• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба - Хек морожений

Завершена

238 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 190.00 UAH
Номер: 8cae85a58b844127841a0828a94862bb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-14-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.02.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 14.02.2023 16:12 - 08.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 14.02.2023 №8-з Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 14 лютого 2023 року № 8-з № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2023-01-06-001271-а від 06.01.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, olena9407@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлені порушення вимог Наказу № 680. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, встановлені порушення вимог пунктів 35, 37-39, 41 Постанови № 1178. За результатами розгляду питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, виконання Постанови № 710, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог Наказу № 680, пунктів 35, 37-39, 41 Постанови № 1178 із змінами, частини п’ятої статті 8 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кам'янецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-06-000680-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.01.2023 №12 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.01.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Наладка-Комерц ЛТД»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 17.01.2023 № 27; повідомлення про намір укласти договір від 17.01.2023; договір від 24.01.2023 № 66-14-23/15; пояснення Замовника, надане 17.02.2023 через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області 15.02.2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, на підставі яких Замовник здійснив обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристики предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. На зазначений запит Замовник 17.02.2023 пояснив, що обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалося відповідно затвердженого бюджету на 2023 року, який прийнято рішенням «Про бюджет Кам’янецької сільської територіальної громади на 2023 рік» № 228-031-8/2022 від 21.12.2022 року Кам’янецької сільської ради, яке офіційно розміщено на офіційному сайті https://kamyanecka-gromada.gov.ua/, на підставі наявної річної потреби у даному виді продукції, моніторингу ринку цін, відомостей Головного управління статистики у Чернівецькій області. Однак, до наданих пояснень Замовник не надав документів, на підставі яких обґрунтував технічні та якісних характеристики предмета закупівлі та визначив очікувану вартість предмета закупівлі, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами. На запит про надання пояснень з приводу встановленого порушення Замовник через електронну систему закупівель надав пояснення, в якому зазначив, що Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію, це означає, що примірна тендерна документація має рекомендаційний характер та її положення можуть змінюватися. Законом України «Про публічні закупівлі в Україні» не встановлено вимог щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами. Проте, слід зазначити, що Міністерство економіки України (Уповноважений орган) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Статтею 9 Закону визначені основні функцій Уповноваженого органу, серед яких зокрема: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження примірної тендерної документації. Одним із таких нормативно-правових актів є наказ від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», відповідно до якого Примірна тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно. Так, у пункті 1 розділу 5 тендерної документації Замовником зазначено наступне: - «Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону» та зазначений порядок і умови проведення електронного аукціону, чим порушено вимоги пункту 35 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), згідно з яким відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону; - «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у цій тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону (у разі якщо подано дві і більше тендерних пропозицій)», чим порушено вимоги пунктів 35 і 37 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), згідно з якими відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною; - «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей», чим порушено вимоги пунктів 37-39 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункту 7), якими визначений порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій в новій редакції; Також, у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, абзац другий частини 15 статті 29, частина 2 статті 28 Закону), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Постановою № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушено вимоги пункту 41 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9). Крім цього, моніторингом встановлено розбіжності щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме: у пункті 1 розділу 4 тендерної документації зазначено 14.01.2023 до 11:00 год., водночас згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів – 17 січня 2023, 09:00 год. Замовник через електронну систему закупівель з приводу складання тендерної документації надав 17.02.2023 пояснення, в якому зазначив, що закупівля оголошена 06.01.2023р., зміни внесені до Постанови №1178 з 03.01.2023р. При оголошенні даної закупівлі Замовник допустив схематичну помилку не прибравши пояснення про аукціон, спрацював людський фактор. Жодним чином це не вплинуло на проходження даної закупівлі, так як на дану закупівлю прийшов тільки один учасник, і згідно п. 36 Особливостей (до внесення змін ПКМУ №1495 від 30.12.2023 р.), якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей. Дану помилку було виявлено після оголошення переможця та підписання договору про закупівлю, але вона ніяк не вплинула на перебіг процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 03.03.2023 15:20 - 18.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 03.03.2023 15:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-2023-01-06-001271-a закупівлі Риба - Хек морожений (далі — Закупівля) за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15221000-3 - Морожена риба, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені
Дата публікації звіту: 06.03.2023 11:00

Запити/Пояснення