• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Оброблені фрукти та овочі

Завершена

190 425.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 955.00 UAH
Номер: ac905b04dd3f44779d7ed1ea0a039cf3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-05-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.04.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 05.04.2023 14:09 - 27.04.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.04.2023 №15-з Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 05 квітня 2023 року № 15-з № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2023-01-12-000628-а від 12.01.2023 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, olena9407@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлені порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, пунктів 28 і 41 Особливостей № 1178 із змінами, Наказу № 710. За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, пунктів 28, 41 (під час складання тендерної документації), абзацу третього підпункту 3 пункту 41 (під час розгляду тендерної пропозиції переможця) Особливостей № 1178 із змінами, Наказу № 710, пункту 14 Порядку № 1082 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-03-001056-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.01.2023 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 20.01.2023; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Гайдей Марія Василівна» (далі – ФОП Гайдей М.В.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 20.01.2023 № 19; повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2023; договір про закупівлю від 30.01.2023 № 23; пояснення Замовника з документами, надані 07.04.2023 та 12.04.2023 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення). За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено, що на порушення вимоги пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), Замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по номенклатурним позиціям «Горох», «Томатна паста», «Сухофрукти», «Родзинки», не зазначив найбільш відповідного назві номенклатурної позиції предмета закупівлі коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником. Варто зазначити, що Єдиний закупівельний словник має ієрархічну структуру кодів, що складаються з дев’яти цифр, та для товарів, що закуповуються, передбачає зокрема такі: «15331133-8 Колотий горох», «15331428-3 Томатний соус», «15332410-1 Сухофрукти», «15332419-4 Родзинки без кісточок». Замовник зазначив вказані вище коди у тендерній документації, однак не зазначив їх в оголошенні про проведення процедури закупівлі. З приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель надав Пояснення, в якому зазначив, що при проведенні моніторингу по закупівлі «М’ясо», UA-2023-01-09-001987-a, Державною аудиторською службою у висновку від 24 лютого 2023 року було вказано про аналогічне порушення. Висновки Держаудитслужби взято до уваги і враховано. У всіх наступних закупівлях зазначені найбільш відповідні назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі коди товарів відповідно до вимог пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Міністерством економіки України, що є уповноваженим органом, однією з основних функцій якого відповідно до статті 9 Закону є розроблення та затвердження переліку формальних помилок, наказом від 15.04.2020 № 710 (далі – Наказ № 710) затверджено виключний Перелік формальних помилок. На порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей № 1178, Наказу № 710 Замовник у пункті 2 розділу 5 тендерної документації зазначив відомості щодо опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, що не відповідають вимогам Наказу № 710. Крім цього, у пункті 4 розділу 5 тендерної документації Замовник зазначив випадки, за яких відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, абзац другий частини 15 статті 29, частина 2 статті 28 Закону), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Особливостями № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Особливостей № 1178 із змінами, внесеними пунктом 9 змін, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено, що переможець ФОП Гайдей М.В. відповідно до вимог підпункту 5.6. пункту 5 розділу 3 тендерної документації, Додатку № 2 до неї та абзацу третього пункту 44 Особливостей № 1178 не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. З даного приводу Замовник через електронну систему закупівель надав Пояснення, в якому зазначив, що учасник ФОП Гайдей М.В. на етапі подання тендерної пропозиції помилково оприлюднила документи, передбачені для переможця, (файли «001_Додаток 2 до ТД (ст 17).pdf», «012_Витяг-563669-ГАЙДЕЙ-2023-01-09.pdf» та «013_Інформаційна довідка_корупція.pdf»). Зазначені документи підтверджують відсутність підстав для відхилення пропозиції, тому пропозиція ФОП Гайдей М.В. не була відхилена. Проте, тендерною документацією визначений спосіб надання таких документів, а саме: шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (а не під час подання тендерної пропозиції). Таким чином, на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Гайдей М.В., який не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей № 1178 із змінами.
Період усунення порушень: 21.04.2023 08:53 - 06.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.04.2023 08:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання рішення Держаудитслужби щодо усунення порушень, виявлених в ході моніторингу закупівлі повідомляємо наступне: Заступником голови селищної ради проведено роз’яснювальну роботу з працівниками сектору державних закупівель, де зокрема вказано про недопустимість в подальшому подібних порушень і необхідність систематично відслідковувати зміни в законодавстві та враховувати їх при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту: 24.04.2023 09:48

Запити/Пояснення