-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна непромислового використання (1 група, 2 група)
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178
Завершена
702 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 514.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 514.20 UAH
Номер:
7ff0a01041724cfb895315dd010becab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-31-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.01.2023 00:00
Період моніторингу:
31.01.2023 20:36 - 22.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.01.2022
№ 6-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 31.01.2023 №6-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2023-01-11-000550-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 10 статті 10 Закону та не врахування вимог пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей та не враховує вимоги пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ встановлено порушення вимог пунктів 40 та 41 Особливостей, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇІВНА, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг від 31.01.2023 № 5, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Ружинської гімназії Ружинської селищної ради Житомирської області (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 11.01.2023, тендерна пропозиція учасника ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, тендерна пропозиція переможця ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 № 5 та від 24.01.2023 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2023, договір про закупівлю від 31.01.2023 № 5, пояснення та копії документів Замовника отримані через електронну систему закупівель 06.02.2023 та 16.02.2023.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план, оголошення про проведення відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Вардецького Григорія Миколайовича (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не враховано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
Крім того, моніторингом встановлено, що в пункті 3.4 розділу 3 проєкту договору та договору про закупівлю, встановлено умову щодо можливості внесення змін до істотних умов договору після його підписання на підставі статті 36 Закону при тому, що зазначена редакція Закону щодо можливості внесення змін до істотних умов договору з 19.04.2020 втратила чинність, чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей та не враховано вимоги пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ встановлено наступне.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 № 5 тендерну пропозицію подану ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, на підставі пункту 41 Особливостей, відхилено від участі у процедурі закупівлі у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, щодо суми виконання аналогічного договору № 1 від 22.06.2020 року, яка відповідно до відомості про виконання аналогічних договорів по предмету закупівлі від 16.01.2023 № 1 складає 895 237,28 грн, при цьому відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-04-07-000357-c, сума виконання вказаного договору складає 893 122,46 гривень.
Слід зазначити, що відповідно пункту 40 Особливостей та пункту 2 розділу 5 тендерної документації визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником в порушення вимог пункту 40 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, невідповідностей у вказаній тендерній пропозиції, що виявлені Замовником згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 № 5.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог пункту 41 Особливостей безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ з найменшою ціновою пропозицією.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за відсутності підстав відхилення визначених пунктом 41 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ з найменшою ціновою пропозицією та, прийняв рішення про визначення переможця торгів тендерну пропозицію учасника ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА, що за результатами аукціону була дорожчою на 20 580,00 грн (631 120,00 - 651 700,00) за відхиленого учасника з найменшою ціновою пропозицією ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, замовник відміняє тендер.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно протягом 3-х робочих днів з дня укладання договору оприлюднює його в електронній системі закупівель.
Відповідно до протоколу від 24.01.2023 № 6, Замовником 24.01.2023 прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником-переможцем ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА та 24.01.2023 року оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проте, станом на момент проведення моніторингу закупівлі в електронній системі відсутня інформація щодо укладеного договору між Замовником та учасником-переможцем ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА, лише оприлюднений документ у форматі .doc, який не містить номера та дати його укладання, а також не підписаний сторонами, що його укладали.
Відповідно до наданих Замовником, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, пояснень та копій документів, встановлено, що між Замовником та учасником-переможцем ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА 31.01.2023 року укладено договір про закупівлю за № 5.
Проте, в порушення вимог пункту 10 статті 10 Закону, Замовником не оприлюднено вказаний договір в електронній системі закупівель протягом 3-х робочих днів з дня його укладання.
Період усунення порушень:
21.02.2023 16:14 - 08.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.02.2023 16:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Ружинська гімназі Ружинської селищної ради Житомирської області повідомляє про те, що 07.03.2023року висновок від 21.02.2023 року оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду
Дата публікації:
07.03.2023 16:10
Дата відкриття провадження:
13.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 240/6136/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено шляхом укладання додаткової угоди № 2 від 18.09.2023 року.
Дата публікації звіту:
18.09.2023 10:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
18.09.2023 11:30
Запити/Пояснення
Номер:
f862b423dc6b463cb15b8541585a131c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.02.2023 08:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «РУЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ РУЖИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-11-000550-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d936aa3f4baf426386b233c83de4f7ca
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.02.2023 15:13
Опис:
На запит щодо надання пояснення від 03 лютого 2023 року 08.45 щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-01-11-000550-а, на виконання ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Ружинська гімназія Ружинської селищної ради Житомирської області інформує про те, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості було здійснене на підставі рекомендацій пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі опубліковане на веб-сайті Ружинської гімназії за посиланням https://ruzinf.ukr.school/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli/.
Номер:
d75942aaaa08454b9f7b820256ad45b3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2023 15:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Деревина» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-01-11-000550-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до пункту 46 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленим цим Законом.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини другої статті 631 Цивільного кодексу України договір набирає чинності з моменту його укладення, якщо інше не визначено законом або договором.
За результатами моніторингу встановлено, що замовником оприлюднено документ у форматі .doc, договір, який не містить номера та дати його укладання, а також не підписаний сторонами, що його укладали. При тому, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення чи укладався Замовником договір за результатами проведення вказаної закупівлі, якщо так, прошу завантажити до пояснення його скан-копію.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
d7e92948cbbe4ad9a1093533cd0bdb30
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
16.02.2023 16:03
Опис:
На запит щодо надання пояснення від 14 лютого 2023 року щодо закупівлі за номером ID: UA-2023-01-11-000550-а, на виконання ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Ружинська гімназія Ружинської селищної ради Житомирської області інформує про те, що замовником помилково оприлюднено документ в форматі doc замість підписаного договору в форматі pdf. Також в прикріпленому файлі надаємо скановану копію договору № 5 від 31 01.2023 року.
Номер:
8555cc269f3a467fb6803e26a3b2d03a
Назва:
Запит про надання роз'яснень
Дата опублікування:
24.02.2023 09:23
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Керуючись ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» прошу роз’яснити зміст висновку та його зобов’язань, визначених у висновку проведеного моніторингу закупівлі UA-2023-01-11-000550-a і дати відповіді на наступне:
1. На підставі яких об’єктивних ознак є підстави вважати недостовірно подану Учасником інформацію щодо виконання аналогічного договору № 1 від 22.06.2020 року (зазначено в протоколі № 5 від 20.01.2023 року на підставі п. 41 Особливостей у зв’язку з наданням недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, яку виявлено Замовником у Відомості про виконання аналогічних договорів по предмету закупівлі від 16.01.2023 року № 1 щодо виконання аналогічного договору № 1 від 22.06.2020 року) визначено аудитором(-ами) як невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією?
2. На підставі яких норм Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Закону України «Про публічні закупівлі», Положення «Про державну аудиторську службу України» визначаються повноваження ДАСУ зобов’язувати Замовників здійснювати заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору № 5 від 31.01.2023 року?
3. На підставі яких норм Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та іншого законодавства України необхідно здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 31.01.2023 року № 5, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору?
4. Які конкретні заходи необхідно здійснити для усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг від 31.01.2023 року № 5, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору щоб виключити нового можливого порушення замовником чинного законодавства України?
Номер:
6650eeea160449e398dae9730e1c48bf
Назва:
Відповідь щодо надання роз’яснення
Дата опублікування:
24.02.2023 15:51
Опис:
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - Управління), розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок) Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник), інформує про наступне.
1. Щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ повідомляємо наступне.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 № 5 тендерну пропозицію подану ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, на підставі пункту 41 Особливостей, відхилено від участі у процедурі закупівлі у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, щодо суми виконання аналогічного договору № 1 від 22.06.2020 року, яка відповідно до відомості про виконання аналогічних договорів по предмету закупівлі від 16.01.2023 № 1 складає 895 237,28 грн, при цьому відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-04-07-000357-c, сума виконання вказаного договору складає 893 122,46 гривень.
Слід зазначити, що відповідно пункту 40 Особливостей та пункту 2 розділу 5 тендерної документації визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником в порушення вимог пункту 40 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, невідповідностей у вказаній тендерній пропозиції, що виявлені Замовником згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 № 5.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог пункту 41 Особливостей безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ з найменшою ціновою пропозицією.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за відсутності підстав відхилення визначених пунктом 41 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ з найменшою ціновою пропозицією та, прийняв рішення про визначення переможця торгів тендерну пропозицію учасника ФОП ЧОРНА МАРИНА ЄВГЕНІЇВНА, що за результатами аукціону була дорожчою на 20 580,00 грн (631 120,00 - 651 700,00) за відхиленого учасника з найменшою ціновою пропозицією ФОП ЛАУШКІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону.
2. Щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, про які зазначено, у пунктах 2-4 звернення, інформуємо про наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі Наказ № 552) визначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 розділу ІІ Висновок має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Також, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону визначено, що у Висновку обов’язково зазначається, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 31.01.2023 № 5, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Слід відмітити, що Закон та Особливості встановлюють правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою Закону та Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому, Закон та Особливості не містять інших альтернативних наслідків у вказаних ситуаціях.
Крім того, відповідно до позиції Верховного Суду, в пункті 49 постанови від 24.09.2020 по справі № 240/9464/19, зазначено інформацію наступного змісту: «Відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (у діючій на той час редакції), неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, є підставою для відміни торгів».
Безумовно, що в разі відміни торгів, договір, укладений за результатами проведення таких торгів має бути припиненим.
Відповідно до частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 203 Цивільного Кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 4 Цивільного Кодексу України актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Зазначені норми права надають органу державного фінансового контролю повноваження щодо зазначення у висновку про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи вищевикладене, та встановлені в ході проведення моніторингу порушення законодавства у сфері закупівель, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 31.01.2023 № 5, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на усі виявлені порушення, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
Окрім цього, аналогічна правова позиція Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах у постанові від 26.10.2022 у справі № 420/693/21 в якій Верховний Суд зазначає «Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі не дотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Таким чином, аналіз статей, які стали підставою для відкриття касаційного провадження дає Суду підстави для висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для розірвання такого договору. Південний офіс Держаудитслужби конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Тобто вимоги, зазначені у спірному висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом розірвання договору підлягали виконанню».
Таким чином, Замовнику необхідно усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 31.01.2023 № 5 та оприлюдненням через електронну систему закупівель підтверджуючу інформацію та/або документи протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку або зверненням до суду щодо оскарження висновку.