• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код за ДК 021-2015 - 15320000-7- Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий (тетрапак), сік фруктово-ягідний (тетрапак), сік томатний (тетрапак), сік фруктовий (тетрапак) 0,2 л.)

Завершена

3 990 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 909.90 UAH
Номер: b2621dbd93734a1cbb4af108db77ac2f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-03-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.05.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 03.05.2023 14:48 - 25.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.05.2023 Одеса № 119 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 03.05.2023. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 03.05.2023 № 119 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 14 UA-2023-01-12-002330-a 12.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, molodoi2003@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (в редакції, яка діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2022 б/н, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТТОРГ-К» (далі – ТОВ «ОПТТОРГ-К»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.01.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.01.2023, укладений договір про закупівлю від 06.02.2023 № 105, пояснення Замовника від 11.05.2023 отримані через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником оприлюднено оголошення про проведення цих відкритих торгів за номером ID: UA-2023-01-12-002330-a та тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2022 б/н, 12.01.2023. Водночас постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), внесено зміни до Особливостей, зокрема, пункти 35-39 Особливостей викладено у новій редакції та внесено зміни до пункту 41 Особливостей, які набрали чинності з 03.01.2023, та, відповідно, вже діяли станом на момент оприлюднення Замовником оголошення про проведення цих відкритих торгів та тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2022 б/н. Проте Замовником пункти 1, 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації викладені без урахування змін, які внесені до Особливостей Постановою № 1495. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до підпунктів 1.1-1.3 пункту 1 таблиці Додатка 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» до ТД Замовником визначено, що учасники на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою з інформацією про виконаний аналогічний договір за 2021-2022 рік з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовника; на підтвердження інформації, зазначеної в п. 1.1, надати не менше двох кольорових, сканованих з оригіналів, договорів із зазначенням назви, адреси замовника, якому постачався товар. Учасник може приховати інформацію, яка визначається як конфіденційна. Але у будь-якому випадку, надана копія договору повинна містити відкриту інформацію щодо предмету договору, найменування сторін, дати укладання і строку дії договору; оригінал листа – відгука, відповідно копії аналогічного договору, зазначеного в п. 1.2. про співпрацю з учасником від замовника. У листі має бути чітко зазначено: щодо якого договору надається відгук з вихідним номером, датою реєстрації та печаткою Замовника. У підпункті 1.3.2 підпункту 1.3 пункту 1 розділу 1 «Загальні положення» ТД Замовником визначено значення терміну «аналогічний договір» у межах цієї процедури закупівлі – аналогічним договором у розумінні цієї документації є договір на постачання товару код за ДК 021-2015 – 15320000-7- Фруктові та овочеві соки у відповідності до законодавства, що є повністю виконаний учасником на час подання тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що якщо тендерною документацією вимагається надання будь-якого документу або інформації, передбачається, що така інформація повинна бути чинною та достовірною на дату її подання учасником. Учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 17.01.2023 № 21/02/2022/8296 про досвід виконання аналогічного договору, згідно з якою учасник повідомляє про наявність у нього документально підтвердженого досвіду виконання 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів, а саме: від 16.02.2021 № 85, укладеного з Управлінням освіти Міської ради міста Кропивницького, та від 28.01.2022 № 16, укладеного з Комунальним закладом «Навчально-виховне об’єднання «Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад І ступеня «Гармонія» - Гімназія імені Тараса Шевченка – Центр позашкільного виховання «Контакт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області». Також учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано скановані з оригіналів договори від 16.02.2021 № 85 та від 28.01.2022 № 16, які зазначені учасником у довідці від 17.01.2023 № 21/02/2022/8296, та оригінали листів–відгуків про співпрацю з учасником від замовників за цими аналогічними договорами, а саме: від 14.11.2022 № 3193/2-01-12 за договором від 16.02.2021 № 85 та від 18.11.2022 № 381 за договором від 28.01.2022 № 16. Водночас відповідно до даних електронної системи закупівель відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оприлюдненого в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-14-000190-a, до наданого учасником аналогічного договору від 28.01.2022 № 16 було укладено додаткові угоди від 14.11.2022 № 1, згідно з якою змінено преамбулу договору у зв’язку із зміною найменування замовника, зменшено обсяг закупівлі та яка є його невід’ємною частиною, та від 21.11.2022 № 2, згідно з якою цей договір розірвано у зв’язку з відсутністю у замовника потреби постачання товару, та, відповідно, які станом на момент подання учасником тендерної пропозиції (19.01.2023) вже були укладені. Також замовником за цим аналогічним договором 21.11.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель (UA-2022-01-14-000190-a) звіт про виконання договору про закупівлю, згідно з яким: Причини розірвання договору, якщо таке мало місце: У зв'язку з відсутністю потреби у постачанні товару; Сума оплати за договором про закупівлю: відсутня (0,00 грн). Проте, учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір від 28.01.2022 № 16 не у повному обсязі, а саме не надано зазначені додаткові угоди від 14.11.2022 № 1 та від 21.11.2022 № 2 до нього, які станом на момент подання учасником тендерної пропозиції (19.01.2023) вже були укладені, що не відповідає вимогам підпункту 1.2 пункту 1 таблиці Додатка 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» до ТД. Також надання учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції зазначеного аналогічного договору від 28.01.2022 № 16, який є розірваним на усю загальну суму договору та, відповідно, не виконувався учасником, не підтверджує відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію щодо наявності в нього документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) відповідно до підпунктів 1.1-1.3 пункту 1 таблиці Додатка 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» до ТД та підпункту 1.3.2 підпункту 1.3 пункту 1 розділу 1 «Загальні положення» ТД. Також відповідно до пункту 5 Додатка 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» до ТД Замовником визначено, що учасник додатково у складі тендерної пропозиції надає, зокрема, сканкопію оригіналу договору про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів з відповідними актами виконаних робіт за І-ІІІ квартали 2022 року. Проте, учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано сканкопію оригіналу договору від 03.01.2022 № 21-72 про послуги із санітарно-гігієнічної обробки автомобілів (послуги дезінфекції автомобілів), згідно з пунктом 5.1 якого даний договір набирає сили з моменту його підписання і діє до 31.12.2022, та який не містить умов щодо пролонгації на наступні періоди, тобто не є чинним станом на момент подання учасником тендерної пропозиції (19.01.2023), що не відповідає вимогам підпункту 1.3 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та пункту 5 Додатка 1 «Перелік документів, що надаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» до ТД. Також відповідно до підпунктів 5.1-5.6 Додатка 6 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі: 5.1. Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг транспортування та зберігання), чинний на дату подання тендерної пропозиції; 5.2. Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) надання послуг зберігання, транспортування та розповсюдження харчових продуктів і напоїв, чинний на дату подання тендерної пропозиції; 5.3. Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) надання послуг зберігання, транспортування та розповсюдження харчових продуктів і напоїв, чинний на дату подання тендерної пропозиції; 5.4. Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) надання послуг зберігання, транспортування та розповсюдження харчових продуктів і напоїв, чинний на дату подання тендерної пропозиції; 5.5. Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); 5.6. Сертифікати, зазначені в підпунктах 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 повинні бути видані органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, що підтверджується скан-копією оригіналу атестату про акредитацію. Учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано сертифікати від 19.11.2020 №№ UA.MS.175-20, UA.MS.176-20 та від 14.10.2022 №№ UA.MS.189-22, UA.MS.190-22, UA.MS.191-22, видані на ім’я учасника органом з сертифікації товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ». Також учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано атестат про акредитацію від 24.07.2020 № 8О117 з додатком «Сфера акредитації» на 3-х аркушах органу з сертифікації товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», виданий Національним агентством з акредитації України, з терміном дії до 14.05.2022. Також учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції надано додаток «Сфера акредитації» на 4-х аркушах органу з сертифікації товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» до атестата про акредитацію від 02.05.2022 № 8О117, згідно з яким розширено його сферу акредитації, та лист Національного агентства з акредитації України від 02.06.2022 № 2-1/3-781 про продовження терміну дії атестату про акредитацію органу з сертифікації товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» на один рік до 14.05.2023. Проте учасником ТОВ «ОПТТОРГ-К» у складі тендерної пропозиції не надано скан-копією оригіналу атестату про акредитацію від 02.05.2022 № 8О117 органу з сертифікації товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», який діяв станом на момент видачі учаснику сертифікатів від 14.10.2022 №№ UA.MS.189-22, UA.MS.190-22, UA.MS.191-22, що не відповідає вимогам підпункту 5.6 Додатка 6 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 щодо вищезазначених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» вимогам ТД Замовника, Замовник 11.05.2023 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема, що «…надані в складі тендерної пропозиції документи повністю відповідали вимогам тендерної документації, а інформація, зафіксована в них була дійсною та достовірною. Зазначене вказує, що у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «ОПТТТОРГ-К» та Замовником правомірно схвалено пропозицію Учасника та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю». Проте надане Замовником пояснення не спростовує фактів встановлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» вимогам ТД Замовника. Отже, на порушення абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» у зв’язку із невідповідністю його тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 16.05.2023 13:58 - 31.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 16.05.2023 13:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 16 травня 2023 року Управління Південного офісу Держаудитслужби (Одеська область) про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15320000-7- Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий (тетрапак), сік фруктово-ягідний (тетрапак), сік томатний (тетрапак), сік фруктовий (тетрапак) 0,2 л.), ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-12-002330-a , оскаржений до суду.
Дата публікації: 26.05.2023 14:24

Запити/Пояснення