• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні вироби (Хліб пшеничний з борошна І гатунку різаний упакований, Хліб солодовий різаний упакований, Куліч пасхальний)

Торги відмінено

1 697 247.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 972.47 UAH
Номер: 1c6c272ce2044980bdab8255537f76b2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-14-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.02.2023 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 14.02.2023 13:37 - 08.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.02.2023 № 13-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Лариса ЦАНДЕКОВА Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 13.02.2023 № 13-з Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-10-005260-a 10.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в системі закупівель Начальник Лариса ЦАНДЕКОВА
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 66) 706-24-52, nata012533@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, з урахуванням Особливостей, установлено порушення вимог пунктів 28 та 35 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41, підпункту 1 пункту 48 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 46, підпункту 3 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710, установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (далі – Управління) зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни торгів. Також, необхідно здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пунктів 28 та 35 Особливостей, пункту 4-1 Постанови № 710, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Веселокутського психоневрологічного інтернату на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «Лідер - ІН» (далі – ПП «Лідер – ІН»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 20.01.2023 № 20, повідомлення про намір укласти договір, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, з урахуванням Особливостей, установлено, що на порушення вимог пункту 28 Особливостей тендерна документація сформована Замовником не відповідно до вимог статті 22 Закону. Так, в пункті 5 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі в разі, якщо: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Однак, пунктами 5 та 6 частини 1 статті 17 Закону визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі в разі, якщо: фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, або службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення... Отже, тендерна документація містить підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, які не відповідають вимогам пунктів 5 та 6 частини 1 статті 17 Закону, чим недотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Крім того, установлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію 10.01.2023, однак, в пункті 1 «Перелік критеріїв та методики оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону, чим порушено вимоги пункту 35 Особливостей, згідно з яким з 03.01.2023 відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. За результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Лідер – ІН» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону та автоматично не відмінено торги електронною системою закупівель, чим недотримано вимоги підпункту 1 пункту 48 Особливостей. Так, в Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції документи, зокрема, акт Держпродспоживслужби складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, виданого учаснику не раніше 2021 року. Із обов’язковим зазначенням в акті складського приміщення, що належить учаснику на праві власності чи на праві користування, згідно договору (оренди, суборенди та ін.) та транспортних(ого) засобів(у), що використовуються учасником, а також з відміткою про впровадження системи НАССР. Крім того, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, якщо учасник торгів не в змозі надати в складі своєї пропозиції будь-який документ (довідку), який вимагається замовником у цій тендерній документації, – він повинен надати щодо цього письмове пояснення за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому вказати законодавчі підстави ненадання таких документів. Також, в пункті 9 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» розділу І «Загальні положення» тендерної документації зазначено, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «Лідер – ІН» надано Акти складені за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, виданого ПП «Лідер – ІН» від 09.04.2021 № 3/20.2 (автотранспортний засіб) та від 20.07.2021 № 6/20.2 Добровеличківського відділу Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області, які не містять відмітку про впровадження системи НАССР, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації. Крім того, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «Лідер – ІН» не надане письмове пояснення за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому вказати законодавчі підстави ненадання вищевказаного документу, що не відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено, що Замовником, на порушення вимог пункту 46 Особливостей, не укладено договір за результатами проведення відкритих торгів з ПП «Лідер – ІН» при відсутності обгрунтованої необхідності продовження строку укладання договору, у строк не пізніше 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (20.01.2023). З урахуванням вищезазначеного, на порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Лідер – ІН» та на порушення вимог підпункту 1 пункту 48 Особливостей, відкриті торги автоматично не відмінено електронною системою закупівель. За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 14.02.2023 щодо, зокрема, посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 16.02.2023 не повідомив про оприлюднення відповідної інформації на сторінках власного вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень: 21.02.2023 14:33 - 08.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.02.2023 14:33

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • other: Так
Опис: -
Дата публікації: 16.03.2023 16:22

Запити/Пояснення