-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фрукти та овочі
Завершена
544 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 720.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 720.00 UAH
Номер:
a8cf772ee7a74b369ff6a8941bad6663
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
28.03.2023 15:12 - 19.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2023 № 28-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 28.03.2023 № 28-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
7.UA-2023-01-06-002331-a від 06.01.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пункту 3 частини другої статті 33 цього Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Батіг Н.П., встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам законодавству, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 24.01.2023 за №22/01 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.01.2023, пропозицію фізичної особи-підприємця Батіг Надії Петрівни (далі – ФОП Батіг Н.П.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 16.01.2023 за №б/н, повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2023, договір закупівлі від 24.01.2023 за №22/01, додаткова угода до договору закупівлі від 24.01.2023 за №1, пояснення (із долученими документами) Замовника від 31.03.2023 та від 18.04.2023, отримані через електронну систему закупівель.
Аналізом питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону виявлено, що на порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пункту 3 частини другої статті 33 цього Закону, у них не міститься інформація про місце поставки товарів.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Батіг Н.П. встановлено наступне.
Згідно пункту 3.8. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу про надання учасниками в складі пропозиції довідки в довільній формі, в якій учасник торгів зазначає детальний опис товару за наведеною Замовником формою. Аналізом пропозиції ФОП Батіг Н.П. зазначеної довідки не виявлено.
Окрім цього, на вимогу вищезгаданого пункту 3.8., ФОП Батіг Н.П. не подано наступні документи:
- скан-копії протоколу випробовувань, який засвідчує якість та безпечність виду товару, що є предметом закупівлі, а саме – апельсину, а також не подано експертного (их) висновку(ів), який (які) засвідчують якість та безпечність кожного виду товару, що є предметом закупівлі;
- документи, що підтверджують впровадження системи НАССР (згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 30.10.2020 №2208), а у разі відсутності в учасника зазначеного документу, не подано довідку у довільній формі із зазначенням законодавчих підстав неподання вказаного документа та документ, який підтверджує впровадження учасником системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) (на вказану вимогу ФОП Батіг Н.П. подано лише лист-гарантію від 13.01.2023 вих.№23 про те, що учасник гарантує на місці здійснення підприємницької діяльності впроваджувати системи НАССР відповідно до Закону України №771 «Про основні засади і вимоги до безпеки і якості харчових продуктів».
Слід зазначити, що на вимогу пункту 1.1 додатку №1 до тендерної документації, зокрема, щодо надання учасником довідки в довільній формі про механізми і обладнання, необхідні для поставки товару, а саме: інформація про наявність належного автотранспорту для реалізації товару та місцезнаходження складського приміщення, ФОП Батіг Н.П. подано довідку про матеріально-технічну базу від 13.01.2023 за №27, у якій не міститься інформація про складське приміщення та його місцезнаходження.
Також, на вимогу пункту 2.1. додатку №1 до тендерної документації, про надання учасником довідки в довільній формі про досвід виконання аналогічного(их) договору(ів), з інформацією про Замовника, з яким укладено договір, предметом закупівлі, сумою, тощо, ФОП Батіг Н.П. подано довідку щодо досвіду виконання аналогічного договору за №22 (без дати), у якій міститься інформація про два аналогічні договори без зазначення сум договорів.
У додатку №2 «Технічні, якісні та інші характеристики, кількісні вимоги код ДК 021:2015-03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи» до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу надати наступні документи: копію документу (документів), що засвідчує якість та безпечність харчової продукції (посвідчення про якість, сертифікат якості, декларація виробника, тощо).
Аналізом пропозиції ФОП Батіг Н.П. вищеперелічених копій документу (документів) не подано.
Поряд з цим, ФОП Батіг Н.П., на вимогу пункту 3 «Інші вимоги та відповідні документи» додатку №1 до тендерної документації, у складі пропозиції не подано - відомості про учасника за встановленою Замовником формою.
Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Батіг Н.П., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
18.04.2023 14:58 - 03.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.04.2023 14:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень доводимо до Вашого відома, що Договір про закупівлю фруктів та овочів № 22/01 від 24.01.2023 року було розірвано 24.04.2023 року.
Дата публікації звіту:
25.04.2023 11:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
25.04.2023 13:01
Запити/Пояснення
Номер:
6f9adcc7914c4170ae6c5fca0cec2e9f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.03.2023 15:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Фрукти та овочі» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-06-002331-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
074b08f3a68e477193e19603b1651166
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
31.03.2023 15:43
Опис:
Відповідно до Вашого Запиту про надання пояснення щодо закупівлі UA-2023-01-06-002331-a, повідомляємо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 р., Наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють суспільні відносини у сфері закупівлі продуктів харчування для закладів освіти та відповідними вимогами ДСТУ (ГОСТ, ТУ).
Розмір бюджетного призначення, визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2023 рік. Загальна кількість необхідного до закупівлі обсягу товарів сформована виходячи із його обсягів, спожитих за попередній період.
Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2023 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та усіх інших витрат згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар.
Відповідно до розрахунків вартості проведених у відповідності до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом ринкових консультацій з метою аналізу ринкової ціни на товар, з урахуванням видатків замовника, очікувана вартість процедури закупівлі складатиме 544 000,00 грн з ПДВ. Ціна за одиницю товару перебуває в межах діапазону показників, актуальних на момент оприлюднення закупівлі, ринкових цін на відповідні види овочів та фруктів на території України.
Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснено з урахуванням роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р. та «Щодо передумов здійснення закупівель» №3304-04/55366-06 від 10.09.2020 р. і Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а також шляхом моніторингу середньоринкових цін на відповідні види овочів та фруктів при плануванні відповідної закупівлі. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, на сайті Державної служби статистики України, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель, проводились ринкові консультації.
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» http://gusiatyn-osvita.te.sch.in.ua/zakladi_osviti_rajonu/finansova_zvitnistj_ta_derzhavni_zakupivli/
Номер:
218167be8d974619ac6ede18e453d57d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.04.2023 09:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Фрукти та овочі» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-06-002331-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Аналізом пропозиції ФОП Батіг Н.П. виявлено наступне.
Згідно пункту 3.8. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу про надання учасниками в складі пропозиції довідки в довільній формі, в якій учасник торгів зазначає детальний опис товару за наведеною Замовником формою. Аналізом пропозиції ФОП Батіг Н.П. зазначеної довідки не виявлено.
Окрім цього, на вимогу вищезгаданого пункту 3.8., ФОП Батіг Н.П. не подано наступні документи:
- скан-копії протоколу випробовувань, який засвідчує якість та безпечність виду товару, що є предметом закупівлі, а саме – апельсину, а також не подано експертного (их) висновку(ів), який (які) засвідчують якість та безпечність кожного виду товару, що є предметом закупівлі;
- документи, що підтверджують впровадження системи НАССР (згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 30.10.2020 №2208), а у разі відсутності в учасника зазначеного документу, не подано довідку у довільній формі із зазначенням законодавчих підстав неподання вказаного документа та документ, який підтверджує впровадження учасником системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) (на вказану вимогу ФОП Батіг Н.П. подано лише лист-гарантію від 13.01.2023 вих.№23 про те, що учасник гарантує на місці здійснення підприємницької діяльності впроваджувати системи НАССР відповідно до Закону України №771 «Про основні засади і вимоги до безпеки і якості харчових продуктів».
Слід зазначити, що на вимогу пункту 1.1 додатку №1 до тендерної документації, зокрема, щодо надання учасником довідки в довільній формі про механізми і обладнання, необхідні для поставки товару, а саме: інформація про наявність належного автотранспорту для реалізації товару та місцезнаходження складського приміщення, ФОП Батіг Н.П. подано довідку про матеріально-технічну базу від 13.01.2023 за №27, у якій не міститься інформація про складське приміщення та його місцезнаходження.
Також, на вимогу пункту 2.1. додатку №1 до тендерної документації, про надання учасником довідки в довільній формі про досвід виконання аналогічного(их) договору(ів), з інформацією про Замовника, з яким укладено договір, предметом закупівлі, сумою, тощо, ФОП Батіг Н.П. подано довідку щодо досвіду виконання аналогічного договору за №22 (без дати), у якій міститься інформація про два аналогічні договори без зазначення сум договорів.
У додатку №2 «Технічні, якісні та інші характеристики, кількісні вимоги код ДК 021:2015-03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи» до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу надати наступні документи: копію документу (документів), що засвідчує якість та безпечність харчової продукції (посвідчення про якість, сертифікат якості, декларація виробника, тощо).
Аналізом пропозиції ФОП Батіг Н.П. вищеперелічених копій документу (документів) не подано.
Поряд з цим, ФОП Батіг Н.П., на вимогу пункту 3 «Інші вимоги та відповідні документи» додатку №1 до тендерної документації, у складі пропозиції не подано - відомості про учасника за встановленою Замовником формою.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу пояснити причину невідхилення пропозиції ФОП Батіг Н.П. як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3b52201b8d2343f0b0af614c2a6d0a32
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
18.04.2023 11:37
Опис:
У відповідь на Ваш запит та у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Фрукти та овочі» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-01-06-002331-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо пояснення:
1. Згідно пункту 3.8. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено вимогу про надання учасниками в складі пропозиції довідки в довільній формі про опис товарів. Учасник на свій розсуд може скористатися зразком наведеної форми. Потрібна інформація була надана за власною довільною формою учасника.
2. Стосовно вимоги подачі скан-копії протоколу випробовувань, який засвідчує якість та безпечність виду товару, що є предметом закупівлі, а саме – апельсину, вважаємо, що це можлива технічна помилка, адже на усі решта позицій він є. Також не подано експертного (их) висновку(ів), який (які) засвідчують якість та безпечність кожного виду товару, що є предметом закупівлі, такий документ дійсно не поданий.
3. Документом, що підтверджує впровадження системи НАССР учасником надано гарантійний лист.
4. На вимогу пункту 1.1 додатку №1 до тендерної документації, зокрема, щодо надання учасником довідки в довільній формі про механізми і обладнання, необхідні для поставки товару, а саме: інформація про наявність належного автотранспорту для реалізації товару та місцезнаходження складського приміщення, ФОП Батіг Н.П. подано довідку про матеріально-технічну базу від 13.01.2023 за №27. Інформація про складське приміщення та його місцезнаходження в даній довідці не міститься, проте оскільки даний Учасник має з нами договірні відносини не вперше, таку інформацію , а саме договір про купівлю-продаж приміщення для зберігання товарів Учасник нам подавав минулого року. Вважаємо, що дане порушення також є технічною помилкою.
5. На вимогу пункту 2.1. додатку №1 до тендерної документації, про надання учасником довідки в довільній формі про досвід виконання аналогічного(их) договору(ів), з інформацією про Замовника, з яким укладено договір, предметом закупівлі, сумою, тощо, ФОП Батіг Н.П. подано довідку щодо досвіду виконання аналогічного договору за №22 (без дати), у якій міститься інформація про два аналогічні договори без зазначення сум договорів, проте у документах є скан-копія аналогічного договору, де зазначено суму і дату договору.
6. У додатку №2 «Технічні, якісні та інші характеристики, кількісні вимоги код ДК 021:2015-03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи» до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу надати наступні документи: копію документу (документів), що засвідчує якість та безпечність харчової продукції (посвідчення про якість, сертифікат якості, декларація виробника, тощо) дані документи відсутні.
7. Із заявленими вимогами погоджуємось. Проте слід зазначити, що у зв’язку з нагальною потребою, що склалася (навчальний процес у закладах освіти уже був розпочатий, а постачальника товарів не було), а також із відсутністю інших учасників торгів ( це була єдина подана пропозиція по даній закупівлі), було прийнято рішення про підтвердження даного учасника як переможця торгів. ФОП Батіг Надія Петрівна була постачальником даних продуктів потягом 2021 – 2022 навчального року, кожна партія супроводжувалася відповідними документами : 1) Сертифікатами якості (декларацією виробника); 2) Видатковою накладною; 3) Товаро – транспортною накладною. Усі заклади освіти були задоволені якістю поставленої продукції, умови поставки відповідали вимогам Замовника. Із усіма виявленими порушеннями погоджуємося, надалі нами будуть прийняті рішення щодо їх виправлення.