-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія (за рахунок місцевого бюджету)
Постанова Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 «ОСОБЛИВОСТЕІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Завершена
262 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 625.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 625.00 UAH
Номер:
bcf4ae4e353147c6b0e3bbf322ed9ca2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-14-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 17:51 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.02.2023 № 23-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
14.02.2023 № 23-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7. UA-2023-01-11-006884-a, 11.01.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідність вимоги про усунення невідповідностей до 24 січня 2023 вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено, порушено пункт 40 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляд тендерних пропозицій; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо:
- усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі;
- а також з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, здійснити заходи щодо недопущення його в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю; розгляд тендерних пропозицій; відповідність вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Токарівського психоневрологічного інтернату (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-01-11-006884-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.12.2022 № 243; тендерну пропозицію ФОП «ПИСАРЕНКО ІВАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ»; Вимогу про усунення невідповідностей до 24 січня 2023 року; протокол уповноваженої особи Токарівського психоневрологічного інтернату про визначення переможця від 24.01.2023 № 283; договір про закупівлю товару від 03 лютого 2023 року № 28, укладений з ФОП «ПИСАРЕНКО ІВАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ» на суму 236 500,00 грн (без ПДВ); відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 16.02. 2023.
Моніторингом питання відповідність вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель надано Вимогу про усунення невідповідностей учаснику закупівлі ФОП «ПИСАРЕНКО ІВАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ» де зазначив «Учасник не надав: 1. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. 2. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість або витяг з реєстру платників податку. 3. Інформацію щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з формою, що передбачена у Додатку 5 до Тендерної документації. 4. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку 2 до Тендерної документації. 5. Документи, що підтверджують наявність у представника учасника повноважень, необхідних для підписання документів тендерної пропозиції. 6. Лист-згоду з умовами, що зазначені в проекті договору про закупівлю (Додаток 4 до Тендерної документації). 7. Лист-згоду на обробку персональних даних фізичної особи відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» документації. 8. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість або витяг з реєстру платників податку. 9. Паспорт (всі заповнені сторінки), у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки / або двостороння копія паспорту громадянина України. 10. Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду. 11. Форма “ВІДОМОСТІ ПРО УЧАСНИКА”. 12. Гарантійний лист, щодо внесення змін у договорі. 13. Цінову пропозицію електронних торгів Учасника відповідно до форми, наведеної в Додатку 1 до Тендерної документації. 14. Довідка про виконання Учасником протягом 2020 – 2022 років двох аналогічних договорів із зазначенням найменування, коду ЄДРПОУ і номеру телефону замовника, дати укладення та виконання договору, предмета договору. 15. Посвідчення про якість.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.02.2023 через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо обґрунтування підстави надання вимоги про усунення помилок:
«На якій підставі була надана вимога про усунення помилок: «Зазначені невідповідності тендерної пропозиції визначені з урахуванням умов тендерної документації. Виявлені невідповідності: 1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічна специфікація, зазначені у Додатку 2 до Тендерної документації»?
Замовником 16.02.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь:
«Згідно з пунктом 40 ОСОБЛИВОСТЕЙ 23 січня 2023 року оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учасником №1 ТОВ " МІРАЙТЕНС ГРУП" (код ЄДРПОУ 43537090), суть вимоги полягає в наступному:
«учасник вказує інформацію, що якість продукту харчування «повинна» відповідати вимогам державних стандартів, а не «БУДЕ ». Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1376-р/пк-пз від 15.02.2018 р. (індивідуальний номер закупівлі UA-2017-12-08-001615-b; також відповідне рішення міститься і в рішенні №13107-р/пк-пз від 17.09.2019 (індивідуальний номер закупівлі UA-2019-07-29-000183-а)) в якому зазначено, що має бути формулювання не «повинно», а «має бути».
Відповідно до пункту 40 Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
Отже, виправлення зазначеної невідповідності тендерної пропозиції не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Моніторингом установлено, що учасником ФОП «ПИСАРЕНКО ІВАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ» в складі тендерної пропозиції 18.01.2023 надано: паспорт, Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду, витяг з реєстру платників податку, Лист-згоду на обробку персональних даних фізичної особи відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» документації.
Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку 2 до Тендерної документації учасником також було надано в складі тендерної пропозиції 18.01.2023 згідно викладеної редакції даного документу в Тендерній документації Замовником.
Так, замовником в Тендерній документації (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пункт 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі підпункт 6.1 та 6.2) передбачено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі подається Учасником відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації в окремому файлі».
Відповідно до вимог встановлених замовником в тендерній документації учасником було подано документи «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в складі тендерної пропозиції.
При цьому, відповідно до абзацу 2 пункту 40 Постанови № 1178 «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції…).
Отже, замовник надав повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель з порушеннями пункту 40 Постанови № 1178.
Згідно пункту 40 Постанови № 1178 «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 15.02.2023 через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710.
Замовником 16.02.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь:
«Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, Замовником не оприлюднювався, оскільки Замовник (Токарівський психоневрологічний інтернат) є одержувачем бюджетних коштів…
…Отже, з огляду на вищезазначене, оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Токарівський психоневрологічний інтернат не зобов’язаний.
…Так як приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі».
Згідно Державного веб-порталу бюджету для громадян https://openbudget.gov.ua/ Токарівський психоневрологічний інтернат – розпорядник нижчого рівня, код ЄДРПОУ 03189245, КВК 08.
Пунктом 4-1 постанови № 710 передбачено: «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Таким чином, Замовник на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив вищезазначену інформацію на сторінках власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів).
Період усунення порушень:
23.02.2023 14:46 - 10.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2023 14:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушення замовником
Токарівський психоневрологічний інтернат розглянувши висновок від 23.02.2023 року, повідомляє наступне: згідно з моніторингом закупівлі UA-2023-01-11-006884-a (Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія) Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за результатами аналізу питання відповідність, порушення пункту 40 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляд тендерних пропозицій; відповідність вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору – порушень не встановлено.
1. Щодо дотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710 в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель Токарівським психоневрологічним інтернатом 01.03.2023 буде укладено Договір на виконання послуг з розробки та підтримки власного веб-сайту з Фізична особа-підприємець Ларін Сергій Валерійович. З моменту отримання онлайн доступу до веб-сайту нами в подальшому буде здійснюватися оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Замовником здійснено заходи щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 40 Постанови № 1178 та пункту 4-1 Постанови № 710 шляхом проведення роз’яснювальної роботи для осіб відповідальних за оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу та запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель та зобов’язано не допускати їх у майбутньому. Уповноваженою особою вказані порушення та зауваження проаналізовано та буде враховано в обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель, у тому числі: – прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті та з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Також, на вимогу щодо здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому уповноважену особу Головенець Ольгу Сергіївну направлено на онлайн навчання з питань публічних закупівель за постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 про особливості здійснення закупівель в умовах воєнного стану (з урахуванням змін, які набрали чинності 17.02.2023), яке відбудеться 01 березня 2023 року, зокрема, для притягнення до відповідальності за допущення порушень, Головенець Ольга Сергіївна пройшла навчання за власний рахунок. Документальне підтвердження додається (квитанція № 5362899_1585202566).
Дата публікації звіту:
28.02.2023 09:27
Запити/Пояснення
Номер:
768efccb623040f280c55d702172aca0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.02.2023 13:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія (за рахунок місцевого бюджету). Очікуваною вартістю 262 500,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-11-006884-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
Яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) пункту 4-1 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
4293418d0ef149b1a605b25c778977cb
Назва:
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета
Дата опублікування:
16.02.2023 08:25
Опис:
Токарівський психоневрологічний інтернат (надалі – Замовник) у відповідь на запит Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 15.02.2023 року у межах проведення моніторингу процедури закупівлі код ДК 021:2015: 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожене (Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія) (UA-P-2022-12-08-001138-b) пояснює наступне.
Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, Замовником не оприлюднювався, оскільки Замовник (Токарівський психоневрологічний інтернат) є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України – це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Такими замовниками, що зобов'язані на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів забезпечити оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель є:
• Пенсійний фонд України, фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування;
• органи місцевого самоврядування;
• головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня);
Водночас Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня - це бюджетні установи і організації, які у своїй діяльності підпорядковані відповідному вищестоящому розпоряднику, діяльність яких координується через нього. Вони поділяються на розпорядників коштів другого та третього ступенів.
Розпорядниками бюджетних коштів другого ступеня є бюджетні установи в особі їх керівників, які уповноважені на отримання асигнувань, прийняття зобов'язань та здійснення виплат з бюджету на виконання функцій самої установи, яку вони очолюють, і на розподіл коштів для переказу розпорядникам третього ступеня та безпосередньо підпорядкованим їм одержувачам. В основному - це установи і організації обласного рівня, що мають підвідомчі структурні підрозділи, як, наприклад: управління статистики, центр сприяння зайнятості населення, податкова служба, фінансова інспекція, головне управління казначейства тощо.
Розпорядники коштів другого ступеня вважаються такими, якщо вони розподіляють і перераховують кошти підвідомчим установам. Якщо ж вони витрачають кошти безпосередньо на утримання свого апарату або на централізовані заходи, то одночасно вважаються розпорядниками коштів третього ступеня.
Розпорядниками коштів третього ступеня є бюджетні установи в особі їх керівників, які уповноважені на отримання асигнувань, прийняття зобов'язань та здійснення виплат з бюджету на виконання функцій самої установи, яку вони очолюють, і на розподіл коштів безпосередньо підпорядкованим їм одержувачам.
Розпорядники коштів державного бюджету, як правило, поділяються на три ступені, що певною мірою зумовлено адміністративно-територіальним устроєм держави. Наприклад, фінансові органи є бюджетними установами і фінансуються за рахунок державного бюджету. їх керівники є розпорядниками коштів державного бюджету: Міністр фінансів - головним розпорядником, начальники головних фінансових управлінь - розпорядниками коштів другого ступеня, начальники фінансових управлінь - розпорядниками третього ступеня.
Що стосується розпорядників коштів місцевих бюджетів, то вони в основному поділяються на головних розпорядників та розпорядників коштів третього ступеня. Це обумовлено тим, що місцеві органи управління певною галуззю діляться на дві ланки.
Таким чином, Токарівський психоневрологічний інтернат не являється ні головним розпорядникам бюджетних коштів ні розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. А являється по суті Одержувачем бюджетних коштів.
Отже, з огляду на вищезазначене, оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Токарівський психоневрологічний інтернат не зобов’язаний.
Варто зазначити, що відповідно ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ч.5 ст.8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Так як приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
119c0d66b3f44545a822f4424779d82c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.02.2023 10:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.02.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія (за рахунок місцевого бюджету)». Очікуваною вартістю 262 500,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-11-006884-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
На якій підставі була надана вимога про усунення помилок: «…Зазначені невідповідності тендерної пропозиції визначені з урахуванням умов тендерної документації. Виявлені невідповідності: 1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічна специфікація, зазначені у Додатку 2 до Тендерної документації»?
Тоді як відповідно до абзацу 2 пункту 40 Постанови № 1178 «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції…).
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
8b607971c9db4ab4b5af48e3a35344d1
Назва:
Щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей
Дата опублікування:
16.02.2023 11:14
Опис:
Токарівський психоневрологічний інтернат (надалі – Замовник) у відповідь на запит Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 16.02.2023 року у межах проведення моніторингу процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожене (Риба свіжоморожена: хек, минтай, путасу, скумбрія) (UA-2023-01-11-006884-a) пояснює наступне.
Відповідно до Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості) учасник виправляє виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель даного повідомлення. Зазначені невідповідності тендерної пропозиції визначені з урахуванням умов тендерної документації (далі – Документація).
Згідно з пунктом 40 ОСОБЛИВОСТЕЙ 23 січня 2023 року оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учасником №1 ФОП Писаренко Іван Олександрович (код ЄДРПОУ 3332510356), суть вимоги полягає в наступному:
учасник вказує інформацію, що якість продукту харчування «повинна» відповідати вимогам державних стандартів, а не «БУДЕ ». Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1376-р/пк-пз від 15.02.2018 р. (індивідуальний номер закупівлі UA-2017-12-08-001615-b; також відповідне рішення міститься і в рішенні №13107-р/пк-пз від 17.09.2019 (індивідуальний номер закупівлі UA-2019-07-29-000183-а)) в якому зазначено, що має бути формулювання не «повинно», а «має бути».
Відповідно до пункту 40 Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
Отже, виправлення зазначеної невідповідності тендерної пропозиції не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.