-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М’ясо (Код ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо)
Завершена
407 467.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 037.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 037.34 UAH
Номер:
fe9680ed84464e98a25d830d1eb76f57
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-20-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.02.2023 00:00
Період моніторингу:
21.02.2023 16:16 - 15.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.02.2023 №19-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 20.02.2023 №19-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2.UA-2023-01-06-004243-a 06.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Кисляцька спеціальна школа» Вінницької обласної Ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 06 січня 2023 року №2), протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Споживче товариство «Поділля», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16 січня 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 31 січня 2023 року №12, звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення від 24 лютого 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно підпункту 1.4 пункту 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції.
При цьому, тендерна пропозиція учасника торгів Споживчого товариства «Поділля» не містить накладений кваліфікований електронний підпис.
Оскільки, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника Споживчого товариства «Поділля» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам підпункту 1.4 пункту 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Споживчого товариства «Поділля» як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним договір від 31 січня 2023 року №12 на суму 381300,00 грн.
Період усунення порушень:
01.03.2023 14:30 - 16.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.03.2023 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі М’ясо (Код ДК 021:2015 – 15110000-2 М'ясо) UA-2023-01-06-004243-a надаємо наступні пояснення та інформацію:
21.02.2023 року під час здійснення моніторингу ви надавали нам запит на надання пояснень. Ми опублікували відповідь 24.02.2023 року на кожен пункт цього запиту. Із висновку моніторингу вбачається, що з нашими поясненнями ви не згодні чи зовсім не взяли їх до уваги, бо ви визнаєте порушеннями ті обставини, які ми описали, пояснили та фактично спростували.
Водночас повідомляємо, що ми виконали вашу вимогу і звернулися до Постачальника СПОЖИВЧЕ ТОВАРИСТВО "ПОДІЛЛЯ" з приводу розірвання договору за закупівлею.
Повідомляємо, що за результатами розгляду висновку моніторингу по закупівлі, нами було вжито такі заходи для усунення виявлених порушень:
06.03.2023 року направлено письмове звернення № 46 до СПОЖИВЧЕ ТОВАРИСТВО "ПОДІЛЛЯ" щодо розірвання договору № 12 від 31.01.2023 р.
Просимо врахувати, що ми виконали ваші вимоги та зобов’язуємось більше не допускати таких порушень.
Додатки:
1. Копія листа-звернення до СПОЖИВЧЕ ТОВАРИСТВО "ПОДІЛЛЯ";
2. Копія проекту додаткової угоди на розірвання договору № 12 від 31.01.2023 р.
3. Копія листа-відповіді від СПОЖИВЧЕ ТОВАРИСТВО "ПОДІЛЛЯ" від 07.03.2023 року.
Дата публікації звіту:
08.03.2023 15:05
Запити/Пояснення
Номер:
97c3a3799ea64932ae25003b27473b21
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
21.02.2023 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі м’яса (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-06-004243-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника Споживче товариство «Поділля», а обрано переможцем, оскільки не накладено кваліфікований електронний підпис учасника на тендерну пропозицію (підпункт 1.4. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
bfe26d3e7f1141be95ae3d3f3d8bf28a
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
24.02.2023 11:53
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі м’яса (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-06-004243-a) Північного офісу Держаудитслужби надаємо пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником 06.01.2023 року була оголошена закупівля М’яса (Код ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо) (далі – Закупівля), ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-06-004243-a з очікуваною вартістю 407467 грн.
Підставою для проведення закупівлі була заявка комірника Журавель Н.С. від 02.01.2023 року (скан копія заявки додається). В даній заявці описано найменування м’яса, кількість, технічні та якісні характеристики. Технічні характеристики сформовані з урахуванням потреб дітей, які навчаються у нашому навчальному закладі.
Очікувана вартість товару визначалася шляхом надсилання на електронну адресу постачальникам (ФОП Фидорчук О.О., ТОВ Юдар-М, СТ «Поділля») запиту очікуваної вартості для здійснення закупівлі в 2023 році. Отримавши відповіді від трьох постачальників було виведено середню ціну по найменуванням м’яса та сформовано очікувану вартість.
Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на сторінці веб-сайту Кисляцька спеціальна школа за адресою
http://ksc.gnedu.vn.ua/media/file/Publichni_zakupivli/publ_zakup_myaso_23.pdf
2. Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника Споживче товариство «Поділля», а обрано переможцем, оскільки не накладено кваліфікований електронний підпис учасника на тендерну пропозицію (підпункт 1.4. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації)? Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Тендерна пропозиція учасника СТ«Поділля» була визначена електоронною системою як найбільш економічно вигідна.
Під час перевірки тендерної пропозиції уповноважена особа, яка здійснювала закупівлю, враховувала положення Постанови КМУ № 617 від 24.05.2022 року, згідно із якою можливість застосування УЕП (удосконалених електронних підписів) було продовжено на час дії воєнного стану в Україні та ще на шість місяців з моменту його скасування чи припинення.
Також враховано, що Кабінет Міністрів України постановою №1423 від 23.12.2022 «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» продовжив карантин та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до 30.04.2022. При цьому пунктом 6 частини 24 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 передбачено, шо на період дії карантину (який постановою №1423 від 23.12.2022 продовжено до 30.04.2022) тимчасово дозволяється: використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та / або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».
При прийнятті рішення та оформленні висновків за результатами моніторингу просимо врахувати, що замовник є навчальним закладом. А предметом закупівлі є м’ясо, яке потрібне для повноцінного харчування дітей. Договір належно виконується сторонами.