-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сир твердий ваговий 50% жирності, сир кисломолочний 9 % жирності
Завершена
518 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 187.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 187.00 UAH
Номер:
2bd85346b0b749c68e8e101c39f9eccd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-06-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.02.2023 00:00
Період моніторингу:
06.02.2023 15:12 - 28.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.02.2023 № 22-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
06.02.2023 № 22-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2023-01-11-001358-a, 11.01.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Постанови № 1082, пункту 3 Постанови № 1178, частини третьої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо:
- усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі;
- а також з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, та неможливість його усунення, здійснити заходи щодо недопущення його в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вишняківського будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.12.2022 № 125, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 11 січня 2023 року об 10:26; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.12.2022 № 125, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 11 січня 2023 року об 10:26; перелік змін до тендерної документації, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 12 січня 2023 року об 11:15; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.12.2022 № 125, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 17 січня 2023 року об 15:28; перелік змін до тендерної документації, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 17 січня 2023 року об 15:28; вимога про усунення порушення за № UA-2023-01-11-001358-a.b1 від ФОП «ЗУЄВА ОКСАНА МИХАЙЛІВНА», оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 27.01.2023; відповідь замовника на вимогу про усунення порушення, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 30.01.2023; тендерну пропозицію учасника ФОП «БАЛАЧКОВА ГАЛИНА ГРИГОРІВНА»; тендерну пропозицію учасника ФОП «ЗУЄВА ОКСАНА МИХАЙЛІВНА»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.01.2023 № 21; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2023 № 25; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.01.2023 № 26; повідомлення про намір укласти договір від 30.01.2023 року; договір про закупівлю товару від 06 лютого 2023 року № 23 (без ПДВ); відповідь замовника від 09.02.2023 на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено, що замовником при підписанні річного плану закупівель UA-P-2022-12-21-000989-a (процедури закупівлі UA-2023-01-11-001358-a), тендерної документації, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, укладеного договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі ВИНОГРАДОВА МАРИНА ОЛЕКСАНДРІВНА. Вказане суперечить абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 (далі – Порядок № 1082) та частині третій статті 12 Закону.
Так, відповідно до пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Разом з цим, частиною третьою статті 12 Закону передбачено: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Постанови № 1082 після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Таким чином замовником порушено абзац 3 пункту 3 Постанови № 1082, пункту 3 Постанови № 1178, частину третю статті 12 Закону.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, встановлено.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив: «… Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною, крім того у Замовника відсутня технічна можливість оприлюднювати інформацію про закупівлі на сторінці власного веб-сайту, по причині його відсутності і для його розробки потрібно залучити відповідних фахівців та оплатити відповідні послуги, проте фінансування на подібні послуги на сьогоднішній день відсутнє. При розробці власного веб-сайту Замовником та в частині відповідних розділів/тегів будуть враховані рекомендації Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р та розроблені відповідні заходи».
З урахуванням викладеного, замовником не виконана вимога пункту 4-1 Постанови № 710 в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
15.02.2023 18:18 - 02.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2023 18:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вишняківський будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів розглянувши висновок від 15.02.2023 року, повідомляє наступне: згідно з моніторингом закупівлі UA-2023-01-11-001358-a Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Постанови № 1082, пункту 3 Постанови № 1178, частину третю статті 12 Закону. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Постанові № 1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді замовника на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
1. Щодо порушення абзацу 3 пункту 3 Постанови № 1082, пункту 3 Постанови № 1178, чистини третьої статті 12 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» повідомляємо наступне: 17.02.2023 року замовником було отримано новий кваліфікований електронний підпис для посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, відображається на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
2. Щодо дотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710 в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель Вишняківським будинком-інтернатом для громадян похилого віку 17.02.2023 було укладено Договір на виконання послуг з розробки та підтримки власного веб-сайту з ТОВ «Україна Громад». З моменту отримання онлайн доступу до веб-сайту нами в подальшому буде здійснюватися оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Замовником здійснено заходи щодо недопущення в подальшому порушення вимог абзацу 3 пункту 3 Постанови № 1082, пункту 3 Постанови № 1178, частини третьої статті 12 Закону та пункту 4-1 Постанови № 710 шляхом проведення роз’яснювальної роботи для осіб відповідальних за оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу та запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель та зобов’язано не допускати їх у майбутньому. Уповноваженою особою вказані порушення та зауваження проаналізовано та буде враховано в обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель, у тому числі: – прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті та з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Дата публікації звіту:
21.02.2023 14:07
Запити/Пояснення
Номер:
38e1fe6f0cae458185aa13bb0098f718
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.02.2023 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти, очікуваною вартістю 518700,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-11-001358-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
91fa70e10212471aadeefc0c3d288dae
Назва:
Щодо обгрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості по даній закупівлі
Дата опублікування:
09.02.2023 13:17
Опис:
Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника з урахуванням рекомендацій щодо безпечності та якості харчових продуктів, чинним нормативним документам затвердженим у встановленому законодавством України порядку в тому числі з урахуванням вимог Законів України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами). Для визначення очікуваної вартості процедури закупівлі та здійснення обґрунтування розміру витрат згідно розроблених характеристик продуктів харчування було опрацьовано потребу минулих років та вивчено відповідний ринок харчових продуктів, в тому числі надіслано запити до суб’єктів, які здійснюють свою діяльність у сфері продажу/поставки харчових продуктів . Очікувана вартість предмета закупівлі, була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 та комерційних пропозицій за результатами попередніх ринкових консультацій. А також, Замовником було прийнято рішення про визначення та затвердження очікуваної вартості предмета закупівлі та організацію процедури закупівлі. До розробки тендерної документації в тому числі вимог до предмету закупівлі були залучені відповідні фахівці (працівники) Замовника. Щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті. Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (надалі мовою оригіналу). «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель; {Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020} 2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів; 3) Конституційному Суду України, Верховному Суду, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуального законодавства; {Підпункт 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 52 від 29.01.2020} 4) Рахунковій палаті - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 98 Конституції України та Закону України “Про Рахункову палату”; 5) Апарату Ради національної безпеки і оборони України - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 107 Конституції України та Закону України “Про Раду національної безпеки і оборони України”; 6) Центральній виборчій комісії - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Центральну виборчу комісію”; 7) Національному антикорупційному бюро - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”. 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.»
Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною, крім того у Замовника відсутня технічна можливість оприлюднювати інформацію про закупівлі на сторінці власного веб-сайту, по причині його відсутності і для його розробки потрібно залучити відповідних фахівців та оплатити відповідні послуги, проте фінансування на подібні послуги на сьогоднішній день відсутнє.
При розробці власного веб-сайту Замовником та в частині відповідних розділів/тегів будуть враховані рекомендації Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р та розроблені відповідні заходи.