-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги (послуги з організації харчування для осіб, дітей з інвалідністю при денному їх перебуванні)
Завершена
600 894.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 004.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 004.47 UAH
Номер:
903b37aea53b45cd8c91be43c39f7aa3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-03-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2023 00:00
Період моніторингу:
03.04.2023 14:58 - 25.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.04.2023 № 18-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
03.04.2023 №18-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-01-06-002305-a, 06.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розрахунку очікуваної вартості встановлено порушення підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, зі змінами.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пунктів 19, 28, 41, 42 та 44 Особливостей, пункту 14 частини другої статті 22 Закону; підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, зі змінами.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпунктів 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: розрахунку очікуваної вартості; визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» (далі – Замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи б/д, б/н; пояснення Замовника, отримане 07.04.2023 в електронній системі закупівель; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Баранововї Наталії Анатоліївни (далі – ФОП Баранова Н. А.); протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи від 14.01.2023 б/н; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Барановою Н. А. відповідно до пункту 44 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 30.01.2023 № 4; звіт про результати проведення процедури.
Аналізом питання розрахунку очікуваної вартості встановлено, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та згідно з поясненням Замовника, отриманим в електронній системі закупівель 07.04.2023, очікувана вартість предмета закупівлі розрахована на підставі кошторису Замовника на 2023 рік по КПКВК 0813105 «Надання реабілітаційних послуг особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю» за загальним фондом у розмірі 600 894,00 грн з податком на додану вартість.
Відповідно до підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, зі змінами, звільняються від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операції з постачання послуг харчування, забезпечення майном, комунально-побутовими та іншими соціальними послугами за рахунок державних коштів, що надаються особам, які утримуються в реабілітаційних установах, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг), установах, підприємствах, організаціях всеукраїнських громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх спілок, які займаються реабілітацією, оздоровленням та фізкультурно-спортивною діяльністю, центрах обліку та закладах соціального захисту для бездомних осіб, центрах соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, санаторіях для ветеранів та осіб з інвалідністю, будинках-інтернатах для громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, психоневрологічних та спеціалізованих будинках-інтернатах, пансіонатах для ветеранів війни і праці, геріатричних пансіонатах.
З огляду на викладене, очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником без врахування норм підпункту «д» пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, зі змінами, та тендерна документація складена без врахування цих норм. Як наслідок, договір про закупівлю від 30.01.2023 № 4, укладений між Замовником та ФОП Барановою Н. А. на суму 600 500,00 грн, в т.ч. ПДВ – 100 083,33 гривень.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація складена без врахування цих Особливостей. Зокрема, у тендерній документації відсутня обов’язкова інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено абзац 2 пункту 28 Особливостей; пункт 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації складений без урахування пункту 40 Особливостей; підпункт 5.4 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та підпункт 5.5 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» цього розділу тендерної документації складені без врахування абзацу третього пункту 44 Особливостей. Крім того, встановлено, що у пункті 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий термін подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей; у пункті 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації підстави, згідно з якими істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, не відповідають вимогам пункту 19 Особливостей; пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає пунктам 41 та 42 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що переможець відкритих торгів ФОП Баранова Н. А. у складі тендерної пропозиції не надала документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону, у спосіб, зазначений у підпункті 5.5.4. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу третього пункту 44 Особливостей. Отже, відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей тендерна пропозиція ФОП Баранової Н. А. підлягала відхиленню, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
27.04.2023 11:40 - 12.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.04.2023 11:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-06-002305-а повідомляємо, що Договір №4 від 30.01.2023 р. буде припинений, відшкодування ПДВ буде здійснено відповідно до виставлених Актів надання послуг з харчування.
Акт №1 надання послуг з харчування від 03.02.2023 за січень в сумі – 37200,00 грн. в тому числі ПДВ 6200,00 грн.;
Акт №2 надання послуг з харчування від 03.03.2023 за лютий в сумі – 33540,00 грн. в тому числі ПДВ 5590,00 грн.;
Акт №3 надання послуг з харчування від 07.04.2023 за березень в сумі – 40560,00 грн. в тому числі ПДВ 6760,00 грн.;
Акт №4 надання послуг з харчування від 04.05.2023 за квітень в сумі – 39180,00 грн. в тому числі ПДВ 6530,00 грн.;
Дата публікації звіту:
04.05.2023 16:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуті шляхом припинення Замовником зобов'язань за договором.
Дата публікації:
17.05.2023 14:10
Запити/Пояснення
Номер:
b3d60c7f602545ea8e73879759a963ea
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.04.2023 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-06-002305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2023-01-06-002305-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Баранової Н.А., якщо переможець не надав документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону, у спосіб, визначений підпунктом 5.5.4. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
- з яких підстав підпункт 5.4 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» цього ж розділу тендерної документації містить вимоги про надання учасником інформації щодо пунктів 5, 6, 8, 12, 13 та частини другої статті 17 Закону?
- з яких підстав підпункт 5.5. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» цього ж розділу тендерної документації складений без врахування абзацу третього пункту 44 Особливостей?
- з яких підстав у пункті 1 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій?
- чому зазначені у пункті 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, підстави, згідно яких істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, не відповідають вимогам пункту 19 Особливостей?
- з яких підстав загальна ціна договору, укладеного з ФОП Барановою Н.А. від 30.01.2023 № 4, складає 600 500,00 грн, в т.ч. ПДВ 100 083,33 грн, не відповідає ціновій пропозиції переможця – 600 500,00 грн з ПДВ?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
744628eead8342fc83fb2b694b30364b
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
07.04.2023 15:14
Опис:
У відповідь на запитання у межах проведення моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-01-06-002305-a, яка проводилась ЦЕНТР КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДЛЯ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ "ЖАГА ЖИТТЯ" (далі – Замовник) повідомляємо наступне.
1. На питання - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Повідомляємо наступне.
Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості по даній закупівлі Розрахунок до проекту кошторису на 2023 рік ЦЕНТРУ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДЛЯ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ "ЖАГА ЖИТТЯ" по КПКВК 0813105 "Надання реабілітаційних послуг особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю» за загальним фондом.
2. На питання - чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2023-01-06-002305-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
Повідомляємо наступне.
Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, зокрема передбачено, рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
3. На питання - з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Баранової Н.А., якщо переможець не надав документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону, у спосіб, визначений підпунктом 5.5.4. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
Повідомляємо наступне.
У п. 5.5.4. пункту 5 тендерної документації було визначено, що на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у торгах в порядку статті 17 Закону, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступну інформацію, зокрема, довідку в довільній формі про наявність/відсутність укладеного між учасником та Замовником даних торгів договору про закупівлю, невиконання якого з боку учасника призвело до його розірвання внаслідок чого Замовником було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
У разі наявності вищезазначених обставин, учасник повинен надати підтвердження сплати штрафу або відшкодування збитків перед Замовником або письмове зобов’язання сплати відповідних зобов’язань та відшкодування завданих збитків у порядку визначеному чинним законодавством України.
Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Оскільки у Замовника є достеменна інформація про наявність/відсутність укладеного між вказаним учасником та Замовником даних торгів договору про закупівлю, невиконання якого з боку учасника призвело до його розірвання внаслідок чого Замовником було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, а тому ненадання такої інформації від учасника не спростовує та не підтверджує таку інформацію у Замовника, а тому вказана підстава не є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, і вказана обставина була прийнята Замовником як формальна помилка, а тому визначення переможця даної закупівлі є обґрунтованим і законним.
4. На питання - з яких підстав підпункт 5.4 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» цього ж розділу тендерної документації містить вимоги про надання учасником інформації щодо пунктів 5, 6, 8, 12, 13 та частини другої статті 17 Закону?
Повідомляємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Також, пунктом 2) частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Водночас, згідно частини 3 статті 22,визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже наявність вищевказаних вимог у тендерній документації не суперечить вимогам Закону.
5. На питання - з яких підстав підпункт 5.5. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» цього ж розділу тендерної документації складений без врахування абзацу третього пункту 44 Особливостей?
Повідомляємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Також, пунктом 2) частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Водночас, згідно частини 3 статті 22,визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже наявність вищевказаних вимог у тендерній документації не суперечить вимогам Закону.
6. На питання - з яких підстав у пункті 1 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій?
Повідомляємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
У 6 частини тендерної документації вказано, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій: відповідно до електронної форми оголошення.
7. На питання - чому зазначені у пункті 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, підстави, згідно яких істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, не відповідають вимогам пункту 19 Особливостей?
Повідомляємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Також, у тендерній документації, у відповідності до вимог Закону та Особливостей, що
договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Отже порядок внесення змін до договору регулюється виключно Цивільним та Господарським кодексами України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Крім того, у тексті проекту договору вказано, що зазначені в цьому додатку основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель.
Водночас, статтею 180 Господарського кодексу України визначені істотні умови господарського договору.
1. Зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
2. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
3. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
5. Ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
6. У разі визнання погодженої сторонами в договорі ціни такою, що порушує вимоги антимонопольно-конкурентного законодавства, антимонопольний орган має право вимагати від сторін зміни умови договору щодо ціни.
7. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов'язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору.
Згідно статті 185 Господарського кодексу визначено, що до укладення господарських договорів на організованих ринках капіталу, організованих товарних ринках, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних організованих ринків капіталу, організованих товарних ринків, ярмарків та публічних торгів.
Тож, з урахуванням вищенаведених доводів, Замовник у відповідності до вимог законодавства зазначив у тендерній документації порядок внесення змін до істотних умов договору, обов’язку щодо перелічення випадків таких змін не є обов’язковим, а отже тендерна документація складена Замовником у відповідності до чинного законодавства.
А також, приведення умов договору сторонам у відповідності до вимог пункту 19 Особливостей із дублюванням їх у самому тексті договору є правом сторін, проте відсутність такого переліку ніяким чином не виключає можливості внесення змін до істотних умов договору виключно у відповідності до вимог чинного законодавства.
8. На питання - з яких підстав загальна ціна договору, укладеного з ФОП Барановою Н.А. від 30.01.2023 № 4, складає 600 500,00 грн, в т.ч. ПДВ 100 083,33 грн, не відповідає ціновій пропозиції переможця – 600 500,00 грн з ПДВ?
Повідомляємо наступне.
Ціна договору укладеного з ФОП Барановою Н.А. від 30.01.2023 № 4, складає 600 500,00 грн, в т.ч. ПДВ 100 083,33 грн, що включене до ціни договору, та чим не збільшує та не змінює її, а тому ціна договору відповідає ціновій пропозиції переможця – 600 500,00 грн з ПДВ.