• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба морожена ( хек тушка без голови, філе минтая)

Закупівля здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.

Завершена

1 887 055.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 435.28 UAH
Номер: 2280559b02c94726abd0981bda11b91f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-27-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.06.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 27.06.2023 15:04 - 19.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.06.2023 № 20-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27.06.2023 № 20-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2023-01-06-001735-a 06.01.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ФОП « Корольков М.В.» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 38 та абзацу другого підпункту 1 пункту 41 Особливостей Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939- XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ФОП «Корольков М.В.» від 22.03.2023 №87, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України; здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та дотримання вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, абзацу другого пункту 38 та абзацу другого підпункту 1 пункту 41 Особливостей (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 03.01.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.01.2023 №6; тендерні пропозиції Фізичних осіб пропозицій «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ» (далі – ФОП «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ») та «Корольков М.В.» (далі – ФОП «Корольков М.В.»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ФОП «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ» від 23.01.2023 №21; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ФОП «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ» від 03.02.2023 №41; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП «Корольков М.В.» від 09.02.2023 №44; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, орган оскарження) від 22.02.2023 № 2059 -р/пк-пз; вимога про усунення невідповідностей до 05.03.2023 надана ФОП «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ФОП «КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ» від 09.03.2023 №58; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ФОП « Корольков М.В.» від 14.03.2023 №60; вимога про усунення невідповідностей до 16.03.2023; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП «Корольков М.В.» від 16.03.2023 №62; повідомлення про намір укласти договір від 16.03.2023; договір про закупівлю товарів за державні кошти від 22.03.2023 №87; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 28 та 30 червня 2023 року. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, а саме: в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 № 922-VIII Закону, тендерна документація містить посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність, а саме: Закон України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 р. №142-V ¬– втрата чинності від 13.05.2022 року. Під час аналізу інформації, наявної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Корольков М.В.» 15.03.2023 розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тоді як строк розгляду тендерної пропозиції вказаного учасника станом на 15.03.2023 становив 4 робочі дні з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Абзацом першим пункту 40 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Разом з тим, згідно абзацу другого пункту 38 Особливостей, строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. При цьому, у відповідності до частини десятої статті 11 Закону № 922-VIII - рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Однак, під час аналізу наявної на веб-порталі інформації, встановлено, що рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ФОП «Корольков М.В.», яка є найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднене, відповідно, строк розгляду тендерної пропозиції не продовжено. З огляду на вищеописане, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з приводу, застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей, продовження/не продовження строку розгляду тендерної пропозиції ФОП «Корольков М.В.». За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Корольков М.В.», з урахуванням пояснень та долучених документів, наданих Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області встановлено, що в порушення вимог абзацу другого пункту 38 Особливостей Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Корольков М.В.» протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення (протокол від 14.03.2023 №60). За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Корольков М.В.» та визначення переможця торгів встановлено наступне. Замовником у додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» тендерної документації встановлена наступна вимога: «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що за період 2020-2021 років, при постачанні іншим замовникам продукції, він не мав договорів, розірваних з причини невиконання чи неповного виконання Учасником своїх договірних зобов’язань або з інших порушень, які змусили замовників припинити з Учасником договірні відносини раніше строку зазначеного в договорі.» На виконання даної вимоги учасником ФОП «Корольков М.В.» надано гарантійний лист від 09.01.2023№09/01-200 (файл «додатки.rar»), згідно якого він гарантує, що за період 2020-2021 років, при постачанні іншим замовникам продукції, не було договорів, розірваних з причини невиконання чи неповного виконання ним договірних зобов’язань або з інших порушень, які змусили замовників припинити договірні відносини з ФОП «Корольков М.В.» раніше строку, зазначеного в договорі. Згідно статті 8 Закону № 922-VIII, для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися, інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель. Так, під час моніторингу процедури закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області проаналізовано інформацію, оприлюднену в електронній системі закупівель щодо укладених договорів між іншими замовниками та ФОП «Корольков М.В.», за результатами чого, зокрема, встановлено, що між Відділом освіти, охорони здоров’я, культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради та ФОП «Корольков М.В.» 25.01.2021 укладено договір №22 на закупівлю товару «Мороженна риба» (закупівля за ID: UA-2020-12-20-000359-b – Морожена риба (минтай, сайра, хек) (Код ДК 021:2015: 15221000-3 Морожена риба)). 29.09.2021 року Уповноваженою особою Відділу освіти, охорони здоров’я, культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради оприлюднено протокол щодо розірвання договору №22 від 25.01.2021 у зв’язку з невиконанням умов договору ФОП «Корольков М.В.», а саме «постачальник ФОП «Корольков М.В.» без поважних причин та жодних пояснень відмовився від постачання риби до навчальних закладів Іршавської ТГ за договором №22 від 25.01.2021. Постачальнику надіслано претензію від 06.09.2021 з вимогою розпочати поставку риби та попереджено про розірвання договору в односторонньому порядку, у випадку відсутності поставок риби до навчальних закладів протягом десяти днів. Пункт 7.4 договору №22 від 25.01.2021 передбачає право Замовника на одностороннє розірвання договору у випадку порушень строків поставки. Зважаючи на неодноразове порушення поставок продуктів харчування, відсутність поставок протягом вересня 2021 року та будь-яких пояснень від постачальника, керуючись ст. 526, 530 ЦК, ст. 222 ГК, ст. 19 Господарського процесуального кодексу, на підставі пункту 7.4 договору №22 від 25.01.2021, вирішено вважати, що ФОП «Корольков М.В.» відмовився від виконання договору в односторонньому порядку, договір розірвати на підставі пункту 7.4 договору №22 від 25.01.2021 та вважати, що розірвання договору №22 від 25.01.2021 відбулось з вини постачальника». Відповідно, інформація надана ФОП «Корольков М.В.» у гарантійному листі від 09.01.2023№09/01-200 є недостовірною та не відповідає інформації, наявній в електронній системі закупівель, яка є загальнодоступна для всіх учасників закупівельного процесу. Згідно пунктом 39 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 Закону № 922-VIII, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 10.07.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, стосовно опрацювання Уповноваженою особою Замовника інформації, наявної в електронній системі закупівель щодо укладених іншими Замовниками договорів з ФОП «Корольков М.В.» на закупівлю товарів за кодом товару згідно ДК 021:2015: 15220000-6: Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені за період 2020-2021 років, за якими замовниками припинені договірні зобов’язання з вказаним учасником раніше строку зазначеного в договорі з причини невиконання чи неповного виконання Учасником своїх договірних зобов’язань або з інших порушень. Уповноваженою особою Замовника надано пояснення, які не спростовують виявлені порушення, а саме те, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Таким чином, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Корольков М.В.» не скористався власним правом щодо підтвердження наданої учасником інформації та, як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 41 Особливостей не відхилив учасника ФОП «Корольков М.В.», який зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей, а уклав з ним договір від 22.03.2023 №87 на суму 1 869 920,00 гривень.
Період усунення порушень: 17.07.2023 15:24 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.07.2023 15:24

Оскарження висновку в суді

Опис: Лист-повідомлення № 01-28/844 від 01.08.2023 р.
Дата публікації: 01.08.2023 16:29
Дата відкриття провадження: 11.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 260/6864/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо про оскаржнення висновоку до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Дата публікації звіту: 24.07.2023 16:08

Запити/Пояснення