-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з розрядки гама-терапевтичного апарату АГАТ-Р1 Код ДК 021:2015 – 50420000-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання
Закупівля проводиться на підставі норм постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Завершена
3 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 750.00 UAH
Номер:
251c9b8b76d8427698e98f5cad60b028
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-03-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.05.2023 00:00
Період моніторингу:
03.05.2023 14:41 - 25.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.05.2023 № 24-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 21 квітня 2023 року № 003100-18/4590-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
03.05.2023 № 24-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-10-004137-a, 10.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог підпункту 1 та 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості); розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 10.01.2023 №1; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію державного підприємства «УДВП ІЗОТОП» (далі – ДП «УДВП ІЗОТОП»); протокольне рішення уповноваженої особи від 19.01.2023 №4; вимогу про усунення невідповідностей; документи, надані ДП «УДВП ІЗОТОП» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримане 12.05.2023 в електронній системі закупівель; договір від 25.01.2023 № 1-21/2023; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ДП «УДВП ІЗОТОП» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, так як уповноваженою особою ДП «УДВП ІЗОТОП» накладено на тендерну пропозицію удосконалений електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис.
Зокрема, відповідно до пункту 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155-VIII), тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно з цією документацією.
Згідно з пунктом 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовником самостійно у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника на тендерну пропозицію.
Відповідно до Закону № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ДП «УДВП ІЗОТОП» подав тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. Під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ДП «УДВП ІЗОТОП» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим.
Листом Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 №1/06-3-1587 визначено, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Таким чином, тендерна пропозиція ДП «УДВП ІЗОТОП» підлягала відхиленню як така, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду на обробку персональних даних усіх посадових осіб, що підписують (завіряють) документи пропозиції.
Проте, в складі тендерної пропозиції ДП «УДВП ІЗОТОП» відсутній лист-згода на обробку персональних даних начальника відділу закупівель та управління договорами Данчук Н.О., яка відповідно до довіреності від 07.12.2022 № 17 уповноважена представляти ДП «УДВП ІЗОТОП» як учасника закупівель та накладати електронний підпис на документи, що подаються.
Крім того, встановлено, що Замовник процедури закупівлі на порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ДП «УДВП ІЗОТОП», тоді як ДП «УДВП ІЗОТОП» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зокрема, Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, в якому просить надати копію документа, що посвідчує особу-підписанта УЕП – начальника відділу закупівель та управління договорами, так як відповідно до вимог п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації учасник має підтвердити повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів Пропозиції. У разі, якщо документи Пропозиції підписуються керівником Учасника (юридичної особи), то повноваження щодо підпису документів Пропозиції підтверджується копією протоколу зборів Учасників/Засновників та/або копією наказу (розпорядження) про його призначення. Якщо документи Пропозиції підписуються (завіряються) іншою особою, ніж керівник Учасника, подається довіреність (доручення) про надання повноважень цій особі підписувати такі документи та копія документа, що засвідчує цю особу (копія паспорту, посвідчення тощо) – подається завірена Учасником копія відповідного документу у сканованому форматі.
Однак, ДП «УДВП ІЗОТОП» не надано на виконання вимоги про усунення невідповідностей копію відповідного документа (копія паспорту, посвідчення тощо) у сканованому форматі.
Таким чином, тендерна пропозиція ДП «УДВП ІЗОТОП» підлягала відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
Період усунення порушень:
22.05.2023 13:52 - 06.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2023 13:52
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
23-74/2023
Дата відкриття провадження:
03.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
3/405/998/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення Північного офісу Держаудитслужби України замовник повідомляє наступне: Виконати ваші умови, а саме розірвати договір про надання послуг ДП "УДВП "ІЗОТОП" (надавач послуг) не є можливим, оскільки у відповідності до умов договору послуги були надані до 28.02.2023 р. в повному обсязі, про що свідчить Звіт про виконаний договір. Посилання додається https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-10-004137-a/print/contract-ongoing/pdf/4ab9b3d1cec0498698918412d4a46e77
Дата публікації звіту:
26.05.2023 13:54
Запити/Пояснення
Номер:
00b98cde4dac4f2c8f70c7a1c0df8fcc
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.05.2023 14:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:50420000-5: Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-10-004137-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію державного підприємства «ДВП ІЗОТОП» (далі – ДП «ДВП ІЗОТОП», Учасник), так як Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: не надав копію документів, що посвідчує особу-підписанта УЕП Данчук Н.О., надання яких передбачено пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації?
- чому тендерна пропозиція ДП «ДВП ІЗОТОП» не відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, якщо Учасником подано тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису за типом носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», тоді як, п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
60e51b35261f416d883d4da0e7417d42
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.05.2023 14:38
Опис:
У відповідь на Ваш запит, розміщений в системі ProZorro під час проведення моніторингу закупівлі Послуги з розрядки гама-терапевтичного апарату АГАТ-Р1 Код ДК 021:2015 – 50420000-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання Уповноважена особа надає наступне пояснення:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
В листопаді 2022 року спеціалісти онкологічного центру звернулись з листами-запитами до організацій, що надають послуги з розрядки гамма—терапевтичних апаратів (ГТА) з проханням надати орієнтовну вартість послуги з розрядки ГТА. Було отримано відповідь від Державного спеціалізованого підприємства «Об’єднання «Радон) і Державного підприємства «УДВП ІЗОТОП». ДСП «Об’єднання «Радон» повідомило, що в установлені онкоцентром строки не зможе надати відповідні послуги у зв’язку із технічною несправністю спеціалізованого обладнання. ДП «УДВП ІЗОТОП» було надано комерційну пропозицію з орієнтовною вартістю робіт. На підставі наданої комерційної пропозиції і було визначено орієнтовну вартість закупівлі.
Листи-відповіді вказаних підприємств додаються.
Начальник відділу закупівель та управління договорами, Данчук Н.О. протягом 24 годин з дати повідомлення про виявлення невідповідностей надав лист обґрунтування щодо ненадання копії паспорту, що посвідчує особу, оскільки це є персональні дані. Обробка персональних даних визначена в законі України «Про захист персональних даних» далі - Закон.
Відповідно до ст. 11 Закону визначено вичерпний перелік випадків та умов, за яких може здійснюватися обробка персональних даних суб'єкта. До таких підстав Закон відносить наступне:
1) згода суб'єкта персональних даних на обробку його персональних даних;
2) дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень;
3) укладення та виконання правочину, стороною якого є суб'єкт персональних даних, або який укладено на користь суб'єкта персональних даних чи для здійснення заходів, що передують укладенню правочину на вимогу суб'єкта персональних даних;
4) захист життєво важливих інтересів суб'єкта персональних даних;
5) необхідність виконання обов'язку володільця персональних даних, який передбачений законом;
6) необхідність захисту законних інтересів володільця персональних даних або третьої особи, якій передаються персональні дані, крім випадків, коли потреби захисту основоположних прав і свобод суб'єкта персональних даних у зв'язку з обробкою його даних переважають такі інтереси.
В даному випадку обробка таких персональних даних Данчук Н. О. має здійснюватися, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону, на підставі окремої згоди.
Суб'єкт персональних даних самостійно приймає рішення щодо того, давати чи не давати згоду на обробку своїх персональних даних.
Данчук Н.О. надала лист про те, що у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану не надала згоду на обробку персональних даних, тому у нас немає законних підстав для здійснення обробки персональних даних.
Згідно з п.3 Указу Президента у зв’язку із введенням воєнного стану можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені, зокрема, статтею 32 Конституції України. «Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.»
Лист-згода на обробку персональних даних була надана на керівника, який підписував всі документи в тому числі договір.
відповідно до п 3. Ст.11 Закону «Укладення та виконання правочину, стороною якого є суб'єкт персональних даних, або який укладено на користь суб'єкта персональних даних чи для здійснення заходів, що передують укладенню правочину на вимогу суб'єкта персональних даних»
2) чому тендерна пропозиція ДП «ДВП ІЗОТОП» не відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, якщо Учасником подано тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису за типом носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», тоді як, п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис?
Учасник надав Довідку про надання послуг КЕП в якому зазначено:
Тип сертифікату – Кваліфікований електронний підпис
Призначення ключа - Кваліфікований електронний підпис, Неспростовність.
у Законі України "Про електронні довірчі послуги" у пункті 23 частини 1 статті 1 чітко прописано, що кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. З огляду на тлумачення Закону УЕП це і є той самий КЕП. Єдина відмінність кваліфікованого електронного підпису від удосконаленого електронного підпису — зберігання на захищеному носії — токені чи у хмарі. Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто учасники публічних закупівель можуть підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами так і КЕП. А виходячи з вищевикладеного тлумачення п.23 ст.1 Закону: "кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний.
Крім цього хочу додати,що Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» встановлює основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів.
Відповідно до статті 6 вказаного Закону (в редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов`язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги".
Частиною першою статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що кваліфікований електронний підпис (КЕП) - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Удосконалений електронний підпис (УЕП) - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов`язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис.
Отже, КЕП є різновидом УЕП, що забезпечує найвищий рівень захисту і відповідно довіри до е-ідентифікації.
Згідно даних перевірки електронного підпису (https://czo.gov.ua) на тендерній пропозиції ІЗОТОП вбачається, що уповноваженою особою використано удосконалений тип підпису, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а отже, у розумінні чинного законодавства є кваліфікованим.
Крім того, в пунктом 1 розділу 3 тендерної документації передбачена вимога про подання тендерних пропозицій з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а не виключно з кваліфікованим електронним підписом.
За таких підстав, вважаю, що тендерна пропозиція, подана ІЗОТОП відповідає як вимогам тендерної документації позивача, так і вимогам чинного законодавства України.
Пунктом 6 частини 24 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 передбачено, шо на період дії карантину (який постановою №1423 від 23.12.2022 продовжено до 30.04.2022) тимчасово дозволяється: використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та / або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Таким чином, до 30.04.2023 продовжено не лише карантин, а й використання УЕП.
Використання удосконаленого електронного підпису замість кваліфікованого електронного підпису, що, в свою чергу, відображає основну мету забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг на період воєнного стану на території України.
Щодо ненадання паспорту: листом від 18 січня2023 року (наявний в системі) повідомила про те що не надання паспорту повідомила, що паспортні дані є конфіденційною інформацією, у зв’язку з введенням на території України воєнного стану (лист наявний в електронній системі закупівель).