• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Яблука, апельсини, мандарини, лимони, банани, виноград)

Завершена

4 466 052.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 331.00 UAH
Номер: 9b688401ac6542fc8a996c18ddc9f64c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-25-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.04.2023 15:24 - 17.05.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.04.2023 № 131 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2023 № 131. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-06-002585-a, 06.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 та вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Сергієнко А.М. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації встановлено порушення пункту 46 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Сергієнко А.М. щодо розірвання договору. Крім цього, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог 28 Особливостей №1178 та пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та пункту 46 Особливостей №1178 при укладанні договору про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 10 травня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-06-000849-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Сергієнко Аліни Михайлівни (далі – ФОП Сергієнко А.М.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника №36 від 19.01.2023, повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Сергієнко А.М. як переможцем тендеру документи, договір №17 від 30.01.2023; опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710). У пункті 1.4 частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено перелік (опис) формальних помилок, що відповідає Наказу Мінекономрозвитку №710. Однак, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178, тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до умов частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями у вигляді завантаження файлів та для інших, не створених учасниками документів у форматі PDF, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), з відповідною інформацією, наведеною у вказаній частині розділу ІІІ тендерної документації, зокрема, із заповненим та підписаним проєктом договору про закупівлю (Додаток № 5 до тендерної документації) (окрім ціни, дати). Також, у частині 2 розділу VI тендерної документації зазначено, що учасники у складі пропозиції надають проєкт договору про закупівлю відповідно до Додатку № 5 тендерної документації, який повинен бути заповнений для сторони учасника. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Сергієнко А.М. у складі тендерної пропозиції завантажено заповнений проєкт договору (файл «Проєкт договору.pdf»), умови якого не відповідають Проєкту договору, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації Замовника. Так, у пункті 1.3. Проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) до переліку випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання включено: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару та зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, що відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. Проте, моніторингом встановлено, що у наданому у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Сергієнко А.М. проєкті договору у пункті 1.3. наведено підставу, за якої істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання, що не відповідає умовам пункту 1.3. Проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) та не відповідає нормам підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178, а саме зазначено: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, посилаючись на Закон який діяв до 12.10.2022. Також, у наданому учасником ФОП Сергієнко А.М. у складі тендерної пропозиції проєкті договору відсутня умова, визначена у пункті 1.4. Проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації), а саме про те, що у разі звернення постачальника до Замовника з пропозицією про підвищення ціни за одиницю товару, постачальник зобов’язаний надати підтверджуючі документи щодо підвищення закупівельної ціни (експертні висновки Торгово-промислової палати України та її регіональних підрозділів, витяги та довідки Державної служби статистики України тощо). Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Сергієнко А.М., а визначено її переможцем та укладено з нею договір №17 від 30.01.2023. За нормою пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків, зазначених у цьому пункті Особливостей. Крім того, відповідно до пункту 46 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель (31.01.2023) Замовником опубліковано договір №17 від 30.01.2023 (далі – Договір №17) з ФОП Сергієнко А.М., умови якого не відповідають умовам тендерної документації Замовника (Проекту договору, який міститься у Додатку № 5 тендерної документації). Так, в пункті 1.3. Проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації Замовника) вказано, що істотні умови Договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання до повного виконання зобов’язань сторонами, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару та зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, що відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. Однак, в укладеному Договорі №17 (в пункті 1.3.) зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання до повного виконання зобов’язань сторонами, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Крім цього, в пункті 1.4. Проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації Замовника) вказано, що у разі звернення Постачальника до Замовника з пропозицією про підвищення ціни за одиницю товару, Постачальник зобов’язаний надати підтверджуючі документи щодо підвищення закупівельної ціни (експертні висновки Торгово-промислової палати України та її регіональних підрозділів, витяги та довідки Державної служби статистики України тощо). Проте, в укладеному Договорі №17 вищевказана умова відсутня. Таким чином, Замовником укладено Договір №14 з ФОП Сергієнко А.М. з порушенням вимог пункту 46 Особливостей №1178. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання пояснення, про причини укладення Договору №17, умови якого не відповідають Проекту договору (Додатку №5) до тендерної документації Замовника. Замовником у наданій відповіді на вищевказаний запит надано пояснення, у якому зазначено, що Замовником було допущено механічну помилку, умови договору відповідають змісту тендерної пропозиції учасника, зокрема: строк поставки товару, умови та порядок розрахунків, ціна за одиницю товару, обсяг поставки товару, тощо. Також у поясненні Замовник зазначив, що станом на 03.05.2023 змін до договору не вносилося, а також пункти 1.3., 1.4. не застосовувалися, відмінності чи порушення у виконанні Договору №17 - відсутні. Проте, погодженні сторонами умови Договору №17 щодо зміни істотних умов (збільшення ціни за одиницю товару у разі коливання ціни такого товару на ринку та документальне підтвердження такого коливання) не відповідають змісту тендерної документації Замовника (Проекту договору, Додатку №5 тендерної документації), чим порушено вимоги пункту 46 Особливостей №1178. Під час моніторингу Замовником в електронній системі оприлюднено (03.05.2023) додаткову угоду №1 від 02.05.2023 до Договору №17, якою внесено корективи в пункт 1.3. Договору №17, а також вказаний договір доповнено пунктом 1.4.
Період усунення порушень: 10.05.2023 16:20 - 25.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.05.2023 16:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації повідомляє про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень, шляхом письмового звернення до Фізичної особи підприємця Сергієнко Аліни Михайлівни щодо розірвання Договору №17 від 30.01.2023 року з направленням відповідної додаткової угоди до договору. Для здійснення заходів щодо недопущення у подальшому порушень вимог 28 Особливостей №1178 та пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та пункту 46 Особливостей №1178 при укладанні договору про закупівлю Управлінням освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації вживатиме відповідних заходів щодо недопущення встановлених порушень в подальшому. Уповноваженою особою замовника буде пройдено навчання з питань публічних закупівель для уникнення допущення нею порушень в подальшому.
Дата публікації звіту: 17.05.2023 11:20

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionContracting: Відсутній механізм
Опис: Здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором
Дата публікації: 21.12.2023 15:11

Запити/Пояснення