-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 15540000-5 Сирні продукти (сир твердий 50% жиру, сир кисломолочний не менше5% жиру)
по очікуваній вартості
Завершена
654 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 270.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 270.00 UAH
Номер:
fadafaac00884661b2494d93806ed88b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-20-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.03.2023 00:00
Період моніторингу:
21.03.2023 14:22 - 12.04.2023 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.03.2023 №16-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 20.03.2023 №16-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 18 UA-2023-01-06-001069-a 06.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 03.01.2023) установлено порушення вимог пунктів 11 та 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 03.01.2023 року).
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 03.01.2023 (далі – Особливості (в редакції від 03.01.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.01.2023 (протокол № 6), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.01.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ФУД ТОРГ 2020» (далі – ТОВ «ФУД ТОРГ 2020»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.01.2023 № 22, повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2023, договір від 30.01.2023 № 13, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.03.2023 року.
Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, які, зокрема, не містять застережень стосовно застосування пунктів 11 та 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій та на порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону установив у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того, вимоги пункту 4 форми «Тендерна пропозиція» додатку 2 до тендерної документації Замовника не відповідають абзацу четвертому пункту 46 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) в частині строків укладання договору.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 5 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження якості та безпечності запропонованого товару встановив вимогу, що учасник повинен надати результати лабораторного дослідження, виданого акредитованою лабораторією по всім показникам безпечності, передбачених тим технічним регламентом, згідно якого виготовляється продукт, а також скан копію атестату акредитації лабораторії, яка видала протоколи, з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУД ТОРГ 2020» містяться експертні висновки, видані Богодухівською міжрайонною державною лабораторією Держпродспоживслужби (файли «Експертні висновки Богодухів.pdf» та «Експертні висновки Богодухів 2.pdf») та Хмельницькою регіональною державною лабораторією Держпродспоживслужби (файли «Експертні висновки – сир твердий.pdf», «Сирні продукти ГМО.pdf»).
Проте, учасником ТОВ «ФУД ТОРГ 2020» у складі тендерної пропозиції не надано скан-копію атестатів акредитації зазначених лабораторій з підтвердженням акредитації лабораторій стосовно предмету закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 5 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 03.01.2023) Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФУД ТОРГ 2020» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір від 30.01.2023 № 13.
Період усунення порушень:
28.03.2023 17:27 - 12.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.03.2023 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради інформує про усунення порушень, що були виявлені під час моніторингу Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області в закупівлі UA-2023-01-06-001069-a. Договір був достроково розірваний з ТОВ "ФУД ТОРГ2020" 29.03.2023 року. Протокол Уповноваженої особи про прийняття рішення на розірвання Договору та додаткова угода № 1 про розірвання до Договору додаються.
Дата публікації звіту:
31.03.2023 14:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
03.04.2023 09:30
Запити/Пояснення
Номер:
954c52a3f9e44631be5515c7043801cf
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.03.2023 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015 – 15540000-5 Сирні продукти (сир твердий 50% жиру, сир кисломолочний не менше5% жиру)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-06-001069-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати зазначені документи).
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
c0ae553028ce4ca095e063f21c274ef7
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.03.2023 10:15
Опис:
На запит Північно-східного офісу Державної аудиторської служби в Сумській області зареєстрований в системі за ідентифікатором UA-M-2023-03-20-000084, рішення про початок моніторингу опубліковано 20.03.2023 р. в 17:56 год. щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-06-001069-a, яку проведено Управлінням освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради (далі - Замовник) повідомляємо наступне.
В електронній системі закупівель оприлюднено Запит про надання пояснень, зокрема:
- Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати зазначені документи).
- Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Замовником 06.01.2023 року було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на по предмету закупівлі за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 – 15540000-5 Сирні продукти (сир твердий 50% жиру, сир кисломолочний не менше 5% жиру).
Очікувана вартість закупівлі становила 654 000 грн. з ПДВ, відповідно до норм чинного законодавства України. Під час здійснення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів враховувалася примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р.№ 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Під час визначення очікуваної вартості цієї закупівлі Замовником було здійснено моніторинг (аналіз) цін на ринку на сирні продукти, аналіз прас-листів імовірних постачальників, шляхом використання загальнодоступної інформації, яка міститься у відкритих джерелах (у т.ч. на сайтах компаній-виробників, великих торгівельних мереж у Сумській області), інформації з електронної системи закупівель "Ргоzогго" (закупівель з аналогічним предметом закупівлі в Сумському регіоні), а також головного управління статистики щодо середніх споживчих цін на продукти харчування.
№ п/п Найменування продукту Очікувана вартість за 1 кг Середньо-статистична ціна Ціна постачальника
ТОВ «ФУД ТОРГ 2020» ФОП Оломпієв О.М.
1 Сир твердий 50% жирн. 300,00 303,11 300,54 –
2 Сир кисломолочний – 5% жирн.фасов. 0,2-0,4 кг 168,00 177,99 166,74 –
Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради звертає увагу на те, що поставка товарів відбувається згідно замовлення 1 раз на тиждень протягом року у 28 закладів освіти за адресами розташування. Загальна відстань 1 поставки від пункту відправки до пункту призначення складає 346,6 км., що також враховується при складані очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відтак, з урахуванням вищезазначеного, очікувану вартість закупівлі сирних продуктів на 2023 рік встановлено у сумі 654 000 грн. з ПДВ (шістсот п’ятдесят тисяч грн.00 коп.) з ПДВ у кількості 3280 кг. Предмет закупівлі встановлено з урахуванням вимог Закону, керуючись трьома основними вимогами:
1. Вимога Закону – назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (далі ЄЗС) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі.
2. Вимога Порядку №708 (наказ Мінекономіки від 15.04.2020 №708 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі) – предмет закупівлі визначено за показником четвертої цифри ЄЗС.
3.Вимоги порядку №1082 (наказ Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 Про затвердження порядку розміщення інформації про публічні закупівлі).
Розмір бюджетного призначення затверджений Рішенням сесії Лебединської міської ради, визначений відповідно до розрахунку до кошторису на 2023рік.
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені для забезпечення якісного і повноцінного раціону учнів та вихованців закладів освіти. Усі вимоги базуються на багаторічному досвіді закупівлі сирних продуктів нашою установою і в повному обсязі задовольняють потреби закладів освіти. Постачання у заклади освіти здійснюється партіями, відповідно до заявок замовника (1 раз на тиждень) спеціалізованим транспортом. Основним завданням даної закупівлі було придбання якісного продукту, при цьому дотримуючись співвідношення ціни та якості. У Додатку 1 до тендерної документації зазначена відповідна інформація:
сир твердий 50% жирності - ДСТУ 6003:2008 «Сири тверді». Якість продукції повинна відповідати вимогам ДСТУ або ТУ, що має бути підтверджена посвідченнями та іншими документами відповідно до діючого законодавства або технічних умов виробника та вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».Сир сичужний твердий не менше 50% жирності. Зовнішній вигляд сиру: поверхня рівна, без ушкоджень, покрита парафіновим та комбінованими покриттями, або полімерними плівками під вакуумом. Смак і запах – виражений сирний, злегка пряний. Консистенція – пластична, однорідна за всією масою. Допускається злегка тверда. Малюнок - на розрізі сир має малюнок, який складається з вічок круглої, овальної, кутастої форми. Допускається наявність одиничних вічок. Колір - від білого до слабо-жовтого, жовтого, однорідний за всією масою;
сир кисломолочний не менше 5% жирності - ДСТУ 4554:2006 «Сир кисломолочний». Якість продукції повинна відповідати вимогам ДСТУ або ТУ, що має бути підтверджена посвідченнями та іншими документами відповідно до діючого законодавства або технічних умов виробника та вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Сир кисломолочний (фасований) – жирність не менше 5 %. Консистенція: ніжна, однорідна (дозволяється рихла дещо неоднорідна). Смак та запах чистий, ніжний, кисломолочний, без стороннього присмаку і запаху. Колір білий з жовтуватим або кремовим відтінком, рівномірний по всій масі.
За результатами проведення відкритих торгів з особливостями був укладений Договір № 13 від 30.01.2023р. на суму 643 946,40 грн з ТОВ «ФУД ТОРГ 2020». У зв’язку з введенням воєнного стану та перебуванням закладів освіти Лебединської територіальної громади на змішаній формі навчання учнів та короткотривалим терміном перебування вихованців, закупівля продукту харчування за даним договором не здійснювалась.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) уповноважена особа підготувала обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке розміщене на власному веб-сайті (http:// https://lebosvita.org.ua/ ).