1.5. розділу 1 Статуту АТ «Львівгаз» на свій розсуд володіє, користується і розпоряджається майном, що знаходиться у його власності.
Згідно з підпунктом 2.1.1. пункту 2.1 Статуту основною метою (цілями) діяльності товариства є, зокрема, отримання прибутку.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань АТ «Львівгаз» не належить до сфери управління центрального чи місцевого органу виконавчої влади.
Таким чином АТ «Львівгаз»:
- не є органом державної, правоохоронним органом держави, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, об`єднанням територіальних громад, органом соціального страхування;
- не є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
- органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам не належить частка у статутному капіталі Товариства; такі органи чи інші замовники не володіють більшістю голосів у вищому органі Товариства чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради АТ «Львівгаз»;
- діяльність Товариства здійснюється на комерційній основі з метою отримання прибутку;
- не наділено спеціальними або ексклюзивними правами.
Так, відповідно до абз.3 п.4 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» спеціальні або ексклюзивні права - права, надані у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
АТ «Львівгаз» є суб’єктом господарювання, основним видом діяльності якого є надання послуг з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ (ппп. 2.2.1.1. пп. 2.2.1. п. 2.2. Статуту). Діяльність з розподілу природного газу здійснюється Товариством на підставі ліцензії. Разом з тим, згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04/34929-06 від 04.06.2020 року. «Щодо замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання», право провадження суб’єктом господарювання визначеного виду господарської діяльності на підставі ліцензії, виданої у встановленому законодавством порядку, не обмежує провадження діяльності у сферах, визначених Законом, однією чи кількома особами, у зв’язку з однаковими умовами для отримання ліцензії будь-яким суб’єктом господарювання у разі дотримання ним встановлених законодавством вимог, тому не може розглядатися як спеціальне або ексклюзивне право.
Отже, наявність ліцензії на розподіл природного газу у АТ «Львівгаз» - не означає наявність ексклюзивних прав.
Використання ж електронної системи «ProZorro» для закупівлі товарів (послуг, робіт ) здійснюється АТ «Львівгаз» в добровільному порядку.
Таким чином, АТ «Львівгаз» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не відповідає жодній з визначених у ч. 1 ст. 2 вказаного Закону ознак.
Такого висновку дійшов і Західний апеляційний господарський суд у справі № 914/1755/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбудсервіс-Стрий» до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи Львівгаз»: «З огляду на зазначене, місцевий господарський суд дійшов вірного висновку, що відповідач не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не відповідає жодній з ознак, визначених у ст. 2 вказаного закону. У зв`язку із вищезазначеним, посилання позивача як в позові, так і в апеляційній скарзі на порушення АТ «Львівгаз» вимог Закону України "Про публічні закупівлі" є безпідставним, оскільки його дія не поширюється на товариство.».
Одностайними у даній позиції є й висновки, викладені у рішеннях Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Зокрема, за результатом розгляду скарги у рішенні №4844-р/пк-пз від 13.03.2020 р., та рішення №1700-р/пк-пз від 27.01.2022р. встановлено, що АТ «Львівгаз» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та ухвалено рішення припинити розгляд скарги (додаток 4).
Враховуючи вищевикладене, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» вважає за необхідне:
- скасувати проведення моніторингу згідно наказу №37 від 14.02.2023 року по закупівлі труби сталеві електрозварні ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-12-009574-a».
Додатки:
1. Копія Статуту АТ «Львівгаз».
2. Копія Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
3. Копія інформаційної довідки про акціонерів – юридичних осіб і спільної кількості – фізичних осіб № 59621 від 04.01.2022 р.
4. Копії рішень АМКУ №4844-р/пк-пз від 13.03.2020 р. та №1700-р/пк-пз від 27.01.2022р.
5. Документи щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ "АВ МЕТАЛ ГРУП" вимог щодо надання переможцем закупівлі документів під час укладення договору про закупівлю.